کد خبر 234688
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰

خولیو ولاسکو 6 ماه پس از به دست گرفتن سکان تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار جام قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد و پس از آن تا به امروز ایران را به عنوان یک قدرت در جهان معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا سال 2011 در روزهای 21 تا 29 سپتامبر(30 شهریور تا 9 مهر سال 1390) و با حضور 16 تیم در تهران برگزار شد و در پایان تیم ملی والیبال ایران مقتدرانه و با 9 پیروزی متوالی برای اولین بار به مقام قهرمانی رسید. ایران در دوره قبلی به مقام نایب قهرمانی رسیده بود که بهترین مقام ایران به شمار می رفت.





سرمربیگری تیم قهرمان ایران را خولیو ولاسکو برعهده داشت. خولیو ولاسکوی آرژانتینی که به عنوان پرافتخارترین مربی جهان در رشته والیبال شناخته می‌شود، فروردین 90 به ایران آمد و تا پایان المپیک 2012 به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران قرارداد امضا و پس از پایان قرارداد مجددا آن را تمدید کرد.
با آمدن ولاسکو تغییرات به آرامی کلید خورد و جوان‌هایی که کمتر به جمع تیم ملی بزرگسالان راه پیدا می‌کردند به پدیده‌های تیم ملی تبدیل شدند.
تیم ملی با این مربی، نخستین جرقه‌ها را در جام جهانی 2011 ژاپن زد، در جام ملت‌های آسیای تهران، برای نخستین بار در تاریخ قهرمان شد و پس از آن با شکست مصر و ژاپن به آرزوی همیشگی خود یعنی حضور در لیگ جهانی دست یافت. شاید انتظار برد در گروهی که برترین‌های دنیا در آن حضور داشتند کمی زیاده‌خواهی به نظر می‌رسید، ولی این مربی و شاگردانش با شکست صربستان  و آلمان در تهران و گرفتن چهار امتیاز در خاک ایتالیا از قهرمان هشت دوره لیگ جهانی که به مقام سوم لیگ جهانی 2013 هم دست یافت و 5 امتیاز در خاک کوبا از یکی از قدرتمندترین تیمهای والیبال جهان، روزهای شادی را برای مردم ایران رقم زدند و در پایان در مکان نهم لیگ جهانی ایستادند.



"خولیو ولاسکو"، سرمربی تیم ملی والیبال ایران مربی آرژانتینی الاصل است به واسطه حضور درازمدت در کشور چکمه یک ایتالیایی هم قلمداد می‎شود. این مربی بعد از نصرالله خان (پاکستان)، میلوالاایم (چکسلواکی سابق)، تاداهیکو کوردادا(ژاپن)،پارک سونگ (کره‎جنوبی)، ماتسو موتو (ژاپن)، پارک کی وون (کره‎جنوبی)، میلوراد کیاچ (صربستان) و زوران گائیچ (صربستان) نهمین گزینه خارجی است که به صورت مستقل در راس تیم ملی والیبال ایران قرار می‎گیرد و البته نخستین گزینه اروپایی و غیر صربستانی که مربیگری در والیبال ایران را پذیرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    مشرق بخش خاطره تصویری خیلی خوب و جالبه،البته همه بخشهای مشرق خیلی خوبه. از طرف همه کاربران حلال زاده :))))))) از شما تشکر میکنم. مشرق متشکریم ;
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    چرا به ولاسکو عنوان شهروند افتخاری داده نمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس