کد خبر 212173
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

فرمانده هوانیروز ارتش روند تولید شبیه‌سازهای مختلف در ایران را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز پایه متحرک بالگرد 214 که صبح امروز صورت گرفت، گفت: بعد از انقلاب اسلامی بیش از 70 طرح و پروژه در جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و اجرا شد.

وی افزود: در این راستا توجه ویژه‌ای به شبیه‌سازها شده است که از مهمترین موارد هوانیروز در 15 سال گذشته محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی استفاده از شبیه‌سازها تصریح کرد: استفاده بهینه از بالگرد، صرفه‌جویی در مصرف قطعات بالگردها، کاهش ریسک پذیری در پروازها، صرفه‌جویی در سوخت و مهمات، افزایش زمان مدت آموزش و ... از جمله این ویژگی‌ها است.

فرمانده هوانیروز ادامه داد: استفاده صحیح و بهینه از شبیه‌سازها توان رزمی خلبانان را افزایش می‌هد.

یاری با بیان اینکه شبیه‌سازهای مختلفی در هوانیروز ساخته شده است، اظهار داشت: در سال 80 شبیه‌ساز پایه ثابت آفاق شامل 6 فروند شبیه‌ساز بالگرد 205 و 206 و در سال 82 پروژه منصور شامل 27 فروند شبیه‌ساز بالگرد 206 طراحی و اجرا و شبیه‌ساز پایه متحرک بالگرد 206 نیز در 6 درجه آزادی طراحی و اجرا شد.

وی افزود: همچنین در این راستا پروژه شهید شمشادیان، شبیه‌ساز پایه ثابت کبرا طراحی و عملیاتی شد و در سال 86 پروژه قادر 3 شبیه‌ساز پایه متحرک 214 با اعتبار 17 میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شد.

یاری تاکید کرد: این پروژه از نوع شبیه‌سازهای رده C است و تمام شرایط یک بالگرد واقعی را ایجاد می‌کند و پروژه گسترده‌ای بود که به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم حدود 15 ماه متوقف شده بود اما در سال 91 تست‌های نهایی خود را گذراند.

فرمانده هوانیروز در پایان خاطرنشان کرد: پروژه قادر 5، شبیه‌ساز متحرک بالگرد 209 نیز در دست اقدام است که در آینده رونمایی می‌شود و با این پروژه سیمیلاتور (شبیه‌ساز) تمام بالگردها در هوانیروز تولید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس