کد خبر 228527
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

فيلم سينمايي «گهواره اي براي مادر» اولين جايزه بين المللي خود را از جشنواره مسكو دريافت كرد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از باني فيلم، سي و پنجمين جشنواره فيلم مسکو که ار تاريخ 30 خرداد تا 8 تير در کشور روسيه برگزار شد، جايزه نتپک (شبکه ارتقاي سينماي آسيا) خود را به فيلم «گهواره اي براي مادر» به کارگرداني پناه بر خدا رضايي و تهيه کنندگي محمد احمدي و پناه برخدا رضايي اعطا کرد.

اين فيلم که محصول بنياد سينمايي فارابي بوده و توسط اين بنياد عرضه و بازاريابي بين المللي مي شود، در اولين حضور بين المللي خود در جشنواره مسکو به نمايش درآمد. فيلم «لرزاننده چربي» ساخته محمد شيرواني نيز ديگر فيلم ايراني اين جشنواره بود. جايزه نتپک در جشنواره هاي معتبر جهاني و توسط يک هيات داوري به بهترين فيلم آسيايي اعطا مي شود. هيات داوري نتپک دليل اعطاي جايزه به فيلم «گهواره اي براي مادر» را در بيانيه خود اين گونه اعلام كرد: ارائه تصويري قدرتمند و تاثيرگذار از مشکلات روزانه و زندگي معنوي زن معاصر ايراني و گرما، سادگي خالصانه و انسانيت فيلم.

الهام حميدي، چکامه چمن‌ماه، غزل صارمي، فرحناز منافي ظاهر، افسر اسدي، هايده حائري، مهران رجبي، نيکا خسرو آبادي و امير آقايي بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

«گهواره اي براي مادر» شرح قصه‌اي است که به زندگي يک بانوي طلبه مي‌پردازد. «نرگس» دختر جواني است که ادبيات روسي را در دانشگاه مسکو به اتمام رسانده است و اينک در کسوت بانويي طلبه، درس مي‌خواند و قرار است براي تدريس به دانشجوياني که تازه مسلمان شده‌اند به روسيه بازگردد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس