به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، مکالمات بینالملل یا همان تماسهای خارجی در یک سال اخیر شاهد تغییر و تحولات بسیاری در تعرفهها بوده به گونهای که از 30 آبانماه سال گذشته تا 28 آبان ماه 91، دستخوش سه بار تغییر شده است.
در اقدام اولیهای که سال گذشته انجام شد، شرکت ارتباطات زیرساخت پس از مذاکرات مداوم با اپراتورهای مخابراتی کشورهایی که بیشترین ترافیک مکالماتی را با ما داشتند، موفق شد هزینه مکالمات بینالملل از طریق دو صفر را از 15750 ریال به 384ریال کاهش دهد که اقدامی عجیب از سوی بسیاری ارائهدهندگان خدمات تماس بینالملل بود و به قول آنها دیگر هیچ سرمایهگذاری را نمیشد با توجه به هزینههای سربار روی بحث مکالمات بینالملل داشت.
در عین حال این رویه سال جاری و در مرداد ماه با توجه به درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت برای کشورهایی که بیشترین مکالمات به سمت آنها صادر میشد از 384ریال به 500ریال رسید و برای کمترین ارتباطات نیز که در سطح یازدهم قرار میگرفت، نرخ 30000ریال در نظر گرفته شد.
این تغییر رویه مجدد در بازه زمانی 8 تا 9 ماهه حاکی از عدم کار کارشناسی بود که دوباره شاهد خیزش قیمتها به سمت اوج بودیم.
حال با گذشت تنها سه ماه از مصوبه افزایش تعرفه مکالمات بینالملل، بار دیگر شاهد افزایش نرخ مکالمات از کمترین مقداری که 500 ریال بود به 700ریال هستیم.
جلسه شماره 153 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ 1391/8/28 که وقف این موضوع شد، براساس درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر تعدیل مکالمات صادره بینالملل بوده است و بر این اساس کمترین و بیشترین قیمتی که برای یک دقیقه مکالمه بینالملل صادره از کشور در نظر گرفته شد، 700 و 100000 ریال است.
تغییراتی که در نرخها به وجود آمده موجب شده که جدول تعرفهای نیز از یازده سطح به شانزده برسد.
براساس نرخ تعرفهها، سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه بینالملل صادره به سمت اپراتورهای ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.
به عنوان مثال کشورهای کانادا و آمریکا در سطح اول و کشورهای اسانسیون، تیمور شرقی، Inmarsat 87039،Inmarsat 8705، ،87078 Inmarsat، Inmarsat87059، Inmarsat 87061، ﻧﻴﻮﺋﻪ، ﺟﺰﺍﻳﺮ ﻧﻮﺭﻓﻮﻟﻚ، ﺳﺎﺋﻮﺗﻮﻣﻪ ﻭ ﭘﺮﻳﻨﺴﻴﭗ، ﺗﻮﻛﻼﺋﻮ در سطح شانزدهم ﻫﺮ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻣﻜﺎﻟﻤﻪ ﺑﻴﻦﺍﻟﻤﻠﻞ ﺻﺎﺩﺭه ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍه قرار گرفتهاند.
در اقدام اولیهای که سال گذشته انجام شد، شرکت ارتباطات زیرساخت پس از مذاکرات مداوم با اپراتورهای مخابراتی کشورهایی که بیشترین ترافیک مکالماتی را با ما داشتند، موفق شد هزینه مکالمات بینالملل از طریق دو صفر را از 15750 ریال به 384ریال کاهش دهد که اقدامی عجیب از سوی بسیاری ارائهدهندگان خدمات تماس بینالملل بود و به قول آنها دیگر هیچ سرمایهگذاری را نمیشد با توجه به هزینههای سربار روی بحث مکالمات بینالملل داشت.
در عین حال این رویه سال جاری و در مرداد ماه با توجه به درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت برای کشورهایی که بیشترین مکالمات به سمت آنها صادر میشد از 384ریال به 500ریال رسید و برای کمترین ارتباطات نیز که در سطح یازدهم قرار میگرفت، نرخ 30000ریال در نظر گرفته شد.
این تغییر رویه مجدد در بازه زمانی 8 تا 9 ماهه حاکی از عدم کار کارشناسی بود که دوباره شاهد خیزش قیمتها به سمت اوج بودیم.
حال با گذشت تنها سه ماه از مصوبه افزایش تعرفه مکالمات بینالملل، بار دیگر شاهد افزایش نرخ مکالمات از کمترین مقداری که 500 ریال بود به 700ریال هستیم.
جلسه شماره 153 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ 1391/8/28 که وقف این موضوع شد، براساس درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر تعدیل مکالمات صادره بینالملل بوده است و بر این اساس کمترین و بیشترین قیمتی که برای یک دقیقه مکالمه بینالملل صادره از کشور در نظر گرفته شد، 700 و 100000 ریال است.
تعرفه سطوح مختلف
تغییراتی که در نرخها به وجود آمده موجب شده که جدول تعرفهای نیز از یازده سطح به شانزده برسد.
براساس نرخ تعرفهها، سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه بینالملل صادره به سمت اپراتورهای ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.
به عنوان مثال کشورهای کانادا و آمریکا در سطح اول و کشورهای اسانسیون، تیمور شرقی، Inmarsat 87039،Inmarsat 8705، ،87078 Inmarsat، Inmarsat87059، Inmarsat 87061، ﻧﻴﻮﺋﻪ، ﺟﺰﺍﻳﺮ ﻧﻮﺭﻓﻮﻟﻚ، ﺳﺎﺋﻮﺗﻮﻣﻪ ﻭ ﭘﺮﻳﻨﺴﻴﭗ، ﺗﻮﻛﻼﺋﻮ در سطح شانزدهم ﻫﺮ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻣﻜﺎﻟﻤﻪ ﺑﻴﻦﺍﻟﻤﻠﻞ ﺻﺎﺩﺭه ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍه قرار گرفتهاند.