"نکدت اجران"، استاد اعظم فراماسون می‌گوید: "چهرة صوری فراماسونری در لباس مبدّل یک سازمان اجتماعی و خیریه و برای پنهان ساختن فلسفة این سازمان ظاهر می‌شود. در حقیقت، هدف آن تحمیل نظام‌مند فلسفة خاص خود بر اعضا و همچنین جامعه است".

گروه فرهنگی مشرق - در قسمت اول گزارشی ویژه تحت عنوان سناریوی "کریم آقاخان"در ایران و کشورهای اسلامی به معرفی کریم آقاخان و تشکیلات "شبکه توسعه آقاخان" پرداختیم. طبق وعده ای که داده شد، قصد داریم تا در این نوشتار،  به بیان جزییاتی از "بنیاد معماری آقاخان" و پشت پرده این تشکیلات بپردازیم.


کریم آقاخان در حال سخنرانی در مراسم جایزه معماری بنیاد آقاخان

پرده اول
"جایزه معماری آقاخان(Aga Khan Award for Architecture - AKAA)، هر سه سال یک بار از سوی "بنیاد شبکه توسعه آقاخان" به یک یا چند معمار زنده اعطا می‌گردد.این جایزه که در سال ۱۹۷۷ از سوی کریم آقاخان پایه گذاشته شد، از نظر مالی برترین جایزه معماری در جهان بشمار می‌رود.( به برنده این جایزه ۵۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا اهداء می‌شود).جایزه معماری آقاخان بر خلاف جایزه پریتزکر(نوبل معماری)، بر روی شیوه‌های بومی و اسلامی و راهکردهای معماری کهن و نوین در توسعه جهان سوم نیز متمرکز است.این پروژه ها در کشورهایی قرار دارند که بیشتر جمعیت آن ها را مسلمانان تشکیل می دهند".
توضیحات مذکور، اطلاعاتی است که در وب سایت این بنیاد درج شده است.اما شواهد موجود از عملکرد این مجموعه، کاملا با موارد فوق در تناقض می باشد.

جایزه معماری بنیاد آقاخان

در دهه 1970 میلادی خانواده ی ثروتمند آقاخان.با بودجه ای معادل یک میلیارد دلار، پروژه ای به نام  "Islamic Architecture" (معماری اسلامی) را کلید زد. این پروژه بلافاصله توسط دو دانشگاه "ام آی تی" و "هاروارد" (از پایگاه های اصلی یهودیان برای پیشبرد لیبرالیزم و سکولاریزم سیاسی اجتماعی و فرهنگی) در آمریکا پشتیبانی شد. در ظاهر این پروژه با هدف فرهنگی صورت گرفت. ولیکن سیاست اصلی در این طرح با رویکرد فرهنگی -سیاسی -اقتصادی تبیین شده بود.


تصویر جلد مجله Mimar

در اولین گام مجله ای انگلیسی زبان به نام Mimar”" (که از نام فارسی "معمار" برداشت شده بود) با موضوع "معماری اسلامی و معماری بومی در جوامع مسلمان" در تمام دنیا منتشر شد.بنیاد آقاخان با این اقدام خود را به عنوان محققین "معماری اسلامی"  پرزانته کرد.در مرحله دوم، اساتید دیگر کشورها در دانشگاه هاروارد توسط بنیاد آقاخان جذب گردیدند. از اعضای شاخص گروه راهبردی جایزه معماری آقاخان میتوان به 3 ایرانی  به نام های فرخ درخشانی،محسن مصطفوی وفرشید موسوی و نورمن فاستر(معمار انگلیسی) اشاره کرد.این افراد هیچ کدام متخصصین معماری اسلامی و حتی معماری بومی کشورهای اسلامی نبوده اند.


چند سالی است که دولت سعودی در غالب "طرح توسعه مسجد الحرام" اقدام به احداث ساختمان بلندی با نام "ابراج البیت" نموده است. این پروژه مقدمه ی طرحی پلید از سوی فراماسونرها برای هویت زدایی از حرم امن الهی می باشد.

دلیل این مدعا چیست؟؟

1) نورمن فاستر: معمار فراماسون،در کسوت یهود و با فرم صهیونیست و مجری هویت زدایی از "حرم امن الهی"

حضور نورمن فاستر، در شورای راهبردی جایزه معماری بنیاد آقاخان، کاملا با شعارهای این بنیاد در تناقض است. این معمار "صهیونیست-فراماسون" طراح اصلی پروژه "هویت زدایی از شهر مکه" می باشد. چند سالی است که دولت سعودی در غالب "طرح توسعه مسجد الحرام" اقدام به احداث ساختمان بلندی با نام "ابراج البیت" نموده است . این روند هرچند در جهت رفاه زائرین بیت الله الحرام می باشد ولی باطنی پلید در خود جای داده است که از جمله آن می توان به حذف جمره از نماد شیطان و تبدیل آن به یک دیوار بدون هویت و ساخت برج با نمادهای معماری اُبلیسکی در حریم پیرامونی بیت الله الحرام اشاره داشت. این معماری هم اینک در سراسر اروپا و آمریکا در بسیاری از میادین اصلی شهرها به چشم می خورد. این موضوع در قرن 19 توسط فراماسون ها محقق شد. و بدین ترتیب اُبلیسک نمادی شد از قدرت عظیم فراماسونری در این قرن و این موضوع نشان دهنده عشق شدید و و پنهانی فراماسون ها به این نماد شیطانی است.


نورمن فاستر، معمار مشهور بریتانیایی. وی یک "صهیونیست-فراماسون" می باشد. فاستر از طراحان اصلی پروژه "هویت زدایی از شهر مکه" است.


2) فرشیده موسوی: من  هیچ تجربه ای در معماری ایرانی و اسلامی ندارم

فرشیده موسوی،معمار ایرانی در شهر شیراز متولد شد و در سن 18 سالگی به عنوان دانشجوی معماری در دانشگاه داندی (Dundee) بریتانیا پذیرفته شد. وی در سن 24 سالگی و در هنگام تحصیل برای کسب مدرک کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه هاروارد، با آلخاندرو زائرا پولو(معمار اسپانیایی) ازدواج کرد.در حال حاضر، وی استاد بخش معماری دانشگاه هاروارد است. نسبت فرشیده موسوی و معماری اسلامی در سال 1389 و در پی دعوت شهرداری تهران برای طراحی مجموعه "تهران سرای قرآن" به خوبی مشخص شد. در این سال معاون شهردار تهران تاکید کرد که: "تهران سرای قرآن" با معماری ایرانی-اسلامی ساخته خواهد شد. پس از این اظهارنظر، موسوی سریعا واکنش نشان داد و گفت: "من  هیچ تجربه ای در معماری ایرانی و اسلامی ندارم، چرا که سیزده سال است که از ایران خارج شده و هیچ ذهنیتی در خصوص این نوع معماری ندارم.من فقط می توانم تجربیاتی از معماری غربی را در اختیار مسئولان شهرداری بگذارم".


همکاران ایرانی کریم آقاخان

3) فرخ درخشانی: نسل معماران جوان ایرانی به دنبال حل مسئله هویت نیستند

فرخ درخشانی، فارغ التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران، تحصیلات خود را در مدرسه معماری پاریس ادامه داد. او در حال حاضر مدیر جایزه معماری آقاخان است.وی در  گفتگو با یکی از رسانه های داخلی گفته است: کتابی هست با عنوان «اطلس معماری خاورمیانه» که مقاله‌ی درباره‌ی ایران در کتاب را من نوشتم. بعد از انقلاب اسلامی ایران، معمارانی که سنشان در آن موقع به حدی بود که ماندند و در ایران کار کردند به این رودربایستی افتادند که «ما باید مسئله هویت را حل کنیم.» و این باعث شد که این معماران به خود تلقین کنند که یک مسئله‌ی هویت وجود دارد و برای خود این وظیفه را قائل شدند که کار خود را در این جهت پیش ببرند که اصالت معماری خود را پیدا کنند. این منجر شد به اینکه این معماران برای رویارویی با مسائل روز در یک رودربایستی بیفتند. اما نسل جدید امروز از این رودربایستی‌ها درآمدند و به دنبال حل مسئله هویت نیستند. زیرا که خودشان را جز مردم امروز دنیا می‌دانند و با مسائل روز دنیا دارند پیش می‌روند در واقع این نکته در امتداد مسئله جهانی‌شدن پیش می‌آید و برای همین من احساس امیدواری می‌کنم که با این نسل جوان یک دوره‌ی شکوفایی به وجود بیاید.اگر در زمان قبل، دولت بود که بهترین را معرفی می‌کرد، حالا بخش خصوصی است که بهترین را معرفی می‌کند و دولت مجبور است به دنبال آن برود و این تحول اکنون دارد اجرا می‌شود.


فرخ درخشانی-فرشیده موسوی-محسن مصطفوی

4) محسن مصطفوی: وی اصلا دغدغه ای به نام "پیشرفت و توسعه کشورهای مسلمان" ندارد

محسن مصطفوی،معمار آمریکایی ایرانی تبار است. وی فارغ التحصیل مدرسه معماری AA لندن می باشد و هم اکنون ریاست مدرسه‌ی عالی طراحی دانشگاه هاروارد را بر عهده دارد.مصطفوی استاد برجسته ای در حوزه معماری است،ولیکن با مراجعه به سوابق این معمار،هیچگونه فعالیتی در حوزه معماری کشورهای اسلامی مشاهده نمی شود. وی تمام عمر حرفه ای خود را در انگستان و آمریکا گذرانده است و اصلا دغدغه ای به نام "پیشرفت و توسعه کشورهای مسلمان" نداشته است. مصطفوی، همسر هما فرجادی می باشد.


فرخ درخشانی

5) فریار جواهریان: دفاع تمام قد از جریان فراماسونری

فریار جواهریان، معمار ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و عضو هیئت داوری جایزه معماری آقاخان در سال 2010 می باشد. وی نیز هیچ سابقه ی اجرایی و آکادمیکی درخصوص معماری اسلامی نداشته است و همیشه اظهارنظرهای قابل تأملی درخصوص معماری بیان کرده است. برای مثال، در یکی از یادداشت های خود به تعریف و تمجید از موزه لوور می پردازد و می گوید: "اگر میتران(رئیس جمهور وقت فرانسه) بانی هرم لوور نبود، این موزه هرگز ساخته نمی شد. پروژه هرم شیشه ای موزه لوور در سال های 80 میلادی فرانسه، بسیار پیشتاز به نظر می رسید و دشمنان محافظه کار بیشماری داشت. بینش دوراندیش میتران باعث شد که آن اثر اجرا شود و اکنون هرم لوور، بعد از برج ایفل، پربیننده ترین مکان پاریس محسوب می شود".(مجله معماری و شهرسازی/شماره 97-96/پاییز و زمستان 1388/رویای بیست درصدی)


فریار جواهریان(همسر سابق یکی از کارگردانان مشهور سینما و طراح صحنه بیش از 10 فیلم سینمایی)، عضو هیئت داوران دوره یازدهم(سال2010 میلادی) جایزه بنیاد معماری آقاخان،در کنار دیگر اعضا. وی در یادداشتی درخصوص رابطه برج آزادی و نظام جمهوری اسلامی ایران می گوید: "اگر شهیاد [میدان آزادی تهران] ساختار ضعیفی داشت ، بدون شک، همان اوایل انقلاب،به عنوان سمبل معماری سلطنتی سرنگون و ویران شده بود.اما بنا چنان محکم و استوار بود و چنان عظمتی داشت که اسلامی تلقی شد و جان سالم بدر برد و نه تنها ویران نشد،بلکه به نقطه پایانی تظاهرات تبدیل شد و میدان آزادی نام گرفت و از آن پس رابطه عشق و نفرت 29 ساله ای بین این برج و جمهوری اسلامی آغاز شد".

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته است که موزه لوور، یکی از مشهورترین بناهای "فراماسونری " در دنیا می باشد. در طراحی این موزه، از مشهورترین نماد فراماسونری(هرم)استفاده شده است. علاوه بر این،Dan Brown” "در کتاب "رمز داوینچی"به کنکاش در این بنا می پردازد و اعلام می کند که در ساخت این هرم، ۶۶۶ پنجره(عدد مقدس شیطان پرستان) به کار رفته است. همچنین در کتاب "مبانی فراماسونری"، تألیف گروه تحقیقات علمی ترکیه (هارون یحیی)، از میتران، به عنوان یک "فراماسون تمام عیار" تعبیر شده است.



هرم شیشه ای موزه لوور در پاریس؛ یکی از مشهورترین بناهای "فراماسونری "

پرده دوم:

همکاری نزدیک با فرقه وهابیت و دوستی با امیرقطر

 
کریم آقاخان دوستی دیرینه ای با سران وهابیت در منطقه خلیج فارس دارد.در سال 2010 میلادی، معرفی برندگان جایزه معماری آقاخان در نیویورک انجام شد و سپس مراسم اهدای جوایز،با حضور امیر قطر و همسر یهودی وی در دوحه،پایتخت قطر برگزار شد. در حاشیه این مراسم، مرکز اسلامی آقاخان در دوحه نیز افتتاح شد. همانطور که در ابتدای این نوشتار اشاره شد، بنیاد آقاخان با اهداف فرهنگی،سیاسی و اقتصادی به برگزاری مسابقات معماری می پردازد. تلقی این بنیاد از معماری اسلامی، همانا، یک هنر معماری تزئین گرا و تجمل گرا می باشد.کریم آقاخان در مرحله دوم سرمایه گذاری کلان خود، با صرف یک میلیارد دلار دیگر، به ترویج این معماری در تیراژ بالا پرداخته است. این سبک کاملا مطابق میل پادشاهان تجمل گرای عربی می باشد و از تمامی پیشرفت های دنیا به دور است.مباحثی همچون معماری پایدار،توجه به محیط زیست،انرژی،مباحث سوسیالیستی،مباحث مدرنیته و....از جمله ی مواردی است که هیچ جایگاهی در معماری اسلامی آقاخان ندارد.


فرخ درخشانی در کنار کریم آقاخان، امیر قطر و همسر یهودی وی


یکی از اهداف کریم آقاخان، از برگزاری مسابقات معماری،گسترش مراکز این فرقه در جهان و علی الخصوص کشورهای اسلامی می باشد.وی 2 هدف عمده در تأسیس و گسترش این مراکز را، بدین گونه تشریح کرده است:.نخست، خدمات آموزشی آقاخان، که مؤسسه‌ای بشردوستانه است، با تکیه بر تجربه‌ی فراوان خویش در بسیاری از قسمت‌های جهان به ارائه‌ی آموزش کودکان ابتدایی، بر اساس مبانی سکولار و غیر فرقه‌ای، با بالاترین استانداردهای بین‌المللی خواهد پرداخت. وی درخصوص دومین هدف نیز می گوید: شبکه‌ی توسعه‌ی آقاخان در خاورمیانه و منطقه‌ی خلیج]فارس[، و دیگر کشورهای مسلمان، در حوزه‌های توسعه‌ی شهری، حفاظت و بازسازی، به صورت سرمایه‌گذاری خُرد، فعال است و مراکز اسماعیلی در آینده به عنوان منبعی برای حمایت از این فعالیت‌ها وارد عمل خواهد شد. 


در حال حاضر، یکی از مجلات تخصصی حوزه معماری در ایران، ادامه دهنده ی مسیر مجله Mimar می باشد و به ترویج تفکرات بنیاد آقاخان(در قالب ویژه نامه) می پردازد. در این مجله، صراحتا از فرخ درخشانی به عنوان مشاور بین الملل(با تأکید بر جایگاه این معمار در بنیاد آقاخان) نام برده شده است. سردبیر این مجله، داراب دیبا (استاد دانشکده معماری دانشگاه تهران) و مدیرمسئول،رضا رضایی راد می باشد.**نکته مهم: اسامی همکاران این مجله،بنا بر رعایت اصول اخلاقی،مخدوش شده است.لذا تنها نام افرادی که مسئولیت حقوقی این نشریه را بر عهده دارند،اعلام شده است.

فرقه اسماعیلیه، علیرغم وقوع رخدادهایی چون،انقلاب اسلامی ایران و جریان های بیداری اسلامی در خاورمیانه و همچنین گسترش اسلام در اروپا و غرب،هرگز خط مشی خود را تغییر نداد.این یعنی،اسلامی که هیچگونه سبقه اجتماعی ندارد.عدالت طلب نیست،ظلم ستیز نیست؛مصداق کامل اسلام امریکایی که مشخصاتش را امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بارها گوشزد کرده اند؛اسلام مرفهان بی درد،اسلام پذیرنده ظلم.این ها در "”Islamic Architecture آقاخان موجود است. در زمانه ای که غربی ها تمام هم و غم خود را صرف پرداختن به موضوعاتی چون انرژی،محیط زیست،تمدن،فرهنگ و معماری ،شهر و توسعه پایدار می کنند.این جماعت به تکثیر معماری بی محتوا در کشورهای مسلمان می پردازد.


در حال حاضر،این بنیاد در داخل ایران، به برگزاری سمینارهای یکروزه(با تأکید بر عضویت سخنرانان در بنیاد آقاخان) می پردازد.نکته جالب اینجاست که هزینه ای معادل "هشتصد و پنجاه هزار ریال" از شرکت کنندگان در سمینار دریافت می شود.**نکته مهم:بنابر رعایت اصول اخلاقی، اسامی افرادی که در معرفی خود از نام بنیاد آقاخان استفاده نکرده اند، و همچنین اطلاعات دیگر در این پوستر،مخدوش شده است.

پرده سوم:

از اعانه دادن "کریم آقاخان" به مسلمانان تا عکس یادگاری با شیمون پرز

"نکدت اجران"،استاد اعظم فراماسون می گوید: "چهرة صوری فراماسونری در لباس مبدّل یک سازمان اجتماعی و خیریه و برای پنهان ساختن فلسفة این سازمان ظاهر می‌شود. در حقیقت، هدف آن تحمیل نظام‌مند فلسفة خاص خود بر اعضا و همچنین جامعه است". در حقیقت، فراماسونري یک جریان روشنفکری است که کارش فقط تربیت انسان هاست، در واقع جنبۀ تخریبی آن را پنهان كرده و وانمود مي كنندکه فراماسونري یک جریان عام المنفعه و خیریه و تربیتی است... این جمعیت "نهان روش" که به صورت پنهانی نفوذ می کند، درصدد تحقق حاکمیت صهیونیزم بر جهان است. صهیونیزم بین الملل سال ها و قرن ها فعال بوده است و بسياري از تحولات را پشتیبانی می کرده است.


عکس یادگاری کریم آقاخان و شیمون پرز





"صائب عریقات" یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، فاش کرد که امیر قطر در پروژه های شهرک سازی در بیت المقدس و کرانه غربی سرمایه گذاری کرده و در توسعه این پروژه ها مشارکت فعالانه دارد. شواهد نشان می دهد که همسر یهودی امیر قطر با محافل فراماسونری-صهیونیستی ارتباط نزدیکی دارد و در ترغیب شیخ حمد به همکاری با صهیونیست ها نقش ویژه ای دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • فاطمه ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    2 10
    خدا خیرتون بده . رحمت به شیر پاکی که نویسنده این مطلب خورده . من معمار هستم . خدا شاهده که توی این وورک شاپ ها که از این استاد های فراماسون دعوت میشه چه خزعبلاتی به خورد دانشجوهای معماری ما نمیدن . ذهن بکر دانشجو ها و مهندسان جوان ما رو استحاله کردن . این معمارهای فارسی زبان بهترین ابزار هستند برای معرفی معماری غربی و خصوصا فراماسونی به جوانان ما . طوری توی همایش هاشون از معماری غربی حرف میزنن که دانشجوی ایرانی و استاید هاج و واج فقط نگاه میکنند و حسرت غربی ها رو میخورند . تورو خدا یکی جلوشونو بگیره . هر روز مجلات و پژوهشکده های معماری جدیدی مثل قارچ تو ایران داره تاسیس میشه و همگی در اون جهت دارن فعالیت میکنن . جدیدا هم روی آوردن به کار کردن روی مخ اساتید معماری و کارگاههای معماری ایجاد شده فقط برای اساتید نه دانشجویان . خدا بهمون رحم کنه .
  • مسعود ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 1
    اینها تمام همکاران ایرانی بنیاد آقا خان نیستند؛ تعداد دیگری نیز وجود دارند.
  • سید رضا ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 6
    با سلام ممنون از اطلاع رسانی شما ولی باید بگم خیلی کمتر از اون چیزی که باید بدونیم میدونیم بنده نزدیک به ده سال است در وادی معماری گیج میزنم تا جایی که از از حرکات دنباله دار افکار برنامه ریزی شده غرب و اهدافشون اطلاع پیدا کردم چند وقت پیش هم گزارش کامل ایراج البیت و تفکر فاستر رو مطالعه کردم نباید به این خبرها خلاصه بشه و باید گروهی قوی تر از اونا ایجاد کرد مواظب باشیم در تفکرات و طراحی هایمان اسباب دست اونها نشیم من با ذکر منبع در وبلاگم ذکر کردم
  • امیرسجاد ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 6
    سلام منم معمارم خدا رو شاهد میگیرم معماری یکی از مهمترین ابزارهای صهیونیستهاست برای پیشبرد اهداف شیطانی و کثیفشون بقول چرچیل ملعون ما شهرها رو میسازیم و شهرها مارو تو رو بخدا از این جور مطالب بیشتر بنویسید و بنویسید که دستگاه تبلیغاتی شیطان و غرب چگونه معماران برتر رو معرفی میکنه که همه یهودی هستن ... .
  • العبد ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 5
    اين سلسله گزارش ها فوق العاده روشن گر است. احتمالاً عده اى و يا ارگانى در داخل كشور به صورت هدايت شده موضع گيرى كنند مراقب باشيد 
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 4
    نگاه کن خیلی جالبه نوشته زمان سمینار 30 آذر 91 . من واقعا" نمیدونم دستگاهای اطلاعاتی خبر دارن و اجازه برگزاری همچین سمیناری رو دادن یا نه !! مشرق بعنوان یه کاربر ازت درخواست دارم این مطلب حتما" به گوش مسئولین برسون تا دیرتر از این نشده
  • سید افغانی ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 3
    خدا لعنت کنه این آقاخان رو , در افغانستان تنها کسانی که مروج شراب خوردن و روابط نامشروع هستند کسانی هستند که منتسب به این شخص آقاخان هستند و امام اسماعیلیه های افغانستان هم الان آقاخوان هستند واقعا برای ترویج افکار خودش در افغانستان بیش از حد کار میکند و هم چنین شخصیت های بزرگ افغانستان را ساپورت میکند , خدا لعنتش کند بلایی بر سر مردم مسلمان افغانستان می آورد که خدا فقط میداند , یا حیدر
  • سجاد ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 7
    به نحوه دست دادن آقا خان توجه کردین .
  • بهروز ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    داراب دیبا،از نزدیکان فرح دیبا(همسر محمدرضا پهلوی و یکی از حامیان جریان فراماسونر) است.ایشون ارتباطات نزدیکی با فرح داره.از تریبون دانشگاه و همچنین مجله برای تبلیغ و ترویج اهداف آقاخان خیلی استفاده میکنه
  • حسام ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 0
    فریار جواهریان،همسر داریوش مهرجویی است.
  • سید احسان ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 2
    خیلی عالی بود.. کی باید جلوی برگزاری اینطور سمینارها و همایشهارو بگیره؟
  • AAA ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 2
    هر چه ميخواهد دل تنگت بگو
  • مسعود ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 1
    آقاي هاشمي رفسنجاني در زمان صدارتشان همه هم وغمشان را به كار گرفته وساختماني در رفسنجان ساختند(براي پيشرفت رفسنجان!!!)ونامش را گذاشتند موزه رياست جمهوري,معماري اين موزه دقيقا" بر اساس معماري فراماسونهاست.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 0
    ولی نورمن فاستر اونجوری دست نداده!
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 0
    بارکلا زبل خان!
  • shahrokh ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 2
    مشرق ..ممنون
  • BAGDSGHD ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    10 1
    خاک بر سر همه تون که نظر دادین ، این قدر کوته بین هستید افرادی که وارد دانشگاه هاروارد می شوند وافرادی که از اونجا فارغ التحصیل می شوند ودر این زمینه کار می کنند مسلما عقلشان از شماها که اینجا نظرات چرندی دادید بهتر می دانند موضوع چیست همین طوری فکر می کنید که وضع مملکتمون این طوریه
  • رسول ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    2 1
    انسان ذاتا علاقمند به مسایل مرموزو اسرارآمیز هست اصلا نقطه قوت فرماسنریها در تبلیغ به رازدازی بودنه که هر انسانی به طرفشون سوق داده میشه.خواهشا همگی به این اسرارآمیز بودنشون دامن نزنین.باید ریشه را یافت یعنی عیان کردن اسرارآمیز بودنشون.که همگان ببینن هیچ رمزو رازی این بین نیست.
  • علیرضا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 6
    صهیونیست ها برای مقابله با آموزه های اصیل اسلامی،از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.ای وای از این فریب خوردگان
  • دانشجوی معماری ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 2
    داراب دیبا،در مسابقات معماری ایرانی به عنوان داور حضور داره و این جریانو تبلیغ میکنه.ایشون رفت و آمدهای بسیاری هم با ..در خارج از کشور داره
  • حامد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 6
    واقعا باید به وجود سایت مشرق و این گزارشهای محشرش افتخار کرد
  • شیعه ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    رسول اكرم صلى الله عليه و آله : يا عَلىُّ اصدِق وَإِن ضَرَّكَ فِى العاجِلِ فَإِنَّهُ يَنفَعُكَ فِى الآجِلِ وَلاتَكذِب وَإِن يَنفَعكَ فِى العاجِلِ فَإِنَّهُ يَضُرُّكَ فِى الآجِلِ؛ اى على راست بگو اگر چه در حال حاضر به ضرر تو باشد ولى در آينده به نفع توست و دروغ نگو اگر چه در حال حاضر به نفع تو باشد ولى در آينده به ضرر توست.
  • حدیث ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    امام صادق (ع): إیّاکُم وَ مُجالَسَةَ المُلوکِ وَ أبناءَ الدُّنیا فَفی ذَلِکَ ذَهابُ دینِکُم وَ یُعَقِّبُکُم نِفاقاً. از همنشینی با صاحب منصبان و دنیا پرستان بپرهیزید که این همنشینی دین شما را برده و نفاق می آورد.
  • منتقد این نظر ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    امام على عليه السلام: وَيحُ النّائِمِ ما اَخسَرَهُ! قَصُرَ عُمرُهُ وَ قَلَّ اَجرُهُ؛ واى بر آن‏كه در خواب (غفلت) است! چه زيانكار است! عمر او كوتاه شده است و پاداش او كم.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    واقعا جای تاسف که طراحی تهران سرای قرآن را به خانمی بدن که هیچ سررشته ای از معماری ایرانی _اسلامی ندارد
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    چه اسم قشنگی داری؟! حالا تو خون کثیف خودشو آلوده نکن! درست میشه!
  • علی مهدوی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 2
    روایت از امیر(ع):اگر عدالت حاکم نباشد حماقت است اگر با موضوعات پیرامون خود با حسن نیت برخورد کند. از اوضاع و احوال دنیا بر می آید که عدالت در جامعه بشری حاکم باشد؟؟؟؟؟؟ پس حماقت است اگر رفتار این جماعت(اسماعلیانه صهیونیست) را با حسن نیت تعبیر کنیم.البته بازار کفر و دین مشتری خود را دارد.به امید دفع فتنه از تمام جهان ظهور حضرت صاحب الزمان(عج)
  • مریم ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    پروفسور هما فرجادی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وای خدای من،وااااااااااااااااای
  • قرباني ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 2
    گزارش جالب و خوبي بود تشكر از مشرق
  • هادی اکبری ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    ok
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    3 1
    یا علی. جماعتی هستند اینجا که از کلام تو مدد می گیرند و بر اساس شنیده ها و خوانده هایی مغرضانه، بدون آنکه خود زحمت مطالعه را بر دوش کشند، بر جهل مرکب خویش مهر تایید می زنند و همگی غیر خود را صهیونیست می دانند. به خدا که شرم دارم از این مسلمانی! اگر این است - که نیست - مرام شیعه و دین و مذهب که اینان معتقدند، یا علی من پشیمانم از آن. سگ صهیونیست بر تفکرات کسانی همچون علی مهدوی شرف دارد.
  • yaser ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    aghlet ke yekam bozorg shod va zaman ham ke yekam begzare mifahmi ke ki kutah fekre :)
  • حسین ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 0
    مه فشاند نور و سگ عوعو کند هر کسی بر طینت خود می زیید
  • علی درخشان ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    چرا از هتل لاله که جزو اموال آقا خان می باشد و در آمدش برای ایشان ارسل می شود چیزی ننوشتید.
  • معماری سیا ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    خوبه سری به خیابان افریقا (جردن) بزنید تا ساختمان طراحی از کاخ سفید را مشاهده کنید .
  • نارون ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    اونا خودشون اجازه برگذاری را دادن!
  • آقاخان ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    تهران هتل لاله زودتر درآمدش را بفرستید .
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    هتل لاله اموال آقاخان
  • اموال آقاخان ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    هتل لاله
  • بی وطن ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 0
    حالا بگو ماهی چند می گیری . که چرکه بیاندازم ببینم می ارزد یا نه .
  • علی ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 2
    سلام همه اینا درست بد نیست یک سری هم به مشهد بزنید ببینید این ساختمون های دور حرم امام رضا علیه السلام رو یک زمانی از جاهای مختلف توی شهر میشد ایستاد حرم رو دید و سلام داد به آقا الان نمیشه کلی ساختمان بلند دور حرم امام رضا علیه السلام ساختند که از گنبد و گلدسته های حرم بزرگتره از بست پایین میشه ساختمونهای اون طرف (بست بالا ) رو دید که بلند تر از گنبد و گل دسته های حضرت هستند وبعد کافیه یک سری به میدان شهدا این افتضاحه شهرداری مشهد در بزنید وببینید در کنار حرم امام رضا علیه السلام از چه معماریی استفاده کردند و چی ساختند وهنوز هم ادامه داره ویکی نیست بهشون بگه بالا چشمتون ابرو. بیایم ویک سری به اینها بزنیم وببینیم اینها هم دانسته وندادانسته کم از موسسه آقا خان نمیارند (واقعا مسخرست اگه بگیم نادانسته). باتشکر
  • عارف ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 0
    منظورت رفتو آمد با سیا داره
  • ناظر ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    گذارشی از خیابان افریقا ساختمان کاخ سفید تهیه نمائید .
  • محمد ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    واقعا مطالب مبسوط و با ادله ای ارائه می دهید. موفق باشید
  • razi ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    4 0
    واقعا برای شما که به صورت یکجانبه گزارش تهیه میکنید و حق دفاع به کسی نمی دهید متاسفم. در این دنیایی که توهین به پیامبر اسلام را هدف خویش قرار داده اند شما هم در راستای اهداف آنها به فرزند پیامبر توهین میکنید.اگر عرضه اش رو دارید شما هم یک جایزه معماری داشته باشید پس ادعای مفت نکنید .آیا شما حاضرید به امام غایب شما توهین بشود.ای کسانی که ادعای شرف و آزادگی میکنید به فرموده ی امام حسین حداقل آزاده باشید ای دین به دنیا فروشان. کارهای بشر دوستانه ومنابع مالی شبکه ی توسعه ی امام ما معلوم است.بیایید به جای نفرت و افترا نسبت به همدیگر با هم مهربان باشیم .از امام ما یاد بگیرید اخلاق مدارا را وی همچون جدش رسول الله که یهودیی بر سرش خاکستر میرخت ولی پیامبر احوالش را میپرسید الان هم شما هم همان طورید.کمکهای امام ما به زلزله زدگان بم و ... جاهای دیگر اصلا در تلویزیون و جاهای دیگر اعلام نمی شود و شماها فقط منابع امام ما را میخواهید و فقط در جهت نفاق وتفرقه بین مسلمین کار می کنید واین بر خلاف سیره و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.
  • دمت گرم مشرق ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 8
    بهترین عبارتی که در این دو گزارش دیدم این بود: "چهرة صوری فراماسونری در لباس مبدّل یک سازمان اجتماعی و خیریه و برای پنهان ساختن فلسفة این سازمان ظاهر می‌شود. در حقیقت، هدف آن تحمیل نظام‌مند فلسفة خاص خود بر اعضا و همچنین جامعه است". مشرق،زدی تو خاااااااال.حال کردم
  • بنده ی خدا ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 6
    بابته این گزارش زیبا از شما متشکرم.نکته ای را خطاب به همه عزیزان،خصوصا طرفداران کریم آقاخان عرض میکنم.رهبر معظم انقلاب درخصوص بصیرت فرموده اند:در دوران ممزوج شدن حق و باطل بايد مراقب بود كه حق و باطل مشتبه نشوند و انجام هر حركت عمومي در وضعيت كنوني جهان براساس بصيرت باشد.
  • محمد كاظم ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 6
    واقعا ممنونم اگر فعاليتهاى تشكيلات مخوف فراماسونرى براى جوانان روشن بشه بسيار عاليست من مطالعات خوبى دراين زمينه دارم با محسن مصطفوى سالها همكلاس بوده ام قضايا بسيار پيچيدهتر از اين حرفهاست اينها مثل اختاپوس در جوامع اسلامى ريشه دوانده اند بعضى از حكام هم همسو با دولت غاصب وكودك كش اسراييل با انها همكارى ميكنند هزينه انتخابات بسيارى از دول غربى را ميدهند از مشرق متشكرم
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 3
    دم استاد علی اکبر رایفی پور گرم، کسانی که به استاد انتقاد میگرفتند تحویل بگیرند
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    3 0
    سلام من هم .... هستم ! اصلا" برید و بزنید تمام شیشه های دانشكده های معماری رو بشكنید ! اصلا" معماری میخواهیم چكار ؟ یعنی ساختن چارتا ساختمون و مغازه و خیابون باید این همه دنگ و فنگ داشته باشه ؟ اصلا همه بناها و معمار ها رو بگیرین بندازین تو زندون ! این بنا ها اگه آزاد بشن ، همشون فراماسون میشن !!!!!!!!!!!!!
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    پس حالا كه اینطوریه ! بچه ها بلند شین بریم شیشه هاشونو بشكونیم !!!!!!!!!
  • آبان ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    5 0
    شایان توجه و افتخار من بعنوان یک اسماعیلی هست که مطالبی مثل این و بقیه بد میگن از خدمات بشر دوستانه و جان دادن مجدد به معماری اسلامی توسط آقاخان . یک عکس از پارک الازهر مصر هم میزاشتی و جاهای دیگری که آقا خان ساخته و مرمت کرده، سوریه و ... اگر شما تعریف و تمجید کنید باید شک کرد در حقانیت این مرد . من و مردمی که در این کشور زندگی میکنن هر روز بیشتر متوجه میشن که فراماسون کیه، دزد کیه مسلمانی چیه و تصویری که شما از مسلمانی میخاید بسازید چیه اینا دست و پا زدن انسان های ضعیفی است که سعی دارن خورشید رو بپوشونن .
  • مقداد ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 13
    خیلی جالبه.کلمه mimar یا همون معمار خودمون دقیقا معنای mason رو میده. دیگه از این راحت تر میشه وابستگی اینا رو به فراماسونا ثابت کرد
  • بشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    5 0
    قابل توجه افرادی که بدون هیچ اطلاعاتی دارن از مشرق و مطالب اون طرفداری میکنن: این مذهب در ایران قابل احترام بوده و از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران قابل تائید میباشد. در ضمن این مذهب در ایران دارای دفتر رسمی میباشد.!
  • مجید ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    2 0
    معماری اسلامی؟!!! در کشورهای عربی هر چیز که نامش در ایران اسلامی است، عربی است. معماری عربی، رقص عربی، لباس عربی. خیال پردازی را کنار بگذارید.
  • عظيم ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    كاش خودتان از اون بصيرتي كه حضرت امام مي فرمودند اطلاع مي داشتيد!!
  • عظيم ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    ببخشيد ها شما كه ديگه با اين نظر دادنتون آخرشين !! يكم مطالعه كنيد بعد از دوستتون محسن مصطفوي حمايت كنيد. خيلي ضايع بود حمايتتون . . . .
  • عظيم ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    4 0
    زنده باشي آبان عزيز !! اما همون بهتر كه اينا خورشيد زير ابر رو نبينند. . . چون معرفت به امام وقت پيدا كردن خودش سعادتي مي خواد كه آرزوي ما نيست كه اينها داشته باشند.
  • همشهری ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    4 0
    با با جان اگ چیزی نمیدونید نظر ندید اون بابایی که شما میگید کامران دیباست(پسر عموی فرح ریبا) در ضمن ایشون (داراب دیبا)یکی از استادان به نام معماری در دانشگاههای ایران اسلامی ما هستند
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    شهرك رشديه تبريز حتي مسجد منطقه نماد فراموسونري رو در ذهن تداعي ميكنه
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    1 0
    متاسفم براي ادم بي سواد متوهم و جيره خواري كه همچين اراجيفي رو نوشته
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 1
    آقای ناشناس بالایی ، اگه میدونستی فراماسونرها کی هستن هیچوقت همچین حرفی رو نمیزدی . فراماسونرها قبل از این با اسلام سر ستیز داشته باشن و با مسیحیت و یهیودیت واقعی سره جنگ دارند و تمام اعداد و نمادهاشون در مخالفت با حضرت عیسی و حضرت موسی هستش . نمونش عدد 666 که واژگون عدد 999 که عددی بسیار مقدس در آیین مسیحیت هستش به شمار میره در ضمن از طرز فکر امثال تو این افکار و این حرف ها چیزه غیر منتظره ای نیستش ! برات متاسفم
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    1 1
    ناشناس بالایی ، ما هیچوقت از این کارا نمیکنیم ولی امثال تو بودن که در زمان فتنه کاری جز آتیش زدن سطل آشغال و شیکوندن شیشه اتوبوس بلد نبودن . از امثال تو همچین حرفایی بر میاد ;)
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    همشهری واژه اسلام خوب به کار بردی . تنها چیزی که با این اساتید به اصطلاح معماری سنخیت نداره واژه اسلامی هستش
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 1
    جدیدا" مد شده هر ملحد بی دینی میاد از ادبیات اسلامی در گفتارش استفاده میکنه که حرف و نظرش بین مردم مسلمان جا بندازه ، خدا لعنت کنه رو یکیش مثه همین آبان
  • میهمان ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 1
    دقيقا همينطوره...واقعا يكي نيست تحقيق كنه اين شركتهاي متولي طرح ميدان شهدا كه از مردم ارزان خريدند و حالا خداتومن مي فروشند و اين معماري عجيب غريب و بي توجهي به حريم حرم، كي ان و دارن چه مي كنند.. اينا بدترند از آنهايي كه در مقاله ذكر كرديد.
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    آیا دست این بنیاد یا همفکران آنها در پروژهایی مانند سیتی سنتر اصفهان وجود ندارد
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    3 0
    گروه فشار
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    2 0
    خاک بر سرت مشرق که توهماتو به خرد مردم میدی
  • منتقد این نظر ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 1
    پيامبر صلى‏ الله عليه ‏و ‏آله : اِنَّما مَثَلُ اَهْلِ بَيْتى فيكُمْ كَمَثَل سَفينَةِ نوحٍ عليه‏السلام مَنْ دَخَلَها نَجا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها غَرِقَ؛ مَثَلِ اهل بيت من، همانند كشتى نوح است كه هر كس سوار آن شد، نجات يافت و هر كس رهايش كرد، غرق گرديد.
  • منتقد ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 1
    امام صادق عليه السلام : اِنَّ لِلمُؤمِنِ عَلى المُؤمِنِ سَبعَةَ حُقوقٍ، فَاَوجَبُها اَن يَقولَ الرَّجُلُ حَقّا وَ اِن كانَ عَلى نَفسِهِ اَو عَلى والِدَيهِ، فَلا يَميلَ لَهُم عَنِ الحَقِّ؛ مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر چند بر ضد خود يا پدر و مادرش باشد و به خاطر آنها از حق منحرف نشود.
  • در جواب همشهری ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 4
    آقای همشهری،داراب دیبا هم پسر عموی فرح دیبا است.در ضمن،هم دوره ای های ایشون،خیلی خوب میشناسنش و میدونن که اصلا آدم فرهیخته ای در حوزه ی معماری نیست.ایشون مروج غربزدگی در محیط های دانشگاهیه
  • آذز ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 3
    همانا خورشید برای ما، وجود مبارک حضرت مهدی(عج) است.اللهم عجل لولیک الفرج
  • میشناسمت ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    1 0
    چه توجیه مزخرفی
  • محمد حسین ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    1 1
    و ما هم متأسفیم برای جیره خوارانی همچون شما که پیرو صهیونیست هستید
  • معمار منتقد ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 9
    داراب دیبا و فریار جواهریان،داوران مسابقه معماری میرمیران هم هستند.یکی دیگه از داوران این مسابقه هم عباس کیارستمی(فیلمساز وطن فروش)هست.
  • خورشید ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 6
    از فحش دادنت فهمیدم که نویسنده این گزارش،زده تو خال و حقیقتو گفته.مشرق دوستت داریم
  • میثم ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 1
    حقیقت تلخه،اینقدر تلخ که فریب خوردگان رو به فحاشی وادار میکنه
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    اگه لعنت فرستادن آسونه، پس خدا خودت رو لعنت کنه مدعی دین بی عمل ای زنبور بی عسل که فقط نیش زدن رو بلدی. فقط امثال تو بلدند از اسلام بگن لابد!!
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 1
    دمت گرم مشرق می خوای با این گزارش های متنوع و دقیق، اسماعیلی های ایران رو از سوراخ شون بیاری بیرون. واقعا خوشم اومد. حرفه ای هستی. ادامه بده ترکوندی. کمک کن لانه این ........... های جدید رو پیدا کنیم، کارشان ساخته است. تا حالا قایم بودند حالا یواش یواش دارند پیدا میشن. الان نظرات مخالفان این کامنت رو خودت می بینی!
  • حسین ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    4 9
    قابل توجه شما: اسماعیلیان در هیچ کجای دنیا مخفیانه زندگی نمیکنند !!! ما در ایران خیلی آشکارتر از اونی که شما فکر میکنید داریم زندگی میکنیم. فقط چشم بصیرت میخاد که بتونین ببینین. واقعا برای شما و امثال شما متاسفم و این شعر رو دوباره بهتون تقدیم میکنم: مه فشاند نور و سگ عوعو کند ...
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 1
    "معمار" فارسی نیست عربی است.
  • ناشناس ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 6
    برای من این نکته جالبه که نویسنده به هویت دو نفر دیگه از اعضای پانل این سمینار ۳۰ آذر با سخنرانی هما فرجادی توجه نکرده و عکس و نام اونها رو مخدوش کرده : ۱-کاوه بذرافکن که مرید و تربیت شده داراب دیباست . ۲-نشید نبیان که او هم از اساتید دانشگاه هاروارد هست ! مهره ها خیلی هوشمندانه چیده شدند!
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    بابا این اراجیف چیه دارین قطار می کنین. این آدما دارن کار فرهنگی می کنن واقعا لیاقتتون اینه که هیچ کس به مملکتتون پا نذاره تا همینطور بی سواد و بی خبر از دنیا بمونین!!! خااااک بر سرتون
  • افشین ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    این یک قانون کهن و جهانی است " تا وقتی که برای خود آرزوها و اهداف بزرگی ندارید همواره بنده و برده استراتژی های دیگران خواهید ماند" کجاست یک تشکل قوی و موثر در معماری ایران ... کجاست مدیری که جهانی فکر کند و درگیریهای درون سازمانی مجال بزرگ اندیشیدن به او بدهد. کجاست حمایتی که اندیشمندانه افقی جهانی را پیش روی چشمان بزرگمردان ما بگشاید.
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    کامران عدل هم از همکاران ایرانی بنیاد معماری آقاخانه.ایشون عکاس پروژه های برگزیده این جایزه بود
  • هادی ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    0 0
    حال که سخن از معماری می رود بیراه نیست سخن مرحوم پروفسور حسابی را هم بشنویم که نیکو گفته بود"جهان سوم جايي است كه هر كس بخواهد مملكتش را آباد كند،خانه اش خراب مي شود و هر كس كه بخواهد خانه اش آباد باشد بايد در تخريب مملكتش بكوشد". گر نهی پرگار بر تن تا بدانی حد ما حد ما خود ای برادر لایق پرگار نیست کار و حد معمار را معمار میداند نه شعار نویسانی که لایق به قضاوت نسشتن معماری نیستند. هنر شما نیکو روشن است : تبدیل عمارت به ویرانی. وزن سخن راقمان این نوشته نا خوانده مشخص است و پاسخ گفتن به آن هم پر واضح بیهوده. سعایت شما بر بیراهه رفتن سرانجامی نخواهد گرفت هموطن. جان نباشد جز خبر در آزمون هرکه را افزون خبر جانش فزون فروغ و طلوع راستی را بر مشرق خبرنامه تان امید داریم.
  • ناشناس بعدی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    0 0
    پس درود بر تلاش و همت والای کامران عدل. امیدوارم مدارج موفقیت رو یکی پس از دیگری طی کنه.
  • کلسوم ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    0 0
    مشرق چی واسه خودت بافتی!!!! یاوه گوئی نکن؟ کند ذهن، ذهتو تیز کن کودن!
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    خیلی استفاده کردم،حتی از نظرات موافقرومخالف.سپاس از روشنگریتون.موفق باشید.
  • ناشناس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام ازمطالب روشنگری تان ممنون هستم لطفا برنامه هاتون به روز شود واگراطلاعات جدیدتری دارید درمتن بیاورید. موفق باشید.
  • آرام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    واقغا متاسفم برای شمایی که این مطالب رو مینویسید و نگاه منفی دارید نسبت به این بنیاد. که اگر اطلاعات کافی داشتید و جامع میدونستید که اگر این بنیاد نبودو حمایت مالی اش از کشورهای در حال توسعه ما همه مسلمانان بی هویت بودیم که نه گذشته ای داشتیم و نه آینده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس