کد خبر 188165
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: آنچه در ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اهمیت دارد تقوا بود و حضرت خدیجه (س) با پذیرفتن همسری پیامبر (ص) در واقع با خدا معامله کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم ضمن عرض تهنیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج رسول اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) از سرمایه‌دارترین مردم زمان خود بود اما شناختی که از پیامبر اسلام (ص) پیدا کرد موجب شد با اشتیاق همسری ایشان را بپذیرد.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) در هنگام ازدواج با پیامبر (ص) متعهد شد دارایی خود را در راه اسلام در اختیار پیامبر (ص) قرار دهد و به این منظور تمام مسائل مادی را نادیده گرفته و برای ازدواج با پیامبر (ص) دشواری‌های این مسیر را پذیرفت.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم افزود: حضرت خدیجه (س) با دیدن تقوا، پاکدامنی، امانت داری، مردم داری و تدین حضرت محمد (ص) شیفته منش و شخصیت ایشان شد.

عظیمی ابراز کرد: با توجه به مسیحی بودن حضرت خدیجه (ص) وی در انجیل بشارت ظهور پیامبری از آخرالزمان را خوانده‌ بود و با توجه به خصلت و رفتار پیامبر (ص) احتمال می‌داد حضرت محمد (ص) همان پیامبر خاتم است که ظهورش در انجیل بشارت داده شده است.

ثروت حضرت خدیجه (ع) بازویی پرتوان برای پیشرفت دین بود

وی ادامه داد: در روایتی از رسول اکرم (ص) و همچنین از سایر ائمه آمده است آنچه موجب پیشرفت دین شد شجاعت و دلاوری‌های حضرت علی‌(ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) و از خود گذشتگی ایشان بود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه توجه به ملاک‌های معنوی در ازدواج باید در میان نسل جدید امروز فرهنگ سازی شود گفت: آنچه در ازدواج از دیدگاه اسلام اهمیت دارد تقوا، صداقت و تعهد طرفین در مقابل یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید به عنوان پشتوانه‌های مادی و معنوی برای دستگیری از افراد پایین دست جامعه و همچنین به منظور تبلیغ برنامه‌های اسلامی در جامعه تلاش کنند تا دستورات نورانی اسلام به نحو شایسته‌ای در جامعه پیاده شود.

ایثار حضرت خدیجه (س) الگویی برای تمام مسلمانان است

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه ثمرات معنوی ازدواج حضرت خدیجه (س) و پیامبر می‌تواند الگوی جوانان مسلمان باشد ادامه داد: ایثار حضرت خدیجه (س) و اینکه زندگی خود را در راه اسلام و یاری پیامبر وقف کرده بود برای مسلمانان در تمام دوره‌های تاریخ سرلوحه و الگوی بی‌نظیری است.

عظیمی افزود: همان گونه که حضرت خدیجه به پیامبر (ص) ایمان داشت و با وجود اختلاف سن و سطح اقتصادی حاضر به ازدواج با رسول خدا شد پیامبر نیز برای ازدواج با حضرت خدیجه (س) چشمداشتی به ثروت و مکنت او نداشت.

وی بیان کرد: آنچه برای پیامبر در درجه نخست اهمیت داشت تقوا و ایمان حضرت خدیجه (س) بود و اینکه قرار است او همسر پیامبر خدا و مادر فرزندی باشد که نسل ائمه از او به وجود خواهد آمد.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: حضرت خدیجه (س) با همراهی پیامبر (ص) و گذشتن از ثروت خود، با خداوند معامله کرد و پاداش این اعتماد متقابل ولادت حضرت فاطمه (س) و قرار گرفتن نسل اهل بیت (ع) از ذریه ایشان بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس