سد و نیروگاه گتوند علیا که پیش از این در مرداد 1390 توسط احمدی‌نژاد افتتاح شده بود،‌ روز گذشته مجددا توسط وی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،سد و نیروگاه گتوند علیا که پیش از این در مرداد 1390 توسط احمدی‌نژاد افتتاح شده بود،‌ روز گذشته مجددا توسط وی افتتاح شد.


پنجم مرداد 1390 برای نخستین بار سد و نیروگاه گتوند عليا توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد. اما این پروژه، روز گذشته نیز مجددا در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان مورد افتتاح واقع شد!



افتتاح سد و نیروگاه گتوند در مرداد 1390

درباره چگونگی ساخت و افتتاح این سد و پیامدهای زیست محیطی این پروژه بسیاری از کارشناسان و نهادهای نظارتی هشدارهای جدی به دولت دادند اما ظاهرا دولت آنچنان اصراری برای این پروژه ملی ! داشت که دو بار آن را افتتاح کرد تا شاید کارشناسان و نهادهای نظارتی گوشی دستشان بیاید که نقدهای کارشناسی بدرد خودشان می خورد.

البته این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور برخی پروژه‌ها را دوبار دوبار افتتاح می‌کند. مثلا در اوایل سال 89 آبگيري سد و نيروگاه کارون 4 با حضور احمدي‌نژاد آغاز شد، اما رئيس‌جمهور پانزدهم تيرماه سال 90 هم دوباره به استان چهارمحال و بختياري سفر كرد و اين بار خبر «افتتاح سد كارون 4» در رسانه‌هاي دولت منتشر شد.

اما روز گذشته برخی رسانه ها از افتتاح مجدد یک پروژه دیگر نیر خبر دادند و نوشتند که تولید رسمی محصول در مجتمع پتروشیمی شیمی تکس آریا پنجم اسفند ماه سال 1391 با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و رستم قاسمی وزیر نفت انجام شد.

با گذشت نزدیک به دو ماه این مجتمع کوچک پتروشیمی ،دوم اردیبهشت ماه توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و رستم قاسمی وزیر نفت برای بار دوم افتتاح رسمی شد!

قضاوت با شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حیدر ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    حتما درست افتتاح نشده بوده! تازه تا تأیید مشایی باید یه چند بار دیگه این پروژه ها افتتاح بشه ولی بعید میدونم ...............
  • لله ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    اشکال ندارد مهم بجای آوردن رسم تشریفات است .مخصوصا که الان پول و پله نیست.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    تا سه نشه بازی نشه ........
  • حسین ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 1
    سد سازی نشانه‌ توسعه کشور نیست،برعکس بدون در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی‌،وضعیت زمین و تاثیرش بر محیط اطراف حتی تاثیر فرهنگی‌ و اثر روی محوطه‌های باستانی میتونه فاجعه باشه. محققین استرالیایی محاسبه کردند و متوجه شدن در منطق گرمسیر(مثل خوزستان خودمون) سدسازی به دلیل تبخیر شدید آب ممکنه حتی باعث کم آبی‌ بشه و تاثیرات اقلیمی وحشتناک باقی‌ بذاره.
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    خدا به مردم پشت سد و جلوی سد رحم کند
  • حیدر ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    مشرق جون! فدات شم! چرا خلاصش کردی مگه میخواستی پرینت بگیری که تو جوهر و کاغذ صرفه جویی میکنی!
  • کارمند یک نهاد نظارتی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    چرا نهضت تخریب سد در امریکا در حال اجرا است و آنها به این نتیجه رسیدند که در کار طبیعت دخالت نکنند اما ایران اصرار به این کار دارند
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    مشرق جان در مرداد 90 سد گتوند ابگیری شد و تا الان نیروگاه تست و راه اندازی شد. افتتاح سد بعد از گذشت مدتی از آبگیری کاملن طبیعییه.
  • راضیه ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 1
    چرا سال 88 که قطار تخیلی شیراز-اصفهان رو افتتاح کرد ساکت بودین؟قطار چندین ماه بعد از افتتاح صئری راه افتاد که به عدم خاطر زیرکوبی مناسب نشست کرد .بعدشم نمیشه گفت قطار شیراز-اصفهان چون از شیراز خیلی دوره
  • حب مسکو ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    بنده خدا این نهضت مورد نظر شما در کشوری که نیمه خشک است و از بی آبی رنج می برد قابلیت اجرایی ندارد بالاخص اینکه بخش اعظمی از این ابها به خلیج فارس و خزر می ریزند
  • کیبورد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    مشرق جان در مرداد 90 سد گتوند ابگیری شد الان هم افتتاح شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس