نهمین بسته مقالات شفاهی رحیم‌پورازغدی با عنوان پروژه «دربار، روشنفکر، استعمار» در خصوص اخلاق‌ستیزی، کشف حجاب و سبک پوشش سکولار منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق- نهمین مقاله شفاهی حسن رحیم‌پور ازغدی به مناسبت روز عفاف و حجاب (21 تیر) منتشر شد. در این مجموعه 60 دقیقه‌ای به طرح چند نکته و پاسخ به چند پرسش در باب تاریخ و منشاء مبارزه با حجاب در کشورهای اسلامی به ویژه در غرب آسیا (خاورمیانه) پرداخته شده است.

در این گفتار نمونه‌هایی از تاریخ فرهنگی ایران در دوره‌های قاجار و پهلوی بیان می‌شود تا به این نکته توجه داده شود توطئه کشف حجاب در کشورهای اسلامی در بیشتر موارد، ریشه‌های استعماری و سیاسی داشته که در پوشش شعار پیشرفت و آزادی و تأمین حقوق زنان اما در واقع به قصد سلطه فرهنگ بیگانه و تغییر سبک تفکر و سبک زندگی ملت‌ها صورت گرفته است؛ پروژه‌ای که در پی از بین بردن پشتوانه‌های فرهنگی یک کشور و به دنبالش وابستگی اقتصادی و سیاسی راهبری شده است.

نهمین مقاله شفاهی حسن رحیم‌پور ازغدی به مناسبت روز عفاف و حجاب


در این مقاله شفاهی، پرسش‌ها و موضوعات ذیل بازخوانی می‌شود:

- مروری بر هجوم فرهنگی کشورهای غربی به کشورهای اسلامی(مصر، الجزایر، ترکیه، ایران، افغانستان و...) در زمینه اخلاق جنسی و فرهنگ عفاف

- اشاعه و گسترش فرهنگ ولنگاری در لوای پیشرفت و نواندیشی!

- مروری بر روند شکل‌گیری فرهنگ اباحه‌گرایی در سطح افکار عمومی ایرانیان توسط طبقه اشراف و درباریان و فرقه‌های بابیت و بهائیت

- بازخوانی سازوکارهای تحمیلی و اجباری دربار برای تغییر فرهنگ پوشش در جامعه ایران

- بازکاوی ریشه‌های پوشش زنان در فرهنگ ایران باستان و قیاس با دعاوی  رژیم پهلوی در باب ایرانی‌گری و باستان‌گرایی

- مروری بر الگو و سبک پوشش زنان در ایران باستان

- بررسی نقش مدارس مذهبی آمریکایی و فرانسوی دوره قاجار و پهلوی در گسترش فرهنگ غربی در بین ایرانیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس