همزمان با تشدید اعتراضات به دولت محمد مرسی در مصر و استعفای 5 وزیر کابینه و سخنگوی نخست وزیر این کشور، منابع خبری عربی از استعفای هشام قندیل نخست وزیر مصر خبر می‌دهند.

گروه بین‌الملل مشرق – تشدید اعتراضات معترضان به سیاست‌های محمد مرسی به رهبری محمد البرادعی و تظاهرات مخالفان در شهرهای مختلف از جمله قاهره و پورت سعید تا کنون منجر به استعفای وزاری مرسی و دو تن از سخنگوهای دولت شده است.

در همین حال، رسانه‌های عربی از جمله پایگاه خبری «روسیا الیوم» خبر استعفای هشام قندیل نخست وزیر مصر را منتشر کردند که این خبر نیز تا کنون از سوی هیچ‌یک منابع مصری تایید نشده است.

پیش از استعفای قندیل، وزرای کشور، امور خارجه، دفاع، محیط زیست، گردشگری و دادگستری روز دوشنبه استعفای خود را اعلام کرده بودند. اما دفتر ریاست جمهوری مصر تا کنون از پذیرفته شدن استعفای این اعضای کابینه خبری منتشر نکرده است.

محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مردم مصر نیز با وجود اولتیماتوم ارتش، تا کنون درخواست مخالفان برای کناره‌گیری از قدرت را نپذیرفته است.

وزیر دادگستری مصر نیز در اوج فشارهای داخلی، خارجی و تبلیغاتی، خبر شبکه تلویزیونی العربیه مبنی بر استعفای دولت مصر را تکذیب کرد.

تجمع مخالفان در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری و میدان التحریر/تظاهرات هواداران مرسی در مناطق دیگر

مخالفان مصری به رهبری محمد البرادعی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و کنار رفتن محمد مرسی هستند.



تظاهرات صدها هزار مخالف سیاست‌های محمد مرسی در قاهره

شبکه خبری راشاتودی نیز با پخش مستقیم تصاویر میدان التحریر، تجمع هزاران نفر از مخالفان دولت در روز چهارم را گزارش می‌کند.

دقایقی پیش نیز گروه دیگری از معترضان به سیاست‌های مرسی در قاهره، تجمع در اطراف کاخ ریاست جمهوری را آغاز کردند و از سوی دیگر طرفداران مرسی نیز در حمایت از رئیس جمهور این کشور تظاهرات خود را آغاز کرده‌اند.

هشدار اوباما به مرسی

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مکالمه‌ای تلفنی با محمد مرسی با هشدار نسبت به گسترش اعتراضات در این کشور از وی خواست تا به خواسته مخالفان پاسخ مناسب دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوباما در این گفتگو اظهار داشته است آمریکا به برپایی دموکراسی در مصر متعهد است و از هیچ گروه یا جناحی حمایت نمی‌کند و صرفا حامی گسترش دموکراسی در این کشور است.

اوباما از مرسی خواست تا پاسخ‌گویی خود به نگرانی‌های مخالفان را عملا نشان دهد و راه‌حل آرام کردن تنش‌ها در این کشور تنها از راه‌های سیاسی ممکن خواهد بود. اوباما در عین حال با احتیاط کامل درباره تظاهرات مخالفان سخن گفت و از هرگونه تایید یا اظهارنظر درباره ناآرامی‌های اخیر مصر خودداری کرد.

در ناآرامی‌های سه روز گذشته در مصر و درگیری میان موافقان و مخالفان محمد مرسی، دست‌کم 16 نفر کشته و بیش از 600 نفر زخمی شدند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالصمد ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام الله اکبر !! اگه اشتباه نکنم در یک متنی در ارتباط با ظهور خواندم که نوشته بود در زمان حکومت سومین محمد در مصر زمان ظهور بسیار نزدیک خواهد بود. اصلا قصد شایعه پراکنی و ... ندارم ولی اگر این محمد مرسی اولین محمد باشد ، بعد از او دو محمد دیگر به ریاست خواهند رسید. و اما محمد دوم رو با اینکه نمی توان حدس زد ولی به نظر من احتمالا محمد البرادعی باشد. ما منتظر سومیش هستیم. یا مهدی
  • فرزاد ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    مرسي انشاا... بيفتي از كرسي هرچند كه با رفتنش دارودسته مبارك روكار ميان ولي هر چي باشه از تكفيريها و سلفيها(اخوان المسليمن)بهترن
  • sina ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    انشاءالله این دام استکبار و صهیونسیزم برای ایجاد هزینه های جدید برای ایران اسلامی نباشد
  • رضا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    مرسی رفتنیست. این خط این نشون.+
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    هیچ جا نمیریم همین جا هستیم
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    در روایات دیگر هم وارد شده انطباق مسایل روز با علایم ظهور کار کاذبین است البته به هیچ عنوان قصد توهین و یا تهمت زدن ندارم اما محض اطلاع عرض کردم چون خود من هم قبلا بعضی شرایط روز را در ذهنم با علایم ظهور مرتبط میکردم اما بعد از شنیدن این روایت اجتناب کردم انشاءالله خداوند ظهور را نزدیک گرداند
  • سلمان ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    خون شهید مظلوم شیخ حسن شحاته دامان این مرسی تازه به دوران رسیده بی ظرفیت را گرفت نامردا با اون کنفرانس شیوخ و با فتاوای ضد شیعی، نفسی زکیه را کشتند که آتش زد به حکومتشون. ان شاءالله همه چی به نفع اسلام و مسلمین پیش بره. اللهم عجل لولیک الفرج
  • حسین ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    مگه مبارک محمد حسنی مبارک نبود؟
  • علی کاشانی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    اخوان المسلمین نسخه کراواتی القاعده هستند. انشا الله شر اینا از مصر کوتاه بشه
  • ایرانی ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    لعنت بر مرسی سلفی ونامرد درودبرجبهه مقاومت
  • سیا ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    هرچی هرجومرج بیشتر بهتر مرسی
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    انشاء اله کسی بیاید که وحدت را حفظ کند
  • محمد ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    امام علیه السلام پاسخ سریعی به کشته شدن محب خود یعنی شهدای نیمه شعبان و حسن شهاته دادند حالا این عوضی بره تا کمر بای اسرائیل خم بشه
  • ناشناس ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    یادمه تو اجلاس حرف از رفتن بشار زد! جلوتر از بشار رفتی مسی!!
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    دوست عزي بجاي اين مسائل ببين امام زمانت از شما چي ميخواد. الكي داستان‌سرايي خوب نيست
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    صمدجان، این پیش بینی حاخام های یهودی بود...
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    تکذیب کرد باباجون
  • پدرام ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    لعنت به مرسي و اخوان المسلمين (الأعداء المسلمين) كه با به دست گرفتن قدرت در يكسال گذشته باعث ظلم و ستم در حق اقليت شيعه مصر شدند و با حمايت جانبدارنه مرسي ملعون از سلفي هاي وهابي باعث شهادت مظلومانه تعدادي از شيعيان گرديد . ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي ارحل مرسي
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    اگر اشتباه نکنم داری اشتباه می کنی!
  • علي رضا ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    ... اين بنده ي خدا ( آقاي مرسي ) كاري كرد كه به مبارك ايمان بياوريم ...
  • ممل ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    همه این کارها با برنامه ریزی پشت پرده دول غربی و اسراییل برای سرنگونی مرسی بوده و دلیل این همه دسیسه در درجه اول پشتیبانی و دفاع از منافع اسراییل و غرب در مصر و کشورهای همسایه و تحت فشار قرار دادن فلسطین در منطقه بوده است. از طرفی دیگر با قرار دادن مزدوران و نوکران سکولار همچون البرداعی خواهان اجرای سیاست های غرب گرایی و اسلام ستیزی در مصر می باشند.
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    خدایا چرا با بعضی ها چنین کردی؟ شفای عاجل بیماران روحی روانی صلوات...
  • محمد ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    حق آدمیه که برای دهن کجی به شیعه ها تو تهران به خلفاشون درود فرستاد. بچش، تازه اولشه. دیدی دل سپردن به آمریکا عاقبتش چیه؟
  • سیب کال ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 0
    موافقم. بشار هنوز هست ولی مرسی خائن رفت. کی نوبت ال سعود و ال خلیفه است؟ دعا کنیم برای سقوط انها هم...
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 0
    مرسی یا البرادئی یا هر خر دیگه که بیاد روی کار فرقی نمیکنه نقشه راه قبلا توسط بابای دموکراسی جهان حضرت امریکا نوشته شده واسه این مردم احمق مصر برید و خدا رو شکر کنید که تو کشورتون ایران یک نفر رو به عنوان رهبر دارید که وقتی میگه برید خونه هاتون همه میگن چشم و قائله هر چی که هست ختم به خیر میشه (قدر کشورتون رو بدونید) و این رو هم بدونید همیشه این نیست که دیو چو بیرون رود فرشته در آید ممکنه فرشته برود و دیو در اید
  • میترا ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 0
    عزیزجان 1 محمد انور سادات 2 محمد حسنی مبارک 3 محمد مرسی ! البته نمیدونم حدیثت درسته یا نه ولی این اقایون اسامیشون محمد بوده
  • میترا ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 0
    ممل دیگه چیه ؟؟؟ اینجا را با فیس بوک اشتباه نگیر
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 0
    سه تا که هیچ. چهار تا شدن: محمد انور سادات، محمد حسنی مبارک، محمد حسین طنطاوی (حاکم موقت) و محمد مرسی. تازه اگه شش ماه بعد محمد البرادعی بیاد میشن 5 تا! الله بزنه تو کمرت که ظهور رو به سخره میگیری و با خرافات قاطی میکنی.
  • عبدالله ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    خر خودتی به مردم توهین نکن هزاران انسان بزرگوار تو مصر هست حالا سیاست پیشکش همین بهتر که تا ابد ناشناس بمونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس