کد خبر 235367
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

یک مفتی سعودی وهابی برای تبلیغ فرقه وهابیت صفحه‌ای اجتماعی را راه‌اندازی کرده و در آن پیام‌هایی را به زبان فارسی منتشر می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، تبلیغات دین خود ساخته وهابیت در سراسر جهان در حال گسترش می‌باشد و این موضوع دلایل مختلف دارد و سرمایه گذاری هنگفت مسئولین سعودی از جمله این دلایل است و در این راه صهیونیست‌ها و آمریکاییان نیز تلاش مجدانه‌ای برای کمرنگ کردن اسلام واقعی می‌کنند و همین امر باعث شده است که بیشتر افرادی که از ادیان و مذاهب مختلف به اسلام روی می‌آورند اهل تسنن شده و متاسفانه بیشتر آن‌ها وهابی می‌شوند.

محمد العریفی از علمای وهابیت در عربستان که دارای طرفدارانی در کشور عربستان و کشورهای عربی است جدیدا صفحه‌ای فارسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است که در آن به ترویج مذهب دویست ساله وهابیت می‌پردازد. او همچنین از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند و دستش به خون مردم سوریه آلوده است.

در این صفحه فیلم‌های العریفی نیز قرار داده شده است و در آن به بیان احادیث وهابیت می‌پردازد. هر چند عدم اقبال به این پیج نشان از آگاهی فارسی زبانان به این دین خود ساخته می‌باشد ولی برای آگاهی جوانان به گوشه‌ای از عقاید و فتاوای مضحک وهابیت می‌پردازیم.

۱. بچه دار شدن از راه دور: برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را که در شرق جهان با وى زندگى مى کند به همسرى پسرى در آورد که او در غرب جهان با پدرش زندگى مى کند و هیچگاه آن دو یکدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او‌‌ همان کسى خواهد بود که در غرب دنیا زندگى مى کند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نکرده و حتى ندیده باشد!

همچنین اگر کسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانى کنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در کنار همسرش ببیند همه آنان فرزندان وى خواهند بود! اگر چه فرصت یک لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. این امر امکانش دور از واقعیّت نیست، زیرا ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد!

۲. استفاده از کمربند ایمنی: پوشیدن کمربند ایمنی حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می‌شود!

۳. بهداشت گوشت: شستن گوشت قبل از پختن بدعت است؛ ابن تیمیه: شستن گوشت بدعت است، چنانکه اصحاب پیامبر رضوان الله علیهم در عهد پیامبر (ص) گوشت را بدون شستن می‌پختند و می‌خوردند!

۴. همبستر شدن با همسر مرده حلال است: فتوای جنجال برانگیز دیگری که شیخ عبد الباری الزمزمی، رئیس انجمن مطالعات و تحقیقات در مغرب صادر کرد، این است که هم بستری مرد با همسرش که تازه فوت کرده است، مجاز است!

۵. حرام بودن خوردن سمبوسه؛ جنبش الشباب المجاهدین (جوانان مبارز) در سومالی با صدور فتوایی در ماه رمضان اعلام کرد خوردن سمبوسه به علت شکل سه ضلعی آنکه مشابه ثالوث مقدس مسیحیان است، حرام است.

۶. خوردن گوشت جن جایز است؛ محمد الزغبی مبلغ مصری با صدور فتوایی، خوردن گوشت جن را درصورت دسترسی به آن مجاز دانست. 

۷. شنیدن قرآن کریم در زمان رانندگی و در محل کار حرام است؛ شیخ جمال قطب رئیس سابق کمیته فتوای دانشگاه الأزهر مصر در فتوای جنجالی خود، شنیدن قرآن کریم در زمان رانندگی و در محل کار را حرام اعلام کرده است.

۸. روزه برای افراد مناطقی که قطعی مکرر برق دارند، واجب نیست؛ شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان چندی پیش در فتوایی که در روزنامه الخلیج چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند را صادر کرد.

۹. کسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، شهید است؛ شیخ احمد ابویوسف، رییس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در پاسخ به استفتای مردی که پرسیده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد چیست؟ پاسخ داد: هرکسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب می‌آید!

۱۰. حلیت همجنسبازی!: دعی عبدالله؛ امام جماعت مسجد نور الاصلاح در واشنگتن، ضمن سخنانی ادعا کرد: هم جنس بازی حلال است. وی اعتراف کرد که خود او از نوجوانی آن را تجربه کرده و در زندگی‌اش با چهار مرد رابطه داشته است! زیرا اسلام آن را مجاز شمرده است! وی در پاسخ به این سوال که، شما امام جماعت یک مسجد هستید پس چگونه هم جنس بازی را مجاز می‌دانید؟! پاسخ داد: تمام سعی من این است که اسلام را به صورت امروزی عرضه کنم و با مظاهر تجدد آن را هماهنگ کنم. شکی نیست که حلال شمردن این رابطه یکی از مظاهر پیشرفت اسلام است!

۱۱. خوردن گوجه فرنگی برای مسلمانان حرام است؛ یک گروه در مصر که به گروه اتحادیه اسلامی مردم مصر مشهور است، ادعا نمود که خوردن گوجه فرنگی برای مسلمانان حرام است چرا که وقتی گوجه فرنگی را بطور عمودی برش می‌دهیم، در وسط آن یک صلیب می‌بینیم. بنابراین گوجه فرنگی بجای پرستش خداوند، صلیب را می‌پرستد. صلیبی که بجای خداوند واحد به وجود ۳ خدا معتقد است. بنابراین گوجه فرنگی مسیحی است و خوردن آن حرام است.

۱۲. حلال بودن فیلم‌های مستهجن؛ «عیسی بن صالح» مفتی سر‌شناس وهابی در جدید‌ترین فتوای خود اعلام کرد: جایز است افرادی که از ناتوانی جنسی رنج می‌برند، فیلم‌های غیراخلاقی مشاهده کنند، به شرط اینکه بازیگران آن مسلمان باشند!

۱۳. فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی جایز است؛ شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سر‌شناس وهابیون بحرین در فتوایی عجیب گفت:‌‌ همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، اگر هدف بر طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه ولی أمر، جایز است!

۱۴. خوردن زعفران جایز نیست؛ یکی از اعضای هیئت افتاء کویت در یک فتوای عجیب اظهار داشت: زعفران مواد مخدر است و خوردنش جایز نیست و همچنین مخلوط کردن آن با غذا نزد أکثر فقهاء دارای اشکال می‌باشد و بعضی از آن‌ها کمی از زعفران را که مخدر کننده نباشد جایز می‌دانند و خدای بزرگ دانا‌تر است.

۱۵. پوشیدن شلوار برای زنان جایز نیست؛ از شیخ ابن جبرین سوال شد: حکم پوشیدن شلوار لی برای زنان چیست؟

جواب: پوشیدن شلوار برای زنان جایز نیست حتى اگر در مقابل زنان یا شوهر خود باشد، به دلیل اینکه تفاصیل بدن را نشان می‌دهد و بعد بر آن عادت می‌کند.

۱۶. حضور هر دختری با پدرش در یک مکان خلوت حرام است؛ شیخ محمد العریفی چهره سر‌شناس وهابیت عربستان سعودی فتوا داده است: حضور هر دختری با پدرش در یک مکان خلوت حرام است زیرا ممکن است این پدر دارای انحرافات اخلاقی باشد و به دختر خود تجاوز کند! نکته جالب اینجا است که العریفی این فتوای خود را در گفتگو با روزنامه الأنباء کویت اعلام کرد، گفت: در آیه قرآن کریم آمده که دختران می‌توانند با پدر، برادران، عمو‌ها و دایی‌های خود در جایی خلوت باشند زیرا به آنان محرم هستند اما بنده معتقدم در صورت انحراف اخلاقی حضور دختران حتی با این افراد حرام است.

۱۷. تارکان نماز: شیخ صالح الفوزان یکی از مفتی‌های وهابی سعودی در پاسخ سوالی درباره افراد تارک‌الصلاة و وظیفه افراد در مقابل آنان مدعی شد که این افراد را باید دور کرد و اگر توبه نکردند کشتن آنان نیز واجب است!

۱۸. همکاری زن و مرد نامحرم: دکتر عزت عطیه، رئیس بخش حدیث الازهر، فتوا داده است اگر دو همکار (یک زن و یک مرد) در یک اتاق که درب آن توسط فردی جز آن‌ها باز نمی‌شود، کار می‌کنند، بخواهند بین آن‌ها محرمیت ایجاد شود، زن می‌تواند پنج بار از شیر خود به همکار مرد خود بدهد و بدین ترتیب آن‌ها با هم محرم و حضورشان در یک اتاق، شرعی می‌شود. براساس این فتوای عجیب، در صورتی که این عمل انجام شود، زن می‌تواند چهره و موهای خود را به مردی که شیرش را خورده است، بنمایاند. وی البته این را هم گفته است که چنین محرمیتی باید به صورت رسمی و کتبی ثبت شود. بر اساس این فتوا، کسانی که با این روش محرم می‌شوند، می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند ولی تا قبل از عقد متعارف شرعی، حق داشتن روابط زناشویی را نخواهند داشت.

و برخی دیگر از فتاوای عجیب شامل: استفاده از دوچرخه و سوار شدن بر آن را حرام است زیرا وسیله شیطان هست/ روشن کردن کولر در غیاب شوهر برای زن حرام است/ خوردن گوشت ذبح شده بدست شیعیان حرام است. / حلال بودن ازدواج پدر با دخترش که از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد. / دیدن چهره‌ نامزد ازطریق اینترنت حرام است/ اگر چند نفر از شیر یک گوسفند استفاده کنند خواهر و برادر رضایى مى شوند و داستان محرمیّت و حرمت ازدواج دامنگیرشان خواهد شد.

البته بعد از شنیدن این تعداد از فتاوای عجیب و غریب چگونه این افراد می‌توانند از چنین مذهبی دفاع کنند و چگونه تبلیغ کنند؟ افرادی که گوجه فرنگی را مسیحی می‌دانند و خرید خیار را حرام اعلام می‌کند چه گونه می‌توانند از همچین مذهبی سخنی بگویند و اعلام کنند که وهابی هستیم؟ به امید روزی که سراسر جهان از مذاهب ساختگی چون وهابیت، بهائیت و... پاک شود و تمام مردم جهان پیرو ادیان الهی باشند و جهان در آرامشی همراه با تعقل زندگی کند و افراط در دنیا نابود شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    34 1
    ای بر پدر نداشته اشون لعنت!!! ببین این انگلیس چقدر مکار و موذی هست که این وهابیت رو عین بختک انداخت به جون مسلمان ها
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    7 1
    این خبر و من سه روز پیش به نقل از عصرامروز دیدم الان شد به نقل از دانشجو فردا هم به نقل از ..... دزدی خبر در رسانه ها وجود ندارد
  • عباس ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    21 1
    هر کاری می کنم باورم نمیشه اینا حرفهای یه آمیزاد باشه
  • عیخپسعخ ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    29 0
    آقا بیاین یه کم پول روی هم بزاریم و یک عدد تیمارستان سوپر دولوکس برای این دیوانگان احمق نفهم خنده دار احداث کنید! ثواب داره! همش یه طرف اون بچه دار شدن از طریق وایرلس یه طرف! :)))))))))))))
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    19 0
    وقتی قران میگه کر و کورشون کردیم و مهر بر قلبشون زدیم اینجوریه ها
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    9 0
    خشک مغزها ...
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    ان شاء الله.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    12 4
    اضافه کنید فتوای حرام بودن کفتربازی را بدلیل اینکه شاید فردی منحرف به بچه‌ای بگوید بیا بالای پشت‌بام تا کبوترها را به تو نشان دهم و آنگاه اتفاق ناپسندی بیفتد!!!
  • داور ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    4 2
    البته نظرات کیهان هم کم از این فتواها نیست بخدا
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    9 0
    فرقه احمقین
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    11 0
    این علمای وهابی، انگار به غیر شکم و روایط جنسی، هیچ مشکل دیگری ندارند و اسلام فقط در این زمینه فقط حرفی برای گفتن دارد و دین اسلام هیچ کاربرد دیگری در زندگی انسان ها ندارد!!!! واقعا که آبروی اسلام را برده اند!!!!
  • محمد ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    12 0
    واقعا شرم آوره چه کسانی ادعای مسلمانی میکنند، جاهلان بی دین که ادای دین مداری دارند.
  • عبدالصمد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 0
    خدایا ... به اسم اسلام واقعی ببین چه کارها که نمی کنند ؟! حتما الان اگه بری استعلام بگیری کلی گاو و گوسفند هم اینا رو قبول دارن
  • محمود ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    10 0
    این از خدا بیخبر ها حرام خدا رو حلال و حلالش رو حرام میدونن خدا لعنتشون کنه
  • نورا ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    9 0
    فزقه کپک زده .هابیت
  • مرتضی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    7 0
    خیلی خندیدم
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    8 0
    صد رحمت به الاغ
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 5
    متاسفانه اخیرا در کشور خودمان نیز بعضی از افرادی که خود را مرجع تصور می کنند ؛ دست به این شاه کارها زده اند. چندی پیش در خبر ها خواندیم که از نظر یکی از این افراد ؛ خوردن و آشامیدن روزه را باطل نمی کند . و یا در گذشته نیز شیخی فتوی داده بود که ازدواج دختر باکره بدون اجازه پدر بلا اشکال است . خدا به همه ما را به راه راست هدایت فرموده و به این عده نیز بصیرت اعطا فرماید .
  • مشکات ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 0
    اولین فتوا خیلی جالبه اینا که به کرامت اولیاء اعتقاد ندارن و به شیعیان ایراد می گیرن چرا متوسل می شید حالا می گن اولیا کرامت می کنن و زنی از راه دور باردار می شه؟!!!!!
  • سعید ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 0
    ازاین همه خریت نمی دونیم گریه کنیم یاخنده. خرترازاینهاکسانی هستندکه به این فتواهاعمل میکنند
  • سهیل بشردوست ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    1 2
    آدرسش رو می ذاشتید از خجالتش در بیایم!
  • سعید ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 0
    دارن آبروی دین رو میبرند
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 1
    اللهم یاللعجب.....یا ر ب السماء اهلک الوهابیه
  • ANK ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 0
    18 از همه باحال تر بود ;) آخه وقتی محرم نیستن چه جوری شیر بخوره ؟!
  • معلم ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 0
    لعنت به همشون که آبروی اسلام بردن
  • مجید ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 0
    به خدا فتوای این احمق هارا می خونم نمی دونم بخندم یا گریه کنم.خندم به خاطر فتوا های عجیب وغیر منطقی است وگریم به خاطر جهل و نااگاهی این امت است.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    8 0
    یعنی خاک بر سر احمقشون .کثافتا.....اینجوری که مسلمون جماعت از عزت واحترام افتاده . مثل سک انشاءالله بمیرند مخصوصا بخاطر فتوای شماره 18. اندازه خر هم نمی فهمند (دور از جون خر).از همه مسلمونا میخوام برای سرنگونی این از خدا بی خبرا تو این شبهای عزیز دعا کنند.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    جدیدا آب خوردن وسط روزه هم مشکلی نداره . فتوای شیخ بیات زنجانی
  • ابوالفضل ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 0
    کمربند ایمنی خیلیییی باحال بودددددددددد
  • امیر ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    آخه از وهابی چه انتظاری دارید؟!!!
  • سید یاسر ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    خاک تو سرشون احمق های روانی
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 0
    بابا بخدا خود انگلیس نمیدونسته اینا اینجوری میشن اینا واقعا ....
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 1
    در اندازه ای نیستی که در مورد کیهان نظر بدی
  • سورنا ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    بلانسبت گاو و گوسفند
  • شیعه ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 0
    واقعن ک شیرین عقلن
  • حیدر ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    4 0
    شیر گوسفند و مادر رضاعی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 1
    یکی از این نظرات رو بگو ما هم بدونیم! اگه میتونی یه مثال نقض بر گفته های کیهان بیار ! تا حالا هر چیری از فتنه 88 گفته از کتاب کودتاهای مخملی جورج سوروس بوده ! حالا اینکه اصلاح طلابا چرا دقیقا و مو به مو دستورات اون کتاب رو اجرا میکنن مشکل خودشونه !!!!!!!!!!!!!! همین جوری رو هوا یه حرفی میزنی!!!
  • لیلا ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 0
    طرفدارای صهیونیستا حتی تو این صفحه هم دس از سر حاج حسین با بصیرت بر نمیدارن ! آخه خدایی الان بحث وهابیا بود چه ربطی به کیهان داشت !؟ داشتن عقلم یه نعمته !
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 0
    اینا اگه اون اولشون حلال زاده بود که نمیشدن این
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    خوردن آب روزه زا باطل نمیکند
  • علی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    چقدخندیدم... دمت گرم مشرق!!.... ته افراط وتفریطن این احمقا.....
  • علی ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    خوشم میاد نظرات کیهان خوب سوزوندتتون!!
  • ناشناس ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    خیلی با حال گفتی دمت گرم!
  • ناشناس ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    ازنسل وتبارابوجهل و بوسفیان این اسلام واین فتواهاعجیب نیست.
  • معمار ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 2
    حاج حسین با بصیت مردم از خنده
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    1 0
    صد رحمت به غضنفر بابا اینها شاسکول اند یه سوال : واقعا این فتواها جدی بوده؟
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    اینها جهال هستند
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    پول مفت داری شماره حساب میدم برام بفرست
  • عباس ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    1 0
    شما حاج آقا بیات زنجانی هستید اسمتون رو پنهان نکنید!
  • بنده خدا ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    وایییی خدایا ترکیدم از خنده این اراجیف چی بود!!!!!؟؟؟؟ یعنی جدی جدی اینا فتوا بود ایول به مغز نداشتشون که موجبات شادی مارو فراهم میکنن=))
  • ali ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    خواهشا هر چند وقت یک بار چند تا فتوا بزارین. روحی آدمو عوض می کنه.
  • بنده خدا ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    اررررره ترکیدم از خنده
  • شاهین ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    لعنت بر وهابیت خدایا فرج امام زمان رو برسون تمام غول های رسانه ای جهان اینارو دارن به عنوان مسلمان واقعی معرفی میکنن ...اسلام چقدر غریبه
  • مهدی924 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    البته به فتواهای بالا آب خوردن تو وسط روز تو ماه رمضون رو هم باید اضافه کرد.... قابل توجه اشخاصی مثل داور که مقلد مفتی سبزها هستن و به حاج حسین توهین می کنن. خوشم میاد که نمی تونن از پس حاج حسین بر بیان طبق معمول فقط توهین می کنن.
  • مهدی924 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    فتوی های شاذ برای آدمهای شاذ. فتوی خپها برا مفتی های سبزهاست.
  • ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    مغز؟
  • توحید ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    اینا با انتساب دادن خودشون به اسلام آبروی اسلامو بردن مسلمونا به ویژه اهل سنت باید تو شبکه های اجتماعی صفحه بزنن و اینا رو طرد کنن وگرنه اینا میشن نماد اسلام مسخره بازی در آوردن... جوکه قل أبالله و آیاته و رسوله کنتم تستهزؤن/توبه:65 بگو آیا خدا و آیات او و پیامبرش را مسخره میکردید؟
  • ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    واقعا... یعنی ترکیدم از خنده هااا! :)))))))
  • ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    :))))))))))))))
  • حامد ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    من کیلیپشم دیدم،یک برنامه تلوزیونی مصر این مفتی که این فتوا رو داده دعوت میکنه تو اون برنامه مجری زن در واکنش به این فتوا چهارشاخ مونده و تو سر خودش میزنه و اون مفتی فقط میخنده!!!!!!!!!!!
  • comonist ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    khodavand hame ma ra be rahe chap hedayet farmayed.
  • عباس ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    ... و خداوند به تو جایگاهی در دوزخ عنایت فرماید. بگو آمین تا لال از دنیا نری
  • عباس ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    ببین داور جان! اینایی که اومدن بهت جواب دادن طرفدارای کیهانن. من طرفدارش نیستم حداقل تو 2سال اخیر نیستم اما خداوکیلی این مطلب چه ربطی به کیهان داشت؟ نه دیگه! خدائیش چه ربطی داشت؟ بعدشم کیهان چه وقتی مطلبی نوشته که حتی نزدیک به این اراجیف باشه؟ فقط یه موردش رو بگو. به قول بچه های باادب استادیوم داور دقت کن!
  • ناشناس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    اصل خبر را دیدی؟ چرا خودت به کوچه ع ... چپ می زنی؟!!!!
  • ناشناس ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    یارو فکر می کنم تو هم از همون مفتتتتتتتی های وهابی هستی!!!
  • ناشناس ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    قکر می کنم تو از همون مزدورها هستی
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    دمتون گرم. خیلی باحال بود
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    3 0
    اینجوری باشه هر چیزی مثل کمر بند ایمنی حرومه. جلیقه ضد گلوله. کلاه ایمنی و ... هر هر هر هر
  • سیدقاسم ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    این وهابیهاواقعا عقل ندارن بی عقل تر از اونا کسانی هستن که این وهابیهای ساخته انگلیس رو جزءاز مسلمانان میدونند خلاصه اینکه اینها جزءعلما نیستن جزء احمقهای عالم هستن که چنین فتواهای صادر میکنند.واحمق تر اونهای هستن که به آنها عمل میکنند.
  • محمد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    امریکای و انگلیس جنایت کار برای اینکه اسلام رو واسه آیندگان ژشت و ناپسند نشون بدن میان از این بی شرفها حمایت میکنن تا شاید بتونن با استحاله کردن اسلام بتونن نسل های بعدی رو از این دین دور کنن و طی قرنها بعد کلاً اونو ریشه کن کنن. علمای وهابی آگاهانه و یا ناآگاهانه دارند نقشه غربی ها رو اجرا میکنن.آدم وقتی اینا رو میخونه بیاد شرایط ظهور میفته که در زمان ظهور چیزی بجز اسم از اسلام نی مونه
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    مشرق چرا نظرات منو نمیذاری؟ نظرات رو گلچین می کنی؟!
  • Arash ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    اتفاقا انگلیس دقیقا میدونسته اینه چی میشن !
  • محسن ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    كلي خنديديم. البته بايستي اشك ريخت...
  • ناشناس ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    1 0
    وقتی فکر می کنم که بعداز 124000 پیامبر 14 معصوم کتابهای آسمانی و 1400 سال از آوردن اسلام . کتاب قران ب این واضحی باز هم این مردم انقدراحمق هستندو این اراجیورو بهم می بافن افسوس می خورم که چراتوی این قرن بااینمردم زندگی میکنم کمی به خودتون بیایید و انقدر مظاهر دین واسلام رو بای این مزخرفات به سخره نگیرید واقعا بایستی اشک ریخت به حال اینهمه بدبختی و عقب ماندگی
  • سید سجاد ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    3 0
    امام خمینی (ره): خدا رو شکر که خدا دشمنان ما را احمق قرار داده است.
  • ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    0 0
    اینو خوب اومدی +++++++++++++
  • ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 0
    با الاغ بیچاره چیکار داری
  • رضا ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    2 0
    خاک برسر اینها که چیزی از اسلام نمی دانند
  • محمد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    2 0
    اینه اصلا ادم نیستند
  • ستاره ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    2 0
    فتواهاتون تو سرتون بخوره اما حیف نیست اسم روزنامه کیهان را کنار اسم حیوانات می نویسید آقایون با انصاف باشید
  • ناشناس ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    3 0
    اون گوشت جن خوردنه خییییییییییییییییییییییییییییییلییییییی باحال بود..... ینی یاروئه توی بچگی هاش نون و پنیر و جن می برده مدرسه می خورده؟ ینی گوشت جن غیب نمیشه؟ اگه یهو پرواز کنه بره چی؟ خدایا این دیوونه هارو شفا بده
  • نرگس ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    2 0
    خدا وکیلی من دیگه نمیرم جوک بخونم فتوا های اینا ادمو روده بر میکنه....
  • یه سنی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    2 0
    سلام سنی واقعی از اینها اعلام برائت میکنه ، بر خلاف اینا که توی رسانه ها اعلام می کنند که همش هم حرف انگلیس و اسرائیل است ، اهل سنت اهل بیت رسول الله (ص) را دوست دارند و خیلی هم احترام میذاریم چرا این بد بختا دنبال توهین و همچنین فتواهای عجیب و غریب که بعضیاشو خود کفار هم شاخ در میارن ، اینا یه عده ای هستند که پول و ثروت تریبون و رسانه رو در اختیارشون گذاشته مطمئن باشید یه روزی جواب فتواهای عجیب و غریب و کشتن مسلمونا که هم شیعه و هم سنی که اگر بر خلاف رای شان باشند رو به طرز فجیعی می کشند ، بویی از انسانیت نبردن . برائت .... برائت ....برائت .
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    2 0
    اینا رو تو گینس میتونین به عنوان بامزه ترین جک های قرن ثبت کنین!!!!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    1 0
    ممکنه مدرکش را هم آپ کنی؟!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    لطفا از خر به عنوان احمق ذکر نکن. اگه قدرت مسیر یابی وهمچنین مکان یابی ونیز حافظه بصری الاغ را آزمایش کنی متعجب میشی.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    لطفا ساحت جامعه الاغها را آلوده به قیاس با شر الدواب وهابیت نکنید
  • ی بنده خدا ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    1 1
    پاچیددددم
  • امید66 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    1 0
    اولئک کالانعام ((بل هم اضل))
  • باران ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    2 0
    خدا الهی این وهابیا رو لعنـــــــــــــت کنه انشالله واقعا غیر قابل تحملا خاک پای پاک هر چی شیعه هست برسر تون ناقص العقلایه احمق یه بچه پنج ساله همچین حرفایی نمیزنه چه برسه به این میمیونای پیرخرفت
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 0
    خورده شدن ... من هم برای وهابیون حلال است این هم فتوای من
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    1 0
    یعنی اگه ایناروغضنفر و حیف نون می خوندن از خنده روده بر می شدن
  • دنیا ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    1 0
    خدا شرشونو به خودشون برگردونه ان شالله
  • ناشناس ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    2 0
    بابا ولشون كنيد،،بالاخره بايد كساني هم ياشن كه دل ما رو خوشو شاد نكه دارن،،، جوك ميكن ديكه هميشه مكه بده،، ميخندوننمون،،،،
  • ناشناس ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    1 0
    بابا ولشون كنيد،،بالاخره بايد كساني هم ياشن كه دل ما رو خوشو شاد نكه دارن،،، جوك ميكن ديكه هميشه مكه بده،، ميخندوننمون،،،،
  • ناشناس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    2 0
    خاک تو سرشون
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    2 0
    مردم ایران باور امام حسین و قدرت علویون را دارند که تومار را در هم خواهد پیچید.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    3 0
    متاسفانه. توی همه رسانه های جهان همین بی مغزای وهابی مسلمون معرفی میشند.خدا ظهور صاحب زمان. عج رو برسونه تا دنیا رو فساد نگرفته
  • عطیه ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    2 0
    فقط میتونم بگم اللهم عجل لولیک الفرج ٬آقا جون زودتر بیا
  • زهره ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    3 0
    واقعاچقدربی شرم اند.خدالعنتشون کنه وب درک اسفل السافلین برن.هرچ زودتر
  • رضا ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    5 0
    خدا را شکر کنید که دشمنان شیعه را از احمق ترینها قرار داده
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    (اللهم عجل لولیک الفرج)الهی آمین
  • شیعه اثنی عشری IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    1 0
    خدایا به حق علی وخاندان علی ظهور آقا امام زمان مونو نزدیک تر بفرما تااسلام ناب محمدی روبه دنیا نشون بده بخصوص به این وهابیون بی شرف وبی دین
  • نصرالله میهن US ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 0
    وای چقدر بی منطق هستند
  • حسین IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    1 0
    سوالی که دارم اینه که منبع این متن چیه؟ منبعش کجاست؟ لطفا منبع معتبر بگیرید تا بشه به این ها استناد کرد.! وگر نه که هر کی میتونی هر تهمتی بزنه.
  • یه نفر IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    و «خوردن پفک و بستنی روزه را باطل نمی کند چون در زمان پیامبر اکرم وجود نداشتند و در منابع، حدیثی در این باره نیافتیم.»
  • maryam sadat IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    وااای اخه جهل تا کجا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس