آیا با طرح سازش مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها پایان می‌پذیرند؟ آیا مقاومت جواب می‌دهد؟ تجربه استفاده از این دو طرح چه چیزی را نشان می‌دهد؟ حال کدام نظریه درست است؟

گروه بین‌الملل مشرق- اگر ادبیات سیاست خارجی نامزدهای ریاست جمهوری را بررسی کنیم درمی‌یابیم که برخی به دنبال سازش با آمریکا و غرب هستند تا از این طریق مشکلات اقتصادی جامعه که در پس تحریم‌ها شکل گرفته، را حل کنند اما برخی نیز با ادامه راه مقاومت موافقند.

حال کدام نظریه درست است؟ آیا با طرح سازش مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها پایان می‌پذیرند؟ آیا مقاومت جواب می‌دهد؟ تجربه استفاده از این دو طرح چه چیزی را نشان می‌دهد؟

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رؤسای جمهور با دیدگاه‌های مخالف بر سر کار آمدند و هر کدام سیاست خاص خود را پیش رو گرفتند؛ و مردم سیاست‌های مختلف را تجربه کردند.

حال برای پاسخ با این سؤال که" سیاست سازش بهتر جواب داده یا سیاست مقاومت" نگاهی کوتاه به نتایج این دو سیاست می‌کنیم.

سیاست سازش

اوج اعمال این سیاست در دوران اصلاحات بود؛ زمانی که خاتمی با مطرح کردن ایده "گفت‌وگوی تمدن‌ها" راه را برای گفت‌وگو با غرب و آمریکا فراهم ساخت.

موضوع هسته‌ای کشورمان در سال 81 با مصاحبه‌ای که یکی از اعضای منافقین در واشنگتن انجام داد، مطرح شد که آنها ادعا کردند که ایران یک سری فعالیت‌های مخفی دارد؛ که از آنجا در واقع این موضوع به عنوان یک موضوع مهم در عرصه سیاست خارجی ایران مطرح شد.

حدود یک‌سال بعد اروپایی‌‎ها نامه‌ای را به وزیر خارجه ایران نوشتند و از وي در خواست کردند که ایران پروتکل الحاقی را بپذیرد و همه فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق کند که در 15 مرداد 82 وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه این کار را انجام دادند و در همین مقطع ایران دو کار انجام داد؛ نخست، نگاه مثبت‌ را در این مورد اعلام کردیم و پروتکل را توسط رئیس‌جمهور وقت پذیرفتیم و سپس برای مذاکره با آژانس اعلام آمادگی کردیم.



در 21 شهریور 82 یعنی 18 روز پس از اینکه ایران یک رویکرد تعاملی نشان داد؛ این سه کشور اروپایی نخستین قطعنامه علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به شورای حکام آژانس ارائه کردند و درآن جلسه با اجماع به تصویب رسید.

در نهایت ایران مجبور شد توافق سعدآباد را بپذیرد. توجیه مذاکره‌کنندگان برای مذاکره با این سه کشور اروپایی و امضای توافق‌نامه سعدآباد این بود؛ نخست؛ ما می خواستیم کشور را از خطر ورود پرونده ایران به شورای امنیت برهانیم و ديگر اينکه نمی‌خواستیم مواردی که در قطعنامه شورای حکام بود را بپذیریم بلکه می‌خواستیم که موارد کمتر را بپذیریم چون مواردی که در شورای حکام بود بیشتر بود و ما نباید به آنها تن بدهیم و بر این اساس وارد گفت‌وگوها شدیم.



ایران با این تعهد همه تکالیف مربوط به همه معاهدات عدم اشاعه را پذیرفت بدون اینکه از حقوق آن برخوردار باشد و متعهد شد که پروتکل الحاقی را امضا کند و همچنین متعهد شد که فرآیند تسریع پروتکل الحاقی را آغاز کند و متعهد به تعلیق همه فعالیت های غنی سازی موارد آژانس شدیم.

حال سؤال اینجاست، ما خودمان به عین آوردیم که تعلیق همه فعالیت‌های غنی‌سازی بر اساس تأیید آژانس خواهد بود و آژانس هم تأیید انجام داده و در واقع اگر می‌خواستیم تعلیق را انجام دهیم با آژانس طرف می‌شویم چرا رفتیم با سه کشور اروپایی طرف شدیم؟

در دو هفته بعد از توافق سعدآباد، مقام معظم رهبری دردیداری که با کارگزاران داشتند، فرمودند «اگر قرار باشد دشمنان و مراکز قدرت، زیاده‌خواهی کنند و سنگر به سنگر جلو بیایند و ما هم عقب‌نشینی کنیم این شیوه تسلیم به هیچ وجه درست نیست و اجازه چنین کاری هم داده نخواهد شد.» این دقیقاً نتیجه پنج ساعت توافق سعدآباد است.

ما اگر بخواهیم تعلیق کنیم عملاً به این معنا خواهد بود که بازرسان آژانس باید بیایند و همه مراکز را پلمپ کنند و برای اینکه پلمپ انجام شود ما باید مراکز قطعه‌سازی خود را در سراسر ایران به آژانس نشان دهیم و این کاری است که مثلاً شاید اگر چند سال دستگاه‌های جاسوسی تلاش می‌کردند، موفق نمی‌شدند و ما آن را دو دستی تقدیم آنها کردیم.

پس از پذیرش توافقات سعدآباد، در چهارم اسفند ماه ۱۳۸۲ ماجرای توافق بروکسل مطرح شد؛ در این توافقنامه ایران متعهد شد ساخت و آزمایش سانتریفیوژهای مورد نیاز برای غنی‌سازی و اقدام به ساخت قطعات یدکی سانتریفیوژهای موجود در آن زمان را نیز تعلیق کند. 19 روز پس از امضای توافقنامه بروکسل، سومین قطعنامه را این سه کشور اروپایی به شورای حکام برده و تصویب کردند، یعنی حداقل مذاکره‌کنندگان در توافق بروکسل از آنها نپرسیدند که سه کشور اروپایی که با شما توافق کردیم حداقل شما در شورای حکام و در قطعنامه‌ای که می‌خواهند علیه  ایران صادر کنند رأی ندهید یاحداقل شما بانی قطعنامه نباشید ولی هیچ کدام از این کارها انجام نمی‌شود و آنها متعهد نمی‌شوند.





نکته جالب اینجاست که به‌رغم آنکه ایران عضو شورای حکام بود قطعنامه‌ای در شورای حکام صادر شد و این قطعنامه با اجماع به تصویب رسید! و وقتی که بررسی می‌کنیم که چطور شد که ایران عضو این شورا بود و علیه خودمان رأی داد! می‌بینیم که به نماینده ایران گفتند از جلسه بیرون برود، [شما باید بیرون بروید تا قطعنامه با اجماع تصویب شود] رویه آژانس این است که شورای حکام باید با اجماع تصویب شود اگر آن نماینده آن کشور باشید و رأی غیر موافق بدهد رویه آژانس دچار اختلال می‌شود، و بر ادعاهای غربی‌ها مبنی بر اینکه جامعه بین‌المللی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند، مسئولان وقت یک مهر تأيید زدند.


 
در 6 آبان 83 ، مقام معظم رهبری پنج موضوع را مطرح کردند، ایشان اظهار داشتند: غربی‌ها می‌گویند که شما باید غنی‌سازی را تعلیق بلندمدت کنید چرا؟ به چه دلیل؟ چه ربطی بین شفاف‌سازی یا تعلیق یا توقف غنی‌سازی است؟ اینها با هم چه ارتباطی دارند؟ با این زیاده‌گویی‌ها و حرف‌های دوران استعمار مگر می‌شود ملتی را از حق و حقوق و خواسته خود محروم کرد؟ طرف‌های مذاکره‌کننده بدانند ملت ایران زنده است و ملت زنده اهل منطق، حرکت، تعامل و دفاع است.

سیاست مقاومت

سیاست مقاومت با روی کار آمدن دولت نهم مطرح شد و روز به روز بر قوت آن افزوده شد؛ غربي‌ها در ابتدا گمان می‌کردند این سیاست تنها شعاری بیش نیست و پس از مدتی که فشارهای بین‌المللی بر ایران قوت گرفت ایرانی‌ها باز هم مجبور به پذیرش سیاست سازش خواهند بود.

دولت نهم پس از روی کار آمدن اعلام کرد؛ تعلیق داوطلبانه غنی‌سازی به پایان رسیده‌ است و با فک پلمب، فعالیت‌های UCF اصفهان را تحت نظارت آژانس ادامه می‌دهد. همچنین ایران در ژانویه ۲۰۰۶ ميلادي در حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تأسیسات مجتمع تحقیقاتی هسته‌ای نطنز را نیز فک پلمب کرد، اما شورای امنیت در مارس همان سال به ایران یک ماه فرصت داد تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند؛ اما ایران در برابر این خواسته‌ها مقاومت کرد.

در همین حین که غربی‌ها گمان می‌کردند با فشارهای روزافزون دولت ایران عقب‌نشینی خواهد کرد، در آوریل سال 2006 میلادی رسانه‌های دنیا خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه "ایران موفق به غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۳٫۵ درصد شده‌است" که این خود شوکی در جامعه بین‌المللی بود که البته مقامات غربی ابتدا سعی کردند این را بلوف سیاسی ایران بنامند تا از فشارهای تحریم رهایی پیدا کند که با ارائه مستندات ایران کذب‌بودن این ادعاها نیز اثبات شد.

باوجود موفقیت‌های روز افزون دانشمندان ایرانی همچنان غرب و آمریکا بر مواضع ضد ایرانی خود تکیه کرده؛ در این زمان هم بر تحریم‌ها افزوده و هم حداقل خواسته‌های خود را افزایش می‌دادند تا از این طریق مقاومت مردم ایران را درهم شکنند.



برای مثال پس از چند سال مقاومت غربی‌ها در نشست بغداد ذره‌ای از مواضع خود عقب‌نشینی نکردند و توقف  غنی‌سازی هسته‌ای، تعطیلی فردو را خواستار شدند و از طرف دیگر تحریم‌های همه‌جانبه علیه ایران را نیز تصویب کردند.

اما باز هم ایران مقاومت نشان داد تا کمر غربی بالاخره خم شد و این کوتاه‌آمدن در برابر خواسته‌های ایران در آلماتی1 به صورت واضح نمود پیدا کرد.

* تغییر خواسته خود یعنی توقف غنی‌سازی هسته‌ای راکه در مذاکرات بغداد خواسته بودند را به حالت تعلیق درآوردند
* تعطیلی فردو، به کاهش آمادگی فردو رسید
* انتقال مواد 20 درصد به تبدیل به اکسید که یا در خارج تولید شود یا به پنج درصد در داخل تبدیل شود.

نکته حائز اهمیت این است که غربی‌ها حتی در زمانی که ایران با تمام وجود با آنان همکاری می‌کرد نه‌تنها چنین مواضعی نمی‌گرفتند حتی فشار خود بر ایران را نیز افزایش می‌دادند.

[در ژانویه سال 2002 میلادی جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا در گزارش سالیانه خود به مجلسین و ملت آمریکا برای نخستین بار از اصطلاح «محور شرارت» استفاده کرد و سه کشور عراق، ایران و کره شمالی را اجزای اصلی این محور نامید.]


نگاه غربی‌ها به رأی مردم ایران برای انتخاب سیاست


اگر نگاهی به سیاست‌های نامزدهاي ریاست جمهوری بیندازیم؛ نگرش آنان درباره سازش و مقاومت در شعارهای‌شان نمود پیدا می‌کند.

غربی‌ها که با توجه ویژه‌ای به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌نگرند؛ به طور حتم سیاست خود را بر نتایج آرای مردمی در ایران بنا خواهند کرد.

حال اگر مردم به سیاست "سازش" و یا "مقاومت" رأی دهند؛ چه نتایجی در پی خواهد داشت؟

اگر نتایج انتخابات طوری رقم بخورد که سیاست مقاومت رأی آورد؛ رویه فعلی ادامه خواهد یافت و فشار و تحریم وجود خواهد داشت که با توجه به ایده مقاومتی، نتایجی مطلوبی در بلندمدت کسب خواهد شد.

اما اگر سیاست سازش رأی آورد؛ به طور حتم سیاست تحریم و فشار بیش از پیش خواهد شد.



با توجه به مطالب فوق می‌توان دریافت تجربه نشان داده است که هرگاه مردم ایران در قبال خواسته‌های غربی‌ها سر فرود آوردند، فشار بیشتری بر آنان تحمیل شده است.

اگر سیاست سازش در ایران رأی آورد بدین معنی است که مردم از سیاست مقاومت خسته شده‌اند و در برابر تحریم‌ها کم آورده‌اند و نه‌تنها فشار، کمتر نمی‌شود بلکه برحجم آن نیز افزوده خواهد شد. حال نوبت غربی‌هاست که نتایج مطلوب خود را از بازی با ایرانی‌های خسته، کسب و مواضع خود را تحمیل کنند.

حال باید از طرفداران سیاست سازش پرسید؛ آیا هنوز هم بر این باورند که این سیاست موجب رفاه حال مردم خواهد شد و تحریم‌ها را کاهش خواهد داد و یا بازهم بر این سیاست تکیه کرده و حقوق مردم ایران را نادیده می‌گیرند؟



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 250
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    1 0
    جلیلی قهرمانی ملی است، و انشاالله رئیس جمهور بعدی
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سیاست مقاومت از همه سیاستها بهتره پس نتیجه سیاست مقاومت دکتر جلیلی رای ما به دکتر جلیلی
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط هاشمی
  • هیتلر ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    من بین جلیلی و هاشمی مونده بودم که به کدوم رای بدم. قبل از این که این مطلبو بخونم تصمیمو گرفته بودم ((سعید جلیلی ))
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    الان این انرژی هسته ای در این 8 سال چه خیری برای این ملت داشته؟؟؟ برای انرژی هسته ای روسی کشور رو ویران کردند و دنیا رو علیه ایران متحد از خدا بترسید اینقدر دروغ نگید
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    از اینکه کشور رو تبدیل به ویرانه کردند در این 8 سال شما خجالت نمی کشید؟؟؟؟
  • مجید ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هر وقت به عقب نشینی های هسته ای دوران اصلاحات فکر می کنم حالت تهوع بهم دست میده
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    صد البته سیاست مقاومت برای ایران امروز و ایران فردا بهتر است ما با انتخابمون به هیچ عنوان اجازه نمیدیم اون دوران ننگین سازش دوباره برگرده و اقای جلیلی بعنوان نمادی مقاوم انشالله ریاست جمهوری اینده رو به دست میگیره.
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خیلی نتیجه ی بدیهی و منطقی است که درصورت سازش، فشار بیشتر شود. این حرف ها به دردمان نمیخورد. ما باید کار کنیم، رفع فساد کنیم، از سستی و تنبلی فرار کنیم و کشورمان رو خودکفا کنیم. به فرض که با سازش تحریم رو بردارند(که بر نمیدارند)، بعدش بازهم نفت بفروشیم و واردات کنیم و بیکار باشیم؟ وابسته باشیم؟ تا کی؟
  • بهار ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط سیاست مشایی
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جلیلی مثبت ، هاشمی منفی رای بدید ببینیم کدوم بیشتره
  • yaser ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خب مثل اینکه کم کم همه دارن به نفع جلیلی کنار میرن،حالا ببینیم کی جرات داره بگه که هاشمی رای میاره
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    قالیباف مثبت ، مشایی منفی رای بدید ببینیم کدوم بیشتره
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    عالی بود
  • منتقد ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بيشتر مردم ايران در حال حاضر در فضاي انتخابات خيلي خوب درك مي كنند كه عده اي به دنبال آنند تا پس از پيروزي در انتخابات به بهانه كاستن از تحريمها و فشارهاي اقتصادي در برابر غرب كوتاه بيايند اما با توجه به حوادثي كه در تاريخ معاصر كشور به ويژه در عهد قاجارها و پهلوي ها رقم خورده است نگاه خوشبينانه اي به جريان سازش با بيگانگان نداشته و ندارند اما مسئله اصلي مردم كه جريان انقلاب اسلامي بايد در فرايند تبليغات انتخاباتي به آن پاسخ منطقي دهد اين است كه آيا ما مي توانيم با وجود اصرار بر حقوق خود و وجود تحريمهاي مختلف وضع اقتصادي كشور را سامان دهيم يا نه؟ مردم نگرانند! بايد نامزد جريان انقلاب اسلامي با استدلال مردم را قانع كند كه مي تواند اوضاع كشور را علي رغم سياست مقاومت سامان دهد... ان شاء الله كه بتوانند مردم را قانع كنند...
  • عليرضامنصوري ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    نه سازش تحقيرآميز نه مقاومت مطلق و جاهلانه
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    پایداری و مقاومت همیشه جواب میده...
  • مهدی ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ولی واقعا از اومدن هاشمی اینقدر اونجاتون سوخته که این خزعولات رو تحویل مردم میدید!؟؟؟ متاسفم براتون.
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خب اگر مردم دار هستید بذارید مردم خودشون انتخاب کنند.
  • ببل ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    یهو رفتی جلیلی پس لاریجانی خونه خاله بود
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    احمدی نژاد باسیاستهای غلط اقتصادی داخلی اش بقدری فشار را بر مردم مستضعف زیاد کرده است که مردم علیرغم سیاستهای درست مقاومتی خارجی او ، رغبتشان به سوی افرادی شده است که سیاست معتدل تری دارند و شاید با آمد نشان وضع اقتصادی مردم بهبود پیدا کند غافل از آنکه باعث پایمالی بسیاری از حقوقمان در مسائل بین المللی خواهد شد و در اینصورت احمدی نژاد باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشد !!!
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مقاومت،مقاومت و بازهم مقاومت انشالله دولتی سر کار بیاد که این رویه رو ادامه بده تا خون شهدای هسته ای خدای نکرده هدر نره.
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آخه آدم دوزاری . الان اگه همین انرژی هسته ای نبود 2 میلیون بیمار در کشورمون مرده بودند . این یک ، دو انرژی و برقی که یه رئاکتور هسته ای تولید میکنه مخصوصا" اگه جوش هسته ای باشه 200 300 تا سد و نیروگاه هم نمیتونه تولید کنه . در ثانی انرژی هسته ای در اصلاح ژنتیکی در کشاورزی و همینطور در صنعت در رانشگرهای هسته ای در صنایع دریایی و کشتی سازی تاثیر داره .
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    چرا خجالت میکشیم ولی اینبار با رای درست به سعید جلیلی اشتباه گذشتگان چه در این دولت چه در دولت های قبلی رو اصلاح میکنیم
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    کی هست ؟!!
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مردم همیشه خودشون انتخاب کردند و نمایندگان مردم در شورای نگهبان مسئولیت تایید صلاحیت ها رو بر عهده دارند
  • ناشناس ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    درود بر هاشمی زنده باد روحانی
  • حسین بنی هاشمی ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جلیلی نماد مقاومته. و ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    برید بابا دلتون خوشه. مردم نون ندارن بخورن. البته شما دارید! و توریتونم نمیشه. هزینش فقط از جیب امثال من میره.
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مثل جنگ هشت ساله! البته مشرق نیوز سانسورچیه خوبیه!
  • بنده خدا ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زنده باد هاشمی
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مجید جان به پزشک مراجعه فرما
  • ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    کسی به این سایت مراجعه نمی کنه برو انتخاب راببین
  • مهران ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ناشناس میدونی رادیو دارو چیه؟
  • ناشناس ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مرد معتدل مثل هاشمی گزینه جرف شماست
  • ناشناس ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    حالا خجالت نمی کشد جانشین هم برای خودش انتخاب می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسین ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق خیلی تابلو واسه جلیلی داری تبلیغ میکنی ولی رای ما هاشمیه
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    گذاشتیم! خودتان انتخاب کنید! هرکسی را دوست داری در برگه رای بنویس اما مثل 88 فکر نکن که چون تو بهش رای دادی پس حتما پیروز خواهد شد! چون پیروزی با جلیلیست انشاءالله
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هاشمی قهرمان تو لیگ برتر بمان
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ایرانیها به سیاست سعید خان جلیلی سرباز رهبر رای خواهند داد سلامتی رهبر و پیروزی جلیلی در انتخابات صلوات بفرست
  • عبداللهی ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ایرانی‌ها به کدام سیاست رأی می‌دهند؟/ سیاست "تعامل" عملکرد بهتری داشت یا "سرسختی" این تیتر مناسب تر است. شما وقتی مثلا سوال طرح می کنید، با ذکر واژه های ایدئولوژیک از پیش جواب سوال را می دهید و چهره ی خشونت طلب و مطلق گرای خود را آشکار می کنید.
  • مهرداد ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    چی بگم والله/ هر چی بگم درک نمیکنی! سلام علیکم
  • ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اگر اینگونه باشد که ما همیشه مقاومت کنیم پس امامان معصوم که برای حفظ اسلام در پاره ایی از زمانها صلح را می پذیرفتند و از برخی از حقوق خود کوتاه می آمدند آیا سیاست سازش در پیش گرفته بودند؟؟؟؟!!!!!
  • مجتبی مقدم ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زشت نیست اسم سازش را کنار عکس شخصی میگزارید که بیشتر از سن ساله بنده سابقه مبارزه با دشمنان انقلاب داشته اند ! از آن زشت تر این است که همه ی ما میدانیم دکترین نظام در سیاست خارجی و تعریف سیاست دفاعی ما در اختیار یک شخص نیست ؟ آیا فراموش کرده ایم ریس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و اگر فرضا در این مورد تصمیم ساز باشد فقط یک رای دارد ! مگر فرماندهی کل قوا و مجلس زیر نظر ریس جمهور است که به تنهایی در این موارد تصمیم گیرنده باشد! زشت نیست از زمانی که آقای هاشمی کاندید شده اند هر روز بیشتر از دیروز با اینگونه مطالب زشت هم نظام را زیر سوال میبرید ( که انگار نظام بی در رو پیکر است ) و هم افراد را با زشت ترین الفاظ مثل سازشکار وغیره.... خطاب میکنید ؟ یعنی در این مملکت فقط آقای جلیلی اعتقاد به مقاومت دارند و بقیه بزرگان انقلاب در محور سازش حرکت میکنند ؟ آیا این مقاله شما مصداق این نیست که نظام ما را عده ای خدای ناکرده بی قید و وطن فروش تا قبل این سکان دار بوده اند و بعد از گذشت چند سالی همه ی آن چیزی که برایش انقلاب کرده اند را فراموش کرده اند و قصد دارند دو دستی کشور و انقلاب را تحویل دشمن دهند ؟ امان از هوای نفس برادر مشرقی فراموش نکنیم امروز از دیروز به قیامت نزدیک تریم ( البته با علم به اینکه عرایض بنده را به علت مسایل جناهیتان منتشر نخواهید کرد به قصد نهی از منکر شما و سردبیر محترم نوشتم)
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اینکه چند تا عکس گزینشی و مهندسی شده بزنید و با این کارهای کثیف یکی رو بخواهید سیاه و یکی رو سفید کنید اخلاقی و شرعی نیست. ما پیرو مکتب و مولایی هستیم که اخلاق و شرع و تقوا را برای ما سرلوحه قرار داده. خوبه چند تا عکسی که جلیلی با اشتون داره مخنده رو هم منتشر کنید
  • حسنی ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جلیلی رو عشقه اصن
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خود گویید و خود خندید .یک مشت سوسول دور هم جمع شدید برای مردم تصمیم می گیرید ؟فردایی هم هست .تاریخ گواه این حرفه.پس تا میتونید تهمت و ناروا و دروغ بگویید تا چند روز بیشتر در قدرت باشید . از خار سر دیوار دانستم که ناکس کس نمیگردد از این بالا نشینی ها
  • امیرحسین اصغرزاده دبیرجغرافیا ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هاشمی همونه که ملت ایران رو از جنگ بی حاصل فرسایشی و هدر رفتن بیشتر امکانات و نیروها نجات داد. شما در خم یک کوچه هاشمی هم نیستید. من سیاست عاقلانه را تایید میکنم اسمش مهم نیست چی باشه.
  • علی ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    گذارشتون اصلا کارشناسی نبود ، اولا این سیاست ها هیچ ربطی به رییس ریس جمهوری نداره و حتما با توافق رهبری صورت می گیره دوما انرژی هسته ای تا حالا هیچ سودی برای ما داشته البته بونش خوبه ولی بسته به چه قیمتی؟ ملت ما دارن بدترین فشارهای بین المللی رو تحمل می کند ، بدترین فشارهای جهانی و کاهش شدید افت قیمت ریال و به معنای واقعی یک کاغذ پاره شده ، بی آبرویی در نزد خود و جهانیان و رویکرد مبارزه طلبی احمدی نژاد همه و همه توسط مردم تاوان پس داده می شود. مطمئنا تاریخ قاضی بسیار خوبی خواهد بود. خاتمی یک افتخار بین المللی است و من احمدی نژاد و تیمش رو نظیر جورج بوش و شارون و نتانیاهو می بینم
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    رئیس جمهور آینده ی ما مطمئنا آیت الله هاشمی خواهد بود.
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    البته نميدونم شما مطالعه داريد يا نه؟بريد ويه م تاريخ معاصر رو بخونيد وقتي كه به بنده خدا دلار40تومني رو تحويل دادند و بعد از 8سال دلار700تومني رو تحويل گرفتن البته اون موقع مملكت ويران نبود فقط به گند كشيده شده بود؟!!!!البته ميگن كسي كه خوابه رو ميشه بيدار كرد ولي كسي كه خودشو بخواب زده رو نه.
  • سید حسین ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق،حداقل و حداکثر را گفت...بنظر من
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مخنده يانمخنده خوب تو هم بخنده
  • حاج رضا ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آخه یه مشکلی هست ... قالیباف هم منفیه!!! فقط جلیلی
  • احمد ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اگر در بدترین حالت تحریم قرار بگیریم باز نمیتوانند کاری کنن. بهترین کار عزل مدیران فاسد و رانت خوار است وگرنه مملکت ما از همه استعدادها برخوردار است میتواند خودکفا باشد.
  • فریاد ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ما جنگ با کسی نداریم که بخواییم مقاومت کنیم شما واسه خودتون دشمن تراشی میکنی... دست بردارید تا کی میخوایید مرگ بر این و درود بر آن بفرستید؟ کی میخوایین مثله کشورهای نفت خیز دیگه، یه زندگی راحت داشته باشین؟ نتیجه این دشمن تراشی ها چی بود؟
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اونا باید خجالت بکشن نه ما
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خزئبلات
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خیلی سخته هاشمی برای مناظره سر پا وایسه ! بهتره کنار بکشه!
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    شما عکسا رو نگاه نکن مطلب رو بخون یعنی همه مشکل تو عکساست؟
  • امیر ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اگه بخواهیم به هردوشون منفی بدیم چیکار کنیم؟
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مقاومت جاهلانه نداریم. مقاومت منطق دارد. عاشورا هم یک منطق کارا و همه جانبه است. مقاومت مطلقا صحیح است.
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ایشون هم بله!!!!
  • مهدي ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جليلي فقط و فقط راه ما مقاومت همانطور كه امام فرمود (فاستقم كما امرت)
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    از این عکسهایی که شما می خواهید در هیچ خبرگزاری پیدا نمی شه. شما اگر دارید رو کنید.
  • محسن ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سازش-سازش-سازش-سازش تو يا خيلي پولداري يا خيلي بي توجه، كه نمي بيني تحريم چه بلايي سر قشر ضعيف اورده.
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    چرا شانتاژ میکنی اولا اتفاقا از نظر حجم کارهای عمرانی و پیشرفتهای علمی و فناوری چند برابر دولت مدعی سازندگی و اصلاحات کار شده هرچند منکر برخی اشکالات نیستیم در ثانی اونهایی که عزت وشرف واستقلال دارن حاضرند فشار را تحمل کنند تا انشاا. فرجی حاصل بشه تااینکه نوکر و غلام دست به سینه غرب و اجنبی بشن
  • وحید ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    منظوزتون از ویرانه همون تحقبرهای ایران توسط سولانا دیگه تو دوره روحانی؟
  • وحید ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زنده با جلیلی زنده باد انگرانی که بخاطر داش سعید کنار رفت به امید کنار رفتن حدادو ولایتی .
  • وحید ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    احسنت
  • وحید ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    رای من گزینه سوم یعنی هیچکدام فقط سعید
  • وحید ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مثل اینکه از این مقاله اون جای شما سوخته
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بیم امام حسن و امام حسین شما کدوم رو انتخاب می کنید؟ هر زمانی سیاست خودش رو لازم داره توضیاحات زیاده اما شما قطعا نمی زارید. رهبری در هر دو دوره حضور داشتن
  • ناشناس ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هیچکدام فقط فقط فقط فقط جلیلی
  • یکتا ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اونقر تشویش اذعان عمومی نکند بابا.....به اون پیر پر تجربه رای بدید تا 4 سال نفس راحت بکشیم
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هه بله ... بله مثل کره شمالی!!!
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    عاشق خنده های جلیلی ام
  • ali ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    پس فقط قالیباف
  • محمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اونهایی که فحش دادن و فکر می کنن هاشمی رای میاره چند هفته صبر کنن تا ببینن که 25 خرداد اعلام خواهد شد دکتر سعید جلیلی با قاطعیت رای میاره.
  • علی ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    به نظرم سیاست های معتدل در جهان اسلام بهتر جواب می دهد و شما اکنون به کشورهای عراق، سوریه لبنان، افغانستان و... ،نگاه کنید آیا این مسلمانان نیستند که یکدیگر را به بدترین وجه ممکن دیدگاههای فرقه گرایانه و افراطی گری نابود می کنند. آیا نباید نه همه سلایق بلکه مسلمان شیعه خود را در اداره کشور سهیم بدانند.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فكر كردي مشرق نرات و تعداد مثبت و منفي هارو درست درج ميكنه ؟ زهي خيال باطل
  • عباس ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق زور الکی نزن جلیلی رای نمی یاره. ایشان فقط یک سخنگو هستند که صحبت های مسئولین نظام را اتتقال می دهند.
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فعلا كه شماسوسولها طرفدارش هستيد
  • حمید ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    تا حالا اسم ید 131 بگوشد خورده نه نخورده دیگه
  • فدک ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    کسانیکه فکرمیکنند باروی کارآمدن دولت سازش کار تحریم ها برداشته می شود ازسه حالت بیرون نیست بسیار ساده لوح هستند چراکه این تحریم در امریکا قانون شده به فرض دولت تحریم رابخاد برداره باید این قانون ها در سنا وکنگره لغو بشه که حداقل چهارپنج سال طول میکشه همین الان که سالهاست صدام ازبین رفته هنوز تحریم عراق در بعضی زمینه ها ادامه دارد دوستان اتفاقات این انقلاب رابا صدر اسلام مقایسه کنید همه چیز دستتان میاد پیامبر بزرگواراسلام بامقاومت برهمه دشمنان غلبه کرد زنده باد مقاومت مدبرانه
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    یه روزی می گفتند این ماده سیاه به چه درد می خوره همش را بدین انگیش 2 ریال به ما پول میده نادانها همیشه هستند
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    همینی که هست تا کور شود هر انکه نتواند دید
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اقای ناشناس به دوستانتان بگوید ما ایستاده ایم
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اونها صلح موقت رو می پذیرفتند نه ذلت و خواری رو
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    میزان حال فعلی افراد است
  • ابوذر ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سکان اجرایی کشور به یک کاپیتان نیاز دارد نه یک قایقران. من به هاشمی رای میدم.
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    این کار ها رو روزنامه های اصلاح طلب خوب بلدند
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    غلط کردی اصلا هم اینطور نیست اگر هم باشه باز دم ما گرم که صحبت های مسئولین نظام رو انتقال میدیم نه صحبت های بی بی سی و امریکا و اسرائیل رو (منظورم انتخابات آزاد و تقلب و مهندسی انتخابات و شورش های مردمی ووو
  • جواد ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جواب برای مدیر سایت : بیانیه سوم آیت الله هاشمی
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اولا رای ما جلیلیه ثانیا تحریم ها به خاطر مقاومت ما نیست بلکه به خاطر پالس هایی است که امثال هاشمی و روحانی می فرستند و احساس ترس خودشون رو به بخشی از مردم تسری میدن و باعث میشن امریکا امید پیدا کنه که تحریم ها موثر واقع میشه
  • محمدمهدی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    انشاالله با ریاست جمهوری سعیدجلیلی ویرانه اه بازسازی خواهد شد
  • محمدمهدی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    رای ما فقط سعیدجلیلی
  • ناشناس ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    "کسی به این سایت مراجعه...." اخوي خودت رو كسي حساب نميكني؟؟ نكنه اومده بودي آب بخوري....
  • محمدمهدی ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    رای ما فقط سعیدجلیلی
  • صادق ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    "و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما" سلام عليكم وحيدم بد نميگه
  • جواد ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    شما چرا دوست دارید همیشه جلو یکی مقاومت کنید ؟ به یکی برید بگید نه ؟ دقیقا وقتی این حرکاتو می بینم یاده حرکات یه بچه عقده ای میوفتم هیچ وقت افراطیون راه به جایی نبرده اند نه ما از مردم آریکا برتریم و نه آنها از ما برتر که بگیم ما فلانیم دین ما برتر و هزار مضخرفات دیگه تا وقتی این جور تفکرات تو ذهن یه عده از مردم باشه هر روز منزوی تر میشیم سایت مشرق انقدر تخریب نکن .. چرا انقدر واسه یک کاندیدا تبلیغ می کنی نمیزاری مردم خودشون تصمیم بگیرن حداقل اگه این کارو دارید میکنید در لباس حزب اللهی ها این کارو نکنید.. اونها رو خراب نکنید پیش مردم
  • موسوي ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هاشمي نماد اعتدال و مقاومت و عقل گرايي است
  • ناشناس ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام عليكم، دو مبحث مجزا رو با هم قاطي ميكني! امامان معصوم(ع) ما زماني تقيه ميكردند كه قدرت سياسي و حاكميتي نداشتند. اما اكنون كه به بركت حضرت امام و مجاهدتملت به اين قدرت رسيديم و درمنطقه و جهان حرف براي گفتن داريم و فراتر از آن الگو براي ملت ها شده ايم تقيه چه معني ميدهد؟ "قرن قرن اسلام است".قرن حاكميت اسلام نه تقيه يا ...
  • ناشناس ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    یه کم با دقت بیشتر مطلب را بخون.صدر درصد دوباره به نظر قبلی برمی گرد. ****** اگر نتایج انتخابات طوری رقم بخورد که سیاست مقاومت رأی آورد؛ رویه فعلی ادامه خواهد یافت و فشار و تحریم وجود خواهد داشت که با توجه به ایده مقاومتی، نتایجی مطلوبی در بلندمدت کسب خواهد شد. اما اگر سیاست سازش رأی آورد؛ به طور حتم سیاست تحریم و فشار بیش از پیش خواهد شد.
  • ناشناس ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    انتخابت عالیه . فقط سعید خان را عشقه
  • بهاره ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ببخشید "ناشناس" محترم ، فکر می کنم شما خبر از وضع زندگی مردم عادی ندارید.....تاریخ ما پر از قهرمان است برای افتخار ورزیدن!! ما نیاز به رفاه داریم نه قهرمان ! ما باید بتونیم پاسخگوی حداقل نیازهای بچه هامون باشیم
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    همچین میگی سازش هرکی ندونه فکر می کنه چه خبره؟ سازش کجا بود! چرا دروغ به مردم می گین
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق حنات رنگ نداره آرا رو داری دست کاری میکنی شدید.
  • رضا ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سکان دار کشور باید جوان و پر انرزی باشد نه با زانوهای لرزان
  • علی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    پس تیمور عسکری چی؟
  • حاج احمد ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مقاومت.خاک میخوریم اما خاک نمیدهیم
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    شما زور الکی بزن عباس جان
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    8 سال كشور بدون برنامه تو دست امثال جليلي ها بود چه شد .....
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    چرت و پرت گفتی
  • سرو ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم یک مثال می زنم اگر آمریکا بچه هیکل گنده زورگو و درس نخون کلاس باشه و ایران بچه درس خون نه چندان ضعیف کلاس زنگ تفریح بچه زورگو به زور بخواهد از تغذیه بچه درس خون بگیره اگر بچه درس خون تسلیم بشه بنظر شما از فردا دیگه سراغش نمی ره؟!
  • ناشناس ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط دکتر حسن روحانی
  • علیرضا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    متاسفم برای کسانی که فقط به پول فکر میکنن و حاظرند که تمام اعتقادات و غیرت و... زیر پا بگذارند. من خودم بهترین درآمد رو از فروش هاست داشتم که با بالا رفتن قیمت ارز مجبور شدم سایت رو به شخص دیگری بفروشم با کمترین قیمت ، اما این دلیل نمیشه که به همه چیز پشت کنم . برخی حاظرند که حتی شمر ولی اونا باشه ولی راحت زندگی کنن. فقط سعید جلیلی
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اين دوستان همگي در فضاي آرماني سير مي كنند. بايد بگويم كه مشكل امروز كشور ما مشكل مديريتي است. سياست مقاومت همراه با عقلانيت در تصميم گيري ها و حل مشكل اقتصادي با تكيه بر توليد ملي و جهاد اقتصادي راهگشاي حل مشكلات خواهد بود. بعضي فكر مي كنند كه اگر تسليم شويم مشكل حل خواهد شد كه اين اشتباه محض است. بيگانگان به دنبال انتقام از ملت ايران هستند. اما سياست مقاومت و ايستادگي بدون عقلانيت در تصميم گيري نيز موجب مشكلات فعلي خواهد شد يعني اينكه ما سياست را صرفا در جهت مقاومت در مساله هسته اي قرار بدهيم و از توجه به ديگر مشكلات كشور صرفنظر كنيم كه نتيجه آن را امروز مشاهده مي كنيم. مي گويند تحريم ها كاغذ پاره اي بيش نيستند اما بعد تحريم مي گويند كه مشكلات از تحريم هاست. به اين مي گوين بي عقلي محض. بايد براي مقابله با تحريم ها برنامه ريزي مي كرديم كه دار اين مشكلات نشويم. به كسي راي دهيد كه اين مصاديق رو با هم داشته باشد. از گفتمان آرمانگرايي مطلق و گفتمان سازش به جد پرهيز شود. متاسفانه اكثر كامنت ها از جانب نخبگان جامعه است و به نظر عموم مردم اصلا توجه نمي شود. در كشوري كه جوانان آن بيكار بوده و توانايي تشكيل خانواده را ندارند
  • میلاد ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سیاسیت تعامل و نه سازش بعد از 16 سال فعالیت مخفی هسته ای ایران اعمال شد.برای اعتماد سازی بهترین راه حل بود.در ضمن تمام تصمیمات در این زمینه از اول زیر نظر مقم رهبری بوده و هست.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    انصافا کارنامه و عملکرد نداره
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    محسن جان سازش سازش سازش !!! هیهات من الذله مسلمان با ظالم سازش رو نمیپذیرد ما مسلمان ایرانی سرافراز هستیم که بمیریم جلوی ظلم کوتاه نمی آییم . هشت سال دفاع مقدس مصداق مقاومت و ایستادگی و سربلندی و خفت دشمنانمان بود ...
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    دمت گرم مجید جان تو اون دوران حقارت نصیبمان شد
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    به قالیباف رای بده
  • bidel ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    تا جایی که من تاریخ اسلام خوندم،همیشه صلح هایی که شما ذکر کردید بر امام تحمیل شده! اونم از طرف دوستان والا ما که تو تاریخ تا حالا ندیدیم امام سر خم کنه جلو کسی!
  • جلال ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    چلوکباب که نمیده
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آره سیاست هاله نور و مکتب ایرانی و چرت و پرت و دغل بازی و لابد پس فردا هم ادعای امام زمان بودن !!!
  • قاسم ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هاشمی یعنی سلطه سرمایه داران خونخوار بر ملت
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جلیلی داداش
  • جلال ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آقا مهدی یک کمی چیز میز بخوان خزعولات نه خزئبلات تعجب از مشرق از پخش چنین اراجیفی
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جلیلی....
  • ناشناس ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط و فقط جلیلی عشق است جلیلی.
  • جلال ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    که چی بشه؟
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جلیلی...
  • مقاومت ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اگر سازش خوب بود که رسول اکرم (ص) 3 سال در شعب ابوطالب سختی نمیکشیدند ومقاومت نمیکردند اگه ادعا میکنیم که مقتدای ما حضرت محمد (ص) است باید از ایشان تبعیت کنیم مٍقاومت......
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    راجع به رای خودت حرف بزن و لطفا جای بقیه نحرف . مثلا بگو رای من جلیلی .
  • جلال ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خان نیستند آدم اند؟
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    توهم زدی برادر. چی مصرف کردی ؟
  • جلال ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    عجب مغلطه ای !
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هیهات من الذله
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    تنها ره سعادت ایمان جهاد شهادت
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    البته این انتخاب شماست نکنه مثل 88 توهم پیروزی بزنید و فکر کنید همه نظر شما رو دارند !
  • جلال ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ساکت! "عزل مدیران فاسد و رانت خوار " زبانت را گاز بگیر!
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بابا خوبه گفتی پیر پیرم بازنشستگی میخواد ولش کنید بنده خدارو ما با جلیلی نیروی تازه نفس راحتیم
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    تو خوبی...
  • احسان ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    1 0
    یدالله فوق ایدیهم اگر شیعه و پیرو علی علیه السلام و آقا امام حسین علیه السلام هستید مرام آن بزرگواران مقاومت در برابر استکبار بود. تا جایی که آقا اباعبدالله در روز عاشورا با عزیزان خود خود به مبارزه با مستکبران زمان رفت. آیا نمی توانست به قول بعضی از دوستان سازش کنند در آسایش زندگی کنند؟؟؟؟؟ از خواب بیدار بشید دوستان ، علت سالهای سرمایه گذاری مستکبران برای مبارزه با شیعه و ساختن مذاهب کذایی چون وهابیت جلوگیری از انتشار همین روحیه است. هر کس سازش کند در ریختن خون شیعیان در جای جای دنیا سهیم و دخیل است. رای ما سعید جلیلی
  • جلال ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بله ناحق با شماست به به بوی جوجه کباب هم داره میاد همراه اعتدال و بهار !
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    منم جلیلی ام دادا خوش اومدی به جمع ما
  • ایرانی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بله شما رانت خواران و دلالان عاشق تحریم هستید تا با قاچاق کالا و ارز و ارتباطات به نان و نوایی رسید و اگر تونستید به سوال من پاسخ دهید من حرفتان را قبول می کنم الان یک اپارتمان 55 متری در راه اهن 60 میلیون رهن و 150 کرایه است و اگر نمی گوییم راه اهن شهرک قدس (قلعه حسن خان) یک اپارتمان 80متری 8 میلیون 480 محله معرف به ... ملت ما اقتدار را برای چه می خواهند.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    علم غیب داری ؟ خوبه منم بگم شک ندارم جلیلی رای میاره ...
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هشت سال گفتید انرژی هسته ای هیچی گیرمون نیومد الکی تحریم هم شدیم به نون شب هم محتاجیم.بسه دیگه این همه تندروی.الان وقت سازشه
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بیشین بینیم بابا.. 8 سالم دست خاتمی چیها و سکولارها بود چه غلطی کردند جز به کار بردن یکسری اصطلاحات چرب مثل گفتگویتمدنها و مردم سالاری و جامعه مدنی و... اون موقع چی شد...
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ممنون علیرضا ما هم جلیلی
  • صفر ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    منفي خزعبلات
  • علیرضا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مشکل اصلی اینجاست که اونا تفکرات امپریالیستی دارن.در ضمن شما به احتمال زیاد خیلی مادی گرا هستید
  • محمد ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    نمي دونم چی بهت بگم جز يه آيه از قرآن إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا آرى با دشوارى آسانى است سوره الشرح آيه 6
  • محمد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    درود بر شرفت الحق كه ايرانی هستی
  • محمد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زرشك
  • ایرانی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آاق این بنده خدا دوزاری توکه یک دلاری هستی خیر سرت اطلاعات داری این طرز صحبت کردن با یک هموطن هست تو از دردلش چی می دونی شاید یک کارگر هست که داره با سختی زندگیشو می گذرونه ادب دره گرانیست که به هر کس ندهند
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ناشناس جان خواهش میکنم در مورد مطالبی که در حد شعورت هست صحبت کن.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    یک ثانیه کار اجرایی هم نداشته این جلیلیتون
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مردم خیلی وقته که قدر عزت و سربلندی را می دانند. هاشمی خفت جریان مک فارلین و قطعنامه 598 و جام زهر امام راحل رو جمع کنه برا همه عزایز میشه.
  • ایرانی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آخه تعامل یعنی چی؟ یعنی چیزی در قبال چیزی آیا در قبال تعلیق چیزی گرفتیم یا اینکه سیاست خریت بود؟
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    تو اصل مطلب و بگیر بابا مملکت داره میره تو فرق اصل و لبخند و خنده رو نمیبینی واقعا که
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اگه جنگ فرسایشی بود چرا امام پذیرش قطعنامه را نوشیدن جام زهر دانستند؟
  • ایرانی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    جک قشنگی بود
  • ایرانی ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    داداش درست نگرفتی تا 16 سال هیچ کدوم از ریییس جمهورها (هاشمی و خاتمی) وجود رو کردن انرژی هسته ای رو نداشتند. مغلطه نفرمایید.
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    دکتر روحانی دبیر سابق امنیت ملی بودند در حال حاضر هم نماینده مقام معظم رهبری در امنیت ملی هستند رای ما شیخ دیپلماتیک دکتر روحانی
  • آرش ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مشایی سیخی چنده؟زنده باد جلیلی
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هیهات من الذله
  • احمد ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط و فقط گزینه اصلح قالیباف
  • ایرانی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    درست گفتی فریاد جان ما با کسی سر جنگ نداریم. اما اونایی که سالهاست با ما جنگ دارن بدجوری سرجاشون می نشونیم انشاالله
  • ایرانی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    یکتا جون تشویش اذهان تشخیصت اگه مثله سوادت باشه هیچ وقت نفس راحت نمیکشی نگی نگفتی! آخه این پیر پرتجربه چه گناهی کرده یه مشت بیسواد وطن فروش و نفهم طرفدارشن
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    منم ادامس خوردنش تو کنفرانس مطبوعاتی!
  • بابک ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق و دوستانی که حرف از مقاومت و سازش میزنید باید اگر تحلیلی را انجام میدهید حرف طرف مقابلتان را بشنوید و اگر دارید او را به چالش میکشید حرف خود را ابتدا مزمزه کنید وبعد قضاوت متاسفانه همگی تان تنها به قاضی میروید وراضی بر میگردید سیاست خارجی بر اساس عقلانیت کامل و حساب سود زیان در تمامی جهان می چرخد ودر جمهوری اسلامی بر اساس سه اصل عزت حکمت و مصلحت و نه بر اساس مقاومت در مورد سازش ایران و پذیرش تعلیق غنی سازی این یکی از بزرگترین شاهکارهای سیاست خارجی منطبق بر سه اصل بالا بود چرا که در آن مقطع آژانس مدرکی غیر قابل انکار به از انحراف ایران داشت که آنهم آلودگی سانترفیوژهای ایران بود و ایران به عنوان عضوی مسئول و متعهد موظف به روشن سازی این مسئله و تیم سیاست خارجی آندولت با درایت و تعلیق داوطلبانه و نه اجباری کشور رادر آن مقطع نجات داد و همین توافق و عمل به آن باعث شد که دست کشور باز شده و عملا توپ در زمین آژانس بیفتد و عملا پس از مدتی به دلیل همین مسئولیت پذیری و نمایش سیاست عقلانی ایران بحث آلودگی سانتریفیوژها حل شد وکشور از یک چالش بزرگ خلاص شد اما متاسفانه تیمهای مذاکره کننده بعدی نتوانستند از این فرصتی که در اختیار آنها گذاشته شده بود درست استفاده و متاسفانه با بی درایتی کشور را به مسیری بردند که دقیقا خواسته امریکا و اسرائیل بود یعنی تحریم جهانی و حذف وهدر رفت تمامی سرمایه ها و بردن اقتصاد کشور به شرایط ور شکستگی به نحوی که نه راه پیش داریم نه راه پس
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام ... می دونید تحریم هایی که کنگره ی آمریکا وضع می کنه رو ریاست جمهوری آمریکا قانونا نمی تونه لغو کنه .... می دونستی مقداری از تحریم هایی که زمان صدام به عراق تحمیل شده بود هنوز که هنوزه پا بر جا هست !؟
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام شما با شازده مهدی نسبتی نداری که همش دم از " اونجاتون " می زنید ....
  • مجتبی ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بهاره خانم شما که اسمتون از بهار مشتق شده باید بدونید که وقتی بهار میاد که زمستون سخت را پشت سر بگذاریم. شنیدی میگن آدم نباید تو هوای سرد خوابش ببره وگرنه از سرما یخ میزنه و میمیره اونموقع دیگه اصلا بهار را نمی بینه.خدا میدونه منم یکی از همونایی هستم که تو خرج و مخارج زندگی موندم اما به حول و قوه الهی بازهم مقاومت میکنم و دمادم می گویم یا حسین...
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام از 10 تا لیگ برتری یازده تاشون تو کار تبانی اند ... هاشمی و فرزندانش هم ... البته اگه این ولدهای چموش رو نداشت به عنوان یک گزینه ی جدی برای رای دادن محسوبش می کردم ولی می ترسم تو سن هشتاد سالگی همه ی اختیار دولت رو بده به مهدی و فائزه و .... ما هم غارت شویم ...
  • صابر ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ابوذر جان هاشمی کاپیتان نیست آفتاب لب بومه
  • وحید ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اقا جلال تا دلار در شرایط عادی وبدون تحریم 4برابر بشه.
  • ایرانی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    باسلام به فرمایش مقام معظم رهبری آینده روشن است پس اینقدر نگران وضعیت اقتصادی نباشید من هم وضع اقتصادی خوبی ندارم اماحاضر هم نیستم به هر قیمتی وضع اقتصادیم خوب شود.ایرانیان عزیز عزت نفس خود را حفظ کنید این همه شهید دادیم که زیر بار حرف زور نرویم پس به کسی رای دهید که حافظ عزت نفسمان و پاسدار خون شهیدان باشد و ذره ای از حق مسلممان کوتاه نیاید.آینده روشن است.
  • مجتبی مقدم ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    برادر یا خواهر ناشناس من و شما یا هر کس دیگری خوب میدانیم که امام رحمه الله علیه چنین بیانی داشته اند اما بحث شما و من و اصولا نقطه جدایی من و شما که همگی فرزند روح الله هستیم و به آن افتخار میکنیم در اینجاست که از نظر من آقای هاشمی 100 در صد بد نیست اصولا همه ی ما ایراد داریم کسی نگفت هاشمی ایراد ندارد من میگویم ربط آقای هاشمی با پرونده هسته ای چیست آیا ایشان رفته اند مذاکره؟ من که در هیچ اخباری نشنیده ام ایشان پای میز سازش با کسی نشسته باشد ... به هر حال اگر در تاریخ معاصر وقایع جنگ و قطعنامه 598 پیش برویم هر جا که نگاه کنی رد پای سیاستمدارانی باهوش مثل حضرت آقا و هاشمی را خواهید دید بعد از آنهم در دوران سازندگی با تمام فراز و نشیب هایش حداقل من چیزی بعنوان سازش نیافتم به هر حال خیلی اشخاص که ظاهر صلاح هستند هنوز در جایگاه بالاترین مقام اجرایی ننشسته اند و حتی در سطح ریاست و یا نمایندگی مجلس تجربه ای ندارند شاید اگر یکی از این مدارج را تجربه کرده بودند امروز شما و من به روی آنها نیز نگاه نمیکردیم نهایتا دیکته ننوشته غلط ندارد و نداشتن غلط املایی قبل از امتحان های متعدد نشانه ای از تسلط در املا نیست پس اینقدر بزرگانی مثا هاشمی را نیازاریم و احتمالا ایشان رای بالایی هم ندارند و نیازی به این همه تخریب و خدای ناخواسته سنجش حال فعلی کسی نیست
  • مهدي ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آقا حواستون هست مشرق اين چند روز داره امتياز بندي نظراتو به نفع خودش دست كاري ميكنه؟مشرق زشت بخدا.خودتو خراب نكن.ميدونم نظرمو تو سايت نميزاري.
  • نمک ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    دوستانی که با سازش برای کاهش تحریم ها موافقن یک باردیگه انتهای متن را بخوانند، غربی ها وقتی ببینند ما تسلیم شده ایم تحریم هایشان را بیشتر می کنند ، مطمئنا انها چیزی جز نابودی کامل ما نمی خواهند ، به قول یکی از سیاست مدارهای غربی یک ایرانی خوب یک ایرانی مرده ست.
  • ايمان ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مانياز به مديريت داخلي داريم ، رئيس جمهور متدين و خبره از همه نظر ، رئيس قوه قضايي جدي و نترس و رئيس قوه مقننه شجاع و مدير.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط دکتر جلیلی
  • نمک ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زمانی که مصدق نیز می خواست نفت را ملی کند خیلی ها می گفتن این نفت چه بدرد ما می خورد که بخواهیم به خاطراش در برابر غربی ها بیایستیم ، الانم خیلی ها به ارزش انرژی هسته ای پی نبرده اند ولی مطمئنا چند سال بعد همه به ارزش مقاومت ما در برابر غرب برای دستیابی به انرژی هسته ای پی خواهند برد.
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زرشک
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    رای ما هم دکتر جلیلی
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اخه. کی تاحالا ازدوستی باامریکا. وگوش دادن به حرفهاش به خیری دیده؟ مگه فقط مشکلات اقتصادی دلیل بر این میشه که سازش کنیم بابا یه کم از شهدا خجالت بکشید [تازه فرض محال را گرفتم براینکه تحریم ها برداشته بشه]یه نکته دیگه اینکه قریب به ۶۰%مشکلات اقتصادی داخلی واز اب گل الود ماهی گرفتن بعضی هاست
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مقاومت-مقاومت-مقاومت ابرو و حیثیت دینی وملی ما خیلی بالاتر از اب ونون هست.کمتر میخوریم کمتر می پوشیم ولی تا اخرین قطره خونمان از دین و مملکت مان دفاع میکنیم.
  • امام روح الله ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    در شرایط تهدید فرزند محرم و در شرایط تحریم فرزند رمضان هستیم و تنها راه پیش رو راه مقاوت است
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    مقاوت در مقابل چی ؟! دشمن دست ساز خودمون ؟! یا کل دنیا ؟!
  • مهدی ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هردو منفی فقط جلیلی
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    هاشمی رو عشق است خیلی به مقاومت نباید دل بست سوریه از این حرفها زد الان وضعش داغونه
  • سید ساقی ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    رای ما فقط دکتر حسن روحانی کاندیدای اصلح این دوره
  • آدم ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    باید یه چیزی بخوریم جون بگیریم بعد دفاع کنیم....
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اشتباهی منفب دادم
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زنده باد جلیلی
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    اصلا می بینی؟
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بهتره یه مقدار خداگرا تر باشید
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ناشناس اول درست گفتند. توهم پیروزی دارید
  • کارشناس ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    په نه په آقا رضا مثل احمدی نژاد پر قدرت
  • محمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط جليلي
  • ایرانی غییووور ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ناشناس جان کار اجرایی نداشته ولی در عوض فکر سیاسی و اقتصادی خوبی داره مخصوصا تو بحث هسته ای که تو وضع الان بین کشورهای کله گنده کم بحثیم نیست
  • ایرانی غییووور ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ای کلک با این مثبت و منفیت. من که اشتباه منفی دادم
  • ایرانی غییووور ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    پس چیکار کنیم برادر
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    امروز راهی برای برگشت نیست پس با سرعت به پیش مقاومت تا پیروزی
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    شما به جای اینکه پول اینترنت بدی آدم باش برو یه چیزی بخر بخور .
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    باهوش انرژی هسته ای برای اینده ست نه الان مال وقتیه که نفتمون تموم بشه. مال وقتیه که وقتی نفت نداشتیم نریم از امریکا این انرژی رو گدایی کنیم و خودمون فناوریش رو داشته باشیم.گرفتی؟
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    رای من اقای جلیلی
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    این حرفتون بی چشم و رویی. یعنی شما هیچی برای خوردن ندارین و دارین تلف میشین؟ اینقد ناشکری نکنین بلای الهی سرمون نازل میشه ها.
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    هاشمی رد شد:)
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    این سوسول با ما که نبودی ؟! چون من الان دیگه خیلی بهم برخورد . اول یه نگاه به طرفدارای خودتون بنداز بعد بیا نظر بده
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    جالبه منم اشتباهی منفی دادم!
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    جهت اطلاع! در عملیات مرصاد که بعد از پذیرش قطعنامه بود و امام دیدن که مردم اینهمه برای رفتن به جبهه و دفاع اصرار دارن، فرمودن که اگه می دونستم این استقبال برای دفاع از کشور هنوز هست هرگز قطعنامه رو نمی پذیرفتم.
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    مقاومت در برابر جبهه مستکبر دنیا هر جا که باشه هر کی هم مخالفه بره باهاشون یکی شه ببینه حریفیم یا نه
  • امین ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    مشرق دروغگو!رییس شورای امنیت ملی مگه تو دو سال اول دولت نهم لاریجانی نبود؟پس چرا فقط داری جلیلی رو بزرگ میکنی؟
  • حمیده ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    اصلا شما همیشه بی شمارید، بقیه انگشت شمارند
  • لیلا ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    من خودم در جنوبی ترین تقطه تهران زندگی می کنم بااینکه ازاز خانواده ضعیف وکم درامد جامعه هستم درد مردم محروم وضعیف رادرک می کنم اما باگزینه مقاومت موافقم وحاضر نیستم با سازش خدشه ای به اصل نظام ورهبری وارد شود باحمایت از رهبرعزیزم ونظام وعقیده ام مقاومت می کنم تااوج پیروزی واقتدار همچون همیشه
  • علی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    کشور به یک نفر با همت و کار جهادی نیاز داره مکتبی بودن و مومن بودن یک آیتمه فردی میخواهیم با کارنامه درخشان و شفاف
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    اخه چرا جو زده مي شويد ايشون بسيار محترمند ولي سابقه كار اجرايي ندارند
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    جلیلی جلیلی
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    سياست مقاومت خوبه ولي مديريت بايد بر سر مملکت باشه که تا حدودي قاليباف نسبت به بقيه بهتره قاليبافم که از همين جنسه !
  • عارف و روحانی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    شما اصلوگرایان عجب خوش استقلال و بد بدرقه هستید از شر شما به خدا پناه می بریم..
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    امام حسن با آنكه مجبور به صلح شدند چون خائنين به ايشان خيانت كردند اما هرگز به اندازه امام حسين كه مقاومت كردند نامشان برده نميشودپس زنده باد مقاومت
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    البته اين آقايان همين اهداف را داشتند ولي خدا نگذاشت واهدافشان خيلي خيلي زشت بود
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    يك كم ظرفيتتان را بالا ببريد اگر كسي از شما خوشش نيامد سوسول است؟برات متاسفم
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    خدارو شكر ما بي غيرت نيستيم باهر كي هم كه به ما زور بگه ميجنگيم وحقمان را ميگيريم ميخواد خوشت بياد ميخواد نياد
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    هزاران +++++++++++++++++++++++++++++++
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    چه شكسته نفسي بزرگي
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    پس چي؟
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    اينارو چه جوري فهميدي عزيزجان
  • ارمیا ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    جلیلی جلیلی جلیلی..... زنده باد مقاومت.... ما زیر بار سازش نمی ریم تا چشم دشمنانمون درآد...
  • محمد ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    من فکر میکردم احمدی نزاد رئیس دولت نهم و دهم بوده نگو جلیلی بوده بابا رپرتاژ ضایع نرین
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    ویرانه باشه به قول شما که نیست اما ویرانه هرچی که باشه خانه است
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    الله اکبر
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    تاجر ورشکسته برگرد به باغ پسته
  • سیدمحمد ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    قابل توجه همه: درسته که سیاست مقاومتی ایران به ظاهر فشار اقتصادی زیادی رو به مردم آورده! اما ریشه مشکلات معیشتی مردم تحریم آمریکا نیست، ریشه اون سیستم اقتصادی بیماریه که مسکّنی به نام نفت اون رو سالها و سالها پوشونده و حالا که نفت وجود نداره این مشکلات و بیماری خودش رو نشون داده، پس بیایم یه راه کاری رو واسه علت اصلی این بیماری مزمن پیدا کنیم!
  • سجاد ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    زنده باد جلیلی مردی که امید رو برای بچه حزب اللهی ها به ارمغان اورد. با اخلاقترین و قانون مدار ترین کاندیدای ریاست جمهوری
  • lkjh ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    0 0
    باید کسی باشه که چند سخنرانی بدون متن گفته باشد و خود نظر بدهد
  • ناشناس ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    0 0
    معلومه زیاد به مخ قشنگت فشار میاری خوشگله، زیاد به مخت فشار نیار.......
  • محمد ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    0 0
    بابا ملاصدرا !!!!
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    0 0
    مشرق اين بي قانوني بزرگي است كه در يك مقاله سعي كردي يكي از كانديداها رو بكوبوني و اون يكي ديگه رو بكني قهرمان ملي. براي مردم معيشت مهمه نه مقاومت و سازش هر سياستي كه موجب تامين معيشت مردم بشه اون درسته. سياست مقاومت جليلي تا الان چه گلي به سر ملت زده كه داريد ازش دفاع ميكنيد؟
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    0 0
    دکتر ولایتی شخصیت جامع الا طرافی است که می تواند سیاست مقاومت و تدبیر راتوامان مدیریت کند.
  • raha ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    آخ آخ آخ آخ گزینه آق سعید ندارید؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس