کد خبر 178017
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳

انگار هشتصد سال گذشته است. انگار داریم به اقلام دوره قبلی زمین‌شناسی می‌نگریم. باور کردنی نیست که پژو 405 در سال 89 فقط 13 میلیون تومان بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از بازار خبر، این گوشه‌ای از قیمت‌های بازار سال 90 است. تورم 80 درصد هم که باشد باز نمی‌تواند قیمت تمام شده را تا این حد بالا ببرد. شاید اگر آن موقع خودرو می‌خریدید و انبار می‌کردید امروز بهتر از دلار و سکه برایتان سودآوری می‌کرد.
 
قیمت جدید: پژو 405 بنزینی 18 میلیون و 800 هزار تومان.
قیمت قدیم: پژو 405 بنزینی 13میلیون و 100 هزار تومان.
 
قیمت جدید: پژو 405 دوگانه 19 میلیون و 800 هزار تومان.
قیمت قدیم: پژو 405 دوگانه 14 میلیون و 600 هزار تومان.
 
قیمت جدید: پارس بنزینی 24 میلیون و 700 هزار تومان.
قیمت قدیم: پارس بنزینی 17 میلیون و 100 هزار تومان.
 
قیمت جدید: پارس دو گانه‌ 25 میلیون تومان.
قیمت قدیم: پارس دو گانه‌ 18 میلیون 100 هزار تومان.
 
قیمت جدید: سمند معمولی بنزینی 18 میلیون و 400 هزار تومان.
قیمت قدیم: سمند معمولی بنزینی 13میلیون و 500 هزار تومان.
 
قیمت جدید: سمند معمولی دوگانه 23 میلیون و 300 هزار تومان.
قیمت قدیم: سمند معمولی دوگانه 14 میلیون و 500 هزار تومان.
 
قیمت جدید: سمند LX بنزینی 19 میلیون و 900 هزار تومان.
قیمت قدیم: سمند LX بنزینی 15 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: سمند LX دوگانه 23 میلیون و 400 هزار تومان.
قیمت قدیم: سمند LX دوگانه 16 میلیون و 100 هزار تومان.
 
قیمت جدید: سورن 25 میلیون و 450 هزار تومان.
قیمت قدیم: سورن 16 میلیون و 600 هزار تومان.
 
قیمت جدید: تندر 90 E2 فول 23 میلیون و 500 هزار تومان.
قیمت قدیم: تندر 90 E2 فول 16 میلیون و 600 هزار تومان.
 
در بازار خارجی که اوضاع بدجور وخیم است. خودروهای داخلی که با هزار اما و اگر و کارشناسی و بازبینی و نظارت و استاندارد و قیمت‌ مصوب و سازمان حمایت و چه و چه نشد که به قیمت منطقی برسند. داستان خارجی‌های وارداتی که بماند.
 
قیمت جدید: هیوندای آزرا 2010 اگر باشد 90 میلیون در غیر این‌صورت 2013 به قیمت 146 میلیون تومان.
قیمت قدیم: هیوندای آزرا 56 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: هیوندای آوانته 52 میلیون تومان.
قیمت قدیم: هیوندای آوانته 27 میلیون و 800 هزار تومان.
 
قیمت جدید: هیوندای سوناتا 2010 اگر باشد 85 میلیون تومان در غیر این صورت 2013 به قیمت 112 میلیون تومان.
قیمت قدیم: هیوندای سوناتا 46 میلیون و 500 هزار تومان.
 
قیمت جدید: تویوتا کرولا 90 میلیون و 400 هزار تومان.
قیمت قدیم: تویوتا کرولا 39 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: تویوتا کمری 2010 اگر باشد 95 میلیون تومان در غیر این صورت 2013 به قیمت 129 میلیون تومان.
قیمت قدیم: تویوتا کمری 52 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: کیا سراتو 85 میلیون تومان.
قیمت قدیم: کیا سراتو 39 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: سیتروئن C5 جدید 97 میلیون تومان.
قیمت قدیم: سیتروئن C5 جدید 58 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: تویوتا یاریس هاچ‌بک 69 میلیون تومان.
قیمت قدیم: تویوتا یاریس هاچ‌بک 27 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: تویوتا یاریس صندوق‌دار 68 میلیون تومان.
قیمت قدیم: تویوتا یاریس صندوق‌دار 29 میلیون و 500 هزار تومان.
 
قیمت جدید: هیوندای ورنا 41 میلیون تومان.
قیمت قدیم: هیوندای ورنا 21 میلیون تومان.
 
قیمت جدید: کیا اوپیروس 2010 اگر باشد 88 میلیون تومان در غیر این صورت 2013 به قیمت 147 میلیون تومان.
قیمت قدیم: کیا اوپیروس 55 میلیون تومان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تازه همون قیمت قدیم هم برای این اشغالهای سی سال پیش زیاد بوده از همون موقع تا الان دارن همین ها رو تولید میکنن بدون هیچ تغییری هرروز هم گرون تر
  • رضا ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    به درک
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط میشه خندید.....
  • alireza ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خاک بر سر صنایع خودرو سازیمون.لااقل یه ذره شرم کنید.
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا به ایرانخودروی عزیز گیر می دی آخه در عوض افزایش قیمت کیفیتش خیلی فرق کرده و الح والانصاف خیلی کیفیتش اومده پایین؟
  • سیدعلی علوی ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    حالا با این گزارش شما چه اتفاقی می افته،کاری که از دست مردم بر نمی آد!!
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خب میگی این وسط پنیر دو برابر نشده؟ پس بهتر نبود مردم روی پنیر بجای دلار و سکه سرمایه گذاری می کردن؟ مشکل این است که همان زمان هم می گفتیم گران است و ماشین خارجی ارزان تر است الان هم شما میگی گران است. دنبال ارزان سازی خارجی بودی به گرانی داخلی خارجی رسیدی. نشان می دهد از اصول اولیه اقتصاد خبر نداری و وارد تحلیل اقتصاد شده ای. نمی دانی با این تحلیل آبکی که ناشی از درخواست کوتاه بینانه سوبسید دادن به خودروساز است داری فقط به دشمنی که ما را تحریم کرده خدمت می کنی. تا کی از سرمایه اعتماد ملی می خوریم و چوب به آن می زنیم. بجای آنکه مشکل را به گردن خصم خارجی بیاندازی که پشت مرز نشسته و کمین کرده وضعیت سوریه را در خیابان های تهران ببیند ، چوب را برداشته ای برای همراهی با او و ضربه به روحیه ملی. این قیاس تو روز قیامت دامنت را می گیرد. اقتصاد نخوانده ای لااقل آزاده باش و در شرایط بحرانی اقتصادی سر در لاک حرص و آز ماشین سواری از نوع آخرین مدل نباش. مسلم بچه های جنگ و جبهه از این خبر تو فقط حرص خوردند و اسرائیلی ها دارند با دمشان گردو می شکنند. آخر چه کسی به آنها کمک می کند اعتماد ملی را نابود کنند. مشروعیت نظام مگر به چیست؟ به همین نکته ظریف و رفتار بسیار ظریف. مردم داری. امیدوارم یادداشت مرا دوستان ارشدتر سایت ببینند و جلوی این رفتار غیر مسولانه را بگیرند . بابا نخواستیم به دروازه مقابل توپ بزنید به دروازه خودی لااقل شوت نکنید.
  • مرتضی خاکپور ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    در خورو سازی خود کفا شدیم ؟! و صاحب برند ایرانی هم شدیم ؟! با اولین تحریم و در ماهی پراید قدیم 7200000 تومان . پراید جدید 15000000 تومان . و تولید خودروها هم نصف شد ؟! تازه می گویند ارزان است ضرر می کنیم و باید قیمت ها را بالا ببریم ؟! تازه ارز دولتی هم می گیرند ؟! تازه ...؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس