کد خبر 211252
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷

پس از حوادث انتخابات رياست جمهوري سال 88، به‌طورعجيبي تعداد فيلم‌هاي ضد ايراني در بسياري از ساختارهاي سياسي که تابلوي جشنواره‌اي دارند در خارج از کشور افزايش خيره‌کننده‌اي داشته است.

به گزارش مجله سینمایی مشرق؛ در سال‌هاي اخير بخصوص بعد از حواث انتخابات رياست جمهوري سال 88 و نا‌اميدي غرب و گروهک‌هاي ضد انقلاب از عناصر خودفروخته داخلي و شکست پروژه کودتاي مخملي، پروژه‌اي با شرکت بازيگراني جديد با هدف سياه‌نمايي از وضعيت موجود داخل ايران و تهيه خوراک براي سازمان‌هاي صهيونيستي ضد ايراني در حال اجرا است.

پس از حوادث انتخابات رياست جمهوري سال 88، به‌طورعجيبي تعداد فيلم‌هاي ضد ايراني( که توسط سازمان‌هاي سياه تابلودار نظام و فتنه‌گران فراري عليه نظام جمهوري اسلامي ايران ساخته مي‌شود) در بسياري از ساختارهاي سياسي که تابلوي جشنواره‌اي دارند در خارج از کشور افزايش خيره‌کننده‌اي داشته است.



اوج پروپاگانداي هنري غرب عليه ايران، جايزه اسکار سال گذشته بود که به فيلم ضد ايراني آرگو، محصول مشترک هاليوود و سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا تعلق گرفت که البته توسط کاخ سفيد اهدا شد.


با بررسي فعاليت‌هاي اخير جشنواره‌هايي مانند جشنواره فيلم برلين، جشنواره فيلم کن، جشنواره فيلم امارات و بويژه اسکار متوجه مي‌شويم که اين محمل‌هاي به اصطلاح هنري به پاتوقي براي گردهمايي بدخواهان ايران تبديل شده‌اند.

فيلم‌هايي که از نظر کارشناسان حتي در سطح متوسط داخلي هم نيستند، با هياهو و تبليغات بسيار در اين به اصطلاح جشنواره‌هاي کاملا سياسي به نمايش در مي‌آيند و جايزه هم مي‌گيرند!!

اما نکته جالب توجه در اين جشنواره‌هاي به اصطلاح‌ هنري، برگزاري نشست‌ها و گردهمايي‌هاي سياسي و نامرتبط با سينما است که نشان مي‌دهد، ماهيت هنري اين جشنواره‌ها تزييني بوده و درون مايه آن گرد همايي به پاتوقي براي گروه‌هاي معاندان جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است.

"جشنواره فيلم "کوسموراما" "Kosmorama" در نروژ، آخرين سري از پروپاگانداي سياه‌نمايي از ايران است که به تازگي ميزبان برخي از به اصطلاح فيلم‌سازان و ضد انقلاب مانند "محسن مخملباف"، "بهمن قبادي" و "سوسن تسليمي" بود.

در حالي که در بسياري از جشنواره‌هاي بين‌المللي فيلم، تنها يک يا دو فيلم به عنوان نماينده از کشوري به نمايش گذاشته مي‌شوند، اما جشنواره فيلم کوسموراما مملو از فيلم‌هاي ضد ايراني است، به‌طوري که تنها 4 فيلم از محسن مخملباف در اين به اصطلاح آوردگاه  به نمايش در آمده است.



دليل تعدد فيلم‌هاي ضد ايراني در کوسموراما چيست؟

اما وقتي به بررسي فيلم‌هايي که در اين جشنواره روي صحنه کوسموراما رفته و افرادي که به اين جشنواره به عنوان به اصطلاح کارشناس فيلم ايراني دعوت شده‌اند‌ پرداخته شود، به تنيجه مي‌رسيم که اين به اصطلاح فيلم‌ها و کارگردان‌ها نه تنها نماينده فرهنگ و جامعه ايران نيستند، بلکه به سياه‌نمايي ناچسب از ايران و جامعه ايراني پرداخته‌ و ايران‌هراسي را تبليغ مي‌کنند.

اگر نگاهي به گذشته و سابقه به اصطلاح کارگردان‌هاي اين فيلم‌ها انداخته شود، به افرادي مانند محسن مخملباف برخورد مي‌کنيم که سابقه سياهي در همکاري با سازمان‌‌هاي تروريستي و رژيم صهيونيستي دارند.

براي پي بردن به ماهيت واقعي و پشت پرده برنامه‌هاي اين جشنواره به برخي از فيلم‌ها و محتواي آن‌ها که در جشنواره ضد ايراني کوسموراما نمايش داده شده‌اند، اشاره خواهد شد:‌

باغبان، رپورتاژ آگهي ستاد هنري فتنه براي اسراييل

يکي از اهداف مهم جشنواره کوسماراما، تبليغ فيلم "باغبان"،رپورتاژ آگهي فرقه ضاله بهاييت است، به‌طوري که حجم بالايي از تبليغات اين جشنواره به فيلم مضحک و فاقد ارزشي باغبان تعلق داشته و حتي سرگروه فيلم‌هاي ايراني اين جشنواره شد.


"محسن مخملباف" پس از ساختن فيلمي ضد اخلاقي با عنوان "سکس و فلسفه" که در آن به صراحت اخلاق جنسی را زیر سوال برده و به قول "شهيد آويني" خود را "مدافع ليبراليسم جنسي" معرفي کرده بود، در به اصطلاح فیلم خود با عنوان "باغبان" به تبلیغ مستقیم "فرقه ضاله بهائیت"، پرداخته است.

مخملباف روزي در اوايل انقلاب اسلامي با تندترين مواضع و افراطي‌ترين نظريات صحبت مي‌کرد و خود را به عنوان کارگرداني انقلابي در ميان مردم معرفي کرده بود، به‌طوري‌که با تفکرات خشک خود به منتقدانش حمله مي‌کرد. مخملباف در دهه شصت در اعتراض به فيلم کمدي اجاره‌نشين‌ها قصد داشت با بستن نارنجک به خود، مهرجويي کارگردان فيلم اجاره‌نشين‌ها و خودش را منفجر کند که در نهايت به نگارش نامه تند به معاونت سينمايي وزير ارشاد راضي مي‌شود کوتاه بيايد.


وی در آخرین ساخته‌اش که نشانه‌هاي وادادگي در برابر دشمن در آن بسيار مشهود است، در سفر به فلسطین اشغالی و با سفارش صهیونیست‌ها فیلمی به اصطلاح مستندي را جلوي دوربين برد. در اين مستند مخملباف به همراه پسرش یک آگهی تبلیغاتی برای فرقه ضاله و انگليسي ساخته بهائیت مي‌سازد تا اوج انحراف فکری و عقیدتی خود را برملا سازد.



باغبان به اصطلاح فیلم مستندی است که توسط مخملباف و با هزينه صهيونيست‌ها و بهائيان در حیفاتصویر برداری شده است.

به اصطلاح فیلمسازان(مخملباف و پسرش) ظاهراو بعنوان بازي با دوربین‌هایDV   کوچک و تجهیزات صدابرداری در باغ‌های فراخ اهدايي صهيونيست‌ها به بهائیان ظاهر می‌شوند.



این فیلم که به آگهي تبلیغاتی صهيونيست‌ها تبديل شده است با هزينه مستقيم سازمان بهايي جهاني و صهيونيست‌ها ساخته شده و بدنبال تبیین آموزه‌های منحط و انحرافي بهائیت برای مخاطبان است. مخملباف با اغوا شدن در برابر پول‌هاي كثيف صهيونيست‌ها و بهائيان سعي دارد اصلی‌ترین پیام رپرتاژ خود را به مخاطبان ایرانی بدهد.

مخملباف در این فیلم مذبوحانه کوشیده تا شايد با تطهیر عقائد ننگيني و ضد ايراني و ضد ملي فرقه ضاله بهائیت به عنوان فرقه‌اي ایرانی جا بزند و با تحريف اعتقادات انحرافی این فرقه، سعی در جلب نظر اقشار جوان به سمت مبانی فکری آن کند.



از همان ابتدا با توجه به مشی ایران و اسلام ستیز بودن جشنواره‌های غربی انتظار می‌رفت این فیلم آماتور جایزه‌های فراوانی را از آن خود کند.

فصل كرگدن، زماني براي مستي در تركيه

يکي ديگر از فيلم‌هاي ضد ايراني و ضد اخلاقي جشنواره کوسموراما، فيلمي به کارگرداني بهمن قبادي است.

"بهمن قبادي" سالها در سينماي هنري تلاش کرد تا نامي برآورد. او دستيار کيارستمي بود و خيلي ها قبادي را سايه کيارستمي مي دانستند، اما اين سايه هيچ گاه رنگ نگرفت و او هيچ وقت نتوانست يک سينماگر روشنفکر درجه يک معرفي شود.

قبادي که به شهرت علاقه فراواني دارد از فيلم "کسي از گربه هاي ايراني خبر ندارد" به اين سو پس از دلسرد شدن نسبت به اوج گيري در فضاي جشنواره‌اي براي ديده شدن به سمت جنجال هاي سياسي و در نهايت در آغوش ضد انقلاب رفت.

او هم مانند مخملباف پس از فرار از ايران، براي دست و پا کردن نام و پر کردن جيب خود، با ساخت فيلم‌هاي ضد ايراني و ضد اخلاقي سعي در جلب نظر ضد انقلاب خارج‌نشين به سمت خود کرد. فيلم فصل کرگدن، نمونه‌اي از کارهاي تبليغاتي قبادي براي سازمان‌هاي صهيونيستي  ضد ايراني است.



فيلم قبادي با حضور بهروز وثوقی بازیگر فیلم‌های فارسی پیش از انقلاب، مونیکا بلوچی بازیگری که در هالیوود به بازی در فیلم های ضد اخلاقی مشهور است در جشنواره کوسموراما روي صحنه رفت.



در این فیلم، شاهد نهایت تلاش و سعی کارگردان و عوامل هستیم که فضای ایران انقلابی را سياه و تلخ نشان دهند و بوسیله جلوه‌های بصری و فیلترهای نوری، خورشید فروزان و درخشان انقلاب اسلامی را هدف قرار دهند.

مونیکا بلوچی بازیگر فیلم های بدن‌نما و ضد اخلاقي در هالیوود که در یک اظهار شخصی گفته بود خجالت می‌کشد فیلم‌هایش را به کودکانش نشان دهد ضمن دفاع از فیلم بهمن قبادي در خصوص مواضع سیاسی و یک جانبه‌ای که دارد گفته است ”امیدوارم مردم این فیلم را تنها به جهت ویژگی های ضد حاکمیت ایرانی‌اش تماشا نکنند.



بهمن قبادی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره تورنتو در اظهاراتی هسته اصلی شکل گیری قصه فیلمش را جریان پس از فتنه بزرگ انگليسي، آمريکايي و صهيونيستي سال 88 عنوان کرده است.

گفتنی است بهمن قبادی که این روزها سنگ رسانه‌های غربی را به سینه می زند و به لطف و عنایات فستیوال‌های غربی فیلم می‌سازد همان کسی است که مهاجرانی، وزير فرهنگ دولت اصلاحات از او به شدت پشتیبانی و حمایت کرده بود. حال امروز مهاجرانی در بی‌بی‌سی خدمت می‌کند و قبادی در فستیوال‌های غربی سخنرانی‌های ضد ایرانی و تفرقه‌برانگیز نطق می‌کند.

نکته جالب توجه در اين فيلم، پخش صحنه‌هاي مستهجن و به دور از اخلاق است که قبادي براي جذب تماشاگر سطحي به خوبي از آن بهره برده است.




نمايش فيلم‌هايي که حتي در ايران مجوز ندارند

قسمت ديگري از فيلم‌هاي متعدد ضد ايراني فستيوال کوسموراما، متعلق به جعفر پناهي، از فعالان فتنه 88 است. پناهي که در جريان فتنه سال 88 و در حالي که در حال ساخت فيلمي ضد ايراني و امنيتي بود دستگير شد.



در راستاي اهداف تبليغاتي کوسموراما، دوفيلم از جعفر پناهي به نمايش در آمد.



فیلم سینمایی "پرده بسته" ساخته کارگردان حامی فتنه سبز جعفر پناهی، که بدون مجوز تولید و به سفارش غرب و ضد انقلاب ساخته شد، به عنوان يکي ديگر از فيلم‌هاي به اصطلاح نماينده ايران در جشنواره ضد ايراني کوسموراما است.

فيلم پناهي که قبلا هم در جشنواره فيلم برلين نمايش داده شده بود مانند ديگر فيلم‌هاي ضد ايراني جشنواره نروژ به سياه‌نمايي از زندگي مردم ايران مي‌پردازد و تمجيد رسانه‌ها غربي را برانگيخته است، به‌طوري که رسانه‌هاي غربي فيلم پناهي را بازتاب تنش‌ها و جو بسته موجود در ايران دانسته‌اند.

روزنامه دویچه‌وله با هندوانه‌اي بزرگ به استقبال پناهي مي‌رود و با اشاره به فيلم پناهي مي نويسد:"جعفر پناهی بار دیگر در برابر حکومت ایران ایستاد".



فيلم‌هاي ضد ايراني بسيار ديگري  در اين فستيوال به نمايش در آمد که مجال شرح آن‌ها در اين گزارش نيست.


در سال‌هاي اخير فستيوال‌هاي فيلم خارج از کشور تبيدل به پاتوقي براي گردهماي سياسي ضد ايراني تبديل شده‌اند. در همين راستا، جشنواره کوسموراما نيز از قائده مستثني نبود، به‌طوري که نشستي ويژه ايران با حضور کارشناسان ضد ايراني در حاشيه اين فستيوال برگزار شد.



در نشست ويژه ايران جشنواره کوسموراما چه گذشت؟ / چه کساني در اين جلسه حضور داشتند؟

"جشنواره کوسموراما" نروژ در کنار پخش فيلم‌هاي ضد ايراني خود، بخشي ويژه درباره سينماي ايران داشت که با حضور برخي از دشمنان تابلودار ايران و انقلاب برگزار شد.

هدف برگزاري اين گردهمايي معرفي و بازشناساندن فرهنگ و هنر ايراني به جامعه غرب و بررسي مسائل پيش روي فيلم‌سازان ايراني در 20 سال گذشته بود، اما با نگاهي دقيقتر متوجه مي‌شويم، که نه تنها هدف آن معرفي فرهنگ و هنر ايراني نيست، بلکه تماما ضديت با فرهنگ ايراني و پيشرفت‌هاي ملت ايران است.

معمولا نشست‌هايي که در حاشيه فستيوال‌هاي هنري بين‌المللي صورت مي‌گيرد، ميزگردهايي تخصصي درباره آن حوزه خاص است، اما نشست‌هاي حاشيه‌اي بسياري از فستيوال‌هاي اروپايي که فيلم‌هاي ايراني را به نمايش مي‌گذارند، ماهيتي تماما سياسي داشته و درون مايه آن‌ها تبليغ گروه‌هاي دشمن جمهوري اسلامي ايران و سخنراني‌هاي ضد ايراني نيست.

نشست ويژه ايران در کوسماراما که قرار بود با هدف بررسي وضعيت سينماي ايران برگزار شود، تبديل به پاتوق ضد انقلاب و تقدير و تشکر از عوامل فتنه 88 و دشمنان جمهوري اسلامي شد.

موضوع جالبي که در اين ميان به نظر مي‌رسد، موضوعات بي‌ربط سخنراني‌ها و بحث‌هاي بي ارتباط با فيلم‌سازي بود. براي مثال يکي از بحث‌هاي اصلي اين نشست، ايران جشنواره ضد ايراني کوسموراما حمايت تمام و کمال از فتنه‌گران و مزدوران حوادث پس از انتخابات سال 88 بود که هيچ ربطي با فيلم و فيلم‌سازي ندارد.

سخنراناني که در اين نشست ضد ايراني جضور داشتند افرادي مانند "محسن مخملباف"، "سوسن تسليمي"، "زهرا امير ابراهيمي"، "بهمن قبادي"، "ميثم مخملباف" و "حميد نفيسي" بودند. 

گردهمايي ويژه ايران در کوسماراما که قرار بود با هدف بررسي وضعيت سينماي ايران برگزار شود، تبديل به يک نشست ضد انقلاب و تقدير و تشکر از عوامل فتنه 88 و دشمنان جمهوري اسلامي شد.


در زير به بخشي از صحبت‌هاي نامرتبط اين افراد اشاره مي‌شود:

مخملباف: من بي‌دينم

مي‌توان گفت بزرگ‌ترين هدف برگزاري اين نشست،تبليغ براي محسن مخملباف و فيلم‌هاي ضد ارزشي و ضد ايراني او بود، به طوري که در کنار نمايش 4 فيلم از کارگردان " خشکه مذهب"، از او تقدير شده و به نظر مي‌رسد براساس برنامه‌اي هماهنگ شده، هنگامي که مخلباف روي سن مي‌رود به جاي صحبت و دفاع از فيلم‌هاي خود از سران فتنه 88 حرف مي‌زند و از حضار مي‌خواهد آن‌ها را تشويق کنند.

بنا به وعده شهيد آويني، مخملباف که هرگز به جواب نرسيد و با فرار از ايران و تمسک به دامن ضد انقلاب و حمايت مالي فرقه‌هاي ضاله بهاييت وصهيونيست‌ها در فرانسه سعي مي‌کند با پول آن‌‌ها و ساخت رپورتاژ آگهي براي آن‌ها و ضد انقلاب جايي براي خود پيدا کند.



سوسن تسليمي

ديگر سخنران اين محفل ضد ايراني سوسن تسليمي طبق برخي نظرات با کلاه‌گيس ظاهر مي‌شود، بارها زنان ايراني را به خاطر داشتن حجاب مورد حملات کاملا بي‌منطق قرار داد. او در بسياري از برنامه‌هاي ضد فرهنگي BBc فارسي به عنوان کارشناس دعوت شده و تماما عليه دين و حجاب سخن مي‌گويد.



تسليم نيز در سخنراني خود به سياه‌نمايي از وضعيت زنان سينماي ايران پرداخته و درحالي که بازيگران بزرگ زن  در سينما و تلويزيون ايران نماينده زن‌هاي ايران نيستند.




کف و هورا براي سران فتنه

در انتهاي نشست ضد ايراني کوسموراما، مدير اين جشنواره به پاس رپورتاژ آگهي‌هاي مخملباف و حمايت‌هاي بي‌دريغ او از فتنه و ضد انقلاب، علاوه بر جايزه بهايي که قبلا دريافت کرده بود،به او اهدا شد.

گفتني است مخملباف هم که اين روزها فقط به دنبال اضافه کردن نشان‌هاي ضد ايراني خود است، در پاسخ به لطف دوستان، به جاي تقدير از مدير جشنواره به حمايت از فتنه 88 پرداخته و جايزه خود را به يکي از سران فتنه 88 تعارف کرد.

با استناد به مدارکي که در اين گزارش و گزارش‌هاي قبلي درباره فستيوال‌هاي فيلم بين‌المللي که فيلم‌هاي ضد ايراني را به نمايش مي‌گذارند، مي‌توان به پروژه‌اي برنامه ريزي شده در راستاي سياه‌نمايي از ايران و بهره‌برداري از اين فيلم‌ها براي تهيه گزارش‌هاي افرادي مانند احمد شهيد پي برد.

باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    یعنی واقعا این بدبختهای مفلوک ارزش تهیه گزارش دارند؟
  • محمود ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    بد نیست بعضی ها گذرشون به اینجا افتاد بخونن و بفهمن اینا چیکاره اند
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    تو ببين فتنه ٨٨ دست چه آدماييرو رو كرد
  • ایمان ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    مرگ بر منافق
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    2 0
    هرچه انقلاب به جلوميرود افرادي كه قبلا ادعاي انقلابي گري آنها گوش فلك راپرمي كرد زودترازقطارانقلاب جامي مانند وانقلاب ماخالص ترمي شود.اين سينماگران بي ارزش كه جاي خود بزرگتر ازآنها هم بالاخره ماهيت خودشان رانشان خواهند داد.
  • رضایی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    واقعا این فتنه چه نعمتی بود حالا حالا ها مونده تا ما بفهمیم و همشون خودشون رو نشون بدن .
  • حسین ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    0 0
    ضّد انقلابهای خارج از کشور با هر اسم و عقیده‌ای یک چیز مشترک دارند اونهم این هست که بیشتر از اون چیزی که حقیقت داره رو خودشون حساب می‌کنن،و بیشتر آب در هاون می‌کوبند چون فکر می‌کنن مردم ایران شدیدا پیگیر کارهاشون هستند در صورتی‌ که در ذهن اکثر مردم فراموش شده اند. مثلا این سوسن تسلیمی را کی‌ یادشه مخصوصا از نسلهای جدید؟ بهتون قول میدم در آینده هم مردم مخمل خونه مادر بزرگه بیشتر به یادشون میمونه تا مخملباف.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس