کد خبر 204903
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹

آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی و اجرای حکم اعدامی‌های گروه آریا توسط وکلا وقضات پرونده تشریح شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم ، در حالی که کیفرخواست صادره دادستانی تهران درباره پرونده اتهامات مهدی هاشمی رفسنجانی اسفندماه سال گذشته به دادگاه انقلاب ارسال شد اما تاکنون زمان آغاز رسیدگی به این پرونده اعلام نشده است.

ناصر سراج که روز 5 اسفند 91 با حکم ویژه آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه، به عنوان قاضی پرونده مهدی هاشمی انتخاب و قرار شد این پرونده را به طور ویژه مورد رسیدگی قرار دهد تا امروز درباره این پرونده سکوت کرده و اظهارنظر درباره آن را به زمان آغاز محاکمه مهدی هاشمی موکول کرد اما از زمان دقیق شروع محاکمه حرفی نزد.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی نیز به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا زمان محاکمه به وی اعلام شده یا خیر و اینکه از عناوین اتهامی موکل خود خبر دارد گفت: تاکنون برای مطالعه پرونده به دادگاه نرفته‌ام و این کار باید با ابلاغ دادگاه انجام شود.

وی همچنین از زمان آغاز محاکمه مهدی هاشمی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مهدی هاشمی شامگاه سوم مهرماه سال 91 از سوی دادسرای امنیت بازداشت و بعد از انجام و تکمیل تحقیقات شامگاه روز 26 آذر همان سال با تودیع وثیقه 10 میلیارد تومانی و تا زمان جلسه محاکمه آزاد شد.

پرونده اعدامی‌های گروه آریا همچنان در اجرای احکام

قاضی سراج در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده گروه آریا و اجرای حکم 4 اعدامی این پرونده گفت: بنده از رسیدگی درباره این متهمان فارغ شده‌ام و پرونده به اجرای احکام ارسال شده است لذا اعلام‌نظر درباره زمان اجرای حکم باید از سوی مسئولان دادسرا و اجرای احکام صورت گیرد.

غلامعلی ریاحی وکیل مدافع مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه هنوز اتفاق جدیدی درباره اجرای احکام رخ نداده است گفت: هنوز زمان اجرای حکم اعلام نشده است؛ ما درخواست اعمال ماده 18 و اعاده دادرسی داده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.

وی ادامه داد: در هر صورت پرونده این افراد دارای محکومیت‌های مالی است که ابتدا آنها باید اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    دقیقا همان بهانه هایی که در زمان فتنه88 داشتن!!خوب دقت کنید!!!! اگر قاضی به حکم برسد، هیچ حرفی ندارم، چون قانون است و اگر قاضی نرسد و دستور بدهند، توجه کردید(سال88 مگفتند اگر موسوی رای آورد حرفی نداریم اگر رای نیاورد تقلب شده است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس