به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت الاسلام روحالله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در برنامه ديشب "ديروز، امروز، فردا " با تأکيد بر اينکه تاريخ انقلاب اسلامي يک روند تکاملي رو به پيش بوده که همواره با چالشهاي ايدئولوژيک روبرو شده است، اظهارداشت: مقاطع خاصي که در تاريخ انقلاب قابل تقسيمبندي باشد، وجود ندارد؛ چراکه انقلاب اسلامي به عنوان يک جريان حق، به جلو رفته که همواره در مقابل آن جريانهاي باطلي در طول 32 سال گذشته در داخل و خارج قرار داشته است.
وي با بيان اينکه انقلاب توانست با يک پيروزي کامل، حرکت پيشرونده خود را ادامه دهد، تصريحکرد: پس از 15 خرداد، 4 نحله فکري که به صورت جدي با نظام شاهنشاهي و ايدئولوژي آن به رقابت برخاستند، وجود داشت.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي بر همين اساس ايدئولوژي اسلامگرايان، مارکسيستها، مليگرايان و التقاطيون را 4 نحلهاي دانست که علاوه بر اينکه با رژيم شاه به مبارزه برخواستند، در ميان خود هم نوعي رقابت داشتند، يادآورشد: در بين اين 4 ايدئولوژي انقلاب اسلامي يا همان نحله اسلامي به پيروزي رسيد.
وي با تاکيد بر اينکه ايدئولوژيهايي که در رقابت با نحله اسلامگرايانه بودند بعد از انقلاب همان رقابت را به شکل سختتري دنبال کردند، گفت: اين نحلهها با شکست از ايدئولوژي اسلامي رقابتها را تندتر و بيشتر کردند؛ اولين رويارويي، تقابل مليگرايان در مقابل انقلاب بود که جبهه ملي، نهضت آزادي و جبهه منطقهاي مثل افرادي که در کردستان، ترکمنستان و خوزستان دست به شورشهايي با ادعاي خاص از ناسيوناليست زدند، بود.
حجت الاسلام حسينيان با اشاره به اينکه پس از آن التقاط به وجود آمد که در رقابت با اسلام به يک مبارزه مسلحانه دست زد، افزود: اين فتنه در مقابل 3 ايدئولوژي رقيب تا امروز هم ادامه داشته و خواهد داشت.
وي در ادامه به غائلههاي گنبد، خوزستان، آذربايجان و کردستان اشاره و اضافهکرد: در غائله گنبد گروهي که داراي ايدئولوژي مارکسيستي و ناسيوناليستي بودند به ميدان آمده و از لحاظ ايدئولوژيک مخالف انقلاب، ولايت فقيه و نحله اسلامي بودند؛ از اين رو شروع به کارشکني کردند.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: با توجه به اينکه اين گروه در آن زمان در نزديکي مرز شوروي قرار داشت و شوروي داعيه راهنمايي و حمايت از مارکسيستهاي جهان را ميکرد از اين رو شورشهايي را عليه انقلاب به راه انداخت که اين غائله با اعتقاد راسخ مردم و جانبازي فدائيان انقلاب، کنترل و عدهاي متواري و برخي نيز از بين رفتند.
وي با تأکيد بر اينکه غائلههاي خوزستان بيشتر با ايدئولوژي ناسيوناليستي عربي شکل گرفته بود، تصريح کرد: اين غائله که برگرفته از حزب بعث عراق بود با دخالت در مرزهاي ايران در خوزستان توانست چالشهايي را ايجاد کند که با پايمردي مردم خوزستان و استقامت نيروهاي متدين و انقلابي با سرعت تمام شد؛ در کردستان نيز ايدئولوژي ناسيوناليستي منطقهاي يا کردي مطرح شد که به وسيله حزب دموکرات کردستان که سابقه آن از سالهاي دهه 1320 بود، اتفاق افتاد.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي در عين حال غائله آذربايجان را يک مسئله خاص دانست که بايد در چارچوب فتنههايي که در انقلابهاي الهي به وجود ميآيد، تفسير کرد، افزود: رهبري اين جريان که در آذربايجان اتفاق افتاد حزب خلق مسلمان آذربايجان بود که شريعتمداري را به عنوان رهبر خود نگاه ميکردند.
وي با اشاره به برخي اسناد، يادآورشد: آيتالله شريعتمداري از همان ابتداي انقلاب داعيه رهبري نهضت اسلامي را داشت و حسادتهايي در همين خصوص نسبت به امام(ره) ورزيده است از اين رو، وي داراي چهرهاي بسيار سياستزده بود.
حجت الاسلام حسينيان با بيان اينکه تلاش آمريکا و رژيم شاه اين بود که شريعتمداري را در مقابل رهبري امام(ره) قرار دهند، اظهارداشت: تأکيد شاه انتقال رهبري از امام(ره) به شريعتمداري بود؛ چراکه معتقد بودند شريعتمداري هم محافظهکار بوده و هم ميتوان با وي کنار آمد.
وي با تاکيد بر اينکه هيچ تجربهاي نيست که آمريکا در مقابل انقلاب اسلامي آن را انجام نداده باشد، اظهارداشت: قبل از پيروزي انقلاب يکي از اقدامات آمريکا اين بود که ميتواند انقلاب را از مسير خود منحرف کند تا انقلاب به ايده امام(ره) و جمهوري اسلامي منجر نشود.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه تلاش آمريکا قبل از انقلاب اين بود که با ايجاد دولتهايي همچون پزشکپور و بختيار از تحقق انقلاب اسلامي جلوگيري کند، اظهارداشت: مرحله بعد از انقلاب هم جنگ تحميلي 8 ساله بود که امام (ره) فرمودند جنگ به دستور آمريکا بوده که بسياري از تحليلگران يا متوجه نشدند يا خود را به غفلت زدند که بعدها صدام نيز در اعترافاتش اين را مطرح کرد.
وي با اشاره به اينکه آمريکا در کودتاي نوژه موفق شد عدهاي از افسران نيروي هوايي و فرمانده آنها را خريداري و براي کودتا آماده کند، اضافهکرد: با الطاف الهي و معجزهاي که امام (ره) از آن نام بردند، اين کودتا شکست خورد.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه سازمان مجاهدين خلق ايران از ابتدا داراي پايههاي فکري التقاطي بود، اظهار داشت: گرچه تشکيل دهندگان اوليه اين سازمان به شريعت پايبند بودند و افرادي همچون حميدنژاد تا آخرين لحظه عمر خود نماز ميخواندند اما از لحاظ تفکر، انحرافي بودند و سازمان را بر اساس همين پايههاي انحرافي ايجاد کردند.
وي با بيان اينکه اعضاي اين سازمان کتابهاي خود را دقيقا همانند کتابهاي مارکسيستي مينوشتند، تصريحکرد: فهرست کتاب مقدمات فلسفه همان فهرست کتاب شناخت بود که توسط حسين روحاني نوشته شد و هيچ تفاوتي با آن نداشت حتي عبارات هم مانند يکديگر بود که در بعضي از پاورقيها آياتي از قرآن را بدون هيچ ربطي آورده بودند؛ چرا که ايران يک کشور اسلامي بود و آنها نميتوانستند دين اسلام را ناديده بگيرند.
حجت الاسلام حسينيان بر همين اساس مبناي سازمان مجاهدين خلق را مارکسيستي دانست که لعابي از اسلام داشت، يادآورشد: لفظ منافق هم بسيار دقيق روي سازمان گذاشته شد؛ اين سازمان علت شکست خود را اسلام ميدانست؛ چراکه اسلام را يک دين غيرمبارزاتي خوانده اما مارکسيست را دين مبارزات ميدانستند.
وي با بيان اينکه در اعترافات وحيد افراخته از اعضاي سازمان مجاهدين خلق آمده که بعد از تغيير ايدئولوژي تقي شهرام به وي گفت که بايد بهشتي را ترور کرد چراکه وي در مقابل اين تفکر آنها ايستاده و بعد از امام (ره) نيز به عنوان رهبر مطرح ميشود.
نماينده مردم تهران با بيان اينکه سازمان مجاهدين پس از انقلاب مدعي پيروزي انقلاب بودند، اضافهکرد: سازمان مجاهدين هيچ نقشي در پيروزي انقلاب نداشتند بلکه امام(ره) و مردم آن را به پيروزي رساندند؛ در فتنه 30 خرداد 60 اعلام فاز نظامي کرده و وقتي کشور با عراق در حال جنگ بود و فردي مثل بنيصدر رئيسجمهور و آمريکا هم عليه نظام توطئهچيني ميکرد اين سازمان جنگهاي مسلحانه عليه مردم مستضعف و ترور علما و شخصيتها را آغاز کرد که در نهايت هم مورد استقبال فرانسه قرار گرفته و خود را به عراق فروختند.
وي در ادامه اين برنامه در پاسخ به سوالي درباره زاويه گرفتن برخي فرزندان شخصيتها از نظام اظهارداشت: فاصله گرفتن يک سنت تاريخي است؛ حضرت علي (عليهالسلام) در مورد زبير ميفرمايند «وي پيوسته از ما اهل بيت بود اما زماني که پسرش عبدالله به بلوغ رسيد باعث فاصله گرفتن وي از ما شد».
حجت الاسلام حسينيان با تإکيد بر اينکه وقتي فرزندان برخي شخصيتها با نظام زاويه پيدا کردند هيچ تأثيري بر ملت ايران و ارتباط آنها با شخصيتها نداشته است، گفت: اين نشانه حريت مردم ايران است.
وي با تأکيد بر اينکه نوه امام(ره) وقتي که به عراق رفت در همانجا مصاحبههاي مختلفي عليه جمهوري اسلامي انجام داد تا جايي که راديوهاي خارجي مثل لندن اين را بيان ميکردند که همانطور که خميني از نجف به ايران آمد و شاه را سرنگون کرد اکنون فرزندش از ايران به عراق آمده تا انقلاب پدربزرگش را ساقط کند اما اين هيچ تاثيري بر مردم نداشت.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه نظام آنها را رها کرده و اکنون منزوي شده و روز به روز فاصله آنها بيشتر ميشود، تصريحکرد: شخصيتهاي بزرگي مثل آيتالله محمدي گيلاني و آيتالله جنتي از جمله کساني بودند که فرزندانشان وابسته به سازمان منافقين بودند که هر دوي آنها در عملياتي که براي دستگيري يک خانه تيمي گذاشته شده بود کشته شدند اما نه تنها هيچ تاثيري در روحيه آنها نداشت خداوند را نيز شاکر بودند که چنين فرزندان ناخلفي از بين رفته و شر آنها از دامان انقلاب کوتاه شده است.
وي در خاتمه به برخورد امام(ره) با نوه خود اشاره و خاطرنشانکرد: امام(ره) فرمودند «وي را دستگير کنيد و به تهران بفرستيد اگر او برخورد مسلحانه داشت شما هم شليک کنيد» و وقتي که وي به تهران بازگشت امام(ره) يک ماه وي را بازداشت کرده بود.