کد خبر 218505
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۰
به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در خبر ویژه های خود نوشت:


هاشمي از روحاني حمايت مي‌کند؟

اخبار منتشره از حمايت هاشمي رفسنجاني نسبت به حسن روحاني حکايت مي‌کند.
فاطمه و ياسر هاشمي يک ماه پيش در مراسم اعلام نامزدي حسن روحاني حضور داشتند اما ثبت‌نام هاشمي در يک ربع آخر مانده به پايان وقت ثبت‌نام نامزدها، تکليف نامزدي حسن روحاني را به محاق برد. با اين حال و در پي عدم احراز صلاحيت هاشمي، به نظر مي‌رسد وي به حمايت از روحاني تمايل دارد. دراين‌باره قائم‌مقام ستاد انتخاباتي حسن روحاني از جزئيات ديدار اين نامزد انتخابات با هاشمي رفسنجاني خبر داد و به خبرگزاري مهر گفت: آنچه بنده از اين ديدار نقل مي‌کنم براساس آن چيزي است که آقاي روحاني براي بنده و اعضاي ستاد نقل کرده است
ترکان افزود: روحاني به ديدار آقاي هاشمي رفته و ايشان تاکيد کرده‌اند که رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد تا پايان رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري با قدرت در عرصه حضور داشته باشد.
وي تصريح کرد: آقاي هاشمي خطاب به روحاني گفته است که شما با قدرت به فعاليت خود در انتخابات رياست‌جمهوري ادامه دهيد و بنده هم به موقع دراين‌باره اقدام خواهم کرد.
محمد نعمت‌زاده رئيس ستاد انتخاباتي حسن روحاني نيز درباره آخرين توصيه هاشمي به روحاني گفت: روز گذشته آقاي روحاني با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ملاقات داشت و ايشان خواستار دوري از فضاي گله‌گذاري و تخريب‌ها شد.
وي افزود: آقاي هاشمي خطاب به روحاني گفته که شما با قدرت به فعاليت خود در انتخابات رياست‌جمهوري ادامه دهيد و بنده هم به موقع دراين‌باره اقدام خواهم کرد.
اين اظهارات در حالي است که پيش از اين محمد هاشمي رئيس دفتر هاشمي و مجيد انصاري از اعضاي ستاد انتخاباتي وي اعلام کرده بودند اصلاح‌طلبان پس از عدم احراز صلاحيت هاشمي نامزدي در انتخابات ندارند.
از سوي ديگر هنوز خاتمي و طيف اصلاح‌طلبان نزديک به وي موضع روشني اتخاذ نکرده‌اند. خاتمي که با زيرکي از نامزدي شانه‌ خالي کرده و به تعبير برخي محافل اصلاح‌طلب هاشمي را به ميدان هل داده، چند‌بار با عارف ملاقات کرده اما حاضر نشده از معاون اول خود در دولت اصلاحات به طور علني حمايت کند. طيف مجمع روحانيون و حزب مشارکت چندان دل‌خوشي از روحاني ندارند و از عارف نيز به خاطر شکستن قرق تحريم انتخابات و اعلام نامزدي مستقل ناراحتند. آنها در عين حال يک‌بار در انتخابات 15ماه پيش مجلس، گزينه تحريم را تجربه کرده‌اند که سودي در پي نداشت اما همسويي اين طيف با جبهه ضدانقلاب و اپوزيسيون را آشکارتر کرد.
در همين حال گفته مي‌شود روحاني و عارف به طور جداگانه با هاشمي ملاقات کرده‌اند.
    

تشديد فشار به عارف براي انصراف يا اتخاذ مواضع انتحاري

فشار تندروها به محمدرضا عارف براي اعلام انصراف از نامزدي شدت يافته است.
سايت کلمه در نوشته‌اي به قلم يکي از اعضاي فراکسيون مشارکت در مجلس ششم با اشاره به نيامدن خاتمي و رد صلاحيت هاشمي، نوشت: کنش اصلاح‌طلبان روشن است اما دکتر عارف چه موضعي خواهد داشت؟ و اگر با ادامه حضور در انتخابات و به فرض محال، اگر راي بياورد- که نه مي‌آورد و نه مي‌گذارند- مي‌خواهد چه کند؟ در شرايطي که امروز عارف را از ارتباط با اصلاح‌طلبان منع مي‌کنند، آيا فردا اجازه استفاده از برنامه‌ها و نيروهاي اصلاح‌طلب را به او خواهند داد؟ آيا او مي‌تواند در سياست خارجي کشور تعديلي ايجاد کند؟ البته که نه. عارف ايزوله شده بعدي- به فرض راي‌آوري او- چه کاري مي‌تواند بکند؟ و چه کاري را مي‌گذارند انجام دهد؟ عارف کاري نمي‌تواند بکند، هيچ رويه و رويکردي تغيير ننموده است؛ اما با کناره‌گيري از انتخابات مي‌تواند کاري کند.
کلمه پيش از اين هم عارف را تحريک شده نهادهاي امنيتي و اصلاح‌طلب بدلي و قلابي معرفي کرده بود. احتمالا به اعتبار همين فشارهاي فزاينده است که عارف مجبور شده در برنامه مصاحبه با شبکه جام‌جام بگويد از ظرفيت‌هاي خاتمي و هاشمي در صورت انتخاب شدن استفاده مي‌کند. به نظر مي‌رسد فشارها روي عارف و روحاني براي انصراف از نامزدي يا اتخاذ مواضع راديکال انتحاري تشديد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس