دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه هرکس در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عمل نکند دلسوز نیست گفت که در صورت کاندیداتوری کنار نخواهد کشید.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری که امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید رجایی سخن می‌گفت با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: لازمه انتخابات آتی ریاست جمهوری عمل به قانون، رعایت اخلاق انتخاباتی، پرهیز از جنجال سیاسی و تلاش برای مشارکت حداکثری است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که می‌گفت تقلب و تخلف را چه چیزی از یکدیگر تمییز می‌کند افزود: روشن است که قطعاً نمی‌توانیم بپذیریم که یازده میلیون رای جابجا شده است و قطعاً تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است اما تخلف محرز بوده است؛ به طور مثال چند وقت مانده به انتخابات از یک جایی رد می‌شدم دیدم مردم بسیاری صف کشیده‌اند احساس کردم میتینگ سیاسی است اما جلوتر که رفتم متوجه شدم که سهام عدالت توزیع می‌شود؛ وزیر را به مجلس فراخواندم و به او گفتم بی‌انصاف نمی‌توانستی سهام عدالت را بعد از انتخابات پخش کنی؟

دانشجویی از کواکبیان پرسید که چرا پیش از این گفته که در دولت خاتمی به جای مردم‌سالاری دولت‌سالاری حاکم بوده است گفت: مواضع من کاملاً روشن است بنده در دولت آقای خاتمی هم منتقد دولت بودم همانطور که امروز از دولت انتقاد می‌کنم. لذا اینکه امروز از دولت نهم و دهم انتقاد می‌کنم به این معنا نیست که هیچ نقدی به دولت خاتمی نداشته‌ام.

دانشجوی دیگری از کواکبیان خواست تا موضعش را شفاف درباره موسوی و خاتمی بگوید که وی در پاسخ گفت: موضع بنده در قبال این دو نفر روشن است. قبل از انتخابات بنده مسئول ستاد حامیان آقای موسوی بودم و از این رفتار پشیمان هم نیستم اما بعد از انتخابات مایل نبودم که آن رفتارها دنبال شود؛ بر همین اساس بود که طرح لویی جورگه را مطرح کردم و خدمت آیت‌الله مهدوی کنی رسیدم. از مسئولان خواستم زندانیان سیاسی را آزاد کند و از آن طرف هم دولت به رسمیت شناخته شود اما هیچ کس حرف مرا گوش نکرد.

احمدی نژاد حق ندارد از یک مراسم ملی استفاده انتخاباتی کند

یکی از دانشجویان با انتقاد از اظهارات کلی کواکبیان درباره سوءاستفاده از اموال دولتی در انتخابات از وی خواست در این باره به صورت جزئی توضیح بدهد که کواکبیان در پاسخ گفت: آقای احمدی نژاد چون رئیس‌جمهور است به عنوان سخنران راهپیمایی 22 بهمن انتخاب می‌شود و ایشان حق ندارد از یک مراسم ملی استفاده انتخاباتی کند و شعار زنده باد بهار سر دهد.


کواکبیان در پاسخ به این سوال که چگونه به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امیدوار است در حالیکه در انتخابات مجلس در سمنان رای نیاورده است، توضیح داد: همانطور که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات شورای شهر رای نیاورده بود و رئیس‌جمهور شد بنده هم به پیروزی در انتخابات در شرف کاندیداتوری امیدوارم؛ این سوال پاشنه آشیل حضور بنده در دانشگاه‌ها شده در حالیکه پاسخ این سوال را بارها داده‌ام.

مطمئن هستم هاشمی کاندیدا نخواهد شد/ اگر رسماً اعلام کاندیداتوری کنم کنار نمی‌کشم

وی افزود: در انتخابات سمنان فردی که دو دوره کاندیدای مجلس شده بود رای آورد چراکه تمام مسئولان و مراتب در حمایت از او بسیج شدند و یکباره پیامک‌هایی به مردم ارسال شد که اگر به رقیب کواکبیان رای بدهید قلب امام زمان را شاد کرده‌اید چراکه کواکبیان ادامه فتنه است.

کواکبیان در پاسخ به این سوال که در صورت کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی آیا به نفع او کنار خواهد کشید یا نه افزود: چرا باید درباره بحثی صحبت کنم که احتمال آن وجود ندارد. بنده مطمئن هستم آقای هاشمی در انتخابات کاندیدا نخواهد شد ممکن است نقش بازی‌گردانی داشته باشد اما کاندیدا نخواهد شد. فرض محال هم که شد بنده نامزد یک حزب هستم و آن حزب تصمیم‌گیر خواهد بود.

کواکبیان در عین حال گفت: بنده اگر رسماً اعلام کاندیداتوری کنم کنار نخواهم کشید.

کواکبیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در نهایت کاندیدای اصلاح‌طلبان چه کسی خواهد بود، اظهار داشت: در بین اصلاح‌طلبان سه بخش وجود دارد؛ دسته اول کسانی هستند که معتقدند نباید در انتخابات شرکت کرد و برخی از احزابشان نیز توقیف هستند و نمی‌توانند فعالیت داشته باشند؛ بخش دوم نیز که خاتمی در این دسته قرار می‌گیرد اعتقاد دارند شرکت می‌کنند اما کاندیدا ندارند و بخش سوم نیز که ما هستیم هم در انتخابات شرکت می‌کنیم و هم نامزد خواهیم داشت.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه حسن روحانی در ذیل کدامیک از این سه دسته است، گفت: وی جزء میانه‌های کار است و در واقع گفته مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم.

کواکبیان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه رهبری در سخنان اخیر خود فرموده‌اند تا وقتی آمریکا دست از تهدید بر ندارد وارد مذاکره نخواهیم شد، گفت: ما نیز دقیقاً حرف رهبری را مطرح می‌کنیم و اینکه در حال حاضر شرایط برای مذاکره فراهم نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    وقتی که خصم منتظر یک بهانه است آیاجدال وجنگ در این روزها رواست این رهبر عزیزدلش خون شده ای خدا حتما دوباره گفته که عمار من کجاست؟ امواج فتنه میرسد از هر طرف ولی کشتی نوح را چه غم ازورطه بلاست این انقلاب کشتی اولاد احمد است این پور حیدر است که بر عرشه ناخداست
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    همزمان دستهایی در داخل وخارج ازکشور با دامن زدن به فتنه اقتصادی قصد ایجاد نارضایتی در میان مردم و بهره گیری ازآن در راستای انتخابات آینده را دارند .ولی مردم بصیر با صبر انقلابی کام دشمنان را تلخ خواهند نمود
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    بعد از34 سال هنوز در صحنه پیکاریم بصیرت لازم است وبه دشمن شناسی محتاجیم تا نا اهلان و نا محرمان بر امور انقلاب حاکم نشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس