کد خبر 225940
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴

«دار و دسته دار علی» مجموعه طنز دفاع مقدس اکبر صحرایی برای کودکان و نوجوانان است که اخیراً از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از فارس،‌ «دار و دسته دار علی» مجموعه طنز دفاع مقدس اکبر صحرایی برای کودکان و نوجوانان است که اخیراً از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 صحرایی درباره این سه مجموعه گفت: این اثر یک مجموعه ادامه‌دار سه جلدی به نام «دار و دسته‌ دار علی» است، که با سه کتاب «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین‌ها»، «برانکارد دربستی» همراه است.

وی ادامه داد: این مجموعه طنز خاطرات مستندی است از بچه‌هایی که خودشان در جنگ حضور داشته‌اند، که من با اقتباس از رشادت‌های آنها در جنگ، این اثر را تبدیل به 64 داستان در 3 مجموعه کرده‌ام؛ در اصل تلاش داشته‌ام داستان‌ها در این سه مجلد، به شکل مستقل ولی به صورت ظریف با یکدیگر پیوند و وحدت داشته باشند.

صحرایی در پاسخ به اینکه چرا به طنز روی آوردید، خاطرنشان کرد: دلیل اولم این است که طنز جذابیت‌ها و گیرایی بالایی دارد و همچنین خودش می‌تواند جذابیت را بسازد، دوم جان مایه ساختار زندگی ما ایرانیان طنز است و از آنجایی که زندگی در جنگ ما جاری بوده، درون این زندگی نیز قطعاً با طنزهایی همراه بوده است. در این مجموعه سعی کرده‌ام لحظه‌ها را با ادبیات طنز‌آمیز روایت کنم. دلیل سوم هم این است که روحیه خودم با طنز عجین است.

وی همچنین شخصیت دار علی در این مجموعه را واقعی دانست و گفت: دار علی هم اکنون در شیراز زندگی می‌کند و همچنان شوخ طبعی‌های خودش با اطرافیان را دارد.

صحرایی داستان‌نویس در حوزه ادبیات دفاع مقدس ضروری دانسته در این باره تصریح نمود: امروزه رمان‌ها و کتاب‌هایی در زمینه جبهه و جنگ رایج است که بسیار واقع‌گرایانه هستند و بعد ادبی آن متأسفانه خیلی ضعیف است، در این سه مجموعه اهتمامم بر این بوده تا دفاع مقدس را به نوعی با ادبیات پیوند دهم.

«آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین‌ها»، «برانکارد دربستی» مجموعه سه‌گانه طنز اکبر صحرایی است که در قطع وزیری و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس