تمام این اجناس برای تو چیده شده است. بردار. هر چه دوست داری بردار. تو در این فضا ذوب می شوی. این نمایش بزرگ به تو احساس بی‌وزنی می‌دهد. احساس بی‌ارادگی و گاه احساس حقارت. حریصت می‌کند. "هایپر" یعنی همین. تو آن‌قدر وسوسه می‌شوی که فراموش می‌کنی سبدت لبریز از اجناسی غیرضروری است.

گروه فرهنگی مشرق - انتشار گزارش "سود کلان هایپراستار در جيب سهامداران صهیونیست" و "هایپراستار؛ تجارت مخفی رژيم اسرائیل در ایران" که در آن به تفصیل در خصوص وضعیت فروشگاه هایپراستار سخن به میان آمده بود، برخی از رسانه ها و سیاسیون را به واکنش واداشت. در این بین خانم طبیب‌زاده از نمایندگان مردم تهران در مجلس نهم طی گفتگویی از مسوولان ذی‌ربط خواست تا درباره این موضوع توضیح دهند.

در همین راستا، چندی پیش جلسه‌ای که در یکی از دستگاههای اقتصادی دولتی برگزار شد که تعدادی از مسوولان اقتصادی کشور، نمایندگان شهرداری تهران، اتاق بازرگانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات، نماینده حقوقی دولت، رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد، نماینده دستگاه های نظارتی، رییس فرانسوی هایپراستار در ایران و ... در آن حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا رییس هایپراستار با تاکید بر اینکه 30 هزار قلم کالا در فروشگاه هایپراستار عرضه می‌شود، گفت: به دلیل پیچیدگی قوانین واردات ما خودمان هیچ کالایی را وارد نمی کنیم و از نمایندگی‌های رسمی در داخل خرید می‌کنیم.
 وی در ادامه افزود: سیستم قیمت گذاری هایپراستار در ایران قوی ترین است و ما در حال حاضر برای کمک به مردم جهت مقابله با تحریمها، کالاهای خود را با ده درصد تخفیف ارائه می‌کنیم.






تصاویر بالا مربوط به سایت گروه ماجدالفطیم می باشد. در این تصاویر 3 کشور ایران،پاکستان و عربستان و تفاوت نام شعبه(هایپراستار و کارفور)مشخص شده است. ایران رتبه چهارم در میان پرفروشترین شعب آسیا فروشگاه هایپر را به خود اختصاص داده است.


***جدی‌ترین استدلال‌های مسوولان اقتصادی برای تداوم فعالیت هایپراستار

پس از اتمام سخنان رییس فروشگاه هایپراستار که با غرور خاصی در جلسه حاضر شده بود ، وی و همراهانش جلسه را ترک کردند و بحث درباره این موضوع با سخنان حاضرین پیگیری شد.

آنچه در ادامه از نظرتان می‌گذرد، جدی‌ترین استدلال‌های برخی مسوولان اقتصادی حاضر در جلسه درباره فعالیت هایپر استار در کشورمان است.

***سیاست مسوولان ارشد اقتصادی این بوده که در ایران مردم برای تهیه وسایل موردنیازشان مانند کشورهای اروپایی از فروشگاههای اینچنینی استفاده کنند.

***
هدف از تشکیل این فروشگاهها این بود که ما بتوانیم به سادگی آنها را کنترل کنیم. بالطبع کنترل دهها فروشگاه خرد و کوچک به مراتب سخت‌تر است تا یک فروشگاه اینچنینی.

***
اکثر کالاهایی که در فروشگاه هایپراستار عرضه می‌شود در فروشگاههای مشابه نظیر هایپرسان و هایپر می نیز عرضه می‌شود. شما اگر سری به بازارچه مروی بزنید خواهید دید این بازا مملو از کالاهایی است که بیشتر از اجناس هایپراستار محکوم است.

***
برفرض این فروشگاه متعلق به صهیونیست‌ها باشد. اما این را بدانید که بنده با توجه به قرارداد می گویم در صورت بروز اختلاف بین ما و مسوولان هایپراستار سه داور باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهند که از این سه داور یک نفر ایرانی و دو نفر فرانسوی است و با توجه به این موضوع ما محکوم به پرداخت غرامت خواهیم!

***
تجربه های مفیدی از فروشگاهها زنجیره‌ای در تمام دنیا وجود دارد در بحران های 1930 و 1960 وجود چنین فروشگاههایی باعث شدند کالا بطور منطقی و با قیمت کنترل شده به دست مردم برسد.

***
ما نمی توانیم اقتصادمان را نجات دهیم مگر با سرمایه گذاری خارجی. ما نیاز به 100 میلیارد دلار ارز در سال داریم.اگر چنین سرمایه گذاری هایی صورت نگیرد آخر و عاقبت ما بیکاری را به این مملکت تحمیل می‌کنیم.

***
در قضیه نستله هیچ گونه مدرکی دال بر صهیونیستی بودن این شرکت برای ما اثبات نشد!

***
خواهش می کنم خرید سهام در بورس نیویورک را مطرح نکنید چون اگر صهیوینست ها متوجه این حساسیت ما بشوند با سرعت چند سهم از همه شرکت ها را خریداری می‌کنند و ما دیگر نمی توانیم با هیچ شرکتی همکاری کنیم.

***
بر فرض صهیونیستی بودن هایپراستار این سوال مطرح می‌شود که چرا ما با اطلاع از اینکه عربستان سعودی شیعیان بحرین را به شهادت می‌رساند، حج عمره و تمتع را تعطیل نمی‌کنیم که آنها از این طریق درآمدی نداشته باشند.

***
شهرداری تهران در راستای اهداف خودش به دنبال این است که رفاه شهروندان را افزایش بدهد تا به استانداردها نزدیک بشویم.

***
شهرداری تهران هایپراستار را موظف کرده پس از اتمام قرارداد یک محوطه ای که قابلیت فعالیت تجاری دارد را به ما تحویل دهد نه اینکه ساختمانی بیغوله به ما تحوبل دهد.

***
هایپر استار برای احداث ساختمان فروشگاه متحمل زحماتی شد آنها در آن زمان مجبور بودند هشت متر لجن برداری کنند. 

*** 70درصدسرمایه گذاری خارجی در بخش خدمات است نه تولید. دلیلی ندارد ما از این امتیاز چشم پوشی کنیم.شرکت هایپراستار متعهد شده پس از اتمام قرارداد طرف خارجی تجهیزات خود را می گذارد و می‌رود.


رییس فرانسوی شرکت هایپراستار در ایران در حال سخنرانی در مراسم افتتاح شعبه اصفهان

*** سوالات مشرق از مسوولان اقتصادی کشور درباره فعالیت هایپراستار

***رییس هایپراستار تاکید کرده "سیستم قیمت گذاری هایپراستار در ایران قوی ترین است و ما در حال حاضر برای کمک به مردم جهت مقابله با تحریمها، کالاهای خود را با ده درصد تخفیف ارائه می‌کنیم". آیا اگر تحریم های دولتمردان این آقای فرانسوی علیه مردم ما نبود، ما باز هم گریبانگیر تورم بودیم تا امثال این فرد بخواهند به دروغ برای ما دلسوزی کنند؟

***چند تن از مسوولان در این جلسه با آب و تاب و حرارت وصف ناپذیری عنوان کردند "شرکت هایپراستار متعهد شده پس از اتمام قرارداد طرف خارجی تجهیزات خود را می گذارد و می‌رود." مگر هایپراستار با خود یک تکنولوژی هسته ای را به ایران آورده که ما اینگونه مبهوت شده ایم؟ آیا منظور آقایان از تجهیزات، فقط قفسه و ساختمان نیست؟

***اگر بر فرض صحت گفته رییس هایپراستار و برخی از حضار تمام اجناس این فروشگاه از داخل کشور تامین می‌شود، چرا امتیاز احداث و راه اندازی این فروشگاه به تجار و یا گروههای تجاری ایرانی داده نشده است؟ الحمدلله شهرداری تهران نیز در اوج سخاوتمندی این زمین را به هایپراستار -نه اجاره- بلکه با قیمتی ناچیز هدیه داده‌است.

***یکی دیگر از حضار بحث غرامت را پیش کشیده و گفته با توجه به شکل قرارداد، در صورت فسخ باید غرامت بپردازیم. دوست عزیز انگار متوجه نیستید الان این شمایید که باید پاسخ بدهید چرا برای یک سرمایه گذاری غیر ضروری و خدماتی تن به عقد چنین قراردادی داده‌اید نه منتقدین به این موضوع؟ این قرارداد انسان را به یاد عهدنامه ترکمانچای می‌اندازد.

***نماینده یکی از سازمان های اقتصادی نیز گفت "خواهش می کنم خرید سهام در بورس نیویورک را مطرح نکنید چون اگر صهیوینست ها متوجه این حساسیت ما بشوند با سرعت چند سهم از همه شرکت ها را خریداری می‌کنند و ما دیگر نمی توانیم با هیچ شرکتی همکاری کنیم."
 جناب آقای مسوول کارکشته اتاق بازرگانی همانطور که خودتان نیز می دانید چندی پیش ارزش سهام کارفور بیش از 4 درصد سقوط کرد و سود سالیانه آنها نیز 15 درصد کاهش پیدا کرد.مسوولان این شرکت در جلسه‌ای پیش بینی کرده بودند که فروش این شرکت در بازارهای نوظهور به ویژه آسیا، در بهبود این شرایط کمک شایانی کند. پس آنها نیازمند ما هستند و ضرورتی ندارد ما از آنها تقاضا کنیم تا در کشورمان سرمایه گذاری کنند. ضمنا آنها به خوبی به حساسیت‌های ما واقفند، پس لازم نیست شما تا این حد خودتان را ناراحت کنید.

***"شهرداری تهران در راستای اهداف خودش به دنبال این است که رفاه شهروندان را افزایش بدهد تا به استانداردها نزدیک بشویم." در پاسخ به این استدلال همین جمله از رهبر انقلاب که در جمع مردم خراسان جنوبی ایراد فرمودند، کفایت می‌کند: توسعه‌ اقتصادی بر مبنای سرمایه‌داری مصرفی، نسخه‌ای است که غرب برای اقتصاد خود پیچیده است و برای اینکه بتواند کشورهای در حال توسعه را نیز به صورت بازاری برای مازاد محصولات تولیدی خود درآورد و آنان را به خرید این کالاها تشویق کند.
البته اگر قرار بود شهرداری تهران، رفاه شهروندان را با افتتاح اینگونه فروشگاهها تامین کنند چرا با فروشگاههای شهروند که زیرنظر خودشان است این مهم را صورت ندادند؟ چرا قیمت اجناس فروشگاه شهروند به شکل کاملا محیرالعقولی بالاست؟ و...

***یکی از حاضران در جلسه "سهولت در کنترل را یکی از اهداف راه اندازی این فروشگاهها قلمداد کرد." آیا راه حل ناتوانی ما برای کنترل بازار اجازه  فعالیت به شرکت های عربی – غربی وابسته به صهیونیست‌ها است؟ یا ما باید به فکر مکانیزمی برای کنترل فروشگاههای خرد باشیم؟ چندی پیش از یک مسوول بلندپایه اقتصادی سوالی درباره واردات بی رویه خودروهای لوکس پرسیده بودند که در پاسخ گفته بود "ما نمی‌توانیم از برخی ها مالیات بگیریم این ماشین ها را وارد می‌کنیم تا از این طریق از این افراد مالیات اخذ کنیم"

***یکی از مسوولان اقتصادی در این جلسه از تاثیر تجربه‌های مفید فروشگاهها زنجیره‌ای در تمام دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد که "در بحران های 1930 و 1960 آمریکا وجود چنین فروشگاههایی باعث شدند کالا بطور منطقی و با قیمت کنترل شده به دست مردم برسد." سوال اینجاست که چرا این فروشگاه‌ها باعث کاهش هزینه‌های خرید برای عموم مردم نشده، بلکه اغلب ویترینی برای برندهای مختلف خارجی هستند و بیشترین رقابت بر سر جذب حداکثری خریداران با هر ترفند و تبلیغ و جایزه‌ای است؟ چرا این فروشگاههای لوکس، که باید رسالتشان در اصل کمک هر چه بیشتر به تولیدات داخلی باشد و در بین آن‌ها رقابت ایجاد کند تا به توزیع هر چه بهتر آن‌ها بینجامد، چیزی جز جولانگاه محصولات خارجی و تغییر ناخودآگاه نگرش خریداران به نحوه‌ی خرید و تأمین مایحتاج زندگی، تغییر نوع مصرف و نهایتاً سبک زندگی نیست؟

***درباره ماهیت صهیونیستی بودن شرکت نستله نیز باید گفت شرکت نستله که بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی جهان محسوب می‌شود، به پاس خدماتش به رژیم اسرائیل جایزه جوبیلی را از نخست‌وزیر رژيم اسرائیل (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرده است که این جایزه فقط به خادمین رژیم صهیونیستی اهدا می‌شود. این شرکت بیش از 200 میلیارد تومان در اسرائیل سرمایه‌گذاری کرده است و در مقابل این خوش‌حدمتی، سالیانه حدود 24 میلیارد تومان کمک مالی از ایالات متحده آمریکا دریافت می‌کند. نستله در سال 1379 بیش از 14 میلیارد تومان به صندوق پرداخت غرامت هولوکاست کمک کرده و یکی از سهامداران عمده شرکت اورئال است.




***نظر رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت اینگونه شرکت ها چیست؟
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در جریان سفر به استان خراسان جنوبی فرمودند: یکی از برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی همین ترویج مصرف‌گرایی در میان مردم جامعه است. توسعه‌ اقتصادی بر مبنای سرمایه‌داری مصرفی، نسخه‌ای است که غرب برای اقتصاد خود پیچیده است و برای اینکه بتواند کشورهای در حال توسعه را نیز به صورت بازاری برای مازاد محصولات تولیدی خود درآورد و آنان را به خرید این کالاها تشویق کند، چاره‌ای نمی‌بیند جز آنکه مصرف‌گرایی را به صورت ارزش برای آنان درآورد و آنجایی که میل و هوس آدمی تحریک شود، دیگر جای مقاومت و ایستادگی نخواهد بود و بدین ترتیب این کشورها نیز دچار نوعی سرمایه‌داری مصرفی غیر از سرمایه‌داری تولیدی خواهند شد.



همچنین رهبر معظم انقلاب درباره نظم نوین جهانی می فرمایند "به نظر می‌رسد هدف غایی نظم نوین جهانی، خاورمیانه باشد چرا که اسلام و منابع عظیم نفتی در آنجا تمرکز یافته است. غرب برای بقا به نفت نیاز دارد و از طرفی اسلام ضد ظلم و ضد استعمار است و همین امر بیم رهبران نظم نوین جهانی را در پی دارد و آن را رقیب نیرومندی در عرصه جهان می‌بینند. به دلیل اینکه اسلام و ایدئولوژی اسلامی با نظم نوین جهانی و استکبار در تضاد کامل است، غرب در تلاش برای ریشه‌کن کردن اسلام و مسلمانان برای پیشبرد اهداف خود و استقرار جهانی منظم در ابعاد سیاسی و اقتصادی است. اکنون این ایران است که به کانون اصلی توجهات تبدیل شده است، چرا که نظم نوین جهانی در مرحله پایانی خود است و تنها ایران است که در برابر آن مقاومت می‌کند."



***سخن پایانی

بدون شک راه نجات دادن اقتصاد کشور مبتنی بر مهندسی فرهنگ اقتصادی فعالیت به فروشگاههای زنجیره‌ای خارجی مانند هایپراستار، هایپرسان، هایپر می و ... آن هم به بهانه جذب سرمایه گذاری خارجی نیست.
 اینکه 70 درصد از سرمایه گذاری خارجی در ایران مصرفی است و نه تولیدی جای تامل بسیار دارد و اصلاً مگر می توان تاثیرات اجتماعی و فرهنگی چنین فروشگاههای زنجیره‌ای را به بهانه جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور نادیده گرفت؟
تاکنون با خود اندیشیده اید که ما چرا تا به حال در واردات سیگار مالبرو، پپسی، کوکاکولا و ... با تحریم غرب روبرو نشده‌ایم. چرا باید در حال حاضر واردات برخی داروها که زندگی هموطنانمان را در معرض خطر قرار داده ممنوع باشد و ما در این مورد با تحریم مواجه باشیم.

نظم نوین جهانی تنها یک چالش پیش روی خود دارد و آن "ایران" سرسختی است که طی سه دهه اخیر به‌رغم جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، ترورها و فشارهای بین‌المللی در برابر این نظم شیطانی ایستادگی کرده است. غرب ناامید شده که نتوانسته از پس بن‌بستی به نام ایران برآید.

ما در روزهای پایانی سالی به سر می‌بریم که رهبر معظم انقلاب آن را سال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام نهادند. بی تردید اگر مسوولان اقتصادی ذره‌ای به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر "توسعه‌ اقتصادی بر مبنای سرمایه‌داری مصرفی" توجه می‌کردند اینک شاهد حضور شرکت ‌هایی نظیر هایپراستار در ایران نبودیم. راستی مگر می شود تا به حال این سخنان به گوش مسوولان اقتصادی کشور نرسیده باشد؟
حال باید دید آیا مسوولان شرکت صهیونیستی کرفور فرانسه می توانند به هدف خود در ایران که راه اندازی 15 شعبه است برسند و ما باید 20 سال منتظر باشیم (البته به قید حیات) تا قرارداد آنها به اتمام برسد یا اتفاق دیگری رقم خواهد خورد؟

مشرق در آینده نزدیک در خصوص ابعاد دیگر فعالیت فروشگاه هایپراستار در ایران و پشت پرده راه اندازی شعبه های آن در کشور گزارشات مستندی منتشر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    8 2
    اینها نگران درصد خودشون از این نوع فروشگاهای زنجیره ای هستند و هر کدوم از این آقایان و یا آقازادهاشون، انحصار واردات یه محصول خارجی رو دارن هرگز از این آقایان انتظار بیش از این جملات رو نمیشه داشت
  • شهروند مسول ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    7 1
    همان نمایشگاه عرضه مستقیم جنس بنجول تو گل و شل تو پارکینگ پارک ارم خوبه!!!؟
  • محسن ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    2 8
    دمت گرم مشرق که همچنان روی حرفت وایسادی.
  • محمد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    8 0
    من فکر می کنم شما تنگ نظری می کنید،ما باید از سرمایه گذاری خارجی استقبال کنیم،تاحالا نشده شرکتی در ایران سرمایه گذاری کنید انگ صهیونیستی بهش نزنید!!! مثل نستله، بنتون و ... فقط منتظر هستید یک اتیکت بچسبونید بعد می گید چرا سرمایه گذاری خارجی نمی شود. اگر 4 نفر پاشن با بدبختی بیان تو این مملکت بخوان سرمایه گذاری کنند این 4 تاروهم بپرونید تا مردم روز به روز این موفقیت ها را ببینند، وقتی کی شرکت خارجی در ایران سرمایه گذاری می کند، این آینه ای خواهد شد برای سرمایه گذاری دهها شرکت دیگر، اما با این منفی بافی ها با این حملات با شیشه شکستن ها بنتون و ... فقط سرمایه گذاری را از بین می برید آیا می دانید آخر سر چه می شود؟ انــــــــــــــــــــحصار خودرو! می بینید امروز چه بلایی سر ملت آمده؟یک پراید که هیچ جای دنیا سوار آن نمی شوند رو با آب تاب 20 میلیون سرمایه مردم را می گیرند تحویل می دهند! ماشین بی کیفیت که تنها می توان خطرات جانی را بیشتر کند
  • رضوان ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 0
    خدا خیرتون بده فکر کردیم با این هایپری ها بستید
  • حسین ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 1
    کلا قراردادها با فرانسویها چه در بحث خودرو و چه در این مسائل بسیار بحث برانگیز بوده و زاویه‌های تاریک داشته که تا حالا بهش نپرداختن یا اینکه نگذاشتن پرداخته بشه. کی‌ قرار رسیدگی بشه و باز یک عده به عنوان ...اقتصادی قبل از دادگاه از کشور فرار کنن خدا می‌دونه. قرار داد میتونه فسخ بشه،اقتصاد دان و وکیل خبره داریم ،درضمن اگه ضرر و زیانی هم برامون در نظر بگیرن می‌تونن از حسابهای بلوکه شده ایران در فرانسه که شاید به مراتب بیشتر باشه بر دارند،چون معلوم نیست تا کی‌ عودت بدن این مبالغ را،و اگر هم عودت بدن ارزشه به مراتب کمتر خواهد بود.
  • سینا ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 1
    آفرین این شد رسانۀ عدالت خواه که مسئولین رو باید پاسخگو نگهداشت تا فساد دستگاه شون رو ورنداره.
  • ةةة ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 5
    " آیا می دانید آخر سر چه می شود؟" بله ، آخر سر این میشود که پول مردم مسلمان و شیعه ایران یه راست وارد جیب کافران ، اجانب و صهیونیست های بچه کش ضد بشر میشود و به صورت مستقیم خرج بمب و گلوله و موشک برای مصرف در سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و نوار غزه و هزاران جای دیگر میشود و هر روز بر تعداد مردمان کشته شده و فقیر و گرسنه و فرزندان یتیم و معلول در سراسر خاورمیانه و جهان سوم افزوده میشود و به صورت غیر مستقیم این پول ها خرج جنگ فرهنگی و تهاجم رسانه ای فرهنگ مهاجم غرب شده و به صورت پشت پرده و غیر مستقیم در صدد تسخیر اذهان مردم مسلمان در سراسر نقاط جهان میپردازند . یعنی به صورت غیر مستقیم با دست خودت تو صورت خودت چک زدی ! و تمام این اتفاقات در حالی میفتد که شما کاملا" در خواب غفلت به سر میبری و در نهایت شما به صورت غیر مستقیم در تمام این جنایات و معاصی شریک جرم و همدست بچه کشان و کافران هستی
  • ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    2 0
    شما برو یه سرمایه گذار خارجی بیار تا با آخرین تکنولوژیش تو صنایع سنگین و مادر ما منصفانه سرمایه گذاری کنه ما نوکرش هم هستیم ولی این که پفک و شکلات و کالای غیر ضرروری و تجملاتی بهمون بدن تا جبران هزینه نفتشون بشه نه!
  • احمد ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    4 0
    سلام بقدری استدلالت آبکیه که به راحتی میشه پرده پشت افکارتو خوند،آخه دوست عزیز از حرفهای این پیرمرد استفاده میکنی بنظرم بیشتر شما غربگرا هستی فروشگاهیکه محصولاتش کاملا" ایرانیه و تولید داخله چه دخلو خرجی به بیرون داره؛البته حرف مفت زدن خرج نداره.
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    2 0
    حرص نخور مشرق ...شیرت خشک میشه .... حالا اگه برعکس این مطالب رو گفته بودند ...جای دو تا مطلب با هم فرق می کرد ...تو همیشه مخالفی .... انتشار بده مردم یکم بشناسنت
  • عدالت محور ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    به چند دلیل از اکثر دولتمردان وسیاسیون و برخی صاحبان صنایع فرانسوی متنفرم(به جز مارشال دوگل)1-اولین کشوری که ویروس ایدز رابه وسیله ی خون الوده وارد ایران کرد 2-کشوری که صدام شیطان صفت را در زمین هوا ودریا به انواع و اقسام تسلیحات مجهز میکرد 3-اولین کشوری که برای صدام تاسیسات هسته ایی به منظور ساخت سلاح هسته ایی احداث کرد که خوشبختانه این تاسیسات توسط نیروی هوایی اسراییل نابود شد4-غارت اثار باستانی ومیراث فرهنگی مربوط به دوران هخامنشیان/اشکانیان/ساسانیان ودیگر دوره ها توسط فرانسه(موزه های فرانسه شاهد این ادعا هستند)5-خیانت فرانسه به ایران وهم پیمان شدن این کشور با روسیه تزاری درزمان فتحعلی شاه قاجار و از بین بردن تمامیت ارضی کشور. و...اگه بگن رئیس این شرکت از طرف موساد وسیا ودیگر سرویس های اطلاعاتی غربی وعربی ماموریت داره که در محصولات غذاییش از مواد سرطان زا استفاده کنه که به مرور زمان وبعد از چند سال انسان رو از پا در میاره من اصلا تعجب نمیکنم.در ضمن به خانمها توصیه میکنم از لوازم ارایشی بهداشتی فرانسوی استفاده نکن
  • طاهر ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    به اين شدت نيست من بارها با خانواده و مهمانهاي شهرستان رفتيم حتي گاهاً چيزي كه لازمم نبوده يا مورد نظر ما نبوده نخريدم و دست خالي برگشتيم و بارها و بارها چيزي كه لازممان بوده خريديم هرچند اجناس فعلي در فروشگاه اصلاً قابل قياس با اوايل نبوده هم از لحاظ قيمت و هم كيفيت الان 95% اجناس آن منهاي خوراكيها همه اجناس اشغال چيني مي باشد
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 1
    ممد جون ، شما كه گشاده نظري تا حالا فكر نكردي اين سرمايه گذاران خارجي چرا فقط تو كالاهاي مصرفي و مد و آرايشي دوست دارند تو ايران و مابقي كشورهاي اسلامي سرمايه گذاري كنند و چرا هيچوقت حاضر به انتقال تكنولوژي و فناوريهاي پيشرفته به ايران نيستند ، آره ممد جون اينا حتي ديگه حاضر نشدند خودروهاشون تو ايران مونتاژ بشه و بعد از 20 سال از مونتاژ خودروهاي دهه 1980 شون تو ايران هنوز تكنولوژي اون رو هم به ايران ندادند كه ديديد با غفلت مسؤولان ما باعث چه مشكلاتي شد . آره ممد جون ،‌ چشمها رو بايد شست ، جور ديگر بايد ديد !
  • عبداله ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 1
    با سلام مثل اینکه محمدآقا تمام مطلب مشرق را نخونده.اگه راست میگن چرا در بخش تولیدی سرمایه گذاری نمی کنند ساده نباشید اونا در چیزی که به نفع ماست هرگز کمکی نخواهند کرد
  • علي ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    با كمك مستقيم يا غيرمستقيم به صهيونيسم‌ها به هر شكل كاملا مخالفم اما فكر نميكنيد بهتر باشدسري به فروشگاههاي زنجيره‌اي داخلي بزنيد تا تفاوت را در نحوه سرويس‌دهي، خدمات رفاهي، برخورد مسئولين فروشگاه و پرسنل، رسيدگي به شكايات، امكانات جنبي (پاركينگ، عبور معلولين، مهد كودك و ...) و صدها مورد ديگر كه در فروشگاه‌هاي داخلي نظير شهروند، رفاه، اتكا و ... آرزو شده‌است احساس كنيد. پاك كردن صورت مساله كمكي نميكند فكر كنم بهتر باشد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خود را از لحاظ فكري و امكانات مدرن كنيم در آن صورت هايپرها مجبور به رقابت با ما مي‌شوند.
  • SMAH1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    وقتی امسال «شهروند» و «رفاه» کاری نمی کنند،اینها می آیند!
  • امیر ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 1
    از بس که خودمون بی عرضه ایم. این همه فروشگاه سپه و رفاه و شهروند و اتکا و قدس (خدا بیامرز) داریم اون وقت یارو از اونور دنیا میاد این همه مشتری جذب می کنه. یعنی این مدیرای مملکت ما رو باید چال کرد شاید یه چند قرن دیگه بشه به عنوان نفت استخراجشون کرد گرفت. چی میکشه آقا از دست اینا
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    از اینکه به خانم دکتر طبیب زاه رای دادم خوشحالم. حداقل میدونم یکی هست که جلوی این چیزا وایسته. هرچند ممکنه پیگیریش به نتیجه نرسه ولی به تکلیفش عمل کره. کاش فقط ده تا مثل ایشون تو مجلس داشتیم...
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    اينجور كه شما از سرمايه گذار خارجي دفاع ميكني هر كي ندونه خيال ميكنه اينا دارن تو بحث هوا فضا و ماهواره و تكنولوژيهاي برتر تو ايران سرمايه گذاري ميكنند ! نه برادر اين سرمايه گذاران كه شما هم اسم چندتاشون رو بردي مثل نستله و بنتون و كارفور و ... فقط تو يحث مواد مصرفي و مد و آرايش و دخانيات تو ايران و كشورهاي مشابه سرمايه گذاري ميكنند چون هم استفاده اقتصادي براشون داره و هم ميتونند فرهنگ ما رو تغيير بدند ، همون خودرو كه شما مثال زدي ، ديدي كه بعد از 20 سال مونتاژ محصولات دهه 80 اونا هنوز تكنولوژيش رو به ما ندادند و با رفتنشون دست مسؤولان محترم ! ما رو كه نمونه اي از اظهاراتشون رو تو همين مقاله خونديد رو تو پوست گردو گذاشتند. اينها هنوز استعمارگرند و دنبال مستعمره ميگردند برادر گشاده نظر !
  • دکتر ه م ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    بابا بی خیال تو رو قرآن تو تهران این همه فروشگاه بزرگ و زنجیره ای (رفاه، شهروند، یاس،...) هست...چرا اونا نمیان خدماتی مثل هایپر استار ارائه بن که ملت از شرقی ترین نقطه تهران پا نشن برن هایپر استار؟ چرا همش باید هرچیز خارجی رو محدود، مسدود یا تعطیلش کنیم؟ به جاش بیاید یاد بگیریم چجوری بیزینس موفقی داشته باشیم که هم مشتری سود ببره هم فروشنده اگر الان بیان پرچم اسرائیل رو هم رو ساختمون هایپر نصب کنن، من بازم میرم خرید ف چرا؟ چون میگم این اسرائیلیه داره به من رحم میکنه با تخفیف می فروشه...فروشگاه های کشور خودم به خودم رحم نمی کنن!!!
  • م کلانتری ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    من فکر می کنم رقبای این فروشگاه بزرگ و دادن پول به امثال شماها جو سازی می کنند . من همواره آرزو می کنم در نزدیک منزل ما ( شرق تهران ) از این دست فروشگاه ها باز شود . تا مجبور نباشم از شرق تهران به غرب تهران بروم و در ترافیک دیوانه کننده همت یا حکیم اسیر شوم . ضمن اینکه یک فروشگاه بزرگ در خیابان نیروی هوایی تهران افتتاح شده بود که شهرداری به صورت وحشیانه ای درب آن را بست . شما رفاه و آسایش مردم را نمی خواهید و از مردم انبوهی که به سختی خود را به این فروشگاه می رسانند چیزی نمی دانید یا خودتان را به نفهمی می زنید . بابا اصلا اگر سپاه و بسیج . شهرداری و یا .. یا هر ارگان دیگر توانش را دارد بیاید در این ابر شهر فروشگاه بسازد که مردم نروند دبی . و یا وقتی به مکه و مدینه می روند مثل عقده ای ها خرید نکنند .
  • سيد رضا ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    متأسفانه اينجا هم بحث همون رانتهايي است كه هميشه باعث ضربه هاي جبران ناپذير به مردم و اقتصاد ايران مي شوند ؛ به قول مشرق اين آقايون همچين از تجهيزات و تأسيسات اين شركت صحبت مي كنند كه انگار يارو تكنولوژي هسته اي آورده و به ما خيرات كرده ، من با چند تا از آشنايان سرمايه هاي اندكمون رو رو هم گذاشتيم و چند ساليه تو اين زمينه فعاليت مي كنيم ، تمام سعيمون رو هم مي كنيم تا جايي كه يك كالاي ايراني با كيفيت وجود داره كه تو همه زمينه ها هم خدا رو شكر كم نيست ، مشابه خارجي اش رو اصلا تو قفسه نگذاريم و خدا رو شكر به نسبت هايپرماركت هاي مشابه داراي مشتري قابل توجهي هم هستيم ، اميد كه آقايون به جاي فقط فكر كردن به جيب خودشون كه از راحتترين راه كه همون پورسانت هست به چيزهاي ديگه اي هم فكر كنن .
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    .....خبر رو حذف کن
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    من كارمند سود مي برم كه مجبور نيستم به ساز كاسب جماعت برقصم و براي خريد! التماس كنم.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    همكار محترم لطفا مقام معظم رهبري اين عزيز مردم ايران و جهان را وارد بحثهاي بي پايه واساس واز سر حرص وحسادت خود نكنيد .
  • ج ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    آفرین علی اقا بعضی ها لیاقتشون همون بازارچه بهارست با اون بنجل جنساش یا رفاه و شهروند که تا قبل از هایپر میگشتند هر شرکتی که 2روز مونده به انقضائ جنساش میخریدن و درفروشگاهشون به خلق الله قالب میکردن .من چند وقت پیش رفتم هایپر خرید کردم و صندوق دار به جای 3 عدد خمیر دندان اشتباهی 30 عدد زده بود که در پارکینگ متوجه این اشتباه شدم .با ناامیدی برگشتم وموضوع را به صندوق دار گفتم وایشان با کلی عذر خواهی به سوپروایزرفروشگاه اطلاع دادودر عرض چند دقیقه الباقی پولم را پس دادند حال این سوال را دارم اگر یکی ازفروشگاهای داخلی بود چنین چیزی را قبول میکرد.تکریم ارباب رجوع واحترام به مشتری یعنی این .گیرم که این حرفها درست باشد شما باید بارقابت نظر مردم را جلب کنید ومردم خوب ایران را به انچه لایق ان هستند برسانید
  • ج ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    خدا خیرتون بده مردم شریف ایران لیاقتشون خیلی بالاتر از اینهاس
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام. نظر رهبر معظم انقلاب را که در انتهای این مطلب آوردید، ایشان اشاره به این کرده است که غرب میخواهد با ترویج کالاهای خود در سایر جوامع به ترویج مصرفگرایی اقدام کند. عمده کالاهای موجود در هایپراستار، تولید داخل است و از آنجایی که با تخفیف 10 الی 20 درصد در اختیار مشتری قرار میگیرد، بسیاری از مردم خریدهای یک ماه را از این فروشگاه انجام میدهند که در وضعیت گرانی امروز به صرفه باشد. این فروشگاه الگوی موفق توزیع کالا در شهر بوده و به دلیل موفقیتش، کانون توجه است. اگر این مطالب شما سندیت داشته باشد، لازم است ابتدا تحقیق مفصل و منطقی از سوی ارگانهای ذیربط به عمل آید. یک سرمایه گذار خارجی از هزار و یک جور فیلتر رد میشود تا بتواند در این کشور کاری انجام دهد. لطفا در نوشتارهایتان جانب انصاف و عدالت را رعایت کنید.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    مشرق چیه؟!شیتیلتون نرسیده هی مرتب علیه سوپرمارکت مطلب میزنین؟
  • هانی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    اولا"، اکثر کالاهای عرضه شده در هایپر تولید داخل است نه خارجی دوما" ، به جای اینکه این قدر از معضلات آن بگویید به دنبال ترغیب سرمایه گذاران داخلی برای ساخت مشابه این فروشگاه باشید من به نوبه خود تا زمانیکه مشابه این فروشگاه در تهران باز نشود از همینجا خرید می کنم و واقعا" از امکانات آن راضی هستم و از هر کسی هم که سوال می کنم واقعا" از اینجا راضیست هم از نظر قیمت ها ، هم از نظر امکانات رفاهی مثل پارکینگ ، نمازخانه و ....
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 2
    همون نمایشگاه گل و شل شرف داره به این مراکز خرید غربی به ظاهر شیک البته برای تو که میخوای توی فرهنگ و نظام سرمایه داری غرب هضم بشی طبیعتا چنین حرفی بی معناست
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    واضافه کن وقتی دفتر شهیدرجایی منفجر شد هنوز هیچ خبر گذاریه رسمیه ما خبری منتشرنکرده بود و 5دقیقه از حادثه نگذشته بود حتی آتشنشانها نیامده بودند که خبر گزاریه رسمیه فرانسه این موضوع راپوشش خبری داد یعنی از قبل خبر داشتند وآماده بودندو....
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    پس اگه بهت پولم بدن کاردیگه هم میکنی چون معیار تفکرت فقط تخفیف ومادیاته وجالب بدونی باعث گرونی ها همین کشورهاهستن
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    نظر سايت مشرق نظر سرمايه داري سنتي ايران است كه همه چيز را منحصرا متعلق به خود مي داند. وجوداين فروشگاه باعث تخته شدن در فروشگاه هاي رفاه، شهروندو امثالهم شده و مطمئنا نگراني اين فروشگاه هاي دولتي سايت مشرق را به سمت اين اظهار نظر سوق داده است. قضاوت با مردم صبور ايران است كه هر گونه فشار و تورم وارده از سوي دولت كه وقيحانه توجيه مي شود را تحمل مي كنند. من شخصا ترجيح مي دهم اقلام ضروري مورد نياز خانواده ام را بجاي بقالي ها و فروشگاه هاي دولتي از هايپر بخرم.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    تو هم توهم داری حسین
  • بچه کف خیابان ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس واپسگرای اخه چقدر تکنولوژی غرب که بد نیست همین نفتی که سالیان سال داریم می خوریم و حالش را می بریم را انگلیسی ها وفرانسوی ها کشف کردند پس عزیزبرادر شعار ندیمکه اصولگرای با شعار نمیشودد در اععقاد و عمل وتغکر است
  • مسعود ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    مطلب فوق العاده سرکاری گذاشتی مشرق, , ,,,, از قدیم گفتن شکم گشنه دین و ایمان نمیشناسه,,,, تا وقتی وضعیت بازار اینطوریه مردم هم کاری ندارن. که فروشگاه اسراییلیه یا ایرانی. , اونجایی میرن که جنس ارزونتری بخرن,,, اول بیاید وضع مردم و ببینید بعد بیاید, تز بدید 
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    موجوديت اين فروشگاه ها را مردم تعيين ميكنند اگه اجناسشون خوب باشه و باكيفيت به كارشون ادامه ميدند و بايد هم همينطور باشه و اگه بد اتوماتيك بسته ميشند بهتر بجاي اين مطالب به فكر راه هاي براي رفاه مردم باشيم
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    به همون دلیلی که خود ایرانی ها هم در بخش تولید سرمایه گذاری نمیکنند. پاسخش رو تو بده!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    هایپر استار محصولات مصرفی و کالا نمیفروشد، هایپر استار خدمات درجة یک و صرفه جویی در وقت میفروشد و الگویی است برای تمام شرکتهای داخلی، میتوانند بیایند بهترش رو بزنند و هایپراستار رو ورشکست کنند. مهم ترین دلیل پیر و ضعیف بودن اقتصاد کشور عدم رقابت با جهان خارج است که ما رو به این روز انداخته است.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    دقیقاً و این پرسش از مشرق به جاست، که شده شرکت خارجی در ایران بیاید و شما ازش حمایت کنید؟ ترک باشه مانند تاو، عرب باشه روسی باشه، آمریکایی و اروپایی باشه، واسه شما فرق میکنه؟ به نظر من هدف شما چیز دیگری است و خدا رو شکر در مورد هایپر به نظر میرسه با وجود اینکه تمام تلاشتون رو دارید میکنید ولی تیرتون به سنگ میخوره هر دفعه. ان شاء الله
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    من قول میدم، اگه تو آدرس میدادی، و من میومدم اونجا خرید میکردم، و فروشگاه تو 50% فقط ضعیف تر از هایپر بود، دیگه هایپر نروم. آدرس بده اگه راست میگی. همینجا کامنت میذارم و گیر و گورهات رو مینویسم و اگه خوب بودی ازت تعریف میکنم که بقیه هم بیایند. باشه؟!
  • حسن ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    طبق روایتی «هر کس که تنها به شکمش بیندیشد(مادیات)ارزشش به اندازه همان چیزی است که از شکمش خارج می شود.»
  • zereshk91 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    برای من خریدار فرقی نمیکنه که فروشنده کیه. اگر مخالفان این نوع فروشگاه ها عرضه شو دارند مشابه همین فروشگاه هارا جاهای مختلف شهر تاسیس کنند تا بریم ازشون خرید کنیم.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    مشرق اگر خیلی زرنگی باید همان ابتدا که قرارداد بسته شد واکنش نشان میدادی و یا درحین ساخت پروژه. نه حالا بعد از چند سال و صرف هزینه های هنگفت. حالا که کار از کار گذشته اقدام کردی.
  • zereshk91 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    برای من خریدار فرقی نمیکنه که فروشنده کیه. اگر مخالفان این نوع فروشگاه ها عرضه شو دارند مشابه همین فروشگاه هارا جاهای مختلف شهر تاسیس کنند تا بریم ازشون خرید کنیم.
  • یک ایرانی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 0
    من قبل از هایپر می‌رفتم شهروند خرید می‌کردم. تازه مرکزیش هم همیشه می‌رفتم. یکی از چیزی که ما رو ضعیف نگه داشته، عدم وجود رقابت و انحصار طلبیه. مثل خودروسازها. هر کاری دوست دارن می‌کنن و ملت هم مجبورن با کیفیت افتضاح و قیمت‌های نجومی‌شون بسازن. حالا اگه تو همین صنعیت خودرو یه خودروساز خارجی می‌اومد و ایرانی‌ها معنی قیمت مناسب و کیفیت بالا را می‌دیدند، اونوقت حضرات خودروساز ما مجبور می‌شدن یه اقدام جدی بکنن و محصولات رو در شان ایرانی عرضه کنن. حکایت فروشگاه هایپر هم همینه. من هنوز هم گاهگاهی به شهروند سر می‌زنم که ببینم تغییری کرده یا نه اما متاسفانه هنوز بیدار نشدن. مطمئنا اگه خدماتی رو که تو هایپر می‌بینم اونجا هم ببینم، راهمو دور نمی‌کنم. در هر صورت رقابت همیشه باعث بهبود کیفیت و ارایه خدمات بهتر با قیمت مناسب‌تر می‌شه. بجای منفی دیدن، به نتایج مثبت هم فکر کنیم و برای خودمون ارزش و احترام قایل بشیم
  • zereshk91 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    برای من خریدار فرقی نمیکنه که فروشنده کیه. اگر مخالفان این نوع فروشگاه ها عرضه شو دارند مشابه همین فروشگاه هارا جاهای مختلف شهر تاسیس کنند تا بریم ازشون خرید کنیم.
  • یه کارمند ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    جناب عالی یک فروشگاه بی کم و کاست با قیمت های هایپر معرفی کنید بعد بیاید از معایبش بگید. من نمیدونم کدوم یکی از آقایون روی این فروشگاه ها دست گذاشته که این همه روزنامه های دوستارش دنبال خراب کردن اینها هستند؟!
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 0
    خوب شما هم یه شعبه فروشگاه رفاه یاشهروند رو در پاریس دبی یا تل اویو افتتاح کنین پفک و شکولات بفروشین.
  • محمد رضا ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    روي صحبتم به دوستانيه كه از واريز پول ملت مسلمان به جيب اجانب در هراس هستند شما احيانا اين سايتو داريد با چي ميبيند؟ cpu , ram , VGA و .... كامپوتر شما ايرانيه؟ چرا صفر يكي فكر ميكنيد شما ايده رو بگيريد اونطور كه به صلاح مملكت هست ازش استفاده كنيد.
  • اسماعيل ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام.درجواب دوستاني كه گفتن سرمايه گذار خارجي در ايران فقط رو كالاي مصرفي سرمايه گذاري ميكنه.بگين جنگنده هايي كه ايران درجنگ با عراق استفاده ميكرد ساخت كجا بودودرضمن مصرفي بودن يا صنعتي؟چرا الان بايد كالاهاي صنعتي باكيفيت اروپا وامريكا رو از دلال وچند برابر قيمت بخريم؟
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    مشرق اگر راست میگی برودست بذار روی پورشه های وارداتی.فروشگاه زنجیره ایی با همه مردم سروکار داره شما با تعطیلی این فروشگاه تنها جیب یک عده سودجو،دلال،محتکر و ... را پر کرده اید.
  • Zz ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس دومی متاسفم برات که اینقدر ساده لوح هستی که فک میکنی اونا میزارن ما تو کشورای دیگه فعالیت اقتصادی انجام بدیم . بانک های اروپا دارن دونه دونه حساب های ایرانی ها رو میبندن بعد بعضی ها چقدر خوش خیالن !
  • حامد ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 1
    بچه کف خیابون کسی مخالف تکنولوژی غرب نیست . کسی هم اینجا واپسگرا نیست . ما تنها تکنولوژی و علمی رو قبول داریم که بر مبنای تعالیم الهی انسانی و اسلامی باشه به همین دلیل تکنولوژی ساخت بمب اتم رو رد میکنیم . در ضمن از کی تا حالا . پفک و چیپس و آدامس و نوشابه شده تکنولوژی غرب ؟ چرا خودتون گول میزنید اونا در پی تغییر سبک زندگی مردم ایران و حذف دین از زندگی ایرانی ها هستن که رهبر انقلاب شدیدا" به این نکته تاکید کردند کسی مخالف آسایش و راحتی مردم نیست ولی آسایش و رفاهی قبوله که بر مبنای الگوی ایرانی - اسلامی بنا نهاده شده باشه نه بر پایه فرهنگ مهاجم و ضد دین غربی . ما باید سعی کنیم به اون نقطه ای برسیم که رفاه و آسایش و آرامش مردم بر مبنای سنت خود مردم ایران و دین مبین اسلام باشه والسلام
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 2
    همون قرآن بزنه تو کمر امثال تویه نامسلمون که به هر قیمتی حاضرین تو این جهان فناپذیر و فانی به هر نحوی که شده به رفاه و آسایش و تن پروری برسین
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    بله امثال تو وقتی اینجوری صحبت میکنین باید در مسلمانی شما ها شک کرد . امثال تو با پولشون جیب صهیونیست های بچه کش پر میکنند و در نهایت روزی همین پول ها عاقبت شما را سیاه خواهد کرد هم در این دنیا هم در جهان آخرت
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    ما به هیچ عنوان دنبال طرز تفکر مادی گرایانه نیستیم به همین دلیل هم هستش که بر روی سبک زندگی ایرانی - اسلامی تاکید میکنیم . مهم ترین نکته برای ما همینه
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    مگه غیر از این هستش که اونا با ایجاد همین بستر در کشور سعی بر مصرف گرا کردن مردم دارند ؟ مگه غیر از همین هستش که اونا به شدت دنبال تغییر سبک ذائقه مردم هستند ؟ مگه غیر از همین هستش که اونا در اصل در صدد با همین ترفند ها در صدد کمرنگ کردن نقش دین در زندگی مردم هستند ؟!! چرا خودتون اینقدر گول میزنید ؟
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    دوست من مصرف گرا کردن مردن هیچ ربطی به تولید کالاهای داخلی نداره . مصرف گرا کردن مردم یعنی اینکه شما رو به خرید هرچه بیشتر اقلام سرگرم کننده و فرینده دلخوش کنند و همین سرگرم شدن سبب مادی گرا شدن انسان و دلبسته شدن به مادیات دنیوی و دور شدن هرچه بیشتر از دین و معنویات میشه و نقطه نظر رهبری هم همین مورد هستش که میتونه سبک زندگی و ذائقه مردم رو تغییر بده . این مهم ترین نکته ای هستش که ما باید بهش توجه کنیم . این نکته صرف هایپر نیست بلکه شامل همه فروشگاه ها و مغازه ها میشه . کسی نمیگه رفاه برای مردم بده بلکه برعکس رفاه و آسایش وظیفه و حق مردمه ولی باید در همه امور میانه رو باشیم نه اینکه با اصراف و تصریف و افراط و تفریط جهان آخرت از یاد ببریم و به این دنیا دلبسته بشیم موفق باشی
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    عزیزم من دارم سایت با بروزی باز میکنم که کرک شدست یعنی پولی تو جیب صهیونیست نمیره . از کامپیوتری دارم استفاده میکنم که همه قطعاتش چینیه و به اسم آمریکایی فروش میره . خوبه اول فکر میکردی بعد کامنت میدادی
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی برام جالبه تو اروپا و کشورهای آسیایی و آمریکایی کمپین های مردمی و صلح طلبی وجود دارند که خرید کالاهای اسرائیلی و صهیونیستی رو تحریم میکنند و کلی هم در این زمینه موفق بوده اند و ضرر هنگفتی به اسرائیل وارد کرده اند بعد ما در کشور خودمون که ادعای دیانت و دین داری و مسلمانی داریم از خرید کالاهای اسرائیلی و یا رسیدن پول خریدمان به صاحبان اسرائیلی آن هیچ ابایی نداریم . خیلی جالبه ها یکم فکر کنید
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی برام جالبه تو اروپا و کشورهای آسیایی و آمریکایی کمپین های مردمی و صلح طلبی وجود دارند که خرید کالاهای اسرائیلی و صهیونیستی رو تحریم میکنند و کلی هم در این زمینه موفق بوده اند و ضرر هنگفتی به اسرائیل وارد کرده اند بعد ما در کشور خودمون که ادعای دیانت و دین داری و مسلمانی داریم از خرید کالاهای اسرائیلی و یا رسیدن پول خریدمان به صاحبان اسرائیلی آن هیچ ابایی نداریم . خیلی جالبه ها یکم فکر کنید
  • ناشناس ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی از این آقای فرانسوی ممنونیم که اومده اینجا سرمایه گذاری کرده . اگه قرار باشه تو مسائل اقتصادی ، مسائل سیاسی و اختلافات رو وارد کنیم که دیگه اونوقت سرمایه گذاری کاملا نقض میشه داداش . لطفا بی حساب کتاب چیزی ننویسید.فروشگاههای داخلی اگه عرضه دارن جنساشونو با 10 درصد تخفیف بدند.برادر من این همون اصل جهانی رقابته .
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    خوش به حال ت عاقل و بی توهمی ناشناس! تو که بی توهمی بگو چرا حتی پژو تکنولوژی ۳۵ سال پیش ۴۰۵ رو به ایران نمیده؟ ما تو ۲۰۱۳ هستیم و حتی اجازه ساخت ماشینهای ۱۹۸۷ رو هم نداریم!
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    حرف مفت رو تو میزنی که نفهمیده حرف میزنی! اگه کالا ایرانیه مگه خودمون چلاقیم کالای خودمون رو بفروشیم؟ همونجوریکه که نوشتی حرف مفت زدن خرج نداره! یه عده یا بیان بما کالای خارجی بنجل بفروشن یا کالای داخلی ما رو به خودمون بفروشن!در هر حال دارن چپاولمون میکنن. احمق چشماتو باز کن و درست ببین.
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 0
    عله سوپرمارکت نیست! علی حماقتهای امثال تو!
  • علی ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    هر وقت ما تونستیم فروشگاه های مجهز با قیمت های خوب بزنیم، هایپراستار خودش ورشکست میشه و لازم نیست با زور فیزیکی بهش فشار بیاریم. ما همه چیز رو شوخی گرفتیم و انتظار داریم همه دنیا هم بایستند و برای ما کف بزنند.
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    هانی!!!؟؟؟ اگه داخلیه چرا نیاز داریم خارجیها بهمون بفروشنش؟ شماها فقط میخواین تعداد مامورا زیاد بشه تا طیاد تو صف علاف نشین نه! به مابقی جریان کاری ندارین؟ شما همون برو ماستت رو بخور.
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    آخه متوهم! اولا مشرق که کاسه از آش داغتر نیست. اونیکه مجوز این فروشگاه ها رو داده خود دولته که اگه اجشاس خطر در رقابت با فروشگاه های زنجیره ای خودش بکنه سریعا میتونه فروشگاه های خارجی رو ببنده! از سفارتخونه که مهمتر نیست! پس ادای زرنگای با هوشی که ریشه اصلی مشکلات رو پیدا کردن و همیشه میخوان تا سیاه نمایی بکنن و وقایع رو جلوه بدن در نیار. دوما تو این گفتار مزورانه ت نمیخواد یارگیری بکنی و مردم فهیم ایران رو هو قایق سوراخ خودت سوار کنی. مسلما مردم ایران صبورند که جوتاب این جفنگیات شما را نمیدهند و فهیمند که چون شما بلاهت خود را با آب و تاب رو نمیکنند. شما شخصا میتونی نامه عاشانه به ريس سوپر استار هم بنویسی (اگه تا حالا ننوشته باشی) ولی این مردم فهیم نیازی به پیروی از افکار پلیدی که وقیحانه آنرا رواج میدهی نخواهند بود!
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    بینوا این مغازه ها حتی پول دکوراسیون و... رو هم روی جنسشون میکشن و از جیب امثال تو در میارن! اینا حتی ممکنه یه مت برای ورشکست کردن فروشگاه های داخلی و رکود اقتصاد داخلی از جیب ضرر بدن و زیر قیمت خرید بفروشن. ولی بعد که بازار رو به انحصار درآوردن و یکه تاز میدان شدن اونوقت باید براشون بندگی و بردگی کنی تا یه لقمه نون بهت بدن و همه جنسا دوبرابر قیمت میشن! چرا این مردم تا نوک دماغش رو بیشتر نمیبینه و افق دیدش رو به دو قدم دورتر نمیتونه باز کنه؟
  • محمد رضا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 0
    عزیزم که فکر میکنی. اگه من صحبت از نرم افزار های مورد استفاده در کامپوتر شما کردم بگو کرک شدس. اگه سخت افزاراتو با این دید خریدی که پولش تو جیب صهیونیستا نمیره برو پسش بده. یعنی چی فکر کردی واقعا؟
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس جان پئل اون قطعاتی که ساخت چینه و برند امریکا کلا میره تو جیب همون یهودیه ..نمیدونستی بدون
  • مستند ساز ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    اصولا مبارزه ما با کیست؟ شهردار؟ شورای شهر؟ هایپر استار؟ صهیونیست؟ چرا اینها همیشه با هم هستند؟وقتی بعنوان یک مستند ساز رجوع میکنی به هایپر استار که بکشونیشون پایین ، دست میکنن یک هدیه ی بسیار ارزنده بهت میدن تا خفه بشی! اینا همه رو میخرن.چه برسه به سبک زندگی و دین و پفک و نوشابه. کاش آوینی زنده بود، تا دست به یک کاری میزدیم. برامون دعا کنید.فقط یک فیلم میتونه توطئه ی این سرمایه دارا رو افشا کنه. ان شاءالله میسازیمش.
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    و البته شهردار محترم تهران سردار دکتر خلبان سید باقر قالیباف! برید یه تحقیقی کنید از این هایپر استار منطقه پنج بدک نیست ها!
  • یه منبع مطلع ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    4 0
    با سلام این شرکت تمامی تعاملاتش با موسسات داخلی را بر مبنای ارز (دلار آمریکا) محاسبه میکنه. به عنوان مثال سال گذشته برای قراردادن دستگاه خودپرداز یکی از بانکهای داخلی در شعبه تهران این فروشگاه، بابت یک متر مربع فضای اشغال شده خودپرداز، مبلغ 30000 دلار اجاره بها از بانک عامل دریافت کرد. این یعنی فاجعه. اونم به سبک سرمایه داری. خیلی اتفاقات دیگری در حال رخ دادنه و خیلی از آقایون خودشونو به خواب زدن.
  • يك ايراني ساكن ايران ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    حالا بايد ديد ت ابلهي كه معلوم نيست طرف كيه خودت چه غلطي ميخواي بكني؟ من كه ميگم اول بري فارسي نوشتن رو ياد بگيري يه نگاهي به طرز نوشتنت بندازي متوجه نهايت ادب و تربيت و البته سواد نم كشيدت ميشي: احشاش... جوتاب...هو..عاشانه.. شايد توكه توي امريكا مثلا زندگي ميكني براي مردا نامه عاشقانه كه چه عرض كنم ..شايد آرايش و ميكآپ و بزك هم ميكني مزدور!
  • داود ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام. تا زماني كه بخواهيم در پرده سخن بگوييم و فقط به بعضي كليات بپردازيم كه دهها بار گفته شده و همه مي‌دانند، وضعيت به همين منوال باقي خواهد ماند. مگر به ياد نداريد زماني كه كوكا كولا بعد از جنگ وارد ايران شد و شعبه‌اش را در مشهد داير كرد چه سر و صدايي بلند شد؟ اما همه آن سر و صداها چون حرفهاي كلي بود به جايي نرسيد. اگر همان زمان كساني اين پرونده را دنبال مي‌كردند و به صراحت مي‌گفتند كه كه آقاي «م. د» خويشاوند يكي از مسئولان بلندپايه اجرايي كشور دست اندر كار و جاده صاف كن ورود اين شركت بوده است، خيلي از مسائل براي مردم روشن مي‌شد و شايد ديگر كسي جرئت نمي‌كرد در اين امور وارد شود چون مطمئن بود كه نام و رسمش افشا مي‌شود. اما وقتي كه اسمهاي اصلي پنهان مي‌ماند و فقط به گفتن كليات بسنده مي‌شود، همين آش است و همين كاسه. بنابراين اگر واقعا مي‌خواهيد از اين امور جلوگيري كنيد، با جديت موضوع را دنبال كنيد و نام حاميان اصلي و جاده صاف كن‌ها و پورسانت بگيرها و امثالهم را بصراحت اعلام كنيد. آيا واقعا به نظر شما تا يك گردن كلفت پشت سر اين كار نباشد امكان ورود چنين فروشگاهي به كشور و پهن كردن بساط خود در سراسر ايران وجود دارد؟ هرگز! پس اگر جدي هستيد بگرديد و پرتغال فروش را پيدا كنيد.
  • واقعه بین ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    0 0
    تغییر سبک زندگی ربطی به هایپر نداره بر وید یقه صدا وسیما را با این سریالهای سطحیش وتبلیغات چیپس و پفک بگیرید
  • تاریخ نگار ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    1 0
    مخافان هایپر من مطمئن هستم که نسل بعدی شما از مشتری های پر وپاقرص هایپر و امثال ان هستند وبه تفکر پدران وپدر بزرگان و مادر بزرگان خود خواهند خندید
  • میثم صفائی ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 2
    مشرق عزیز من همسرم ودخترام سالهاست که حتی جنسی که شبهه صهیونی داره نمی خریم کمک کن تا شعبات این فروشگاههاواجناس شبهه ناک رو بشناسیم
  • اصالت منش ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    1 3
    هایپر استار یک پروؤژه خزنده تسلط غرب صهیونیستی بر بازار اقتصاد ایران اسلامی است .
  • محمود ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 1
    مشرق عالی بود دستت درد نکنه. ای کاش مردم ما باور کنند که می توانند و حق دارند که در تولید بهترین باشند.
  • محمود ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    مطمئن نباش.
  • محمد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    2 1
    اصلا برام مهم نیست. مهم رفاه خودمه. در دنیای امروزی رفاه خودم حرف اول رو میزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس