کد خبر 192698
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

بار دیگر دولت آمریکا همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی بر جمهوری اسلامی درخواست مذاکره دوجانبه با ایران را کرده است و مقام معظم رهبری نیز با تکراری خواندن این درخواست‌، برخی مسوولین را که به این بازی دولت آمریکا دلخوش کرده اند مورد شماتت قرار دادند و از این افراد به «ساده لوح» تعبیر نمودند.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، محمد رزم نماينده مردم كرمانشاه بر اين باور است كه آمريكا در عمل اقدامي براي رفع دشمني‌هاي خود با ملت ايران بر نداشته است و نمي‌توان با سياستمداراني كه مدام با چنگ و دندان منافع ملت ايران را به خطر مي‌اندازند به پاي ميز مذاكره نشست، در حالي كه آنها به اقدامات خصمانه‌شان ادامه مي‌دهند.

نايب رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نهم با تاکید بر اینکه هرگونه مداكره‌اي با آمريكا و تصميم‌گيري درباره آن صرفا با نظر رهبري معظم انقلاب اسلامي صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: همان طور كه حضرت آیت الله خامنه ای در سخنراني اخيرشان در جمع شمار زيادي از فرماندهان نيروي هوايي كشورمان بيان كردند، نبايد از برخي از ژست‌هاي سياستمداران غربي ذوق زده شد و احساس كرد كه آنها از مطامع خودشان در قبال ملت ايران كوتاه آمده‌اند. بنابراين در مورد اين مسائل مهم نبايد عجله كرد. در مورد آمريكا نكته‌اي كه مهم است و در فرمايشات رهبري معظم انقلاب اسلامي نيز به آنها اشاره شد اين است كه آمريكا در عمل رفتارهاي تجاوزكارانه‌اي از خود در قبال ملت ايران نشان مي‌دهد و تنها در شعار و برخي از موضع گيري‌هاي سياسي به بيان رابطه با ايران مي‌پردازند. به تعبير امام خميني(ره) نمي‌شود كه در رابطه گرگ و ميش اميدي به يك مذاكره مستقل با رعايت حقوق ملت ايران داشت. علاوه بر اين اخيرا كشورمان به توفيقات وسيعي دست يافته كه به‌نظر مي‌رسد غرب به سركردگي آمريكا بيش از هر كس و كشور ديگري به اهميت اين توفيقات پي برده است و مي‌داند كه ملت ايران يك ملت بزرگ و تاريخ ساز در منطقه هستند كه نبايد با آنها از زبان تهديد و تحريم سخن گفت.

وی با اشاره به دور جدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران ، گفت:  اصل مسئله هم اين است كه ما تاكنون از آمريكا رفتار درست و منطقي در قبال ملت ايران نديده‌ايم. غربي‌ها مدام ملت ايران به اتهام واهي مورد تحريم و تهديد قرار مي‌دهند و اين در حالي است كه بزرگ‌ترين شركاي آمريكا در منطقه نظير عربستان و بحرين و... ذره‌اي به اصول انساني و حقوق بشري اعتنا ندارند. در همين كشور عربستان نيمي از مردم اين كشور يعني زنان از 90 درصد حقوق اجتماعي خود نظير شركت در انتخابات و رانندگي و فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي و... محرومند اما آمريكايي‌ها بيشترين همكاري با آنها را دارند و هرگز حتي براي يك بار به اين كشورها به خاطر شرايط سياسي شان و حقوق مردم شان تذكر نداده‌اند. يا در مورد رفتارهاي آمريكا در سازمان حقوق بشري در مورد ايران به‌طور مداوم ما شاهد ضديت گرايي هستيم.

محمد رزم در ادامه خاطر نشان کرد: لابي‌هاي صهيونيستي كه بر بخش‌هاي مختلف دولت آمريكا سيطره دارند مدام بر طبل جنگ افروزي با ملت ايران مي‌گويند و در چنين فضايي چه كسي باور مي‌كند كه آمريكايي‌ها با يك شعار و يا يك مصاحبه و يا يك بيانيه مي‌خواهند با ملت ايران به‌طور برابر گفت‌وگو كنند. همه اينها ابهاماتي است كه سران كاخ سفيد بايد پيش از طرح شعارهايي در اين باره به‌منظور فريب افكار عمومي جهان نسبت به آن پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه ما هنوز در عمل شاهد رفتاري منصفانه و عادلانه از ناحيه غربي‌ها با كشورمان نيستيم، تاکید کرد: آمريكايي‌ها هر روز يك اتهام و توطئه جديدي را عليه ملت ايران مطرح مي‌كنند كه هيچ عقل سليمي در دنيا اين اتهامات را باور نمي‌كند. بسياري از ملت‌هاي جهان در طول دو دهه اخير با شناخت دقيق تري كه از رفتار آمريكايي‌ها با ملت ايران يافته‌اند بر حقانيت ملت ايران شهادت مي‌دهند و مدافع موضعگيري‌هاي ايران در عرصه‌هاي مختلف جهاني هستند. از سوي ديگر آمريكا بايد براي ادعاهايي كه در مورد مردم ايران مي‌كند، دليل منطقي ارائه كند اما هميشه يك مجموعه‌اي از ادعاهاي واهي عليه ملت ايران مطرح بوده كه هرگز به اثبات نرسيده است و تنها از طريق رسانه‌هاي استكباري شاهد شايعه پراكني در قبال آنها بوده‌ايم.

وی در ادامه اظهار داشت:  مثلا در مورد همين برنامه هسته‌اي كشورمان همه مردم منطقه و جهان ديدند كه تنها با تكيه برخي ادعاهاي واهي، پرونده ايران را به شوراي امنيت بردند و آبروي اين مركز بين‌المللي را ريختند تا به منافع مستكبرانه خودشان برسند. حتي يكي از ادعاهاي مغرضانه آنها در مورد برنامه هسته‌اي كشورمان به اثبات نرسيد اما تحريم‌ها يكي پس از ديگري عليه ملت ايران به اجرا درآمده است. واقعا آمريكايي‌ها با رفتارهايي كه در طول 34 ساله اخير از خودشان نشان دادند نه تنها آبرويي براي خودشان نزد افكار عمومي جهان و افكار ملت ايران باقي نگذاردند بلكه آبروي بسياري از مجامع جهاني نظير سازمان ملل را نيز لكه دار كردند و به مردم جهان فهماندند كه سازمان‌هاي بين‌المللي عملا تامين‌كننده منافع برخي از كشورهاي زورگوي جهان هستند.

وی در دامه در تشریح چشم‌انداز مذاكرات آتي هسته‌اي كشورمان را با گروه 1+5 ، گفت: مذاكرات آتي هسته‌اي كشورمان كه قرار است در روزهاي ابتدايي اسفندماه برگزار شود بيش از هر چيز متاثر از رفتار كشورهايي است كه در اين مذاكرات وارد مي‌شوند. ما در مورد مذاكرات هسته‌اي به رفتارهاي غرب نگاه مي‌كنيم و تصميم‌گيري مي‌كنيم. اگر آنها در رفتارشان تجديد نظر كنند جمهوري اسلامي ايران هميشه آماده مذاكره بوده است و رويكرد ايران در هر دوره نيز مثبت بوده است اما عامل هميشگي به بن‌بست كشاندن مذاكرات طرف‌هاي غربي بوده‌اند. اين را طرف‌هاي شرقي مذاكره‌كننده در 1+5 نيز اذعان دارند.

این نماینده کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: به‌نظر مي‌رسد كه غرب هدف اصلي‌‌اش از به بن‌بست كشاندن مذاكرات اين بوده كه هميشه از طريق رسانه‌هاي خود عامل به بن‌بست كشانيدن را ملت ايران جلوه دهد و آنگاه فشارهاي بين‌المللي را بر ايران تشديد كند. با همين رويه است كه حدود 6 سال اين مذاكرات را به بن‌بست كشاندند و با استفاده از آن، تحريم‌هاي مختلفي را عليه ملت ايران به اجرا گذاردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس