کد خبر 226376
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

در ادامه گمانه زنی‌ها و رایزنی‌های انجام شده برای تعیین وزیر بهداشت دولت جدید، نام ۷ نفر از جمله نام سه وزیر اسبق بهداشت به چشم می‌خورد

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، در حال حاضر پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دکتر روحانی به عنوان برگزیده ملت، رایزنی و گمانه زنی‌ها برای تعیین تکلیف کرسی‌های کابینه دولت یازدهم علی الخصوص در حوزه سلامت و انتخاب وزیر بهداشت بسیار جدی شده است.
بنابه این گزارش، گمانه‌زنی‌هایی برای تعیین سیزدهمین سکاندار وزارت بهداشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در بین اسامی چون دکتر مسعود پزشکیان، دکتر سیدمحمود طباطبایی، دکتر رضا ملک‌زاده، دکتر علیرضا زالی، دکتر علیرضا مرندی، دکتر صلاح‌الدین دلشاد و دکتر غلامرضا انصاری را شاهد هستیم.


دکتر مرندی: وزیر اسبق بهداشت 2 دولت کارگزاران و اصلاحات

دکتر سیدعلیرضا مرندی که دو دوره سکاندار وزارت بهداشت بود متولد 1318 از اصفهان است که فوق تخصص اطفال خود را از آمریکا دریافت کرده است، وی که چهارمین وزیر بهداشت پس از پیروزی انقلاب است در دو دوره مسئولیت وزارتی بهداشت را بر عهده داشته است که دور اول وزارتی وی از مرداد ماه 1363 تا شهریور ماه 1368 و دوره دوم وی نیز مربوط به مرداد ماه 1372 تا شهریور ماه 1376 است.

دکتر پزشکیان: وزیر اسبق بهداشت دولت اصلاحات

دکتر مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات متولد 1333 و فوق تخصص قلب و عروق است و از شهریور ماه 1380 تا شهریور ماه 1384 به عنوان وزیر در وزارت بهداشت فعالیت داشت، طرح جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و ادغام آن در وزارت علوم و طرح جدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی از وزارت بهداشت در دوره وزارت وی اتفاق افتاد.

سمت‌های پزشکیان شامل ریاست مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز 1373، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز 1379-1373، معاون سلامت وزیر بهداشت 1380-1379 بوده‌ است و با توجه به اینکه از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده، در انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابیه تبریز وارد مجلس شد که همچنان نیز این روند ادامه دارد.

دکتر رضا ملک‌زاده وزیر اسبق بهداشت پس از جنگ تحمیلی

دکتر رضا ملک‌زاده که در ایام انتخابات ریاست جمهوری نمایندگی دکتر روحانی در حوزه سلامت را برعهده داشت، متولد 1330 از کازرون است و تخصص خود را در زمینه گوارش و کبد گرفته است و به عنوان وزیر بهداشت از 23 دی ماه 1369 تا مرداد ماه 1372 در وزارت بهداشت فعالیت کرده است.

از مهمترین مسئولیت‌های دکتر ملک‌زاده می توان به ریاست بیمارستان شریعتی تهران، رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد.


دکتر علیرضا زالی، رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی

دکتر علیرضا زالی متولد سال 1343 و فارغ‌التحصیل جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از سال 1387 و به مدت 6 سال قائم مقام سازمان نظام پزشکی بود و در ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با کسب بالاترین رای اعتماد جامعه پزشکی در صدر این سازمان قرار گرفت و رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی شد.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضویت در شورای درمان وزارت بهداشت و همچنین عضویت هیات ممتحنه امتحانات دستیاری از دیگر فعالیت‌های اجرایی دکتر زالی به حساب می‌آید.



دکتر سید محمود طباطبایی، متخصص  مغز و اعصاب

دکتر سید محمود طباطبایی متولد 1321 و استاد جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که در گذشته ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضویت در شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت و دبیری هیات ممتحنه رشته جراحی اعصاب را در کارنامه فعالیت‌های خودداشته است.


دکتر صلاح الدین دلشاد، جراح اطفال

دکتر صلاح الدین دلشاد فوق تخصص جراحی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از دیگر گزینه‌های مطرح برای تصدی کرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم است.


دکتر غلامرضا انصاری، رئیس اسبق بهزیستی دوران اصلاحات

دکتر غلامرضا انصاری،متخصص علوم آزمایشگاهی نیز در کارنامه سوابق خود ریاست سازمان بهزیستی، استانداری مازندران و سفیر ایران در ترکمنستان را در دولت اصلاحات بر عهده داشته است.

به هر حال تا مرداد ماه که زمان استقرار کامل دولت جدید خواهد بود گمانه زنی‌های متعددی برای مسئولیت‌های وزراتخانه‌های دولت یازدهم به خصوص وزارت بهداشت خواهد شد و براین اساس باید منتظر ماند تا دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب ،چه کسی را برای نشستن بر کرسی وزارت بهداشت که در حال حاضر دچار مشکلات عدیده کمبود بودجه و مسائل مختلف است به مجلس معرفی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس