کد خبر 233804
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

اسرائیل با بهره‌گیری از سکوت مجامع بین‌المللی از زمان آغاز درگیری در سوریه در ماه مارس 2011 چندین بار حملات مرزی، یک یا چند حمله خصمانه و چهار حمله هوایی علیه این کشور انجام داده است که همگی اقدام به جنگ و تجاوزی برخلاف قوانین بین‌المللی هستند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، اندیشکده «گلوبال ریسرچ» در مطلبی به قلم «استفن لندمن» می‌نویسد: اسرائیل شرورترین طرز حکومت‌داری را اجرا می‌کند. این رژیم قوانین، معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، قوانین خودش و تصمیمات دادگاه عالی بین‌المللی را نقض می‌کند و غیرقابل کنترل شده است. اسرائیل پاسخگوی اعمالش نیست، طبق قواعد خودش عمل می‌کند، به اشغالگری نظامی غیرقانونیش ادامه می‌دهد، با استفاده از زور به شهروندانش ریاضت می‌دهد، 1.7 میلیون از مردم غزه را خاموش کرده و با مصونیت به دیگر کشورها حمله می‌کند. این رژیم اکنون جنگی اعلام‌نشده را علیه سوریه به راه انداخته و آمریکا را نیز شریک خود ساخته است. از تروریست‌ها حمایت کرده، به آنها تسلیحات و مهمات داده و زخمی‌هایشان را تحت مداوا قرار می‌دهد.

هدف اسرائیل از حمله به سوریه جلوگیری از انتقال تسلیحات به حزب‌الله نیست

نتانیاهو دروغ می‌گوید که تنها هدف اسرائیل جلوگیری از انتقال تسلیحات سوری به حزب‌الله است بلکه هدف مشارکت در جنگی است که واشنگتن به راه انداخته و هدف آن تغییر حکومت سوریه، غارت این کشور و از بین بردن یک رقیب منطقه‌ای است. اسرائیل از زمان آغاز درگیری در سوریه در ماه مارس 2011 چندین بار حملات مرزی، یک یا چند حمله خصمانه و چهار حمله هوایی علیه این کشور انجام داده است. این حوادث همگی اقدام به جنگ و تجاوزی برخلاف قانون هستند. هیچ کشوری حق ندارد به جز برای دفاع از خود به کشور دیگری حمله کند اما رژیم اسرائیل این کار را انجام می‌دهد و با محکومیت سازمان ملل نیز مواجه نمی‌شود.

بان کی‌مون نیز به ابزار دست امپریالیسم تبدیل شده است

آمریکا هرگونه اقدام شورای امنیت را وتو کرده و بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل نیز که به ابزار دست امپریالیسم تبدیل شده آبروی این سازمان را می‌برد. وی به جامعه جهانی خیانت می‌کند و به آمریکا و اسرائیل اجازه کشتارهای جمعی را می‌دهد. وی حملات هوایی اسرائیل را نادیده گرفته و بدین ترتیب به آنها برای حمله به سوریه مصونیت می‌دهد. اظهارات وی مایه تاسف و اهانت‌آمیز بوده و نشان از شخصیت منافقانه‌اش دارد. اینکه از همه طرف‌ها می‌خواهد بیشترین آرامش و خودداری را نشان دهند، توهین به منشور سازمان ملل است.

حملات اسرائیل علیه سوریه دخالت مستقیم در جنگ آمریکا و تروریست‌ها علیه این کشور است

اسرائیل از ژانویه تاکنون چهار بار حمله هوایی را علیه سوریه انجام داده و با وجودیکه این اقدامش بر خلاف قانون است همچنان از پاسخگویی در این زمینه خودداری می‌کند. تازه‌ترین حمله اسرائیل به سوریه روز پنجم جولای رخ داد که در آن یک انبار تسلیحات هدف قرار گرفت. گزارشات حاکی از تخریب کامل این انبار هستند. تجهیزات  مربوط به موشک‌های ضدهوایی اس-300 ساخت روسیه هدف این حمله بودند. در ابتدا نیروهای ارتش به اصطلاح آزاد سوریه از سوی مخالفان برای انجام این حمله مورد تشویق قرار گرفتند اما آنها بعدا چنین حمله‌ای را تکذیب کردند. نتانیاهو نیز گفت که وی عادت ندارد بگوید اسرائیل چه کاری را انجام داده و چه کاری را انجام نداده است.

 موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل نیز با گفتن اینکه ما خط قرمز‌هایی را درباره منافعمان تعیین کرده و آنها را حفظ می‌کنیم از پاسخگویی صریح طفره رفت. وی افزود: «به اینجا حمله می‌شود، آنجا انفجاری رخ می‌دهد و اتفاقاتی از این دست و در هر حادثه‌ای در خاورمیانه معمولا این ما هستیم که مقصر شناخته می‌شویم.» البته دلایل خوبی برای مقصر دانستن اسرائیل وجود دارد که یعالون به آنها اشاره نکرد.

 اسرائیل در ماه ژانویه به یک یا چند هدف در مرز لبنان و سوریه حمله کرد. در همان روزها، هواپیماهای اسرائیلی یک مرکز تحقیقات نظامی در جمریه که در 10 مایلی مرز لبنان بود را هدف قرار دادند. روز سوم و پنجم ماه مه، به منطقه الحمه در دمشق حمله شد و سوریه از آن به عنوان تجاوزی آشکار یاد کرد. این حملات نشانگر دخالت مستقیم اسرائیل در جنگ به راه انداخته توسط واشنگتن و حمایت از گروههای تروریست مسلح است.

آمریکا و اسرائیل در جنگ‌های امپریالیستی شریک یکدیگرند

تصاویر تلویزیونی چندین انفجار را نشان داد. اوباما تجاوز آشکار اسرائیل را نادیده گرفت و مدعی شد که اسرائیل حق دفاع از خود را علیه دشمنانش دارد. او دروغ گفت. اسرائیل و واشنگتن مسئول این کار هستند. این نوع حوادث به طور مشترک برنامه‌ریزی شده و اقدام به تجاوز در نظر گرفته می‌شوند. هر دوی آنها در جنگ‌های امپریالیستی سهیمند و در آن سابقه‌ای طولانی دارند. سوریه اکنون در مرکز جنجال‌ها قرار گرفته است. اسرائیل روز 5 جولای تجهیزات موشک‌های روسی اس-300 را هدف قرار داد.

 روز 14 جولای راشا تودی به نقل از هفته نامه ساندی‌تایمز نوشت که زیردریایی‌های کلاس دولفین اسرائیل در این حمله مشارکت داشتند اما اسرائیل مشارکت یا عدم مشارکت خود را در این حمله تایید نکرد. سی‌ان‌ان روز 12 جولای اعلام کرد که گمان می‌رود اسرائیل در پس حملات اخیر علیه سوریه باشد و سه مقام آمریکایی که نامی از آنها برده نشد، گفتند که هواپیماهای اسرائیلی به لاذقیه حمله کردند اما هیچ کس رسما مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت.

اسرائیل و ترکیه همچنین شرکای واشنگتن در جنگ علیه سوریه هستند

راشا تودی روز 15 جولای اعلام کرد که حمله اسرائیل به سوریه از یک پایگاه ترک صورت گرفته است و افزود: «منابع ما می‌گویند که هواپیماهای اسرائیلی از یک پایگاه نظامی در داخل ترکیه حرکت کرده و از دریا به لاذقیه نزدیک شدند تا اطمینان یابند که از حریم هوایی سوریه دور هستند و هدف نیروی هوایی این کشور قرار نگیرند.»

 احتمالا هواپیماهای جنگی و زیردریایی‌هایی که از موشک‌های کروز استفاده می‌کنند این حمله را به طور مشترک انجام دادند زیرا اینگونه شانس موفقیت افزایش می‌یابد. این مسئله نشان می‌دهد که اسرائیل راههای متعددی برای حمله به اهداف خود داشته و این کار را بدون نگرانی از حملات تلافی‌جویانه انجام می‌دهد. اسرائیل و ترکیه ماهها پیش روابط خود را به حالت عادی درآورده‌اند و کشتار 9 تن از اتباع ترک که تلاش داشتند کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه ارسال کنند دیگر اهمیتی ندارد و هرگز نداشته است. هر یک از طرفین به روابط راهبردیش با طرف مقابل اهمیت می‌دهد و مشاجرات کوچک اهمیت کمتری دارند.

 آنها شرکای ناتو و عضو گفت‌وگوی مدیترانه‌ای اسرائیل هستند. البته الجزایر، مصر، اردن، موریتانی، مراکش و تونس نیز از اعضای این گروه هستند. اسرائیل و ترکیه همچنین شرکای واشنگتن در جنگ علیه سوریه محسوب می‌شوند. آنها در ابتکارهای دیگر امپریالیستی نیز مشارکت دارند و حکومت قانون برای آنها بی‌اهمیت است. روزنامه حریت اعلام کرد که احمد داوود اغلو، وزیر خارجه ترکیه گزارشات مبنی بر اینکه اسرائیل از یکی از پایگاه‌های هوایی ترکیه برای حمله به سوریه استفاده کرده را تکذیب کرد و آن را کاملا نادرست خواند.

واشنگتن همچنان به رفتار تندروانه خود ادامه می‌‌دهد

نتانیاهو و اوباما دروغ‌گوهای همیشگی هستند. آنها درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز دروغ  می‌گویند. آنها رهبرانی یاغی هستند که بشریت را تهدید کرده و بیش از آنکه دوستی برای خود بیابند، دشمنانشان را زیاد می‌کنند. آنها به صلح لگد زده، درگیریهای منطقه‌ای را در اولویت قرار داده‌ و کشتارهای جمعی و تخریب را از نظر راهبردی مهم می‌دانند.

نتانیاهو خواستار توقف غنی‌سازی در ایران است اما ایران قصد ادامه برنامه صلح‌آمیزش را دارد و این حقش است. حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران روز سوم آگوست تحلیف می‌شود. وی به روشنی گفته است که فعالیت‌های مشروع ایران ادامه خواهد یافت.

 وی فردی مصالحه‌جو است و مسئولانه با گروه 1+5 مذاکره می‌کند و شایسته برخوردی مشابه است اما آنها این کار را نمی‌کنند و واشنگتن همچنان به رفتار تندروانه خود ادامه می‌‌دهد. مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که فشارها کاهش نمی‌یابد و همین مسئله از حل موضوع هسته‌ای ایران جلوگیری می‌کند. آنچه که باقی می‌ماند را باید در آینده دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس