کد خبر 224112
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

پاپ فرانسوا نمایندگان مجلس و سنای فرانسه را به اصلاح و یا لغو قوانین خلاف وجدان دعوت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، پاپ فرانسوا رهبر کاتولیک های جهان دیروز(شنبه)در دیدار با 45 نماینده مجلس و سنای فرانسه در واتیکان، مقر کلیسای کاتولیک نسبت به تصویب قانون همجنس گرایی در این کشور ابراز ناراحتی کرد. وی نمایندگان فرانسه را به اصلاح ویا لغو قوانینی که خلاف وجدان آنهاست دعوت کرد.

این دیدار که اولین دیدار رسمی پاپ فرانسوا پس از انتخاب‌اش با مقامات سیاسی فرانسه محسوب می‌شود به درخواست نمایندگان راست گرای فرانسه صورت گرفت.

عالی‌ترین مقام کلیسای کاتولیک در این دیدار نمایندگان فرانسه را دعوت کرد بر اساس «مد روز» و « نظرات لحظه‌ای» قانون تصویب نکنند. پاپ فرانسوا همچنین ابراز امیدواری کرد جامعه فرانسه دوباره به مواضع کلیسا درباره حفظ شان و کرامت انسانی بازگردد.

پارلمان فرانسه فروردین ماه لایحه‌ ازدواج  همجنس‌گرایی را تصویب کرد.  مردم فرانسه در مخالفت با این قانون تظاهرات متعددی برگزار کردند. در این تظاهرات‌ها پلیس فرانسه  با گاز اشک‌آور و باتوم به معترضان حمله کرد.

کلیساهای فرانسه نیز این لایحه را محکوم کرده است و ازدواج دو هم جنس را «شرمی» خواند که «یکی از پایه‌های جامعه را خواهد لرزاند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس