معرفي هنرمندان فعال و شاخص در رشته‌هاي زيرمجموعه هنرهاي تجسمي انقلاب و نمايش برخي از آثار آنها مهمترين بخش اين دوهفته‌نامه را شامل مي شود.

به گزارش مشرق، نشريه «هنرهاي تجسمي» يکي از نشريات هنري است که در زمينه هنرهاي تجسمي فعاليت دارد. تاکنون 6 شماره از دوره جديد اين مجله منتشر شده است.
معرفي هنرمندان فعال و شاخص  انقلاب در رشته‌هاي زيرمجموعه هنرهاي تجسمي و نمايش برخي از آثار آنها مهمترين بخش اين دوهفته‌نامه را شامل مي شود.
البته مطالبي که گه‌گاه جنبه انديشگي بيشتري را در بر مي‌گيرند نيز در لابلاي مطالب مشاهده مي‌شود. ازجمله مي‌توان به مقاله‌اي از سيد شهيدان اهل قلم، سيدمرتضي آويني تحت عنوان «آينه مصفاي هنر متعهد» اشاره داشت که در يکي از جديدترين شماره هاي نشريه هنرهاي تجسمي درج شده است.
آويني که در مقاله خود عرصه هنر متعهد را به نوعي ميدان مبارزه با شيطان و شيطان‌پرستان نوين مي‌داند، مي‌نويسد: «هنرمند بايد اهل درد باشد و اين درد نه‌تنها سرچشمه زيبايي و صفاي هنري بلکه معيار انسانيت است. آدم بي‌درد، هنرمند نيست که هيچ، اصلاً انسان نيست.»
شهيد آويني، همچنين مي‌نويسد: «بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، متوقع است که در عرصه هنر، حرکت پيوسته و هدف‌داري آغاز شده باشد براي دست‌يابي به هويت مستقل و مشخص هنري متناسب با انقلاب و اين عهد جديدي که انسان با خدا بسته است. لااقل در عرصه ادبيات و نقاشي و گرافيک مي‌توان حوزه را مصدر اين چنين حرکتي دانست.
تلاش‌هاي هنري جامعه ما بعد از پيروزي انقلاب مع‌الاسف هنوز هم هويتي مستقل از هنر غرب نيافته و آنچه از اين حکم استثنا مي‌شود بسيار محدود است. کلاً اين تلاش‌هاي محدود هم، هرچه هست، در عرصه ادبيات و نقاشي و گرافيک، منشأ گرفته از حوزه است.»
شماره 6 نشريه هنرهاي تجسمي در ابتدا به معرفي، بيوگرافي و کارنامه علي وزيريان از هنرمندان  پيشکسوت عرصه نقاشي، گرافيک انقلاب اسلامي مي‌پردازد. سپس تعدادي از پوسترهاي وي را به نمايش مي‌گذارد.
«پوسترهاي عاشورايي» عنوان صفحاتي از اين نشريه است که ضمن درج تعدادي از فاخرترين پوسترهاي عاشورايي از هنرمندان مختلف به ارائه توضيحاتي درباره سوگواره‌اي با همين عنوان مي‌پردازد.
معرفي مسابقه عکاسي «در جست و جوي فرم»، آشنايي با يک گرافيست‌ اسپانيايي، معرفي «شاهرخ حيدري» هنرمند فعال در زمينه عکس، گرافيک، نقاشي و کاريکاتور و... از ديگر بخش‌هاي اين شماره نشريه هنرهاي تجسمي هستند.

 اين نشريه آموزشي، تمام موضوعات مرتبط در حوزه هنرهاي تجسمي را شامل مي‌شود. تدوين و تهيه مطالب اين نشريه توسط مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري صورت مي‌گيرد و تحريريه اين نشريه از اساتيد و کارشناسان هنرهاي مختلف تشکيل شده است. مخاطبين اين نشريه هنرجويان، فعالان عرصه هنرهاي تجسمي و مسئولين اين حوزه هستند.
اين نشريه از دريافت مقالات و نقد و نظرات هنرمندان صاحب‌ انديشه استقبال مي‌کند. شماره ششم از دوره جديد دوهفته‌نامه هنرهاي تجسمي در آبان ماه 89 به چاپ رسيد. اين نشريه با صاحب‌امتيازي حوزه هنري و مدير مسئولي «محسن مؤمني شريف» به چاپ مي‌رسد. از اعضاي شوراي سردبيري اين مجله مي‌توان به سيدمسعود شجاعي طباطبايي و  مرتضي گودرزي  اشاره داشت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس