در این دیدار رییس جمهور پاکستان بر اهمیت روابط دو کشور و تصمیم راهبردی دولت پاکستان در توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

به گزارش مشرق، بعد از ظهر امروز دکتر علی اکبر ولایتی  مشاور مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار وزرای خارجه ، دارائی ، انرژی ،کشور و نفت پاکستان حضور داشتند .

در این دیدار رییس جمهور پاکستان بر اهمیت روابط دو کشور و تصمیم راهبردی دولت پاکستان در توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود و بخصوص اتمام خط لوله انتقال گاز از ایران به ان کشور را از اولویت های جدی کشور خود دانست و همچنین تصمیم پاکستان بر افزایش خرید برق تا 1000مگا وات و بیشتر خبر داد. وی اظهار نمود که بزودی از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد داشت و اظهار امیدواری کرد که در این سفر نیز بتوانند افتخار دیدار با مقام معظم رهبری را داشته باشد .

لازم به ذکر است که امروز هیئت دولت پاکستان قبل از این ملاقات اتمام پروژه خط انتقال گاز را از تصویب نهائی گذراند.

ناظران حضور 5 وزیر و تعدادی از معاونان وزراء در این ملاقات را نشانه اهمیتی می دادند که رییس جمهور و دولت پاکستان برای روابط راهبردی کشورشان با جمهوری اسلامی ایران قائل می باشد. بویژه آنکه این دیدار بلافاصله پس از تصویب نهائی پروژه انتقال گاز در هیئت دولت پاکستان صورت گرفت .

بلافاصله پس از ملاقات با رییس جمهور، ملاقات آقای سید نیر حسین بخاری رییس مجلس سنای پاکستان با دکتر علی اکبر ولایتی و هیئت همراه صورت گرفت . ایشان نیز از تصویب نهائی پروژه انتقال گاز در هیئت دولت اظهار رضایت نمود و تاکید کرد که هر دو پارلمان سنا و شورا از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در این پروژه و طرح انتقال گاز استقبال و حمایت می نمایند . وی رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را رابطه ای راهبردی میان دو کشور با تاریخ ، دین و میراث مشترک دانست و در همکاریهای منطقه ای بین ایران و پاکستان در رابطه با افغانستان و همچنین تقویت همکاریهای سه جانبه این سه کشور در جهت ثبات منطقه تاکید نمود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس