اخبار دریافتی از فوتبال ایران حکایت از آن دارد که بخشی از مربیان رو به روش‌های عجیبی آورده اند که به جادو و خرافات گرایش دارد.

گروه ورزشی مشرق- این روزهای فوتبال ما با اتفاقات عجیبی همراه است. در یک طرف از تبانی و دلالی گفته می شود. در طرف دیگرش به کلاهبرداری واخاذی از مردم برای فوتبالیست شدن بر می خوریم. در دیگر سو از جادو و قدرت‌های ماورایی گفته می‌شود. در حقیقت، کار به جایی رسیده که دیگر می توان عنوان داشت که فوتبال این مرز وبوم در خارج از مستطیل سبز رقم می خورد.

نکته حایز اهمیت، در جذب بازیکنان در فصل نقل و انتقالات لیگ سیزدهم بود. این مورد به قدری زیاد شد که عملا فرآیند انتقال بازیکنان را تحت تاثیر خود قرار داد. از تداخل ستاره بازیکنان با مربیان تا استخاره، مواردی بود که در این روزها به گوش می رسید. البته باید توجه داشت که دیگر حرف‌ها در گوشی نبود و به رسانه‌ها کشیده شد. فوتبال ایران روزهای عجیبی را تجربه می کند و هر روز نیز بر اتفاقات آن افزوده می‌شود.


"شاید ستاره من با ستاره تقوی و دوستانش یکی نبوده که از مصدومیت من صحبت می‌کند! مگر تیم پزشک ندارد که بگوید من مصدوم هستم؟ دوست ندارم خیلی از حرف‌ها را بگویم؛ اما احتمالا تقوی از آینده خبر دارد که گفته من مصدوم هستم ولی ..."


× نقش ستاره‌ها در خرید بازیکن


در سال های اخیر، مربیانی بوده اند که عملا به مدیر اجرایی جادوگران تبدیل شده اند. مربی یک تیم صنعتی که در این زمینه ید طولایی دارد، حتی تعویض و تاکتیک تیمش را نیز بر حسب دستورات جادوگر طراحی می کند. البته، این شخص نیز که در کرج ساکن است، درآمد میلیونی بسیار خوبی کسب کرده که به نظر می رسد در این سال ها، به میلیارد نیز رسیده باشد. او آدابی نیز برای زندگی بازیکنان طراحی کرده و حتی به زندگی شخصی آنها نیز وارد شده که ریشه در باورهای غلط و ضعیف اهالی این رشته دارد.

بهره‌مندی از جادوگر اگرچه تا قبل از این در جریان دیدارها بود؛ اما اکنون به فصل نقل و انتقالات نیز رسیده است. نمونه این اتفاق را می توان درباره هادی شکوری، بازیکن فصل قبل نفت تهران دید که وقتی قصد انتقال به مس کرمان را داشت، با این شکل مواجه شد. البته، عنوان شد دچار مصدومیت است که پزشکی نیز این را تایید نکرد. "در ماه رمضان ارزش ندارد که بخواهیم دروغ بگوییم. کسی که در تمرین اشک می‌ریزد و ادعای معرفت و مسلمانی دارد، نباید تهمت بزند. شاید ستاره من با ستاره تقوی و دوستانش یکی نبوده که از مصدومیت من صحبت می‌کند! مگر تیم پزشک ندارد که بگوید من مصدوم هستم؟" این صحبت ها ریشه در مورادی مانند جادوگری و استفاده از نیروهای ماورایی دارد.

در ادامه شکوری اشاره ای دیگر دارد که جای تامل دارد: "دوست ندارم خیلی از حرف‌ها را بگویم؛ اما احتمالا تقوی از آینده خبر دارد که گفته من مصدوم هستم ولی خودم احساس می‌کنم چون از کانال‌های باشگاه با مس قرارداد نبستم به مشکل خوردم. من همیشه نان حلال برای خانواده‌ام برده‌ام و به دنبال رابطه بازی نیستم." این صحبت ها در نوع خود جالب توجه بود؛ اما بایستی عنوان داشت که بهره از این قدرت ها و مواردی این چنین، با نهی و حرمت مستقیم در دین اسلام مواجه شده است. البته، جملات پایانی این بازیکن نیز قابل تامل است.


صحبت های کریم انصاری فرد، مهاجم فصل قبل پرسپولیس که به تراکتورسازی پیوست، شوکی بود که به بسیاری وارد شد که او دلیل جدایی اش از جمع سرخپوشان تهرانی را در استخاره علی دایی دانست که برای اولین بار بود چنین موضعی به صراحت مطرح می شد ..

× وقتی از استخاره بهره درستی برده نشود
در فصل نقل و انتقالات، زمزمه های زیادی درباره نقش استخاره نیز به میان می آمد. برخی از استفاده مربیان و مدیران از این موضوع می گفتند. نمود این اتفاق را می توان در عدم استعفای یکی از مدیران باشگاه های پرهوادار لیگ برتر هم دید. وی تنها دلیل عدم کناره گیری اش را منفی بودن استخاره دانست که البته، موردی جدید در فوتبال بود. اگرچه استخاره گرفتن در امور زندگی دارای مبانی فکری و عقیدتی است؛ اما دارای شرایطی است که در صورت عدم رعایت و توجه بدان، می تواند نتیجه معکوس و حتی نادرستی داشته باشد.

در این بین، صحبت های کریم انصاری فرد، مهاجم فصل قبل پرسپولیس که به تراکتورسازی پیوست، شوکی بود که به بسیاری وارد شد. او دلیل جدایی اش از جمع سرخپوشان تهرانی را در استخاره علی دایی دانست که برای اولین بار بود چنین موضعی به صراحت مطرح می شد. "برای حضور مجددم در پرسپولیس هیچ شرط و شروطی نگذاشتم. بعضی‌ها چه حرف هایی زده‌اند، مهم هم نیست که بدانم، فقط این را بگویم در روزی که قرار بود به تمرینات پرسپولیس بروم به من زنگ زدند و گفتند علی دایی برای سومین بار استخاره کرده و خوب درنیامده است. ان‌شاء‌الله موفق باشید. به نظر شما من باید چه کاری انجام می‌‌دادم؟ چرا قبلا بحث پول مطرح نشد؟"

این موضوع اگرچه برای اولین بار در فوتبال ایران روی نداده؛ اما برای نخستین بار است که به شکل عمومی مطرح می شود. در واقع، شیوع این اتفاقا و اتفاقات مشابه به قدری است که به مکالمه عادی اهالی فوتبال تبدیل شده است. خواندن نظر علامه طباطبایی (ره) در این باره می تواند پایان بخشی به بسیاری از ابهامات باشد. "حقيقت امر اين است كه انسان وقتي بخواهد به كاري دست بزند ناچار است زير و روي آن كار را بررسي نموده و تا آنجا كه مي تواند فكر خود را كه غريزه و موهبتي است خدادادي به كار بياندازد. چنانچه از اين راه نتوانست صلاح خود را در آن كار تشخيص دهد، ناگزير بايد از ديگران كمك فكري گرفته و تصميم خود را با كساني كه صلاحيت مشورت و قدرت تشخيص صلاح و فساد را دارند در ميان بگذارند تا به كمك فكر آنها خير خود را در انجام دادن و ترك آن كار تشخيص دهد. اگر از اين راه هم چيزي دستگيرش نشد چاره اي جز اين كه متوسل به خداي خود شده و خير خود را از او مسئلت نمايد ندارد. و اين همان «استخاره» است ..."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    دیگه داره حالم از این فوتبال ایران بهم میخوره. پولی رو که من و شما به عنوان مالیات میدیم ، سرازیر میشه به جیب آقایون فوتبالیست بی خاصیت ! من که اون دنیا از حقم نمیگذرم ! خیلیا واسه یه وام کوچیک 1 میلیونی کلی مکافات و بدبختی میکشن ، اونوقت پولی که قراره صرف رفا حال من و شما توسط دولت بشه به حساب اینها ریخته میشه ! من که از اینها نمیگذرم ، خدا هم نگذره !
  • کارمند ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    تقوی را که همه با جادوگرش می شناسند و سالهل است که با جلادوگر معروف در حصارک کرج به کمک رابط جادوگر معروف همکاری شایسته ای دارد اما چرا عکس دایی را با تسبیح گذاشته اید !یعنی دایی هم با جادوگر قرارداد دارد اما سوال ما از مشرق راستگو این است که چرا علی دایی با این آدمها که رابطه مستقیم با جادوگر دارند همکاری بسیار نز دیک دارد !!؟؟ دایی و تسبیح و جادوگر و اون بالایی با هم جور در نمی آیند . انشا اله که اینچنین نباشد اگر هم باشد وای برما
  • لیلا ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    این مسئله از سواد پایین فوتبالیستا وعدم آگاهی درست از مبانی دین اسلام نشأت میگیره !
  • علیرضا ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    من از علی دایی خوشم نمیاد ولی دیدم ناحق بهش تاختید. چند سال پیش(نمیدونم چندسال) یکی به دایی میگه نمیدونم یه پولی بده یا یه کاری کن تا تیمت رو طلسم نکنم, جادو نکنم, دایی هم بشمار سه میره قم پیش آیت الله بهجت(ره), ایشونم میفرمایند نترس بشین رو نیمکت با تسبیح نمیدونم چه ذکری رو بگو (صلوات, الله اکبر یا یه چیز دیگه یادم نیست). تو اینترنت سرچ کنید قضیه رو پیدا میکنید.
  • احسان ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام بخدا حالم از دو تیم پرسپولیس و استقلال که دولت پول بیت المال را در گلو اینها میریزه به هم میخوره
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    جادوگر و جن نیست. بلکه خودتان اید. به سرپرست تیم میگویید بباز تا 100 میلیون بهت بدهم. بعد از قبول کردن در مرحله بعد به دور از ایشان شرطبندی میکنید که فلان تیم میبازد و مبلغ 200میلیون میشود. بعد از باخت تیم مورد نظر هم 100میلیون به سرپرست میدهید و هم 100 میلیون خودت برمیداری هر دو شاد و خرم میشوید.
  • یاسین ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام من و خانواده ی من و خیلیای دیگه تمام اون کسانی که پول مردمو پول بیت المالو تو حلق این مفت خورای بی دین و بی غیرت میریزن و تموم اونایی که نوش جان میکنن مثل آقای ع...بووووف همیشه نفرین و لعن میکنیم... فوتبال ی بازی سیاسی یه بازی غربی یه بازیه که درونش و پشتش فراماسونر ها چ داخل چ خارج هستن... مسوولین نمیدونم چجوری اون دنیا میخوان جواب این حرام خوری و بی عدالتی و رو بدن؟ کشوری که مهد علویه مهد اسلام و تشیع هستش این وضعشه.... مال حرام خوردن که همیشه حرف رهبر رو زمین میمونه ... حرف برا گفتن زیاده.... من به شخصه دشمن این فوتبال و اونایی که توش هستن، هستم چ در خارج چ داخل...
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    تقوی که یکی از با سابقه ترین مربیانی است که با جادوگر ورمال کار می کند اینکه دایی نیز با جادوگر همکاری کی کند تعجب بر انگیز است
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    0 0
    جادوگر و منشوریها
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    دایی هم یعنی با جادوگر ها کا ر می کند دایی جادوگر اصلی تیم را بیرون کرد علی کریمی دایی محبوبتر از خود را نمی خواهد هاشمیان و کریمی و باقری و عبدی و درخشان و مهدوی کیا وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو فقط اون بالایی
  • ناشناس ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    وقتی که اقای تقوی با رشوه دادن و جادوگری تیم میگیرد. و با ارتباط با بازیکنی که دایی ایشان مدیر عامل است.مربی گری می نماید باید فاتحه ی فوتبال را خواند.درود به شرف مردم کرمان که این موضوع را فهمیدن و ایشان را بیرون کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس