کد خبر 221293
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴

استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: معتقدم در شرایط حاضر بین دو کاندیدای اصلاح طلب با ورود حجت الاسلام روحانی در ائتلاف موافقم.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، صادق زیبا کلام شامگاه پنجشنبه در جمع اصلاح طلبان در مسجد الزهرای اراک، عارف را در گفتمان اصلاح طلبی بهتر ارزیابی کرد و گفت: در شرایط حاضر اصلاح طلبان باید به ائتلاف برسند و تنها راه آنها ائتلاف و شرکت در انتخابات است.

وی با بیان اینکه در 24 خرداد یک رای بیشتر نداریم، تصریح کرد: با توجه به هنر چانه زنی و امتیازگیری که در آقای روحانی وجود دارد بهترین گزینه اصلاح طلبان ایشان است.

زیباکلام با تاکید بر اینکه نباید اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات قهر کنند و یا این انتخابات را تحریم کنند، ادامه داد: در شرایطی اصلاح طلبان وارد صحنه می شوند که رقیب با تعدد نامزدها در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

انتقاد ازنحوه برگزاری مناظره ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد ازنحوه برگزاری مناظره ها ادامه داد: چهار کاندیدای اصولگرا از جمله حداد عادل و جلیلی...که ظرف چندسال گذشته مسئولیت در تصمیم گیریها داشتند به نحوی حرف می زنند که انگار مسائل تنها متوجه آقای احمدی نژاد است و به این آقایان ربطی ندارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات کشور ما مسئولیت ناپذیری و پاسخگو نبودن دولتمردان است، تصریح کرد: امروز که بعد از هشت سال در نتیجه سیاستهای غلط اصولگرایان در این وضعیت بسر می بریم چه در عرصه داخلی و چه سیاستهای خارجی اصولگرایان نه تنها پاسخگو نیستند بلکه حتی مشکل را نیز از جانب خود انکار می کنند.

وی با اشاره به مسئله هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای و 1+5  را که در حال حاضر آقای سعید جلیلی بر عهده گرفته اند تا قبل از پیروزی اصولگرایان بر عهده آقای روحانی بود اما سیاست در مذاکرات این دو کاملا تفاوت داشت.

سیاست اصلاح طلبان در بحث هسته ای کج دار و مریز بود

زیبا کلام سیاست اصلاح طلبان را کج دار و مریز در بحث هسته ای برشمرد و اضافه کرد: یعنی برنامه هسته ای را به گونه ای پیش ببریم که ضمن حرکت به جلو همه دنیا را در مقابل خود قرار ندهیم اما سیاست اصول گرایان این بود که ما برنامه هسته ای را با هر سرعتی که می خواهیم پیش می بریم و دنیا، شورای حکام و شورای امنیت هم هر کاری که می خواهد انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد قطعنامه شورای امنیت را ورق پاره می دانست، خاطرنشان کرد: بقیه اصول گرایان نیز این سیاست را مورد حمایت قرار دادند و حاصل همین قطعنامه ها و تحریمها این وضعیت کشور شد که در حال حاضر مسئولیت آن را برعهده نمی گیرند.

وی با اشاره به اینکه کسی باید بیاید که حداقل نگذارد این تحریمها زیادتر شود، تصریح کرد: با توجه به تجربه آقای روحانی در این مذاکرات از بین دو نامزد اصلاح طلب آن را اصلح تر می دانم اما اگر رهبران اصلاح طلبان به نتیجه دیگری رسیدند باید اصلاح طلبان نیز به نظرات آنها احترام بگذارند و از آنها پیروی کنند.

وی افزود: آقای احمدی نژاد می گوید برنامه هسته ای 250 برنامه دیگر را نیز فعال می کند ایشان تنها 5 صنعت را نام ببرد که از فعالیت هسته ای عاید ما شد؟ و سوال اساسی این است این هزینه هنگفت مابه ازای چیست؟

وی گفت: هاشمی در زمان جنگ سیاست تنش زدایی را در پیش گرفت و توانست با کشورهای عرب و حوزه خلیج فارس ارتباط دوستانه برقرار کندهرچند که با اروپا و امریکا نتوانست این سیاست در زمان خاتمی هم دنبال شد .

زیبا کلام اضافه کرد: من می توانم بفهمم که بنابر مصلحتهایی با امریکا و انگلیس دشمن هستیم اما چرا سیاستهای کشور در این چندسال اخیرکل دنیا را در برگرفته و آلمان، استرالیا، فرانسه و... دشمن ما شدند و مسئله ای که علیه ایران در مجامع بین المللی مطرح می شود این افراد بیشتر از آمریکاییها با ما دشمن هستند.

وی تصریح کرد: چرا در این چندساله با همه کشورهای پیشرفته دشمنی کردیم و در عوض با کشورهایی که باید در نقشه با ذره بین به دنبال انها بگردیم رابطه برقرار کردیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    والا ما نفهمیدیم. بالاخره اینا هسته ای رو پیش بردن و سانتریفیوژ فعال کردن یا کج دار و مریز پیش رفتن؟ اینا خودشون هم نمیدونن چی میگن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس