به گزارش مشرق ، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در سومین همایش تکریم از حافظان قرآن کریم نیروی انتظامی اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت است اما برخی مسایل مانند بانکداری، اقتصاد، سفر یا به نان مثال پیوند اعضا در قرآن وجود ندارد و اگر بخواهیم فقط به قرآن و روش پیغمبر (ص) پایبند باشیم این موضوع باعث ایجاد تفکر سلفی می شود.

وی ادامه داد: آنهای داری تحجر و با پیشرفت و تکنولوژی مخالف هستند. در یکی از همین کشورهایی که نیروهای سلفی وجود داشتند منبرهای دو پله و چهار پله را منفجر می کردند چرا که مدعی بودند منبر رسول خدا(ص) سه پله بوده است این موضوع تحجر است.  البته تفکر سلفی محدود به اهل سنت نیست و خوارج نیز در زمان حضرت امیر(ع) همین تفکر را داشتند.

به گفته احمدی مقدم سلفی ها راه را بر عقل و اجتهاد و ولایت می بندند و در این حالت از حدیث سازان وارد بازی شده و اقدام به ایجاد بدعت می کنند. نمونه آن را می شود میان شاهان سعودی دید که احکام را کنار گذاشته و بدعت آفرینی می کند آنها باید بدانند که قرآن کتاب هدایت است و علاوه بر قرآن به اهل بیت هم باید تمسک جویید. اگر می خواهیم در راه مستقیم باشیم و گمراه نشویم باید قرآن و  اهل بیت با هم داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه باید در زمان غیبت و ظهور  به ولی فقیه متوسل شد تاکید کرد: فرقه انحرافی جدید مدعی هستند که حکم شان را از ام زمان می گیرند ، 8 سال است که در این مورد نیز حرف می زنند اما معلوم نیست ولی آنها چه کسی است. ولایت فقیه امتداد ولایت قرآن است و برخی انحراف ها از این جا شروع می شود که کسی که با امام زمان ارتباط مستقیم دارد چه نیازی به نایب دارد.

وی افزود: عمل به قرآن پیروی از ولایت است و اگر از ولایت پیروی نشود و تنها بخواهیم به قرآن توجه کنیم انتهای موضوع به سلفی گیری، وهابی گری و حتی گروه های تکفیری ختم می شود.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه امروز سرویس های بیگانه به دنبال دامن زدن به فعالیت گروه های تکفیری هستند تا چهره اسلام را خشن و زشت نشان دهند تصریح کرد: البته این افراد به جایی نمی رسند چرا که کتاب خدا تضمین شده است و افراد حتی با قدرت نیز نمی تواند آن را محو کنند.

وی با بیان اینکه ممکن است گاهی اوقات افراد بر سر دو راهی قرار بگیرند گفت: فتنه در این مواقع به وجود می آید و فرد در حالی که حق را متوجه می شود اما تمایلاتش می گوید که به سمت دیگری برود. اگر می خواهیم در فتنه قربانی نشویم یا مسیر حق را گم نکنیم باید در کشتی ولایت باشیم تا با خیال آسوده از سونامی عبور کنیم.

احمدی مقدم با اشاره به لزوم داشتن فضیلت از سوی حافظان قرآن افزود: اگر حافظ قرآن باشیم اما به دنبال ولایت نرویم همانند قاریان کشورهای عربی می شویم که از آنها القاعده بروز می کند که آبروی اسلام را می برد. عمل به قرآن مهم است نه اینکه با مفاهیم قرآن بازی کنیم و نان قرآن را بخوریم. اگر هر فردی به قرآن عمل کند هرگز گمراه نمی شود.

به گفته وی ما به عنوان جامعه اسلامی و ایرانی به هدایت الهی و قرآن نیاز داریم. علمای ادیان نیز می دانند حقیقت چیست اما به دلیل اینکه  برایشان فرق ن می کند آن را انکار می کند.

رئیس پلیس کشور با برشمردن فرق پلیس ایران با سایر پلیس های دنیا تصریح کرد: پلیس ما مجری احکام قرآن است و حتی قوانین پلیس راهور نیز از شرع گرفته شده است. نیروهای پلیس باید تسلط نسبی به احکام قرآن داشته و عامل آن باشند.

وی ادامه داد: چگونه می شود نیرویی بدحجاب را معروف کند در حالی که در  خانه اش به این موضوع مبتلا است. اگر بخواهیم طرحی را اجرا کنیم و به آن اعتقاد نداشته باشیم وضع بدتر می شود. مامور باید عامل باشد نه اینکه بگوید معذورم و باید بر اساس دستور طرح ها را اجرا کنم و اعتقادی به این طرح ندارم.

×مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    چشم بصیرت میخواد ولیشون اون صندلی خالی کنار دستشونه دیگه !!!
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    احمدی نژاد : زندگی در سایه ولایت فقیه و طبق نظر ایشان تمرین زندگی در ذولت امام زمان است { نقل به مضمون } کدام یک از این عمارها !!!! جمله ای به این زیبایی گفته ؟؟؟؟ مشرق اگه مردی چاپ کن
  • علی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعا اینقدر سیاست ارزش داره که اعتقادات شیعه رو به بازی میگیرن؟
  • علی ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    ایشان حرف زیاد زد ولی به کدومشون عمل کرد . حتما اون موقع که قهر کرد و حرف ولی فقیه رو رو زمین گذاشت
  • سیّدعلی ذوالفقاری ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    ولایت فقیه امتداد ولایت قرآن است
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    احمدی نژاد : زندگی در سایه ولایت فقیه و طبق نظر ایشان تمرین زندگی در ذولت امام زمان است تا کور بشه اون کسی که نمیتونه طی شدن راه ولایت و عدالت رو ببینه.
  • اخطاريه ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    احمدي نژاد اين حمايت هاي جنابعالي از مشايي و اين سفت چسپيدن بر تخت يعني ديكتاتوري!!!!!!!!! مطمئن باش مردم ايران زير بار سلسه هاي پادشاهي با سبك جديد نمي روند!!!!!!!!!
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    حالا خوبه تو اين شرايط اين بنده خدا را با اين حرفش عزل نكنه! دوست قديمي ما و امام امروز شما احمدي نژاد هيچ كاري ازش بعيد نيست
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    احسنت
  • کاتب ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست....
  • خوشنویس ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بچه خوب تازمانی که حرف پدر و مادر رو گوش میکنه عزیزه ،اگر خود رای شد از دست در میره و پدر و مادر هم اون رو ولش میکنن و عاق والدین هم میشه، حالا این رو بیایم بزرگش کنیم، احمدی نژاد عاق ولایت و عاق ملت شده ،شک نکنید
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    کسی که مدعی حکم گرفتن از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است دیگر نیاز به مراجع و ولی فقیه نمی باشد درحالی که طبق روایات مدعی رویت دروغگو می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس