خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، سرمایه است گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب می‌شود نظام اسلامی در صحنه بین‌المللی بتواند سخنش را به کرسی بنشاند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز می‌خواهم با توجه به روز ولادت امام زین‌العابدین (ع) پیرامون صحیفه سجادیه صحبت کنم. صحیفه کتابی بلند و مقدس است و عباراتی در آن وجود دارد که بوی عطر وحی می‌دهد و برخواسته از علم الهی بوده و دارای چهره خاص ولایی است.
 
خطیب موقت تهران بیان کرد: این صحیفه از دهان ولی خدا امام زین‌العابدین (ع) خارج و امام باقرالعلوم آن را نوشته شده است و امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند که من آن را شنیده‌ام.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که صحیفه سجادیه فقط یک کتاب دعا نیست، افزود: امام سجاد (ع) در دوره‌ای زندگی می‌کرد که خفقان زیادی بود و نمی‌شد حرفی زد و چیزی نوشت.
 
وی با اشاره به سیر تاریخی دوران امام سجاد (ع) و امام باقر (ع)، گفت: نکته مورد توجه این است که دعاهای این کتاب محتواهای بسیار بلندی دارد و فقط این نیست که بگوییم خداوند ما را بیاموزد.
 
خطیب موقت تهران خاطرنشان کرد: در صحیفه سجادیه مباحث و مسائل اساسی به صورت دعا مطرح شده‌اند که بسیاری از آنها اصول سیاسی و اجتماعی هستند.
 
 آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبیین تفاوت انتخابات در کشورمان با دیگر کشورهای دنیا گفت: هویت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است زیرا هویت انتخابات در کشورمان در تایید نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در آمریکا افزود: به عنوان نمونه هدف از برگزاری انتخابات در آمریکا چیست؟ در‌ آنجا هدف این است که رئیس جمهوری از یکی از دو حزب این کشور تعیین شود اما در آنجا بحثی از مکتب نیست.
 
خطیب جمعه تهران گفت: همه فلاسفه گفته اند و بدیهی است که ارزش هر چیزی به علت غایی آن است، باید دانست هدف و غایت انتخابات در کشورمان چیست؟ هدف، اسلام، نظام و جمهوری اسلامی است؛ جمهوری اسلامی که امام راحل پایه گذارش بود و شهدا برای به ثمر رسیدنش خون دادند و اکنون نیز مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ما همان راه را می‌پیمایند.
 
آیت الله امامی کاشانی افزود: باوجود چنین هدفی هویت انتخابات در کشورمان با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است در این چارچوب حفظ کشور ایران نیز مطرح است زیرا ایران در گلوی نظام استکبار بود و چون کشورمان را از گلوی استکبار بیرون آورده اند باز می‌خواهند آن را به حیله های مختلف در چنگال خود برگردانند.
 
وی گفت: براین اساس انتخابات در وهله اول نظام اسلامی و سپس اصل کشور و استقلال و عزت کشور را نیز که آن هم کاملا مربوط به نظام اسلامی حفظ می کند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: این درحالیست که در دنیای استکبار مانند آمریکا و فرانسه انتخابات به هر نحو که برگزار شود کسی آن کشورها را نمی بلعد.
 
آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به نقش مشارکت حداکثری مردم در برگزاری انتخابات در کشورمان گفت: در دنیای استکبار، جمعیت نقش آنچنانی در انتخابات ندارد و از یکی از دو حزب یکی پیروز خواهد شد و مسئله تمام می شود زیرا قدرت در آنجا پابرجاست.
 
وی افزود: این درحالیست که نظام اسلامی، بافت و ابزارآلاتی ندارد، آنها و جامعه بین الملل مانند سازمان ملل را در اختیار دارند و از نظر نظامی، اقتصادی، فناوری و ابزارآلات بسیار قوی هستند و اگر هر یک از احزاب به قدرت برسند تفاوتی نمی کند.
 
خطیب جمعه تهران گفت: اما سرمایه نظام جمهوری اسلامی، ملت، جوانان رشید و اندیشمندان است که پس از انقلاب اسلامی تاکنون دانشمندان و دانشگاهیان توانسته اند کشورمان را ارتقا دهند و بر عزت آن بیفزایند.
 
آیت الله امامی کاشانی افزود: براین اساس فراتر از فناوری و سخت افزار برای نظام جمهوری اسلامی موجب استقلال کشورمان شده است شما ملت بزرگ ایران هستید.
 
وی گفت: علت اینکه این همه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اصرار می‌شود و مقام معظم رهبری موضوع حماسه سیاسی را مطرح کردند این است که برای کشور سرمایه تلقی می‌شود درحالیکه در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان حماسه، سرمایه تلقی نمی‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: سرمایه ایران اسلامی ملت و پشتوانه آن متفکران، صاحب نظران و دانشگاه‌هاست پس هرچه شور و هیجان انتخابات بیشتر باشد نظام اسلامی در کشورمان مستحکم تر می‌شود به ویژه که نظام ما برای بیدار کردن جهان اسلام و مایوس کردن دشمنان نقش موثر دارد.
 
آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب می شود نظام اسلامی در صحنه بین المللی بتواند سخنش را به کرسی بنشاند از این رو به فرموده رهبر انقلاب هرکس حتی اگر به نظام نیز علاقه ندارد به علت علاقه به کشور اگر پای صندوق آرا بیاید برای کشور سرمایه ایجاد می‌کند.
 
خطیب جمعه تهران افزود: بنابراین شرکت در انتخابات نه فقط حق که تکلیف است و اینکه گفته می‌شود رای دادن تکلیف است نکته محوری اش از این موضوع ناشی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس