کد خبر 22699
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹

دستمزد هنگفت براي حضور نابازيگران هزينه مي‌شود و برخي آثار خاص ارقام نجومي براي حضور بازيگران درجه پايين تقبل مي‌کنند. بازيگران حرفه‌اي هم وقتي مي‌بينند اعتراضشان در خصوص مسئله اختلاف ارزش و درجه هنري راه به جايي نمي‌برد مجبورند دستمزدها را بالا ببرند تا

به گزارش مشرق، پرويز شيخ طادي اين روزها در تدارک توليد جديدترين فيلم تلويزيوني خود با موضوع دفاع مقدس و با عنوان "روزهاي زندگي" است.

تهيه‌کننده اين فيلم تلويزيوني سعيد سعدي است؛ تهيه‌کننده‌اي که در سال‌هاي اخير دو فيلم سينمايي خوب و شاخص "ترديد" (واروژ کريم مسيحي) و "کيفر"(حسن فتحي) را تهيه کرده است. وي چندي پيش از حضور قاضياني و فرخ‌نژاد به عنوان بازيگران اصلي اين پروژه تلويزيوني خبر داد، خبري که بلافاصله با تکذيب قاضياني همراه شد.

پرويز شيخ طادي در گفت‌وگو با شبکه ايران، در خصوص کستينگ بازيگران اين پروژه تلويزيوني مي‌گويد: توافق اوليه براي حضور هنگامه قاضياني و حميد فرخ‌نژاد صورت گرفته بود اما متاسفانه تاخير در زمان کليد خوردن "روزهاي زندگي" باعث همزماني توليد اين پروژه با کار تئاتر خانم قاضياني شد. از سوي ديگر حضور حميد فرخ‌نژاد نيز با پروژه سينمايي آقاي آهنگر (ديدگاه) همزمان شد.

 

تلويزيوني بودن يا همزماني با کار تئاتر!

اين در حالي است که قاضياني در گفت‌وگويي علت انصراف حضور در اين فيلم را تلويزيوني بودن کار عنوان کرده و با ذکر اين نکته که توافق اوليه صورت گرفته جهت کار در فيلم بلند سينمايي بوده، خاطرنشان کرده است: با وجود تمام احترامي که براي آقايان سعدي و شيخ طادي قائل هستم در حال حاضر تصميمي براي حضور در تله فيلم ندارم.

شيخ‌طادي در اين خصوص مي‌گويد: بله تصور ايشان از تله‌فيلم همان توليدات بي‌کيفيت و شتابزده با ساختاري سخيف بود که در يک دوره زماني رايج شد اما با توجه به توضيحاتي که در خصوص اين کار ارائه شد، ايشان تمايلشان را هم براي حضور در کار اعلام کردند که متاسفانه شروع توليد همزمان شد با کار تئاترشان. در واقع "روزهاي زندگي" يک کار سينمايي و تلويزيوني در راستاي الگوسازي در ارائه فيلم‌هاي ارزشمند براي نمايش در سينما و سپس تلويزيون است.

 

دستمزد بازيگران به صورت جهشي بالا مي‌رود

اين کارگردان در خصوص احتمال حضور چهره‌هاي شناخته شده سينمايي و تلويزيوني در اين تله‌فيلم، مي‌گويد: توافق اوليه انجام شده و رايزني‌ها در اين خصوص ادامه دارد.

وي با بيان اين نکته که با توجه به سرمايه متعارف تله‌فيلم‌ها توان پرداخت هزينه‌هايي که در اين خصوص به اين آثار تحميل مي‌شود را نداريم، مي‌افزايد: متاسفانه دستمزد بازيگران به صورت جهشي بالا مي‌رود اما هزينه توليد اين آثار صعود جهشي ندارد و بر اساس سياستگذاري‌ها و نرخ‌هاي تصويب شده است.

 

هيچ کنترلي بر دستمزد بازيگران وجود ندارد

شيخ‌طادي حرف‌هايش را اين‌گونه ادامه مي‌دهد: متاسفانه دستمزد صنف بازيگران داراي سياستگذاري نيست و هيچ کنترلي در اين خصوص وجود ندارد. البته بازيگران مطرح بي‌تقصير هستند چرا که دستمزد هنگفت براي حضور نابازيگران هزينه مي‌شود و برخي آثار خاص ارقام نجومي براي حضور بازيگران درجه پايين تقبل مي‌کنند، بازيگران حرفه‌اي هم وقتي مي‌بينند اعتراضشان در خصوص مسئله اختلاف ارزش و درجه هنري راه به جايي نمي‌برد، مجبورند دستمزدها را بالا ببرند تا لول کاري‌شان آسيب نبيند.

 

ايجاد عدالت در دستمزد بازيگران وظيفه فراموش شده خانه سينما

اين کارگردان نرخ‌گذاري و ايجاد عدالت در دستمزد بازيگران را مهتمرين وظيفه خانه سينما دانسته و در توضيح بيشتر مي‌افزايد: بعد از چندين سال خانه سينما در اين خصوص حرکتي انجام نداده و ضروري‌ترين کار اين صنف مورد غفلت واقع شده است. در حالي که اين اتفاقات مانع توليد کارهاي ارزشمند مي‌شود و باعث مي‌شود همچنان سرمايه بر فرهنگ حاکم باشد.

 

مجموعه حاج والي جهادگر در انتظار رضايت ورثه و تخصيص سرمايه

شيخ‌طادي در پايان در خصوص آخرين وضعيت توليد ديگر پروژه تلويزيوني خود که درباره حاج والي جهادگر مشهور بشاگرد است، مي‌افزايد: شخصيت‌ها و چهره‌هاي شناخته شده معاصر هم ورثه فرهنگي دارند و هم شخصي که براي ساخت يک اثر با موضوع زندگي آنها رضايت همه آنها لازم است. در صورت کسب رضايت آنها مرحله نگارش بر اساس تحقيقات انجام شده، آغاز خواهد شد. ضمن اين‌که توليد اين کار منوط به تخصيص بودجه مناسب يک کار استاندارد است تا تلاش اين جهادگر خستگي‌ناپذير در قالب يک کار ضعيف نمايش داده نشود.

يادآور مي‌شود "روزهاي زندگي" از توليدات سال جاري گروه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مرکز سيمافيلم، داستان رزمنده‌اي به نام محمود را روايت مي‌کند که در عملياتي به دو چشمش ترکش مي‌خورد. يک امدادگر چشم‌هاي او را پانسمان مي‌کند و رزمنده‌اي مامور مي‌شود که به عنوان راهنما، محمود را يک کيلومتر عقب ببرد تا از آنجا به وسيله آمبولانس به بيمارستان صحرايي رسانده شود. کمي عقب‌تر رزمنده راهنما شهيد مي‌شود و محمود که جايي را نمي‌بيند، مدتي کنار جنازه شهيد مي‌ماند. او سپس تصميم مي‌گيرد حرکت کند به اين اميد که به نيروهاي خودي برسد اما مسيري را که در پيش مي‌گيرد به سوي دشمن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس