در فاصله سه ماه تا آغاز یازدهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ، تب حضور شخصیت‌های سیاسی برای تصدی بالاترین پست اجرایی کشور بالا گرفته است. جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند.

گروه سیاسی مشرق _انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در 24 خرداد ماه سال 91 برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد. در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی ، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.

جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی تعدادی از نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند.

در میان شخصیت های مطرح شده برای نامزدی، تنها برخی در آرزوی کرسی نرم ریاست‎جمهوری هستند؛ اما برخی دیگر آمده‎اند تا به بهانه کاندیداتوری نام خود را دوباره مطرح کنند و به زندگی سیاسی خود رونق ببخشند و برخی دیگر نیز همین تریبون‎‎های رسانه‎ای و گفت‎وگو با رسانه‎‎های مختلف برایشان کافی است تا بتوانند نظرات خود را به گوش مردم برسانند.




*** در ادامه نام کاندیداهای مطرح شده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را همراه سوابق و آخرین اظهارنظرهای انتخاباتی خود مشاهده می کنید.



علي اکبر ولايتي:
نماينده دوره اول مجلس
وزير امور خارجه 60 تا 76
مشاور بين‌الملل رهبر معظم انقلاب
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

علی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان است که در کنار حداد عادل و محمد باقر قالبیاف به انتخابات یازدهم ورود پیدا خواهد کرد. اعضای ائتلاف سه گانه چندی پیش در نشست خبری خود با تاکید بر پایبندی به ائتلاف از ادامه همکاری های خود تا زمان انتخابات خبر دادند.
علی اکبر ولایتی در این خصوص گفته است: همکاری‌های بنده و جناب آقای قالیباف و آقای حداد ادامه خواهد یافت تا شخصی که بیشترین صلاحیت را برای احراز ریاست جمهوری دارد، که حتی ممکن است خارج از این سه نفر باشد انتخاب شود.



محمد باقر قاليباف:
فرمانده قرارگاه خاتم
فرمانده نيروي هوايي سپاه
فرمانده سابق نيروي انتظامي
رئيس و نماينده رييس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 83
شهردار تهران از 84 تا کنون

محمدباقر قالیباف در قالب ائتلاف سه گانه فعاليت انتخاباتي خود را آغاز کرده است. قالیباف با بیان اینکه هر سه عضو این ائتلاف همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم، عنوان کرده است که: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهمترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرده است: این ائتلاف با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و هیچگاه تحت تاثیر جو سازی ها و واکنش های سیاسی قرار نخواهد گرفت.



غلامعلي حدادعادل:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
رييس پيشين مجلس شوراي اسلامي
نماينده مجلس از دوره ششم مجلس تا کنون
رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

حداد عادل نیز از دیگر اعضای ائتلاف سه گانه نیز در خصوص ائتلاف 3 نفره گفته است: آقايان ولايتي و قاليباف و من با هم رقابت نخواهيم كرد و هر سه وارد عرصه نخواهيم شد، بلكه ساز و كاري را طراحي مي‌كنيم كه بر اساس مشروعيت و مقبوليت و كارآمدي، هركس مناسب است بيايد و تعدد كانديدا اتفاق نيفتد.



اسفندیار رحیم مشایی:
سوابق:
ریاست سازمان میراث فرهنگی در دوره احمدی نژاد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دوره احمدی نژاد
رئیس دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد در دوره احمدی نژاد
رئیس مرکز ملی جهانی‌شدن در دوره احمدی نژاد

با وجود اینکه نام های مختلفی پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر می شود ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد بود.
در چند ماه اخیر حامیان اسفندیار رحیم مشایی اقدام به راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی برای تبلیغ وی کرده اند و در این وبلاگ ها با شعار "زنده باد بهار" ، از این فرد به عنوان "مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی"! نام برده اند.

محمود احمدی نژاد نیز در هفته گذشته با حضور برخی دولتمردان و همچنین هنرمندان در « مراسم استقبال از نوروز»  نشان «فرهنگ» را به اسفندیار رحیم‌مشایی اهدا کرد و پس از آن دستان مشایی را بالا برد و با او عکس یادگاری گرفت.




اکبر هاشمي رفسنجاني:
اولين رييس مجلس شوراي اسلامي
رييس جمهور کشورمان از سال 68 تا 76
رييس مجلس خبرگان 86 تا 89
رييس مجلس تشخيص مصلحت نظام از 76 تا کنون

گمانه زنی های کاندیداتوری هاشمی از زمانی شدت گرفت که این سیاستمدار کهنه کار 78 ساله در دیدار خود با جمعی از اصحاب رسانه چنین عنوان کرد که "اگر مطمئن شوم  کسی غیر از من نمی‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد، لحظه‌ای تردید نمی‌کنم." پیرامون همین موضوع، روزنامه "آرمان روابط عمومی" نیز به عنوان رسانه نزدیک به خانواده هاشمی در چند ماه اخیر اصرار ویژه ای بر ورود آیت الله 78 ساله به عرصه انتخابات 92 داشته و تحلیل های مختلفی را پیرامون طرح انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در عرصه رقابت های 92 مطرح کرده است.
هاشمی همچنین در آخرین دیدار خود با برخی از نمایندگان ادوار مجلس، در پي درخواست‌هاي حاضران مبني بر حضور در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري، اين امر را مستلزم وجود توان و نيرو دانست و گفت: شخصيت‌هاي خوشفكر، باتجربه و داراي پايگاه اجتماعي خوب براي حضور در صحنه وجود دارند و من هم تا حد توان به تحقق اين امر كمك خواهم كرد.



علی رضا زاکانی:
نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و هشتم
یک دوره مسئول بسیج دانشجویی
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که زمزمه هایی مبنی بر ورودش به عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا مطرح شده است اخیراً در سفرهای خود به استان های مختلف به تببین عملکرد دولت آینده و همچنین نقد وضع موجود جامعه پرداخته است. وی چندی پیش طی یادداشتی تحت عنوان «گفتمان پیشرفت اسلامی نگاهی نو به آینده انقلاب اسلامی» در هفته‌نامه پنجره منتشر و بر ضرورت ارائه مدلی نوین و در تراز انقلاب اسلامی در جهت پیشرفت تإکید کرده بود.
جمعیت ایثارگران نیز هفته قبل طی بیانیه ای از کاندیداتوری زاکانی حمایت کرد و نوشت: غلامعلی حداد عادل، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی، در اولویت و ترجیحات جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی قرار دارند.
گفته می شود علی رضا زاکانی گزینه انتخاباتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است.



باقری لنکرانی:
وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی نژاد
سخنگوی جبهه پایداری

جبهه پایداری مدتی است از طریق رسانه های خود از جلیلی و لنکرانی به عنوان گزینه های خود دعوت به کاندیداتوری می کند، اما گفته مي‌شود سعید جليلي به این درخواست پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در این صورت نامزد احتمالي جبهه پايداري لنکرانی خواهد بود.
جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح نیز چندی قبل، از لنکرانی به عنوان گزینه نهایی جبهه پایداری نام برده بود و او را به عنوان کاندیدای (اصلح) معرفی کرده بود.


سعيد جليلي:
دبير شوراي عالي امنيت ملي از مهر 86
18 سال سابقه در وزارت خارجه

سعید جلیلی یکی از کاندیدا‎های جوان با سیمای انقلابی است که این‎روز‎ها نامش برای کاندیداتوری ریاست‎جمهوری بر سر زبان‎ها افتاده است. گفته مي‌شود سعید جليلي به درخواست های جبهه پایداری پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در صورت عدم نامزدیسعید جلیلی، لنکرانی گزینه نهایی این جبهه سیاسی خواهد بود.



مهرعلیزاده:
معاون رییس جمهور در دولت خاتمی
رییس سازمان تربیت بدنی در دولت محمد خاتمی

محسن مهرعلیزاده که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نهم (1384) بود، در خصوص کاندیداتوری خود از طرف جبهه اصلاح طلبان گفته است: چون بنده تجربه حضور در انتخابات سال 84 را دارم، در چند استان رای اول را کسب کردم، برنامه ای تحت عنوان "دولت رفاه" به مردم ارائه خواهم داد.
وی همچنین در ادامه اظهارات خود مطرح کرده بود: اگر روی بنده به عنوان کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان توافق شود، با جدیت به این حوزه ورود خواهم داشت و البته برنامه مشخصی را هم به مردم معرفی خواهم کرد.



منوچهر متکي:
وزير امور خارجه ايران سال‌هاي 84 تا 89
نماينده دوره اول و هفتم مجلس
سفير ايران در ترکيه و ژاپن

منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان که پس از انتخابات سال 84 از ستاد انتخاباتی علی لاریجانی وارد تیم احمدی‎نژاد شد و تا اواسط دولت دهم نیز بدون کمترین انتقاد و گلایه‎ای در کنار احمدی‎نژاد به مدیریت وزارت خارجه مشغول بود مدتی پیش با انتشار نامه‎ای سرگشاده خطاب به مردم اعلام کاندیداتوری کرد تا به قول خودش مردم ایران به دولتی که لیاقتش را دارند برسند!
وی که یکی از گزینه های انتخاباتی جبهه پیروان است، در همایش اخیر این جبهه اعلام کرد: در جلساتی که در جبهه پیروان برگزار کرده‌ایم، توافق شد که تا اردیبهشت‌ماه هر کس در جایگاه مناسبی قرار داشت وارد عرصه شود. 




محمدرضا باهنر:
نماينده مجلس در دوره‌هاي دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین که در هفته گذشته در میان جمعی از اصولگرایان استان خراسان رضوی رسما اعلام کاندیداتوری کرد، در همایش سراسری جبهه پیروان که در همین هفته برگزار شد اظهار داشت:بنده به طور رسمي اعلام کانديداتوري کرده‌ام و در حال انجام برنامه ريزي‌هاي حضور در انتخابات رياست جمهوري هستم.
باهنر در مورد اعلام کاندیداتوری خود گفت: تاکنون 7 بار از ملت شریف ایران رای اعتماد کسب کرده ام که برای هشتمین بار جهت حضور برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم کاندیداتوری خود را در کنار صحن ملکوتی امام هشتم اعلام می کنم.



يحيي آل اسحاق:
وزير بازرگاني در دولت دوم سازندگي
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت های پیشین به عنوان گزینه حزب موتلفه به جبهه پیروان معرفی شده است و در کنار محمدرضا باهنر، متکی، پورمحمدی به عنوان گزینه های انتخاباتی جبهه پیروان در فضای انتخاباتی کشور مطرح است.
آل اسحاق در همایش اخیر جبهه پیروان اعلام کرد: اولین قدم برای هر نامزد را داشتن برنامه مشخص است و عمده‌ترین تهدید ما در خارج در حوزه اقتصادی و دشمنان ما جمهوری اسلامی را تهدید اول خود به حساب می‌آورند.



مصطفي پورمحمدي:
معاون برون‌مرزي وزير اطلاعات
دادستان انقلاب اسلامي
وزير کشور در دولت نهم 84 تا 87
رئيس سازمان بازرسي کل کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر سیاسی جامعه روحانیت مبارز که مدت هاست فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است، چندی پیش گفته بود: اگر بخواهم وارد انتخابات شوم به عنوان کاندیدای جدی وارد صحنه خواهم شد تا ریاست اجرایی کشور را با اهدافی که باید تعقیب کنم، به عهده بگیرم. اگر به این جمع‌بندی یا تصمیم نهایی برسم که به وقتش کاندیداتوری خود را اعلام خواهم کرد و با تصمیم روشن و قاطع در صحنه حضور می‌یابم. وی همچنین در گفت و گو با نشریه مثلث اینطور گفت که به «توسعه مدنی» می اندیشد و در این باره صحبت هایی را مطرح کرد.
پورمحمدی در آخرین اظهارنظر انتخاباتی خود در پاسخ به این سوال که شعار انتخاباتی شما چه خواهد بود؟، عنوان کرده است: شعار انتخاباتی‌ام گرایش‌های تحولی خواهد داشت.



محسن رضايي:
فرمانده سپاه پاسداران 60 تا 76
 دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

محسن رضایی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم عزم جزم کرده تا به رقابت با سایر کاندیداها بپردازد چندی پیش در جمع مردم دیواندره در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: چندین‌بار از بنده خواسته‌اند تا اینکه کاندیداتوری خود را در تهران و با حضور رسانه‌ها اعلام کنم اما من با توجه به رویکردی که دارم اکنون در این شهر اعلام می‌کنم که در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.
رضایی همچنین در چند ماه اخیر به طور مکرر گفته است که به‎نفع هیچ کس هم کنار نخواهد رفت و تا آخر در صحنه باقی می ماند.
رضایی همچنین با بیان اینکه یارانه ها تا 110 هزار تومان قابل افزایش است، گفته است: این طرح به شکل بهتری می توانست صورت پذیرد ولی الان که در مسیر نقدینگی افتاده، توقف آن به صلاح نیست اما می شود نحوه ی استفاده را مدیریت کرد و این مبلغ تا 110 هزا تومان قابل افزایش است.



محمدحسن ابوترابي‌فرد:
نماينده مجلس در دوره ششم، هفتم و هشتم و نهم مجلس

محمدحسن ابوترابی‌فرد در خصوص مطرح شدن کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: تقاضاهایی از دیرباز مبنی بر کاندیداتوری ام بوده است، اما نگاه بنده این است که این امر در صورتی می‌تواند درست باشد که انسان به یک تکلیف قطعی برسد و اگر چنین شرایطی اتفاق بیفتد، شاید در این عرصه در کنار دیگر برادران بزرگوار که از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند برای حضور در این عرصه انجام وظیفه‌ای داشته باشم.



علي فلاحيان:
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران و در دولت سازندگي
نماينده مجلس خبرگان رهبري

فلاحیان پس از محمدی ری‎شهری دومین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است. از چندی پیش نام وی همواره به‎عنوان یکی از نامزد‎های احتمالی ریاست‎جمهوری شنیده می‎شد، فلاحیان عنوان کرده بود که درخواست‎ها برای کاندیداتوری وی به حد نصاب رسیده است و به همین دلیل وی کاندیدای ریاست‎جمهوری خواهد شد! اما دقیقا مشخص نیست که این درخواست‎ها از سوی چه کسانی و تا چه میزان بوده است.




محمد علي نجفي:
60 تا 64 وزير فرهنگ و آموزش عالي
وزير آموزش و پرورش دولت سازندگي
رييس سازمان برنامه بودجه دولت اول خاتمي
عضو شوراي شهر تهران

محمد علی نجفی عضو فعلی شورای شهر و رییس سازمان برنامه و بودجه دولت نخست خاتمی یکی از گزینه های جدی اصلاح طلبان برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که در محافل رسانه ای زیاد از او سخن به میان می آید.
نجفی با توجه به اینکه از کاندیداتوری خود در انتخابات زیاد سخن به میان نیاورده است ولی تعداد زیادی از اصلاح طلبان و همچنین اعضای طیف کارگزاران از نامزدی او در انتخابات سخن گفته اند.



محمد شريعتمداري:
وزير بازرگاني دولت خاتمي

محمد شریعتمداری را همه به عنوان یک چهره اقتصادی می شناسد؛ چهره‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 در جمعیت دفاع از ارزش ها به دنبال ریاست جمهوری ری شهری بود. شریعتمداری از دیگر چهره های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبان برای کاندیاتوری است، او در خصوص کنار کشیدن خود از کاندیاتوری در انتخابات گفته است: اگر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، ناطق و  حسن خمینی کاندیدا شوند او کنار خواهد کشید.



حسن روحاني:
نماينده پيشين مجلس
نماينده مجلس خبرگان
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
دبير پيشين شوراي عالي امنيت ملي

حسن روحاني رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز از جمله چهره‌هايي است كه احتمال نامزدي‌اش در انتخابات رياست‌جمهوري همواره مطرح است. هر‌چند پر رنگ شدن فعاليت‌ها و حضورش در عرصه سياست نشان مي‌دهد كه نسبت به كانديداتوري در انتخابات آتي خيلي بي‌ميل نيست اما به نظر مي‌رسد هنوز تصميم قطعي‌اش را نگرفته است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان هم استقبال چندانی از اعلام خبر کاندیداتوری روحانی نکرده‌اند.



حسين کمالي:
وزير کار از سال 68 تا  80

عليرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، حسين كمالي را به عنوان كانديداي مورد نظر اين تشكل در انتخابات رياست جمهوري يازدهم مطرح و تاكيد كرد كه بايد زمينه براي حضور جريانهاي غيراصول‌گرا در انتخابات پيش‌رو فراهم شود.



اسحاق جهانگيري:
نماينده دوره دوم و سوم مجلس
استاندار اصفهان
وزير صنايع و معادن دولت خاتمي

اسحاق جهانگیری وزیر صنایع دولت و معادن دولت اصلاحات نیز از دیگر گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است که چندی پیش کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در حمایت از کاندیداتوری او سخن به میان آورده بود. او جزء طیف میانه رو اصلاح طلبان محسوب می شود.



مصطفي کواکبيان:
دبیرکل حزب مردم‌سالاری
نمایندهٔ پیشتر مردم سمنان

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری که چندی پیش با برگزاری همایشی در هتل المپیک تهران از طرح مناسک برای ورود اصلاح طلبان به عرصه رقابت های انتخاباتی 92 نام برده بود، با عدم استقبال اصلاح طلبان رو به رو شد. کواکبیان که در نظر داشت تا اصلاح‌طلبان در قالب طرح مناسک به اجماع برسند در همایش اخیر حزب مردم سالاری خود را به عنوان کاندیدای حزب مردمسالاری معرفی کرد.



محمدرضا عارف:
رييس دانشگاه تهران 73 تا 76
 وزير پست و تلگراف 76 تا 79
 رييس سازمان مديريت برنامه ريزي 79 تا 80
 معاون اول دولت خاتمي

محمد رضا عارف از جمله کاندیدای های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبا است که چندی قبل عنوان کرد: اگر حضور من تنها ده درصد در حضور پرشکوه مردم تأثیرگذار باشد، در انتخابات شرکت خواهم کرد. اما با جدی شدن نامزدی محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات طیفی از روزنامه های زنجیره ای داخلی و سایت های اینترنتی فتنه سبز در خارج ضمن حمله به عارف، او را «اصلاح طلب بدلی» و «کسی که از سوی نهادهای امنیتی برای نامزدی تحریک شده» معرفی کردند. در ادامه همین موضع گیری ها بود که سیدحسن رسولی عضو بنیاد باران اعلام کرد عارف در صورت نامزدی خاتمی یا هاشمی در صف کاندیداها نخواهد بود.




غلامحسين الهام:
معاون رييس جمهوري
حقوقدان شوراي نگهبان
سخنگوي دولت
وزير سابق دادگستري

غلامحسین الهام کسی است که در مرداد 1389 توسط محمود احمدی نژاد به عنوان مشاور حقوقی رئیس جمهور منصوب شد و در 10 آبانماه سال 91 مجددا به عنوان سخنگوی دولت انتخاب گردید. برخی رسانه ها از غلامحسین الهام به عنوان یکی از گزینه های احتمالی محمود احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری نام می برند و همچنین برخی وبلاگ های حامی دولت در فضای مجازی در حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات 92 سخن می گویند.
غلامحسین الهام همچنین در آخرین اظهارنظر انتخاباتی خود در پاسخ به این سؤال که برخی می گویند شما در انتخابات ریاست‌جمهوری، کاندیدا خواهید شد، به یک جمله بسنده کرد و گفت: نه، این خبر را تایید نمی‌کنم.


محمد سعيدي‌کيا:
وزير راه و ترابري 64 تا 72
وزير جهاد سازندگي 76 تا 79
 وزير مسکن از 84 تا 88

سعیدی کیا وزیر مسکن احمدی‌نژاد در دولت نهم از اولین کسانی بود که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام حضور کرد، وی در ماه گذشته در شیراز با بیان اینکه گروه‌گرایی در انتخاب افراد کابینه احتمالی بنده جایی ندارد، تاکید کرد: کابینه انقلاب اسلامی باید یک انسجام ملی در کشور به وجود بیاورد تا مانند روزهای نخستین انقلاب کارها را به پیش ببریم.



حسن سبحاني:
دکتراي اقتصاد و استاد دانشگاه
نماينده دوره 5، 6 و هفتم مجلس

وي اواخر دي 91 تصميمش براي کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري يازدهم را رسما اعلام داشت. وي بعدها عنوان دولت خود را قانون و گفتمان خود را اصول و مباني قانون اساسي معرفي کرد. حسن سبحانی اعلام داشته که خرج تبليغات انتخاباتي را صرفا خودش خواهد داد و توان وي در اين راه بيش از 35 ميليون نيست و همين مبلغ هم کافيست.



***   ***   ***


لینک دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 190
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    رای ما فقط سعیدی کیای ساده زیست و کارآمد.
  • حامد ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    فقط دکتر قالیباف
  • سامان ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    چرا جلیلی نمیاد آخه ؟؟؟؟ :((((
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    جالبه هیچ اسمی از شانس اول ریاست جمهوری نزاشتید
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    حاج سعید جلیلی بیا داداش،حمایتت میکنیم
  • داود ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 0
    شایسته ترین فرد دکتر ولایتی است
  • داود ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    شانس اول دکتر ولایتی است
  • آشنا ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    یکی از اعضای ائتلاف سه گانه رئیس جمهور آینده است
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    زنده باد بهار
  • علی اکبر ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 0
    آقای جلیلی خواهش میکنیم بخاطر مردمم شده قبول زحمت کنید...
  • راستگو ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    اونی که خواهد آمد و انتخاب هم خواهد شد اسمش اینجا نیست. حرف چهارم اسمش میم هستش
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    رای ما حاج سعید جلیله. وسلام.
  • محمد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    داماد کجا رو میگی؟
  • محمد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    باید به برنامه ها رای داد
  • مهدی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    حیف که نیکزاد جلو نیومده حیف...
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 1
    خاتمي گزينه اصلي و رئيس جمهور قبلي و بعدي يادتون رفته
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    ساده زیستی بخوره تو سرمون، کارآمدی رو بچسب.
  • بسیجی جنگ دیده ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    البته خاتمی محبوب و سید جلیل القدر
  • فرشاد ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 0
    من که شیفته ی "دکتر جلیلی" ام
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 0
    هيچكدومشون لياقت رأي ما رو ندارن
  • علی ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    کار به جایی رسیده که سانتافه و آپارتمان بالای 100 متر غرب تهران شده ساده زیستی
  • علی ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    سعیدی کیا انسانی است که در اخلاقیات که نیاز جامعه ی امروز ماست دارای درجه ی بالایی است. از لحاط کارامدی هم کاملا مشخص و معلوم است درود بر سعیدی کیا
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    مهندس بهار رو میگی؟؟؟
  • حسام ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 1
    ماشاءلله چقدر آدم داریم که احساس تکلیف کردند نصفشون لیاقت هیچ کاری رو هم ندارند چه رسد به ریاست جمهوری
  • سید مهدی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    اسامی 32 نفر از کسانی که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند و یا زمزمه حضورشان تا پایان اسفند ماه 91 شنیده می شود . 1 – غلام علی حداد عادل 2 – محمد باقر قالی باف 3 علی اکبر ولایتی 4 – علی رضا زاکانی 5 – منوچهر متکی 6 – محمد رضا باهنر 7 – یحیی آل اسحاق 8 – محسن رضایی 9 – علی فلاحیان 10 – محمد سعیدی کیا 11 – حسن روحانی 12 – سعید جلیلی 13 – پرویز فتاح 14 – کامران باقری لنکرانی 15 – مصطفی پور محمدی 16 – محمد رضا عارف 17 – محمد شریعت مداری 18 – محمد خاتمی 19 – اکبر هاشمی رفسنجانی 20 – مصطفی کواکبیان 21 –حسین کمالی 22 – اسحاق جهانگیری 23-اسفندیار رحیم مشاعی 24-غلامحسین الهام 25-علی نیکزاد 26-علی اکبر صالحی 27-علی لاریجانی 28 - عبدالرضا شیخ الاسلام 29 - حسن سبحاني: 30 - محمد علی نجفی 31 - محمدحسن ابوترابي‌فرد 32 - مهرعلیزاده
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    فقط دکتر الهام
  • رضا ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    چه بخواهبد وچه نخواهيد ولايتي رئيس جمهور بعدي است 8 سال آينده سياست تنش زدايي برايران حاتم است .
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    90 درصدشان توهم زدند.
  • امیر ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    من خیلی دوست داشتم صالحی کندیدا بشه.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    قحط الرجال.....
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    بی سواد درست بنویس: رحیم مشایی نه مشاعی
  • jalal ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    فقط و فقط "منوچهر متکی" رای ما منوچهر متکی هست
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    زنده باد بهار
  • راوی ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    زنده باد بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهار
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    فقط بهار
  • داود فنی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    برادرم معرفی کنه شانس اوله.
  • نادر ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    شانس اول معرف بهار
  • دنیا دیده ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    خاتمی مهره سوخته
  • دانا ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    هر کسی را بحر کاری ساختن.
  • مشکوک ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    تو برو به اوباما رای بده.
  • محسن ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    زنده باد بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهار
  • ناظر ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 1
    بهار معلوم می شه
  • وانت ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    نه ساخوزی را می اوریم
  • دانا ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    من هر کسی را که بهار معرف باشد رای می دم.
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    همه خوبند
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    من هم احساس تکلیف می کنم
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    فکر کنم منفی ها جوابتو دادن
  • آرش ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    به نظر من رييس جهمور بايد كسي باشد كه قبلا امتحان پس داده باشد دوستان كشور را نبايد به دست كسي سپرد كه براي منافع شخصي پا پيش گذاشته و در دوران رياست كسب تجربه حكومت داري كند
  • ببر ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    فقط ولایتی
  • اصالت منش ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    مهمترین ویژگی رئیس جمهور یازدهم و دوازدهم باید مطیع محض ولایت بودن باشد که در این صورت کشور به سلامت از پیچ تاریخی می گذرد ،در میان این نامزد های یاد شده دکتر حداد عادل و سپس دکتر جلیلی بیشترین ولایت پذیری را نسبت به آقا دارند .
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    1 0
    محقق داماد یکی از گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است از نظر فکری به اصلاح طلبان نزدیک است
  • حسین ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    فقط هاشمی رفسنجانی
  • حمید توانا ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    فقط دکتر ولایتی
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    چرا غرب از حضور دکتر جلیلی در مذاکرات واهمه دارد؟ / درخواست غرب برای تغییر جلیلی از تیم مذاکرات/ دکتر جلیلی برآمده از مکتب و تفکر دفاع مقدس است
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    دکتر جلیلی مرید رهبری سرت سلامت
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    کسی دور و برم نیست!
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    زنده باد زمستــــــــــــــــــــان
  • Mojtaba ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
    0 0
    هر کی می خواد ایران پیشرفت کنه به سعید جلیلی رای بده.
  • حسین ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
    0 0
    فقط ولایتی خودمان
  • هاشم ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    این مملکت امام زمان را داره انشااله مثل همیشه خودش عنایتی می کنه و اصلح ترین فرد که فکر مردمه انتخاب میشه.
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    فقط سيد محمد حسن ابوترابى
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    به تعبیر رهبری معظم مردم به کسى رأى مى‌دهند که تجسم آرزوهای بزرگ مردم در انقلاب باشد
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    کسانی با سنین بالا و با بدنامی خویش و خانواده خویش در برابر حضور نیروهای جوان و انقلابی و خوشنام حضوری تکراری و بی اثر دارند. این جریان که در دل آنها کسانی حضور دارند که مُهرِ عدمِ عذرخواهی از همراهی با فتنه گران تا سکوت و مماشات با بدنه و سران این خبیثانِ خون به دل کنندگانِ انقلاب را، بر پیشانی خود دارند؛ در تلاشند تا در قالب هایی چون وحدت ملی از اپوزسیون نشینان فراری و سلطنت طلبان تا اصلاح طلبان و ... را در دل خود جا دهند
  • سعید ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    0 0
    رای ما فقط استاد اسدی!!!رای ما
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    0 0
    حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که «گسترش مشارکت مردم در انتخابات در درجه اول اهمیت قرار دارد» اظهار کردند: حضور گسترده مردم در درجه اول است. حضور مردم پای صندوق‌های رای می‌تواند تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر کند، آن‌ها را ناامید و امنیت کشور را تامین کنند.
  • محمد ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    اگر دکتر چلیلی کااندیداتوری رو قبول کنه به یاری خدا رای میاره وگرنه باقری لنکرانی که کاندید جبه پایداری هست
  • سعید ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 0
    زنده باد بهار
  • اکبر رضایی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 1
    فقط به بابام که الان بقل دستم نشسته رای میدم
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    0 0
    انشاالله سعید جلیلی رئیس جمهور محبوب و منتخب ملت عزیز و مقتدر ایران خواهد بود که سیاستهای عدالت و پیشرفت را با قدرت و قوت به پیش خواهد برد و ایران را پس از هشت سال به قله ابرقدرتی جهان خواهد رساند البته نه در رده ابرقدرتهای پوشالی فعلی و استکباری بلکه ابر قدرتی که به همه ملتهای جهان منهای رژیم اشغالگر دست صلح و دوستی را دراز کرده و سبب خواهد شد تا حکام جور یکی یکی اسقاط گردند. انشالله تعالی.
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    دوستان شنیدید اسم کچل رو می ذارن زلفعلی(منظورم بهاره)
  • یک فارسی زبان ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    بهر درسته جناب دانا نه بحر
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام.فقط دکتر قالیباف
  • علی اذری ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    فقط ولایتی
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    دکــــــــــــــــــــــترقــــــــــــــــــــالــــــــــــــــــــــیباف
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    فقط محمدباقرخرازی
  • سلام ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    فقط دکتر سعیدی کیاااااااااا در همه دولت ها وزیر بوده.اهل چابلوسی وریا نیست.تبلیغات زرق وبرق نداره.
  • یک نفر ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    ای کاش لاریجانی بود.
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    0 0
    فقط هاشمی رفسنجانی رای ماست چون تجربه ی بیشتری داره برا ی اداره مملکت
  • کارشناس ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    1 0
    باتوجه به اوضاع اقتصادی کشور یک افتصاددان میتواند کشورراازچنین چالشی بیرون آورد وباتوجه با صداقت وعالم بودن آقای سبحانی به نظر میرسد یکی از گزینه های مناسب باشد
  • masuud ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 1
    من طرفدار کسی نیستم و حدس می زنم ولایتی این دوره را برده باشه .
  • سمینه ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    بنظرم رفسنجانی ببره شدید چون سابقه ی ریاست داره و هم اینکه سابقه ش خوبه مملکت رو خوب نگه داشته دوران خودش
  • ناشناس ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بنظرم دكتر سعيد جليلي گزينه مناسبي است.
  • حسن ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    فقط خاتمي
  • یوسف ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    زنده باد نهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار
  • adel ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 1
    رای ما ، قالیباف !
  • هادی ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    باید کسی رو انتخاب کرد پیرو خط رهبری باشه نه دشمنمون امریکا
  • عباس ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    فقط هاشمی
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    به نظرم آقای جلیلی مناسب ترین باشن.
  • میلاد ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    0 0
    به نظر بنده بهترین گزینه آقای دکتر سعید جلیلی هستند ولی فکر نمیکنم وارد عرصه بشن اگه هم وارد نشن اقای قطعا اقای ولایتی میشن
  • هادی ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    0 0
    بخواهیم نخواهیم ولایتی رأی میاره این خط و این هم نشان
  • حمید ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    0 0
    فقط جلیلی و لنکرانی به امید خدا هر کدام از این دو بیان رای میارن.
  • داریوش ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    0 0
    جلیلی و ولایتی در این گروه شایسته رند
  • مهرداد ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    0 0
    سعید جلیلی... مردی از دیار خراسان جنوبی ؛ ناجی کشور خواهد بود. فردی ولایی ، سیاس ، متفکر و کسی که در جبهه های جنگ پایش را در راه میهنش از دست داد.
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    0 0
    فقط جلیلی...........................
  • حسام ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 0
    شیکمی حرف نزن. باید روز به روز به سمت عقلانی حرف زدن حرکت کنیم
  • احمد ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 0
    خاتمی شانس اول
  • احسان ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    0 0
    ما منتضر منتقم فاطمه هستیم نه منتظر منتقم نماها. امیدوارم این انتخابات برتریت انتخابات ساله باشد
  • زالو ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    1 0
    راي ما علي پروين
  • علیرضا ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    اقای قالیباف از مدیران لایق بوده وهستند ان شاا... باتفکر عمقی ازخدمات قبلی وفعلی به ایشان رای می دهیم.
  • علیرضا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    آقا بخدا ما کار نداریم کی میاد و کی نمیاد چون شناخت درستی نداریم و فقط در حد کارهای مملکتیشون بوده ولی حرف تمام مردم اینه که هرکس میاد فقط این وضع تاسف بار اقتصادی رو حل کنه.وسلام نامه شد تمام
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    به نظرم فقط به علی رضوی نهاد رأی بدید.
  • زهیر ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    دوست عزیز مثل اینکه فراموش شده ـقتی باقری لنکرانی به دلیل چه چیزی از کابین دولت خارج شد آقای لنکرانی هم تابع رهبری هم گزینه مناسبی برای ریاست جمهوریست.
  • منم دیگه ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    باید بیشتر فکر کنم ببینم به کی رای بدم........
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    فقط پایداری
  • میثم ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    اگر حسابی تحقیق کنیم و رای بدیم بعدا پشیمون نخواهیم شد(این یک توصیه دوستانه است)
  • درمانده ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    فقط باقر لنکرانی
  • نشناس ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    فقط احمدی نژاد
  • یاس ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    فقط متکی... اصلا به تریپش می خوره که ریاست جمهور باشه...
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    رای ما سید محمد خاتمی
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    خدا رحم كنه به هممون....
  • بهار ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    رای ما فقط آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • شعار خیر ارائه برنامه آری ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    این انتخابات انتخابات نیست میدان بروز و ظهور بصیرت ملت عزیز است و ملت عزیز هم بصیرت خود را خوب به نمایش گذاشته است و به نمایش خواهد گذاشت در پناه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید پیروز و سربلند به حمد لله همه کاندیداها خوب هستند با بصیرت خواهیم دید چه کسی برنامه های مدون تر و بهتری ارائه خواهد کرد شعار خیر ارائه برنامه آری
  • علی از اصفهان ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    فقط هر کی اینبار در راس کار قرار مگیره کاش بیشتر به فکر مردم باشه و این شرایط سنگین رو عوض کنه ....
  • علی از کرمانشاه ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    فقط دکتر قالیباف
  • نا شناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    فقط امام زمان
  • رها ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    فقط خاتمی
  • ناشناس ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    0 0
    فقط زنده بادبهار
  • حسن ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    0 0
    روز آخر میتونم تصمیم بگیرم چون تا صحبت های آقایان را نشنوم نمیتونم تصمیم درست بگیرم فقط امیدوارم یه نفر مثل امیر کبیر پیدا بشه که اهل عمل باشه نه جنجال واول کار اطرافیان خودش رو ببره سر پست های کلیدی مملکت امیدوارم یه نفر بیاد که همه مسئولین رو با رای مردم انتخاب کنه نه جناحی (استاندار - فرماندار -بخشدار )
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    0 0
    دکتر ولایتی
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 0
    فقط خاتمی - منجی اوضاع ایران
  • داداش ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 0
    یه سخنم از مادر عروس
  • جواد ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 0
    دکتر سعید جلیلی رای قاطع مردم ایران دوست
  • جوادو ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 0
    به ...
  • خودشم ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 0
    فقط خودم
  • علیرضا ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 0
    فقط فقط فقط فقط فقط فقط سید محمد خاتمی یا رفسنجانی
  • پاییز ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    0 0
    بزک نمیر بهارمی اد.البته مشایی صدسال دیگه شاید بیاد.
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    0 0
    اینها همش حرفه. رئیس جمهور از قبل مشخص شده و هیچ کس خبر نداره
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    0 0
    زنده باد خودم
  • m f ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    0 0
    ایرانی آباد میخواهیم
  • peiman azari ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    0 0
    ب نظر من اون جوری که بوش میاد اقای مشایی رای بیاره ولی رقبت شدیدی بین اقای مشایی و رفسنجانی وجلیلی احتمالا ب وجود بیاد.
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    0 0
    همشون شكم دارن، پس اومدن بخورن!!!
  • ناشناس ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    0 0
    فقط و فقط هاشمی رفسنجانی باز این بی سوادا می گن زنده باد بهار بهار ولی کور خوندن این دفعه مرده باد بهار و تمام دارو دستش
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    0 0
    زنده باد ایران و فرهنگ ایرانی
  • پرسپولیس ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 0
    علیییییییییییییه دایی
  • ناشناس ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 0
    فتنه گر سرو صورتته
  • صفایی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 0
    به نظر من اول رفسنجانی و بعد هم خاتمی
  • رسول ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 0
    پاینده باشی ایران من فقط هاشمی رفسنجانی میتواند موج راارام کندوکشتی درتلاطم امواج کشوررابه ساحل نجات برساندویاخاتمی منجی قشرسوم جامعه
  • حفیظ ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 0
    این بار هم همه به احمدی نزاد رای میدن میگی نه نگاه کن
  • مجنون ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 0
    فقط خاتمییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • ساسان ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    زنده باد زمستان
  • احمدشعبانی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    همتون توهم زدین که هنوزنمیدونیدفقط محسن رضایی
  • یاسر از ایل بختیاری ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    خدا نکنه برادر.حیف از بسیجی که رو خودت گذاشتی و حیف از سید جلیل القدر که رو خاتمی
  • تالاپ تولوپ ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    رأی من تو او ما فقط فقط فقط هاشمی رفسنجانی
  • مردم ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    ان شاء الله خدا كسي كه براي ايران اسلامي لايق هست رو در دل مردم قرار بده و مردم به او راي دهند. ناگفته نماند جناب دكتر قاليبــــــــــــــاف راي بنده است
  • 1111 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    ايول
  • صدیقه ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    رفسنجانی
  • اصغر ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    0 0
    سلام ایران آباد وخداحافظ تصمیمات احساسی(محسن رضایی)
  • علی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    0 0
    جانم فدای رهبر. امید وارم که دیگر شعارهای تو خالی کنار گذاشته شود وهر رئیس جمهوری که لیاقت دارد وبه فکر این مردم عزیز وبزرگوار باشد وارد میدان شود.
  • رحيم ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    0 0
    دل هيچ كدوم نشكنيم بياييد به همشون راي بديم گناه دارن اينها سينه سوخته اي خدمتن
  • احمد علی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    0 0
    فقط سعید جلیلی
  • مهناز ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    0 0
    فقط رفسنجانِِِِِِِِِِِِِِی
  • mostafa ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    چه بخواید چه نخواید ولایتیو عشقه/ حتما هم رای میاره
  • علی ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    هاشمی رفسنجانی
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    چه جالبه که بعد از 30 سال رای دادن بازم میخواهید به حرف گوش کنید نه عملکرد را؟
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    عملکرد گذشته یا شعار ؟
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر تحقیق کردن و رای ندادن چی؟ هه هه
  • امیر ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    به عملمرد یا برنامه؟
  • منتقد ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    شما؟؟؟؟؟؟
  • منتقد ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    لطفا با دلیل و خالی از احساسات نظر بدین...
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    رییس جمهور از خیلی وقت پیش انتخاب شده. همه سرکار هستیم.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    رفسنجانی
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    خوبي از خودتونه . . .
  • ايراني ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    خوبي از خودتونه . . .
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    اگر کلینتون هم باشه فرق نمکنه پس هرکس به آشنی خودش
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    رای ما داوود احمدی نژاد
  • علی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    بحث چاپلوسی و ریا مطرح نیست بحث کارآمدی و تجربه تو سیاست و شجاعت مطرحه.
  • علی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    رفسنجانی
  • 313 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    ان شاالله خودشون تشریف بیارن و هم زمین و هم زمان رو اصلاح کنن
  • 110 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    کدوم ملعون منفی داده واقعا که
  • محمد ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مـــــــــــــــحـــــــــــــــــــســـــــــــــــــن رضـــــــــــــــــــــــــایـــــــــــــی
  • محمدرضا ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اگه بود خاتمی ولی الان فقط رفسنجانی
  • رجب ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    قالیباف
  • بیطرف ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    به عنوان یه پاسدار که با تمام وجود در مرزهای شمال غرب ایران اسلامی جانش کف دستش گرفته و با افتخار از ناموس ، شرف ، ملت و مرزهای کشورش دفاع می کنه به تمام نامزدهای ریاست جمهوری میگم من و همرزمانم جان نا قابلی داریم که حاضریم بدون هیچ چشم داشتی اون تقدیم ملت و رهبر عزیزمان کنیم . اما تو را به خدا آرامش و امنیت ملت عزیزمان به هم نریزید ، الکی بهانه دست دشمن ندید . به درد مردم برسید باور کنید کمر مردم زیر فشار تورم و گرانی خم شده .مردم فدای قدرت طلبی و خودخواهی خود نکنید اگه مرد عمل نیستید مردانه کنار بکشید و راه برای اون نامزدی که از همه لایق تر و گوش به فرمان رهبریه هموار کنید . تا خدای نکرده خون شهدایی که برای این آب خاک جانشان دادن دامن شما نگیره و خانواده معظم شهداء را بیشتر داغ دار نکنیم . یا علی مدد.
  • مریم ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    رای ما فقط آقای ولایتــــــــــــــــــی که صددرصد درمیـــــــــــــــــــــــــــــــاد اوناییکه مخالفن بعد انتخابات حالشونو میپرسم
  • ثمین ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    رای ما فقط آقای جلیلی
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    رفسنجانی
  • ابی ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط رفسنجانی وبس به یاری امام زمان رای میاره
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ایییول خوشم اومد
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بابا ما که هم دردیم
  • ناشناس ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    خداکنه هر کی میاد فقط دلش به حال این مردمو جوونا بسوزه که دیگه رمقی براشون نمونده
  • reza ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    زندگي مجدد ... هاشمي رفسنجاني
  • عباس ع ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    اقای احمدی نژادبااین درامدسرشاروبی سابقه نفتی ایران درسالهای ریاستشان گرانی وتورم افسارگریخته رابرای مردم به ارمغان اوردوسفره های مردم راتنگ ترو قدرت خریدشان راپایین تراورد.مافردی می خواهیم که ازشراین اوضاع نابسامان اقتصادی مردم رانجات دهد وان اقای رفسنجانی است.
  • عباس ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    جانم فدایی هاشمی
  • محسن م ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    0 0
    برای جناب اکبر هاشمی رفسنجانی (+) بدید و برای سایر کاندیدها (-) تا یه اماری بگیریم
  • رضا ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    0 0
    فقط خدا
  • نا شناس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    فقط امام زمان
  • امیرعلی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    فقط دکتر خلبان
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    زنذه باد باد نباد نباد باد بهار
  • داود ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    هر کی میادبیاد فقط گرونی تموم بشه دیگه بیچار ه شدیم 9
  • گمنام ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    1 0
    فک کنم منفی ها ب اندازه ای بوده باشه ک جوابتو بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس