به گزارش مشرق، داوود ميرخاني رشتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه سهميه بنزين خودروها با حجم موتور بالاي 1800 حذف خواهد شد، افزود : اين امر تاثيري در روند توليد خودروهاي داخلي ندارد .
وي ادامه داد: بيشتر خودروهاي داخلي با موتور 1400 ، 1600 و 1800 سي سي توليد مي شوند ، بنابراين قطع سهميه بنزين براي مدل هاي بالاتر تاثيري در توليدات داخلي ندارد.
ميرخاني رشتي اظهار داشت : تنها برخي خودروهاي داخلي همچون برخي مدل هاي محصول مگان و سوزوکي ، ويتارا ، پيکاب و نيسان تيانا و همچنين ماکسيما و قشقايي داراي حجم موتور بيش از 1800 سي سي هستند که سهميه بنزين آنها از ماه آينده قطع ميشود.
در همين راستا رويانيان رئيس ستاد حمل و نقل سوخت کشور در نشستي خبري از حذف سهميه بنزين خودرو هاي جديد با حجم موتور بالاي 1800 سي سي تا ماه آينده خبر داد.
گفتني است، طي اين اقدام سهميه بنزين خودروهاي صفر کيلومتر که در کارخانهها با اين حجم موتور توليد شوند، حذف ميشود.
مشاور انجمن خودرو سازان با اشاره به قطع سهميه بنزين خودرو ها گفت: بيشتر خودروهاي داخلي حجم موتور پايين تر از 1800 سي سي دارند و مشمول اين قطع سهميه نخواهند شد.