هيلاري کلينتون در ديدار با دستياران آموزش زبان‌ خارجي فولبرايت ضمن تاکيد بر اهميت"ترويج زبان انگليسي" و "بورس تحصيلي" در ديپلماسي عمومي آمريکا گفت: مبادلات آموزشي مي‌تواند ديد ملت‌ها را نسبت به يکديگر تغيير دهد


به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، هيلاري کلينتون به همراه دستيار امور آموزشي اش "آن استاک”، با دستياران آموزش زبان‌ خارجي فولبرايت، ديدار کرد. وي در اين ديدار بر جايگاه "زبان انگليسي" و "بورس تحصيلي" تاکيد ورزيده و اظهار داشت : اين برنامه‌ها به يکي از محورهاي تعامل آمريکا با سراسر جهان تبديل شده است.
هيلاري کلينتون وزير امور خارجه و “آن استاک” دستيارش در امور آموزشي و فرهنگي وزارت امور خارجه با يک گروه 418 نفري از دستياران زبان خارجي موسسه فولبرايت در هفته گذشته آشنا شدند و از کمک‌هاي تحقيقاتي آنها در همکاري جهاني و درک متقابل جهاني که الهام گرفته از اقدامات سناتور جي ويليام فولبرايت است، قدرداني کردند.
در معرفي کلينتون به گروه، استاک گفت: در وصف اهميت يادگيري، سناتور جي ويليام فولبرايت يک بار گفت: ما بايد سعي کنيم مرزهاي دانش بشر، همدلي و ادراک را گسترش دهيم و هيچ راهي براي انجام اين کار نيست به جز از طريق آموزش و تحقيق. کلينتون در طول زندگي حرفه‌اي خود و به عنوان ديپلمات ارشد آمريکا، براي گسترش مرزهاي دانش بشر، همدلي، و فهم متقابل تلاش کرده است.
کلينتون نيز با يادآوري اظهارات سناتور فولبرايت که "مبادلات آموزشي مي‌تواند ديد ملت‌ها را نسبت به يکديگر تغيير دهد" گفت: برنامه‌هاي فولبرايت به يکي از محورهاي تعامل آمريکا با سراسر جهان تبديل شد و اين کار تجربيات فراموش نشدني را براي صدها هزار دانشجو و دانش‌پژوه از بسياري از کشورها به ارمغان آورد.
وي در ادامه بر اهميت نقش تحقيقات فولبرايت در برقراري زمينه‌هاي همکاري جهاني و فهم جهاني تاکيد کرد، که هر دو از طريق آموزش زبان‌هاي خارجي به دانشجويان در سراسر ايالات متحده و همچنين با افزايش دسترسي ديگران به زبان انگليسي در کشورهاي خودشان محقق مي‌شود.
در ادامه کلينتون گفت، محققان به خلق اثر ماندگار و حس دوستي و معاشرت و درک بهتر ميان مردم کمک مي‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس