اگر آرای سعید جلیلی در روزهای آینده بالا برود ما این مطلب را مورد توجه قرار خواهیم داد. اما بنا نداریم و صحیح هم نمی‌‌دانیم که در خانواده اصولگرایان رقابت راه بیندازیم، چرا که اگر این موضوع در گذشته مستحب بود، امروز واجب است.

به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت، عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب،‌ در پاسخ به سئوالی درباره حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات و لزوم اتحاد اصولگرایان، اظهار کرد: ما از چند ماه پیش که با آقای ولایتی و قالیباف صحبت کردیم، بنایمان این بود که در میان اصولگرایان وحدت ایجاد شود.

وی افزود: بنای ائتلاف پیشرفت از ابتدا این بود که تعدد اصولگرایان به مصلحت نیست و ما این تصمیم را زمانی گرفتیم که معلوم نبود چه افرادی به عرصه می‌آیند.

عضو ائتلاف پیشرفت خاطر نشان کرد: بعد از ثبت نام هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر احساس کردیم و امیروز بیش از هر زمانی معتقدیم اصولگرایان باید وحدت داشته باشند و همیشه هم اعلام کرده‌ایم ائتلاف پیشرفت می‌تواند به 4 یا 5 نفر افزایش یابد، اما شرط اصلی این بود که اگر کاندیدای اصولگرایی در انتخابات ثبت نام کرد و درصد قابل توجهی از آرا را داشت بتواند در این ائتلاف حضور داشته باشد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: اگر آرای سعید جلیلی در روزهای آینده بالا برود ما این مطلب را مورد توجه قرار خواهیم داد. اما بنا نداریم و صحیح هم نمی‌‌دانیم که در خانواده اصولگرایان رقابت راه بیندازیم، چرا که اگر این موضوع در گذشته مستحب بود، امروز واجب است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا هاشمی رفسنجانی جزو اصحاب فتنه به حساب می‌آید، گفت: این واقعیت است. ببینید امروز چه کسانی از آقای هاشمی حمایت می‌کنند؟ گروه‌ها و اشخاصی که اصرار داشتند هاشمی ثبت نام کند چه کسانی هستند؟ باید ببینیم موضع‌گیری فرزندان وی در جریانات سال 88 و چندسال اخیر چه بوده است؟ نمی‌خواهم بگویم همه مواضع آقای هاشمی مخالف مواضع اصولگرایان بوده اما مواضع او به‌گونه‌ای بوده که اصلاح‌طلبان سال 86 بر روی وی اجماع کرده‌اند.

وی گفت: واقعیت صحنه نشان می‌دهد که همه افرادی که در  سال 88 پشت سر موسوی بوده‌اند امروز در حمایت از هاشمی به میدان‌ آمده‌اند.

عضو ائتلاف پیشرفت در خصوص حصر خانگی موسوی و کروبی، اظهار کرد: معتقدم حصر خانگی حداقل کاری بود که نظام می‌توانست برای این دو نفر انجام دهد که این موضوع هم به سود خودشان بود و هم به سود مملکت.

حدادعادل در پاسخ به سئوالی درباره شخصیت اسفندیار رحیم مشایی و جریان انحرافی، گفت: بنده بسیاری از افکار آقای مشایی را نمی‌پسندم، چرا که وی تکیه بی‌جهتی بر روی ایران مجزا از اسلام دارد که این مشی انقلاب اسلامی نیست و امام عزیز ما چنین گفتمانی را نمی‌پسندیدند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امام خمینی (ره) هیچ‌گاه از اسلام ایرانی صحبت نکردند، افزود: ما مسئله‌ای به نام اسلام ایرانی نداریم و ایرانی‌ها همواره افتخارشان این بوده که اسلام واقعی را پذیرفته اند. اگر شخصی که نزدیکترین فرد به رئیس‌جمهور است، عنوان کند که باید اسلام ایرانی وجود داشته باشد، شیوخ مرتجع منطقه می‌گویند که حرف ما درباره اسلامی نبودن جمهوری‌اسلامی درست است و آنها یک مکتب جدید از خودشان در آورده‌اند.

عضو ائتلاف پیشرفت خاطر نشان کرد: امام (ره) از مکتب اسلام ناب محمدی (ص) صحبت می‌کردند و آقای مشایی از اسلام ایرانی صحبت می کند که این یک انحراف است. مشایی همچنین در یک سخنرانی اعلام کرد که ما با مردم اسرائیل سرجنگ نداریم این حرف نادرست بود.

حدادعادل ادامه داد: مجموعه حرف‌های آقای مشایی و خیلی حرف‌های دیگر و اظهارنظرهای این شکلی و بسیاری از کارهای فرهنگی و دخالت در امور فرهنگی با این سلیقه ،نامش انحراف است و لذا انحراف وجود دارد و واقعتی است و باید با بصیرت از آن فاصله بگیریم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود رهبر معظم انقلاب بر اعضای ائتلاف پیشرفت نظر دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که هیچ‌کس از رای من خبر ندارد و تا لحظه‌ای که رای خود را به صندوق می‌اندازم، حتی فرزندانم از آن بی‌خبر خواهند بود و معتقدم اینگونه فضاسازی ها و شایعه ها با انگیزه خاصی مطرح می‌شود.

عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید براینکه رهبری انتخاب را به ملت واگذار کرده‌اند و به بصیرت مردم ایران اعتماد دارند، گفت: مقام معظم رهبری هیچ‌گاه القا نمی‌کنند که به کسی نظری دارند.

حدادعادل در پاسخ به این سوال که اگر عضو شورای نگهبان بودید، مشایی و هاشمی را رد صلاحیت می‌کردید، اظهار داشت: شورای نگهبان به وظیفه‌اش عمل می‌کند و خیلی نیاز نیست ما بی‌تابی کنیم. البته بنده حرف‌هایی می زنم، اما باید یک ماه صبر کنیم تا شورای نگهبان و ملت ایران تکلیف خود را با کاندیداهای ریاست جمهوری روشن کنند.

وی در خصوص تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت: در چند وقت آینده چندین اتفاق خواهد افتاد که ممکن است از تکثر کاندیداها جلوگیری کند. ایستگاه اول تایید صلاحیت‌ها است که از فهرست بلندبالای کاندیداها تعداد کمی باقی می‌ماند و ممکن است عده‌ای قبل از اعلام صلاحیت‌ها انصراف دهند و تعداد دیگری نیز توسط شورای نگهبان رد می‌شوند که روند را کامل می‌کند. البته ما 3 نفر در ائتلاف پیشرفت بنا داریم اگر شورای نگهبان ما را تایید کرد، تا قبل از روز رای‌گیری دو نفر کنار بروند.

حدادعادل تاکید کرد: با آمدن هاشمی رفسنجانی نیاز به وحدت در میان اصولگرایان بیشتر احساس می‌شود و احتمال به وحدت رسیدن اصولگرایان با ورود آقای هاشمی بیشتر شده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به این سئوال که آیا با محمدباقر قالیباف قرابت فکری دارید، اظهار داشت: بنده و آقای قالیباف ممکن است که مانند یکدیگر فکر نکنیم، اما متضاد یکدیگر هم فکر نمی‌کنیم و بنده آقای قالیباف را اصولگرا می‌دانم. اینکه ما با یکدیگر قرار ائتلاف گذاشتیم برای این بود که از مفسده بزرگتری جلوگیری کنیم.

حدادعادل با اشاره به اینکه قالیباف در هفته دوم بعد از انتخابات صریحا به میدان آمد و در تلویزیون صحبت کرد، اظهار داشت: باید ببینیم آیا آقای قالیباف ساکت فتنه بوده یا آب به آسیاب دشمن ریخته است؟ اگر بنده بگویم قالیباف مثل من نیست و هر کس بخواهد برای خودش کاندیدا شود دوباره به دورانی بر می‌گردیم که هیج کداممان نمی‌خواهیم برگردیم. ما معتقد بودیم شرایط به گونه‌ای است که نباید بر سر این اختلاف‌ها تعدد کاندیدا وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه با آمدن هاشمی رفسنجانی و متحد شدن طیف پشت سر وی، وحدت اصولگرایان ضرورت بیشتری پیدا کرده است، افزود: امروز اصولگرایان فقط و فقط با وحدت می‌توانند به پیروزی برسند.

عضو ائتلاف پیشرفت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معیارهای کاندیدای اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، گفت: هنگامی که خود را با دیگر افرادی که داوطلب شدند مقایسه می‌کنم، می‌بینم از خیلی از آنها کمتر صالح نیستم.

حدادعادل همچنین در حاشیه این نشست با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا ملاک نهایی ائتلاف پیشرفت برای معرفی کاندیدای نهایی نظرسنجی خواهد بود یا اعلام نظر جامعتین، اظهار کرد: تاکنون تاریخ قطعی برای معرفی کاندیدای نهایی ائتلاف پیشرفت تعیین نشده است، البته نظر جامعتین برای ما محترم است و نظرسنجی هم برای ما مهم است و ما با در نظرگرفتن مجموع عوامل با توجه به شرایط جدیدی که پیش آمده، سعی خواهیم کرد که کاندیدایمان را معرفی کنیم.

وی افزود: ممکن است بعد از اعلام صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، اعضای ائتلاف پیشرفت تبلیغات را انجام دهند ولی در نهایت کاندیدای نهایی در زمانی معرفی می‌شود که مردم برای تصمیم‌گیری وقت کافی را داشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا احتمال پیوستن سعید جلیلی به ائتلاف پیشرفت وجود دارد، گفت: در حال حاضر دستگاه‌های مختلف هر روز نظرسنجی‌هایی را انجام می‌دهند و اگر آقای جلیلی رشد و جهشی در نظرسنجی‌ها پیدا کند، دلیلی ندارد که ما در ائتلاف پیشرفت آرای وی را نادیده بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یزدان خان ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هشدار بسیار بسیار بسیار مهم! جناب حداد همشهری عزیز جلیلی رایش از همه شما بالاتره! اما من از یک چیز میترسم.آنهم اینکه جلیلی را جلوی رفسنجانی بنشانیم و مردم هم فکر کنند که این احمدی نژاد جدیدیست! و چون چشمشان از احمدی ترسیده پس به هاشمی رای دهند با اینکه الگوی زندگی من جلیلیست اما به نظر من اگر قالیباف به عنوان نامزد نهایی انتخاب شود پیروزی با اصولگرایان خواد بود
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    زنده باد جلیلی
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    درود بر بینش آقای دکتر حداد
  • عماد ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    با این شرایط نیاز به اتحاد داریم و تنها کسی که میتونه بین جریان اصول گرایی اتحاد ایجاد کنه و مورد احترام و قبول همه هست و هم باتجربه و هم ولایتمدار و با تدبیر و دیپلمات باهوش دکتر ولایتی است
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هر کس داعیه سربازی و خدمت در حکومت اسلامی را دارد اما خودش را برای نشستن روی صندلی آتش آماده نکرده، یا احمق است یا منافق.: این است بهای سربازی خمینی و نظام اسلامی
  • مرضيه ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اصولكراها فقط و فقط بايد يك نفرو بفرستن جلو من خودم طرفدار جليلي أم هم جليلي أصلحه هم حداد اما همه ي تشكلهاي اصولكرا حدادو قبول دارن،شايدنتونن روجليلي وحدت كنن،خواهش ميكنم باوحدت نزاريد كسي راي بياره كه با رهبري زاويه داره شما أصلح رو بفرستيدجلو بقيه أش با خدا.. بقيه أش بامردم
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    در شرایط فعلی اتحاد واجماع همه اصولگرایان از اوجب واجبات است وگرنه با این تعدد کاندیداهای اصولگرایان کل جریان اصولگرایی با خطر شکست جدی مواجه خواهدشد امیدوارم رهبران تشکلهای اصولگرایی دست از تعصبات کور بردارند وفکر حفظ کلیت کار اصولگرایی باشن فقط اتحاد
  • محمد و دوستان ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شما مردی هستید خدمتگزار و با سنت وبا دیانت مردم ایران برای شما موفقیت را از خداوند یکتا خواستارم
  • بنده خدا ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ببینید استراتژی و وضعیت اصلاح طلبان که کاملا مشخصه و به احتماله زیاد خیلیهاشون در صورت ایستادن هاشمی رفسنجانی به نفع اون میکشند کنار تا تکثر آرا داشته باشند! ولی در طیف اصولگرایان به جرعت میگم که هیچکدومشون به اون یکی اعتماده کامل نداره و دلش قرص قرص نیست که اگه به نفعه اون یکی کشید کنار بعدا خودشو سرزنش نمیکنه؟!!! جناب آقای احمدی نژاد با این رفتارهای متناقضش بد اصولگرایان رو نسبت به کاندیدهای اصولگرا نگران کرده!!!
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    جلیلی = احمدی‌نژاد سال ۸۴
  • هرمزچرم شیر ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بنازم به شرف و شهامت جناب دکتر حداد عادل که با این صراحت این حقیقت را بیان کردند که هاشمی بهرمانی رفسنجانی جزء اصحاب فتنه بوده است . رأی ما فقط دکتر جلیلی
  • رضا ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    زنده باد هاشمی
  • مهدی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    جلیلی پاینده رئیس جمهور آینده
  • mohsen ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بابا همه رفسنجانی رو می کوبند مسخرشو دیگه در اوردید اه حالم بهم خورد از مشرق دیگه از بالا تا پایین صفحه ی اصلی رو نگاه کن ببین چند تیتر بر علیه رفسنجانی زدید خجالت بکشد دیگه
  • علی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    حداد عادل سرباز دائمی اسلام .
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مدیریت توانمند ندیدیم
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    لنکرانی رو عشقه
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: شکستن قانون‌هایی که مسیر صحیح را طی کرده و جنبه مشروعیت به خود گرفته است درست نیست و نباید در برابر این قانون نق زده و چانه زد
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    در این زمانه و فتنه ای که از طرف مشایی وهاشمی در راه است .اصلح تر و شجاع تر از جلیلی نیست
  • مظفر ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    حقیت را ببینیدهشت سال کشور عقب ماند از بین بد وبدتر بد راانتخاب کنید (هاشمی را)
  • مارال ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 0
    قافیه را بختید زیاد حرص نخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس