به گزارش مشرق به نقل از فارس ، آي دي جي اعلام کرد آنها با انتشار آگهي هاي تبليغاتي آلوده به کدهاي مخرب و بدافزار تلاش کردند به رايانه هاي شخصي کاربران نفوذ کنند.
اگر چه نفوذ به شبکه هاي تبليغاتي وسيستم انتشار آگهي شرکت هايي مانند گوگل بي سابقه نيست، اما اين اولين بار است که هکرها موفق به آلوده کردن گسترده شبکه هاي تبليغاتي گوگل و مايکروسافت شده و حجم انبوهي از آگهي آلوده به کرم و ويروس را در اين محيط منتشر کرده اند.
بررسي هاي موسسه امنيتي Armorize نشان مي دهد که اين حملات از تاريخ 5 دسامبر شروع شده و ظرف چند روز اخير هم ادامه داشته است. قربانياني که بر روي آگهي هاي آلوده کليک مي کردند به صفحات وبي هدايت مي شدند که مملو از کدهاي مخرب و آلوده بوده است. هکرها با اطلاع از نقاط ضعف نرم افزارهاي مشهور و شناخته شده برنامه هايي را طراحي مي کردند که به آنها امکان مي داد در آينده هم بتوانند به رايانه هاي مورد نظر نفوذ کنند.
در برخي موارد هکرها نرم افزارهايي را بر روي رايانه هاي فرد قرباني نصب مي کردند که به نظر مي رسيد کارکرد امنيتي داشته و براي پاکسازي آنها طراحي شده اند، اما اين نرم افزارها در اصل براي سرقت اطلاعات در نظر گرفته شده بودند.
گوگل و مايکروسافت ضمن اذعان به آلوده شدن شبکه تبليغاتي خود تصريح کرده اند براي رفع اين مشکل در تلاش هستند. هر دو شرکت در حال حاضر برخي از تبليغات مشکوک در اين شبکه را به حالت تعليق درآورده اند.