مهرعلیزاده با انتقاد از فضای موجود جامعه، از طرح ها و برنامه های انتخاباتی خود می گوید.

گروه سیاسی مشرق -- محسن مهرعلیزاده یکی از گزینه های مطرح برای کاندیداتوری در جبهه اصلاحات به بحث و اظهار نظر در خصوص کاندیداتوری اش پرداخت و در این زمینه گفت: دولت رفاه یعنی دولت استقلال، آزادی. در ابعاد سیاسی متضمّن استقلال و آزادی و در ابعاد اجتماعی و اقتصادی متضمّن توسعه و رشد کشور و افزایش سطح معیشت و رفاه مردم.

محسن مهرعلیزاده مدیرعاملی منطقه آزاد کیش، مدیرعاملی گروه شاهد، استاندار خراسان در دولت اول آقای خاتمی و معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در دولت دوم آقای خاتمی را در سوابق خود دارد.

وی در سال 1384 به صورت مستقل با شعار دولت رفاه پا به عرصه انتخابات گذاشت.



در ادامه گزیده گفت‌و‌گوی تسنیم با محسن مهرعلیزاده را به انتخاب مشرق می‌خوانید،

- من اعتقاد دارم که جامعه و مردم ما با این سابقه پر تحرک اجتماعی و ملی و بین‌المللی و تقش آفرینی در تاریخ و خالق بزرگترین انقلاب معاصر، این لیاقت و استحقاق را دارند که در بین جوامع موجود و در بین ملت های فعلی، صاحب جایگاه ویژه و موقعیتی «الگو» باشند.

-  واقعیت این است که توان درآمدی مردم با هزینه‌هایشان سازگاری نداشته، از نزاع بی‌فرجام با رکود و تورم و گرانی و بیکاری، خسته شده‌اند. مردم دنبال آرامش هستند، کشاورز به دنبال کاشت و برداشت بی‌دغدغه، کارگر و کاسب به دنبال فراهم شدن زمینه کار و تجارت سالم، کارمند به دنبال امنیت شغلی و توجه لازم اداری و همه اقشار دیگر به دنبال آرامش و امنیت روانی و یک زندگی سالم و بی‌دغدغه هستند.

- نباید عرصه اجتماعی و محیط زندگی و آرامش مردم با کنگره‌های حزبی و عرصه های تجمعات و سخنرانی و یا بایگان های تحت امر اشتباه گرفته شوند. مردم برای شکست دادن حریف و بیرون راندن آن از عرصه سیاسی زندگی نمی‌کنند، مردم آرامش می‌خواهند، امید و آینده می‌خواهند، می‌خواهند در قانون کشور، اقتصاد کشور، ارزش پولشان، قیمت مسکن و کالا و اجاره بها و قول و وعده مسئولین ثبات و پایداری باشد، مردم می‌خواهند بی‌دغدغه زندگی کنند.

- باید مراقب بود، عده‌ای فضای کشور را به عرصه های منیت، خودخواهی، سیاست‌بازی‌های کاذب، تحکیم و ترجیح منافع گروهی تبدیل کرده و روح جامعه و مردم کشور را آزار دهند.

- مردم میلی به تهدید و جدال گفتمانی، هتاکی مدیران، نخبگان و دست اندرکاران ندارند. مردم به دنبال آرامشی هستند که نتیجه آن هم افزایی دولت و مردم برای قدرت کشور باشد، ایجاد هیجان‌های کاذب و بی حاصل، سر دادن شعار های توخالی، تصمیمات شکننده اجرایی و اقدامات غیر قانونی به جامعه و مردم آسیب می‌رساند.

- مردم میل دارند بزرگان آنها با رعایت نزاکت، ادب، احترام، تکیه بر قانون اساسی کشور و رعایت قانون و اخلاق به ریسمان خداوند چنگ زنند و لجبازی و قانون گریزی را کنار گذارند، به فکر تسویه حساب نباشند و راه را برای «وحدت ملی» و «انسجام ملی» هموار نمایند.

- مردم میل دارند که آینده اجرایی کشور به دست فرد یا افرادی باشد که درک درست از جایگاه، ماموریت و وظایف خود داشته باشند و بدانند که این کشور و این نظام، فقط و فقط بر اساس قانون و بر محور منافع و مصالح عمومی اداره می شود.

- باید گروه های فعال و افراد شاخص تلاش نمایند تا بدور از هرگونه منفعت طلبی، میراث امام راحل را پاس دارند و فضا را برای ایجاد یک دولت متعادل، متعامل، مدبر و توانمند مهیا کنند و با مدارا، انتخابات آینده را در فضای قانون مدیریت کنند.

- وقتی گروهی به دلیل ضعف گفتمانی و عاری بودن رویه هایشان از مبانی و یا ترجیح دادن منفعت‌های گروهی بر مصالح ملی چشم بر روی همه چیز می‌بندند. و تمام سرمایه‌های نظام را مورد هجمه و اضمحلال و تخریب قرار می‌دهند.

- برخی به جای اینکه به وحدت میان مردم و وحدت میان مسئولین و گروه های فکری و سیاسی جامعه بیاندیشند بر طبل تفرق و انشقاق می کوبند.

- قطعا دلسوزان نظام از تفرق بین گروه ها خوشنود نیستند و در این میان آنچه مایه تاسف است اینکه عده ای به جای ترمیم آسیب ها و ایجاد وحدت، به تفرقه تراشی مشغول شده اند و سعی می کنند اختلاف را در جامعه القاء کنند. اینها ظاهراً وحدت را بر نمی تابند و حیات خود را در تفرقه یافته اند. البته مردم ایران هوشیارند و عقلاً دلسوزان کشور و جامعه را به خوبی از بداندیشان باز می شناسند.

- امروز موضوع اصلی؛ سوءتدبیرها و بعضاً سوءنیت‌هایی هست که مردم نتیجه آن را به وضوح می‌بینند.

- مجموعه بنیاد باران با هدف بررسی‌های تخصصی امور مربوط به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی ایجاد شد تا نقطه نظرات کارشناسی ارایه دهد و تحلیلی از اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته و بتواند در اختیار دولت قرار دهد تا تجربیات سازنده‌ای که در دولت گذشته بود از بین نرود.

- سطح عمومی معیشت مردم ما در مقایسه با یک جامعه مرفه و آنچه در واقع حق مردم بود فاصله زیادی داشت.

-  90درصد کشورهای اروپایی با کمترین منابع در مقایسه با منابعی که ما در ایران داریم بالاترین سطح رفاه را دارند و این در اثر اجرای برنامه‌های دولت رفاه است.

- اگر منظور شما برنامه برای کاندیدا شدن هست، بستگی دارد به شرایطی که پیش می‌آید. ولی اگر منظورتان برنامه اجرائی برای تشکیل و اداره دولت است، باید عرض کنم بله، برنامه مشخص دارم. که انشاء الله در آینده آنها را عنوان خواهم کرد.

- بله، دولت رفاه با تمام ابعاد تعریف شده علمی و تجربیات اجرائی آن و منطبق با بوم و فرهنگ ایران.

- دولت رفاه یعنی دولت استقلال، آزادی. در ابعاد سیاسی متضمّن استقلال و آزادی و در ابعاد اجتماعی و اقتصادی متضمّن توسعه و رشد کشور و افزایش سطح معیشت و رفاه مردم، به عبارت دیگر رشد سرمایه گذاری ها، صنعت، تجارت، کشاورزی، ایجاد اشتغال، افزایش وسعت میدان رقابت ها در یک کلام حرکت در مسیر عقلانی توسعه جهانی.

- انطباق دولت رفاه با بوم و فرهنگ مردم مسلمان ایران به این معنی است که ارزش های فرهنگی اسلامی و ایرانی مردم بزرگ کشور بر تمام گوشه و زوایای این دولت سایه خواهد انداخت. و در حقیقت این دولت با مشخصات بومی شده آن مصداق بارز، آرمان، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خواهد بود. انشاء‌الله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    0 0
    بابا چه روحیه ای!!!!!!!!
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    0 0
    وحدت ملی شعار هاشمی و کارگزاران است به جمع انها خوش امدید ولی از جرگه انقلابیها خارج میشوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس