کد خبر 194474
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹

انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور در حالی آغاز شده که نظرسنجی‌ها از پیشتازی بیش از 35 درصدی رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات امروز حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور از صبح روز یکشنبه در حالی آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود «رافائل کوره‌آ» بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شود. کوره‌آ در چند سال اخیر تلاش کرده با سیاست‌های سوسیالیستی سطح رفاه طبقه ضعیف را ارتقا دهد و به همین جهت ار محبوبیت بالایی در اکوادور برخوردار است.

 
سرمایه‌گذاری گسترده در بخش درمان، راه‌سازی و مدرسه‌سازی از جمله دیگر مواردی است که به محبوبیت کره‌آ انجامیده و پایگاه اجتماعی قوی را برای وی در جامعه فقیر این کشور به وجود آورده است.

 
انتخاب مجدد کره‌آ در انتخابات امروز، پیروزی دیگری برای بلوک چپگرای «آلبا» متشکل از کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب به رهبری «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور ونزوئلا به شمار می‌آید.

 
نظرسنجی‌های انجام‌شده پیش از انتخابات نشان می‌دهد که کره‌آ با نزدیکترین رقیب خود بیش از 35درصد اختلاف رأی دارد و به همین دلیل پیروزی وی قطعی به نظر می‌رسد.

 
«گوئیلرمو لاسو» فعال بانکی سابق اکوادور نزدیکترین رقیب کره‌آ به شمار می‌آید. وی در نظرسنجی‌ها تنها بین 9 تا 15درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

 
یکی از مهمترین دستاوردهای کره‌آ در دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری‌اش بازگرداندن ثبات سیاسی به این کشور بوده است. وی اولین رئیس‌جمهور اکوادور در 20 سال گذشته است که توانسته یک دوره کامل ریاست‌جمهوری را به سلامت به پایان برساند. در دو دهه گذشته تمام روسای جهور پیش از کره‌آ با اعتراضات خیابانی یا کودتاهای نظامی سرنگون شده‌اند.

 
سیاست‌های ضداستعماری و ضدآمریکایی کوره‌آ و همراهی وی با رهبران ونزئولا و کوبا موجب شده تا پیروزی وی در انتخابات غرب را ناخشنود کند. کشورهای غربی و به خصوص آمریکا امیدوار بودند که وی در این انتخابات شکست بخورد و یکی از کشورهای مهم در بلوک «آلبا» به حامیان غرب برسد. با این وجود مخالفان دولت نتوانسته‌اند جبهه واحدی را تشکیل دهند و به همین جهت کره‌آ تقریبا هیچ رقیبی در انتخابات امروز ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس