کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه مشکل اصلی کشور سوء تدبیر و سوء مدیریت است، گفت: امروز راهی به جز بازکردن راه ورود جوانان به عرصه اجرایی کشور نداریم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری با حضور در دفتر آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود کشور گفت: آن طور که باید و شاید نتوانستیم گره‌ای از این مشکلات باز کنیم و بیشتر از این باید کوشش، فداکاری و از خودگذشتگی کرد. انشاالله این انتخابات به خوبی برگزار شده و مایه افتخار نظام باشد و طوری برگزار شود که به یک الگو تبدیل شود.

وی تاکید کرد: باید از همه آقایانی که آمادگی خود را برای پذیرش این مسئولیت عظیم اعلام کرده‌اند تشکر کنم. این کار، کار مشکلی است. مسئولیتی است که برادران عزیز برای خدمت به مردم آماده شده‌اند و فداکاری کرده‌اند. مردم نیز در این انتخابات دارای نقش تعیین‌کننده هستند و این انتخابات بزرگ را به گونه‌ای برگزار می‌کنند که با عظمت نظام سنخیت داشته باشد.

وی در پایان گفت: هم اکنون زمان خدمت به خلق خدا، هماهنگی، همسویی و همدلی است و در این جهاد و موقعیت حساس کنونی باید دست به فداکاری زد.

در ادامه این دیدار قالیباف طی سخنانی با بیان اینکه ما نیز برای ادای دین و خدمت به مردم با همه باورهایمان به شهدا و امام (ره) و همچنین برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری در عرصه حضور یافته‌ایم، گفت: امیدواریم هرآنچه خیر ماست، رقم بخورد و بتوانیم به مردم شریف و صاحب حق خدمت کنیم، چراکه این مردم در همه فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها همواره برای کشور و نظام سنگ تمام گذاشته‌اند. امیدوارم ما هم بتوانیم خدمت صادقانه انجام دهیم تا آنها نیز در آینده با امید بیشتری گام بردارند.

محمدباقر قالیباف صبح امروز در دیدار با امام جمعه مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از برکات نظام اسلامی و وجود مقام معظم رهبری این بوده که ایشان با ابلاغ سیاست‌ها فضا را برای توسعه کشور ریل‌گذاری کرده‌اند.

وی تأکید کرد: ایشان بسیار روشن در این زمینه ریل‌گذاری کرده‌اند و چشم‌انداز‌ مناسب سیاست‌گذاری و برنامه‌ها را برای توسعه کشور داریم.

قالیباف با بیان اینکه این سیاست‌ها از سال‌های گذشته تنظیم و برای اجرا ابلاغ شده است، تصریح کرد: درد ما این است که لوکوموتیو‌ران‌ها قائل به حرکت در این ریل نیستند.

به گفته وی، اینها خسارت‌هایی برای کشور به بار می‌آورد که قابل جبران نیست و این امر باعث شده که جوانان نتوانند در عرصه‌های مختلف به صورت شایسته افتخار‌آفرینی کنند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: باید صرفاً در این مسیر حرکت کرده و براساس این ریل‌گذاری به توسعه و پیشرفت دست‌ یابیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم در انتخابات 24 خردادماه حماسه سیاسی را با شعور و بصیرت خود خلق خواهند کرد، افزود: این شور همراه با شعور بوده و عاری از احساسات زود‌گذر است.

قالیباف اظهار امیدواری کرد؛ مردم حماسه سیاسی خوبی را رقم می‌زنند تا خواسته‌های رهبری در این عرصه محقق شود و اداره کشور بر روی ریل قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تدبیر باشد جامعه فقیر غنی شده و کشور روی توسعه را به خود می‌بیند.

امام جمعه بجنورد هم در این نشست با تاکید بر اینکه مدیریت در کشور باید ریلی باشد، تصریح کرد: یکی از وظایف رئیس‌جمهور مدیریت ریلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسین یعقوبی اظهار کرد: در مدیریت کشور کارها ریلی پیش نرفته و این باعث آسیب شده است.

وی همچنین بر پرهیز رئیس‌جمهور از مسائل جزئی تأکید کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید به مسائل کلان کشور توجه کرده و صرفاً در چارچوب قانون حرکت کند.


محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع مردم بجنورد با بیان اینکه خداوند بزرگ را شاکرم که امروز در جمع مردم نجیب، ولایتمدار و شهیدپرور استان خراسان شمالی حضور دارم، اظهار داشت: مردم این استان به جوانمردی، شجاعت، محبت، مهمان‌نوازی، صبوری و صداقت معروف هستند و این توفیق بزرگی برای بنده است که در جمع طوایف و اقوام مختلف مخصوصا مرزنشینان و برادران اهل سنت و ترکمن حضور دارم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بنده خراسانی هستیم و خوشحالم که امروز در جمع همرزمان و همسنگران خود حضور دارم، گفت: باید از ابتدای سخنان خود از همرزمان شهید خود یاد کنیم که هر زمان به استان خود می‌آمدیم دل ما به حضور آنان خوش بود. البته شاید خیلی از جوانان این شهیدان بزرگ را نشناسند اما این مردان مرد در دوران دفاع مقدس افتخار بزرگی را برای خراسان آفریدند.

قالیباف با تاکید بر اینکه، اینکه می‌گوییم مردان مرد و افراد ولایتمدار به دلیل این است که سالیان سال با آنها در سخت ترین شرایط در پشت خاک‌ریزها حضور داشتم، افزود: ما در آن روزهای خون و‌ آتش یاران واقعی خود را شناختیم و فهمیدیم که این استان چه فرزندانی را تریبت کرده است.

وی تصریح کرد: امروز بنده و امثال بنده مکلف هستیم به دلیل دفاع از رشادت‌ها و خون‌های پاک ریخته شده و صدها سال مبارزه این مردم که توانست استقلال و آزادی را به ارمغان بیاورد و ما را از زیر یوغ استکبار خارج کند و به مسلمین عزت دهد، ما همین راه را ادامه دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: امروز وظیفه داریم نظام مقدس جمهوری اسلامی را با همان اهداف و آرمان‌های امام (ره) که امروز رهبر معظم انقلاب همان پرچم را به دست دارند، پیش ببریم.

قالیباف ادامه داد: امروز راهی جز این نداریم که برای حفظ انقلاب و نظام، این نظام، دولت و مجموعه اجرایی کشور را به یک دولت کارآمد تبدیل کنیم. امروز هرچقدر بگوییم می‌خواهیم از انقلاب دفاع کنیم و یا راه شهدا را ادامه دهیم و یا تابع ولایت باشیم، همه در یک جمله خلاصه می‌شود و این است که دولتی را بر سرکار بیاوریم که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند و مردم را از پیچ و خم سختی‌ها نجات دهد و اگر این کار را نکنیم انقلابی واقعی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه راهی جز کارآمد کردن دولت نداریم، افزود: امروز بحث اشتغال، گرانی و تورم به موضوع غیر قابل تحمل در زندگی مردم تبدیل شده و باید با سرعت درمان شود. معتقدم امروز پیشرفت کشور انتخابی نیست بلکه یک ضرورت است و راهی جز این نداریم و اگر در این راه تلاش کنیم مجاهدت کرده‌ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که افرادی که در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان شکسته نشدند، امروز در مقابل حداقل خواسته فرزندان خود شکسته می‌شوند و این روش کشورداری نیست.

قالیباف با بیان اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم اما امروز دچار سوء تدبیر شده‌ایم، گفت: امروز کشور را بد اداره می‌کنیم و این روش اداره کشور نیست که اینقدر به مردم زحمت می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و شرایط تحریم بیشتر مشکلات ما ناشی از سوء مدیریت است و تحریم‌ها سهم کمی را دارد. لذا نباید اجازه دهیم که کشور در مسیر بسته فعلی خود حرکت کند بلکه کشور نیازمند خون جدید در مسیر اجرایی خود است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به اینکه بنده به عنوان محمدباقر قالیباف به کشور، انقلاب اسلامی، امام خمینی  (ره) و مقام معظم رهبری مدیون هستم، گفت: بنده یک روستازاده بیشتر نبودم و در روزهای اول جنگ در سن 17 - 18 سالگی تنها یک بسیجی معمولی بودیم، ولی در دوران دفاع مقدس، انقلاب، نظام و شهدا و جانبازان این فرصت را فراهم کردند که افرادی مثل بنده کار یاد بگیریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر حضور جوانان در جنگ نبود موفق نمی‌شدیم، اظهار داشت: امروز بنده به شما جوانان دین دارم و راهی جز بازکردن راه ورود جوانان به عرصه اجرایی کشور را نداریم.

وی افزود: امروز دشمن از عرصه اقتصادی به ما حمله کرده و فشار آورده و رویکرد خود را تغییر داده است لذا برای مبارزه با دشمن مهمترین دِینی که برعهده بنده است و می‌خواهم در صورت توفیق در دولت آینده انجام دهم، فراهم کردن فرصت برای جوانان و مردم است. بنده در زمان جنگ روستا زاده‌ای بیش نبودم که انقلاب فرصت حضور را برایم فراهم کرد و امروز بنده مکلفم همان فرصت را برای جوانان نخبه در سطوح مختلف دهه سوم و چهارم انقلاب فراهم کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با تاکید بر اینکه طرح دو ساله‌ای برای اقتصاد ایران طراحی کرده‌ام، اظهار داشت: بنده با تجربه‌ای که دارم هیچ‌گاه قول بی دلیل نمی‌دهم، امروز در کشور هیچ مدیری در تصمیمات بزرگ جرات نکرده که برای پروژه‌های بزرگ زمان‌بندی تعیین کند اما ما این قول را دادیم و نشان دادیم که نسل بچه‌های جهادی و نسلی که قدرت سیاسی پشت سرشان نبوده، می‌توانند به مردم قول بدهند و به قولشان نیز عمل کنند.

قالیباف تاکید کرد: ما از حضرت علی (ع) آموخته‌ایم که باید در دولت وقتی می‌خواهیم جامعه را اداره کنیم، دولتمردان مکلفند اول حقوق مردم را ادا کنند و بعد از آن حق دولت را از مردم طلب کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید همه تابع قانون باشیم و احقاق حقوق ملت از اولویت‌های اولیه است، گفت: در سالیان گذشته اصل‌هایی از قانون اساسی اجرا شده و بخش‌های دیگر اجرا نشده است که این انصاف نیست چرا که توجه به حقوق مردم از اولویت‌ها است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در پایان سخنان خود در جمع مردم بجنورد خاطر نشان کرد: امیدوارم با توجه به برق امیدی که در چشم جوانان است، دست به دست هم دهیم آینده روشنی را برای کشورر و خانواده‌هایی که در زحمت و سختی هستند رقم بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس