مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: هرگونه تصمیم گیری و برنامه‌ریزی برای هدفمندی یارانه‌ها باید با هماهنگی دولت و مجلس باشد.

به گزارش مشرق، دکتر علی اکبر ولایتی در محل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در جمع خبرنگاران در مورد هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها امری است که از سال‌ها پیش در برنامه پنجم توسعه جزو برنامه‌ها بوده و دولت‌های قبلی درصدد اجرای آن بودند که بالاخره این دولت آن را اجرایی کرد.

وی افزود: دولت‌های قبلی هم درصدد بودند که هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنند اما آن طور که مجلس تصویب کرد اجرا شود یعنی هم به صنایع و هم به بخش اداری و هم به بخش عمومی کمک شود.

وی سهم صنایع را 30 درصد، سهم بخش اداری  را 20 درصد و بخش عمومی را 50 درصد عنوان کرد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هدف مجلس این است که تعادلی ایجاد و مانع تعدیل صنایع و بیکاری کارگران شود که باید این ترتیب ادامه داشته باشد.

ولایتی ادامه داد: برای پیشرفت اقتصادی، هدفمندی یارانه‌ها لازم است و برای جلوگیری از هدر رفتن صنایع ملی و جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن افرادی که دخل و خرج آنها با هم توازن ندارد و هزینه‌های آنها بیش از درآمد است، امری لازم است.

وی ادامه داد: هرچند هدفمندی یارانه‌ها لازم است اما نباید به آن اکتفا شود و راه آن در قانون پیش‌بینی شده که هم به صنایع کمک شود چرا که هزینه‌های صنایع بسیار بالاست.

ولایتی گفت: دولت مطابق آنچه پیش‌بینی کرده است به صنایع کمک می‌کند که موجب تعدیل صنایع و بیکاری کارگران نشود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن مردم باید متناسب با افزایش هزینه‌ها و تورم، میزان درآمد دولت برای تخصیص یارانه‌ها مشخص باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس