کد خبر 225167
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳

«الی نحاس»که سال 2007 در جشنواره فیلم کن به جرم تجارت زنان دستگیر شد امسال در جریان برگزاری جشنواره گفت:مدل‌ها و برخی از بازیگران زن هالیوود در هتل‌ها و پارتی‌های شبانه‌ای که در کن برگزار می‌شود خودفروشی می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امسال شاهد برگزاری یکی از جنجالی‌ترین جشنواره‌های کن طی 74 سال گذشته بوده‌ایم، از شلیک گلوله گرفته تا دو سرقت چند میلیون دلاری جواهرات شوپارد تنها به فاصله چند روز ولی در این میان آنچه که بیش از همه تعجب همه را برانگیخت اعترافات و افشاسازی‌های تاجری لبنانی به نام «الی نحاس»، یکی از نزدیکان «معمر قذافی» بود که سال 2007 در جریان برگزاری جشنواره فیلم کن به جرم ترویج و گسترش فحشاء و تجارت زنان در این جشنواره توسط پلیس فرانسه دستگیر و برای همیشه از جشنواره کن اخراج شد، البته دادگاه فرانسه او را به 8 سال زندان نیز محکوم کرد ولی پس از 11 ماه زندانی بودن به دلیل کمبود مدارک لازم، آزاد شد و به سرعت به لبنان بازگشت و اکنون از ترس دستگیری توسط پلیس اینترپل، نمی‌تواند از زادگاهش خارج شود.

بنا به گزارش هالیوود ریپورتر، حضور «الی نحاس»، دارنده یک آژانس مدل‌یابی در لبنان، تا سال 2007 همانقدر در جشنواره عادی و متدوال بود که حضور ستاره‌هایی چون «براد پیت»، «آنجلینا جولی» و «شارون استون» متداول بود.

«الی نحاس» پس از گذشت چند سال، امسال در جریان برگزاری جشنواره 2013 کن، با اشاره به این مطلب که امروزه جشنواره کن همچنان بستری برای تجارت سکس است، گفت: چرا فقط من باید تحت تعقیب قرار بگیرم و از این جشنواره اخراج شوم، چون از نزدیکان «قذافی» و پسرش هستم، در حالی‌که مدل‌ها و حتی برخی از بازیگران زن هالیوود در هتل‌های کن و پارتی‌های شبانه‌ای که در کن برگزار می‌شود، حضور می‌یابند و خودفروشی می‌کنند.

 

الی نحاسont>

«نحاس» 48 ساله که قضاوت دستگیری و محکومیت خود را ناعادلانه می‌داند، در مصاحبه‌ای تلفنی با هالیوود ریپورتر گفت: من در میان دریایی از افراد پولداری که این تجارت را می‌گردانند، به طرز ناعادلانه‌ای تک افتاده‌ام، آنها به راحتی به دومین تجارت بزرگ جشنواره کن که بعد از فیلم، سکس است، می‌پردازند.

وی در ادامه افزود: چرا من؟ پلیس به خوبی می‌دانست که چه چیزی در جشنواره کن در جریان است و با بی‌تفاوتی کامل چشمانشان را بستند، ولی یک‌دفعه چه شد که توجه‌شان به من جلب شد، چون من برای قذافی کار می‌کردم.

«راجر ایبرت»، منتقد مشهور و متوفی آمریکایی سال 2010 در صفحه توئیتر خود نوشت: هر ساله زنانی که فرانسوی‌ها آنها را «دختران فراخوان‌شده گرانقیمت» با متوسط قیمت ساعتی 4 هزار دلار و زنانی که در کنار خیابان‌ها قدم می‌زنند با متوسط قیمت ساعتی 50 تا 75 دلار خود را عرضه می‌کنند. زنانی از این دست در جشنواره کن کاملا مشخص‌اند، آنها بسیار خوش‌پوش‌اند و سیگار هم نمی‌کشند.

 

روزنامه انگلیس زبان سان نیز در اینباره می‌نویسد: پیدا کردن یک روسپی در جشنواره کن از خرید یک پیتزا هم راحت‌تر است.

یکی از فاحشه‌های محلی با نام مستعار دیزی که به صورت مستقل که در طول جشنواره کن به دنبال مشتری می‌گردد، در مصاحبه با نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر گفت: ما همه منتظر فرا رسیدن ایام جشنواره کن هستیم. این یک رقابت بزرگ است چون دختران بسیاری زیادی آنجا هستند ولی خوب به هر حال ما محلی‌ها نسبت به بقیه یک امتیاز داریم و آن آشنایی با نگهبان و متصدی هتل است.

بنا به گفته نگهبان یکی از هتل‌های کن که خواست نامش فاش نشود،  فاحشه‌های اهل کن، به نگهبان و متصدی هتل‌های مجلل این شهر رشوه می‌دهند و در عوض نگهبان‌ها گاهی اوقات مطالبه‌کنندگان را به سمت آنها هدایت می‌کنند، در طول ده روز برگزاری جشنواره به طور تقریبی هر روز 100 تا 200 فاحشه به هتل وارد و یا از آن خارج می‌شود.

«الی نحاس» نیز در ادامه مصاحبه تلفنی‌اش با «هالیوود ریپورتر» گفت: پول خیلی از آنچه که مردم تصور می‌کنند، قدرتمندتر است. زیباترین دختران به هتل‌های مجلل و گران‌قیمتی که شیوخ عرب در آنجا مستقرند برده می‌شوند. این دختران می‌توانند تا شبی 40 هزار دلار کاسبی کنند.

وی متذکر شد: عرب‌ها با سخاوت‌ترین انسان‌های روی زمین‌اند، اگر از شما خوششان بیاید، حاضرند پول بسیار زیادی را به شما پرداخت کنند، در جشنواره کن، آنها پول‌ها را دسته‌های 10 هزار یورویی با خود حمل می‌کنند، برای آنها این پول‌ها هیچ ارزشی ندارد و مثل یک مشت کاغذپاره است، آنها دوست ندارند دسته‌های پول را بشمارند و تنها حتی بدون آنکه لحظه‌ای بیاندیشند، پول‌ها را به دست دختران می‌دهند، من آن سیستم را به خوبی می‌شناسم.

وی افزود: اوج این تجارت‌ها از ساعت 10 شب به بعد آغاز می‌شود، دختران در لابی هتل‌ها می‌نشینند و مشتری‌ها نیز آنها را سر تا پا چک می‌کنند. تمام معامله تنها با علامت دست انجام می‌شود، مشتری با دست به دختر مورد علاقه‌اش اشاره می‌کند و سپس با انگشتانش شماره اتاقش را به آن دختر نشان می‌دهد و با علامت دست از او می‌خواهد که دنبال او راه بیافتد.

بنا بر این گزارش، «نحاس» پیش از دستگیری‌اش در سال 2007، بیش از همه برای برگزاری جشن‌تولدی 1 میلیون دلاری برای «معتصم قذافی» سال 2004 در مراکش، شهرت داشت.

زمانی‌که او دستگیر شد، پلیس دفترچه تلفن او را که شامل اسامی ده‌ها نفر از پولدارترین شاهزاده‌ها و پادشاهان خاورمیانه بود را ضبط کرد ولی او تاکید کرد که تنها آنها را می‌شناسد ولی این مطلب هیچ ربطی به تجارت سکس ندارد. 

به گفته پلیس، برخی از «روسپی‌های لوکس» در قالب گروه‌هایی سازمان یافته همانند آنچه که «الی نحاس» هدایت آن را به عهده داشت فعالیت می‌کنند که اکثر آنها از پاریس، لندن، ونزوئلا، برزیل، مراکش و روسیه آمده‌اند و برخی دیگر به صورت گروه‌های کوچکی هستند که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

«نحاس» در گفتگوی تلفنی‌اش با هالیوود ریپورتر بر این نکته تاکید کرد: من تنها ترتیب برگزاری پارتی‌ها را می‌دادم، دیگر نمی‌دانم که بین‌ آنها چه اتفاقی می‌افتاد، من هیچ سهمی در آن نداشتم، آنها ممکن بود که تنها با یکدیگر گفتگو کنند و سرگرم باشند. تازه اگر هم من کاری کرده‌ باشم، مانند من آدم‌های زیادی در طول جشنواره در کن وجود داشتند.

وی گفت: ‌هر سال در طول جشنواره 30 تا 40 قایق تفریحی در ساحل وجود دارد که هر کدام از آنها متعلق به فردی بسیار ثروتمند است که در هرکدام از این قایق‌ها حدود 10 دختر که اغلب مدل هستند به صورت برهنه یا نیمه برهنه وجود دارد. در کنار این دختران زیبا انواع مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز برای افراد مهیاست، این دختران در قایق‌ها دائما در طرددند و شما گاهی می‌توان از بیرون آنها را ببینید، همه این دختران در پایان شب منتظر پاکت‌های دستمزدهایشان هستند، این همان چیزی است که برای 60 سال در جشنواره کن در جریان بوده است. 

یک فاحشه روسی درباره نحوه پرداخت دستمزد به فاحشه‌ها گفت: این همیشه یک هدیه است، به مشتریان گفته می‌شود که پول‌ها را در یک پاکت بگذارند و روی پاکت بنویسند، «هدیه».

یکی از ستارگان سینما نیز در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» گفت: زنانی که در طول جشنواره در سواحل کن در قایق‌های تفریحی مستقر می‌شوند، «دختران قایق‌های تفریحی» نام دارند و میان فاحشه‌های حرفه‌ای و بازیگران درجه 2 و 3 هالیوود و مدل‌هایی که در ازای سکس پول دریافت می‌کنند، تفاوت چندانی نیست.

وی افزود: به طور آشکار حضور بازیگران هالیوود در این تجارت بیش از تنها چند اسم است. بازیگران زیادی هستند که در سینما از مسیر خارج شده و بدترین را انتخاب می‌کنند. آنها با خود می‌گویند، آنچه که در کن انجام می‌دهند مشکلی ندارد و آنها تنها مدتی را با یک مرد ثروتمند سپری کرده‌اند، در حالیکه واقعیت چیز دیگری است، در واقع آنها همان کاری را انجام می‌دهند که یک روسپی انجام می‌دهد ولی خوب آنها عاشق پول‌ هستند.

«کارول رافائل دیویس» یک بازیگر آمریکایی فرانسوی گفت: عده‌ای از مردم هستند که فکر می‌کنند که زنان پولداری و خوش‌مشربی که در جامعه هستند، پیش از این مدت زیادی را به عنوان یک روسپی گران قیمت زندگی می‌کرده‌اند.

«دیویس» گفت: من دو آشنا دارم که در طول جشنواره کن دست به چنین کاری می‌ز‌نند، هیچ‌وقت نمی‌توانم درک کنم که آنها چگونه دست به چنین کاری می‌زنند.

وی افزود: یکی از این زنان روسپی به من گفت که به هیچ وجه از کاری که انجام می‌دهد لذت نمی‌برد ولی خوب برای او اصلا مهم نیست، حتی اگر آن مرد، فرد تنفربرانگیزی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    1 0
    این اقا فقط 1 لایه خیلی نازک را از روی کثافتی که توی اینجور جاها هست کنار زده ! ازادی زنان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 2
    ببین پس این بازیگرا و کارگردانای ایرانی که می رن کن . . . , چه خبره(لطفا در مورد اسامی گمانه زنس نکنین از قبل انقلاب تا کنون منظورمه)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس