درگیری ستاره آرژانتین با دروازه بان هلند

به گزارش مشرق، صحنه های به ياد ماندنی فوتبال فقط گل هايی نيستند که زده می شوند، اتفاقاتی می افتند که شايد تا سال ها فراموش نشوند. هنوز هم فوتبالي ها سر گلی که ديه گو مارادونا در جام جهانی 1986 با دست به انگليس زد بحث می کنند، شايد خيلی از آنها فراموش کرده باشند که در آن جام کدام تيم به قهرمانی رسيد.
هيجانات مسابقاتی در حد جام جهانی، ترس از باخت و نرسيدن به جام، بازيکنان مطرح را هم مجبور می کند حتی حرکت هايی بدتر از گل مارادونا داشته باشند؛ حرکت هايی که اگر در موقعيت ديگری باشند، حتما نفی شان می کنند.
این حرکات در نهایت هم به ضرر تیم تمام شده و موجبات حذف یا از دست دادن قهرمانی می شود مانند حرکت بچه گانه بکام مقابل آرژانتین در جام جهانیی 1998 یا حرکت جنجالی زیدان در فینال سال 2006.

اما یکی از این حرکات فراموش نشدنی جام های جهانی درگيري آريل اورتگا اسطوره آن زمان آرژانتين و ادوين فاندر سار دروازه بان هلند است؛ اين دو تيم در يک چهارم نهايی جام جهاني 1998 مقابل هم قرار گرفته بودند، اورتگا با فاندرسار که داخل دروازه بود برخورد کرد، فاندرسار معترض شد و اورتگايی که قدش درست تا زير چانه فاندرسار بود، طوری از زمين بلند شد که با سر به زير چانه دروازه بان هلند ضربه زد، اورتگا با اين حرکت از زمين اخراج شد و آرژانتينی که شانس بيشتری برای برد داشت، با گل زیبای دنیس برگ کمپ در دقیقه 90 بازی را در نهایت 2-1 باخت و حذف شد. کلایورت و دیه گو لوپز گلهای اول هلند و آرژانتین را زده بودند.


صحنه درگیری اورتگا با فاندرسار


اخراج اورتگا توسط آرتور بریزیو کارتر داور مسابقه


صحنه گل پیروزی بخش هلند توسط دنیس برگ کمپ
*************

آریل اورتگای 39 ساله 2 روز پیش به شکل رسمی از دنیای فوتبال کناره گیری کرد. او که دوران فوتبال خود را در سال 1991 و از باشگاه ریورپلاته آغاز کرد، در فنرباغچه، پارما، سمپدوریا، والنسیا و نیوولز اولد بویز نیز به میدان رفته است.

اورتگا با ریور پلاته به هفت عنوان قهرمانی رسیده و در جام‌های جهانی 1994، 1998 و 2002 نیز حضور داشته است. او همچنین در المپیک 1996 نیز به میدان رفت.

بازیکنانی مانند انزو فرانچسکولی، لئوناردو آسترادا، نوربرتو آلونسو و خاویر ساویولا که پیشینه حضور در ریورپلاته را داشته‌اند در مراسم خداحافظی اورتگا حضور داشتند.

به گزارش مشرق، دو تیم آرژانتین و هلند در دومین دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 00:30 بامداد پنجشنبه به مصاف هم می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    0 0
    خدائیش بخش بسیار جالبی را راه اندازی کردین که جای تقدیر و تشکر داره
  • پوریا ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    0 0
    برادر مشرق حداقل یه تحقیق کن بعدا مطلب بزن بازی 1-1 بود در گل طلایی برکمپ گل زده و 2-1 هلند برنده شده.
  • علیرضا ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    0 0
    اون ادگار داویدزه یهودیم هست تو عکسا.
  • مجید ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    0 0
    فاندرسار چه تمارزی کرده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس