کد خبر 198478
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴

نعیمه اشراقی در گفت‌وگو با یک سایت‌ ضدانقلاب می‌گوید: مسئله حجاب هرگز جزو دغدغه‌های امام نبوده است.

به گزارش مشرق، نعیمه اشراقی یکی از نوادگان امام خمینی(ره) که به نظر می‌رسد علاقه بسیاری به انتشار گفت‌وگوها و نظراتش در سایت‌های «ضدانقلاب» دارد، این بار سایت ضدانقلاب «جرس» را برای اعلام نظرات خود و منتسب کردن آنها به امام خمینی(ره) برگزیده است.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت‌ مذکور، بار دیگر بر مواضع جنجالی خود در خصوص «حجاب» تاکید و مطالبی را عنوان می کند که قابل تامل است.

اشراقی مدعی می‌شود که «مسئله حجاب هر گز جزو دغدغه‌های امام نبوده و نسبت به این موضوع، بدوا کمتر اظهار نظر کرده است، مگر با اولویت و محوریت موارد اساسی یا به عنوان پاسخ به برخی پرسش ها به این مورد بصورت حاشیه ای ورود داشته اند».

صحبت‌‌های اشراقی در حالی مطرح و به امام منتسب می‌شود که امام خمینی(ره) بارها و بارها بر لزوم رعایت حجاب توسط بانوان تاکید کرده‌اند که برای بیان نظرات و آراء ایشان و انتقال آن به نسل‌های آینده لزوما نباید نسبت خویشاوندی با ایشان داشت و با یک سرچ ساده در صحیفه امام خمینی(ره) و مروری بر فرمایشات ایشان می‌شود به حقیقت این امر دست یافت.

* خطرات چادر از نگاه اشراقی!

اشراقی چند ماه پیش از این نیز در گفت‌گو با سایت جماران مطالبی را در خصوص حجاب و پوشش بانوان بیان کرد که با انتقاد مردم و رسانه‌های دلسوز انقلاب مواجه شد.

وی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «ما نمی‌توانیم بگوییم که حجاب شرعی نیست، حجاب قطعاً شرعی است. به اعتقاد من، صرفا اجباری بودن حجاب است که شاید شرعی نباشد. البته حجاب به این شدتی که بعضی علما بر آن پافشاری می‌کنند، نیست و ما یک کم غلظت آن را زیاد کرده‌ایم. مثلاً حجاب زنان پیغمبر با حجاب زنان دیگر فرق می‌کرده، و برای بقیه سختگیرانه نبوده است و ما خودمان، حجاب را سخت کردیم. برای مثال، استفاده از چادر برای کسی که فعالیت اجتماعی می‌کند، پوشش سخت و نامناسبی است، زیرا عملاً یک دست را از او گرفته است، زیرا یک دست او باید به چادرش باشد».

اشراقی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما چادر را به عنوان پوشش انتخاب کرده‌اید؟ می گوید: «بله، چادر سر می‌کنم. من نسبت به حجاب نگاه مثبتی دارم و شخصا حجاب را دوست دارم. اما حقیقتا به چادر علاقه ندارم، چون هم سختی برایم ایجاد می‌کند و هم وقتی سر تا پای یک خانم سیاه است، چندان دید قشنگی در نگاه آدم ایجاد نمی‌کند. همچنین راحتی چادر خیلی کم است و فرد گاهی با چادر برای خودش خطر ایجاد می‌کند».

گفتنی است، سایت ضدانقلاب جرس یکی از سایت‌هایی است که طی ماه‌های گذشته بارها از طریق انتشار یادداشت‌ها و گزارش‌های گوناگون بر برهنگی خانم‌ها و مخالفت با حجاب زنان ایرانی تاکید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    پناه بر خدا!!!
  • آمریکایی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 1
    الحق که نواده امامی لذت بردم ازاین افق فکری
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    مشکلات شکم سیریه دیگه !1تو همین مصاحبه گفته ما از موقعیتمون استفاده نمی کنیم2و بعد گفته که معاون مدیر عامل یک شرکت نفتیه سوال اینجا است اینهمه جوان تحصیل کرده حتی با مدرک دکترا چرا ایشون اینکاره شده؟
  • مصطفی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    ابجی لطفا کنید بگید با خودتون چند چندید
  • محمدرضا ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    از هنرهای منافقین این است که جمع نقیضین نزد اینان حل شده است دقت کنید: شخصا چادر رادوست دارم اما ما حقیقتا به چادر علاقه ندارم، چون هم سختی برایم ایجاد می‌کند و هم وقتی سر تا پای یک خانم سیاه است، چندان دید قشنگی در نگاه آدم ایجاد نمی‌کند. همچنین راحتی چادر خیلی کم است و فرد گاهی با چادر برای خودش خطر ایجاد می‌کند فریبا داوودی مهاجرهای اینده خواهشا پرده تزویر و نفاق رو ازصورت خود بردارید و این همه از امام امت خرج نکنید اف بر شما
  • کامبیز شریفی ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    0 0
    مرگ بر منافق
  • محمد ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    0 0
    ايشون درحدي نيستند كه نظر فقهي درمورد چيزي بدن.لطف اينجورآدم هاروالكي گنده شون نكنيد.امثال اينها واسه فيس بوك و...خوبند.
  • محمد ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام ماچه بدونیم؟! خوب!شایدبااین حرفهامیخوادکسی روازخودش راضی کنه وپای مسائل دیگری درمیونه!باشداندرپرده بازیهای پنهان غم مخور.جاده خیلی پرپیچ وخمیه!زیادتندنریم!وگرنه میاقتیم تودره فساداخلاقی
  • سلامی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    در ارتباط با حجاب ، علمای دین بر این اتفاق نظر دارند که واجب است ، هیچ حجابی به اندازه چادر کامل نیست
  • جواد از شیروان ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    میگم ایشون همون مجری برنامه های کودک سابق نیستن؟خیلی شباهت داره ها!چقدر جوون مونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس