کد خبر 177774
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳

امام (ره) اسلام آمریکایی را با مصادیقی چون اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها ذکر می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، در این نوع برداشت از اسلام  که حاصل کوتاه آمدن در مقابل برداشت دنیای مدرن از جهان هستی است، مغز و درون مایه دین خدا فراموش شده و تنها پوسته آن باقی مانده است. به بیان دیگر روح اعمال ، دستورات الهی  و مناسک دینی از میان رفته و تنها ظاهری شبیه آنچه که گذشتگان انجام می دادند، باقی می ماند.  

شاید بتوان گفت عامل اصلی سازش بسیاری از سران کشورهای اسلامی این نوع برداشت غلط از تعالیم دینی است. به وضوح مشخص است که مبنای فکری یک شخص مسلمان که خداوند را قانون گذار هستی و مدبر آن می داند نمی تواند با تفکر انسان متجدد و مادی نگر غرب یکسان باشد.  

تلاشی که امروز از جانب انسان سرمایه دار غرب برای یکسان کردن نمادهای فرهنگی ملل مختلف صورت می گیرد، نوعی جنگ روانی برای آشتی پذیر نشان دادن روح تمام تمدن های بشری با سبک زندگی ارائه شده از جانب دنیای مدرن است.  


قطعا گروه حاکمان و سرمایه داران و طبقه اشراف هر جامعه نقش تعیین کننده ای در چگونگی سبک زندگی سایر مردمان دارند. در جوامعی که طبقه حاکم خودش را با این نوع برداشت از ارزش ها وقف دهد، رسما مسئولیت اشاعه آن را نیز به عهده می گیرد ولی در صورت مقاومت قدرت حاکم، طبقه مسئولان نقش رهبر فکری را بازی می کند.  
    
مسلما رهبران دست نشانده نمی توانستند رسما مخالفت خود را با نمادهایی چون حجاب و ساده زیستی، ظلم ستیزی و... اعلام کنند و حاصل چنین مخالفتی سرنوشت افرادی چون رضا شاه را بدنبال داشت.
نسخه پیشنهادی این بار حرکت تدریجی به سوی زندگی غربی و با استفاده از حضور همزمان در مراسم دینی و در کنار آن مراسم عیاشی، مشروب خواری و بی بندوباری است. درست در همین زمان است که اسلام آمریکایی متولد می شود.  


مردم باگذشت زمان و با تکرار مداوم حرکت زیگزالی شخصیت های سیاسی به این وضع عادت کرده و بعد از مدتی حساسیت خود را از دست می دهند. معمولا افراد برجسته سیاسی و اجتماعی، بازیگران سینما، ورزشکاران معروف و هر که رسانه ها او را به عنوان یک شخصیت قابل احترام معرفی می کنند، خواه ناخواه الگوی نسل جوان می شود. همین الگو سازی و از طرفی ترویج زندگی غربی در بین افراد سرشناس سبب می شود که نسل آینده تناقض آشکاری بین خود و ارزش های دینی و ملی ببیند.  
 
پوشش 
 
یکی از بارزترین نمادهایی که می تواند سیر تدریجی حرکت اکثر جوامع اسلامی را به سمت تفکر اسلام آمریکایی نمایش دهد موضوع پوشش و حجاب است. اهمیت اسلام به نوع لباس پیروان خود نشان دهنده جایگاه آن برای سلامت جامعه است.


دیدار امیر بحرین و همسرش(راست) و همسر امیر قطر با ملکه و سران انگلیس



نوع پوشش امروز در بیشتر جوامع اسلامی گرایش معنی داری به سمت نمونه غربی آن پیدا کرده و این امر بخوبی در میان لباس شخصیت های طراز اول سیاسی کشورهای اسلامی و خانواده ایشان مشهود است. 

زنان دربارهای سعودی، قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نمونه بارزی برای این واقعیت است.

ثروت اندوزی 

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین رهنمودهای اسلام ناب برای مسلمانان، ساده زیستی و دوری از زندگی اشرافی و تجمل پرستانه است. ضرورت زندگی ساده برای حاکمان به مراتب با اهمیت تر از عموم مردم است چرا که وی مورد توجه مردم و رفتار وی شکل دهنده رفتار مردمش است.


متاسفانه در این بعد نیز سران کشورهای مرتجع عرب که این روزها با نام اسلام حکومت می کنند، کارنامه سیاهی دارند و در کنار قصر نشینی و تجملات این طبقه حاکم گروهی دیگر از مسلمانان همان کشور در فقر و بدبختی دست و پا می زنند.  

سازش

مشروب خواری، گرفتن عکس های یادگاری، عقد قراردادهای مکرر نظامی، امنیتی و اقتصادی و... با دشمنان درجه یک دنیای اسلام هم یکی از بزرگترین جلوه های اسلام آمریکایی است که از سوی دیکتاتورهای عرب و برخی از دولت های دیگر منطقه به صورت واقعیتی معمول در آمده است؛ به طوری که مردمان این کشورها امیدی به تلاش سران خود برای استقلال کشور، حفظ شرافت و کرامت مردم و اصلاح رویه کنونی ندارند؛ امواج بیداری اسلامی هم درست از دل همین حقیقت تلخ سر برآورد.

دیدار عبدالله گل رییس جمهور مسلمان ترکیه با آنجلینا جولی بازیگر مسئله دار آمریکایی 



خوش و بش امیر قطر با وزیر خارجه پیشین اسرائیل که گفته با برخی سران عرب رابطه نامشروع برقرار کرده است

عدالتخواهی و شجاعت

دلاوی و دلیری در مقابل سران استکبار و ظلم جهان و سردادن فریاد عدالتخواهی از دیگر مشخصه های اسلام ناب محمدی است که در کشورهای مذکور هرگز نمود محسوسی پیدا نکرده است؛ گویا جز تسلیم محض بودن در برابر دیکته های غرب زورگو، هنری دیگری برای سران مرتجع عرب و برخی دیگر از دولت های مرعوب مسلمان نمی توان متصور شد.


شاید در نتیجه همین مشخصه است که اکنون ترکیه، عربستان، قطر و برخی دیگر از سران عرب در جبهه اسرائیل و علیه سوریه شمشیرکشی می کنند.

دوری از توده های مردم مسلمان

بی اعتنایی به توده های ملت و امت اسلامی از دیگر شاخصه های اسلام آمریکایی است که مصادیق آن را می توان در کشورهای اخیرا انقلاب کرده یا در آستانه انقلاب (مثل عربستان و اردن) دید.

سران این کشورها برای منافع حلقه اطرافیان خود و آمریکا اساسی ترین حقوق ملت خود و دین خدا را پایمال کرده و می کنند.

همین واقعیت، دیگر علت برخاستن امواج بیداری اسلامی در منطقه بودخ است.


آنچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در ديدار صدها تن از استادان، نخبگان و انديشمندان شركت كننده در اجلاس جهاني «اساتيد دانشگاههاي جهان اسلام و بيداري اسلامي» بیان کردند: دشمنان از بروز اسلام حقيقي و واقعي به شدت وحشت دارند ... آنها از اسلامِ برده دلار، اسلامِ غرق در فساد و اشرافي گري و اسلامي كه در توده مردم امتداد ندارد، نگران نيستند، ولي از اسلام عمل و اقدام، اسلام توده مردم، اسلام توكل بر خدا و اسلام حُسن ظن به وعده الهي به لرزه مي افتند.

بی شک علت هراس دشمنان از عبارت «بيداري اسلامي» نیز یر همین اساس است و "آنها تلاش بسياري مي كنند تا عنوان «بيداري اسلامي» براي حركت عظيم كنوني در منطقه بكار نرود."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ارباب حلقه ها ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خاتمی هم ایران داشت میبرد سمت این اسلام
  • محسن ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    من متنو نخوندم ولی عکسها که خیلی خوب بودند. بازم بگذارید لطفا.
  • قدرت خان ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    به نحوه دست دادن عبداله گل با آنجلینا جولی دقت کنید. انگشت سبابه اش رو باز کرده این نوع دست دادن یک نوع نشان فراماسونری است
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خاک بر سر بعضی از مردم ترکیه با این سردمدارانشون
  • CIA ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    از اسلام دیگه چیزی نمونده
  • سینا ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    متاسفم برا کسی که این مطالب رو ببینه ولی باز چشم و دلش کور باشه ... خاک بر سر اونایی که تنها راه نجات رو خم شدن جلوی این آشغالا میدونن ...
  • م ب ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    اصلاحات مارو به سمت اين عكسها داشت ميبرد ولي خدا نذاشت .
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    اين اسلام نيست!
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    یعنی خفه نمیشید شما از این همه اراجیف گفتن؟!! خب، لابد نه دیگه، شکم سیری هاری هم میاره دیگه!
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    گنده ش رو در آوردید شما هم!
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    چه آدم فاضلی هستی شما!
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    منم با شما در مورد ماسونی بودن عبدالله گل موافقم.
  • میترا ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    البته خاتمی که خودش کاره ای نبود سرنخش دست کس دیگه ای بود
  • آری اینچنین است برادر ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خاک بر سر اون رهبر حماس که اردوغان را رهبر جهان اسلام نامید
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    احسن
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    کور خوندی
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    مشرق باید نمونه وطنیش راهم میذاشتی عکس دست دادن خاتمی بادخترایتالیایی
  • پژمان ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    پیامبر (ص) حتما چیزی میدونستن که فرمودند کتاب الله و عترتی. تا رجوع نکنیم به همان عهد جاهلیت
  • شاه صاحب ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    دقت که می کنی چه شباهت زیادی بین خاتمی و سران نامسلمون این کشورای اسلامی بوده و هست. و حواسمون جمع باشه هیچ چیز عوض نشده.امثال اینا هر کاری می کنن برای نشستن بر مسند قدرت و حفظ اون از رضایت امریکا و غرب با نوکری کردن براشون،تا در اختیار گذاشتن بیشتر منابع و امکانات دست عده ای صاحب قدرت در داخل و...،همه جو خیانت و دروغ و تزویر برا موندن بر قدرت.
  • ایمی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    کبوتر با کبوتر....
  • دوست شما ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    از اسلامی که مد نظر شما و امریکاست آره ولی اسلام ناب محمدی روز به روز عزیزتر میشه به کوری حزب شیطان
  • عبدالله ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    کاش ااین مطلب با تعداد عکس بیشتر با کیقیت چاپ خوب به هر وسیله ممکن بر سر پوسیده تروریست های سوری ریخته شود تا کمی از خواب مرک بیدار شوند و متوجه شوند آلت دست چه جانورانی هستند .
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    پس ما اینجا شلقمیم؟
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    نه داداش اکسیژن زیاده!
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    تو عكس آخري كاملا مشهوده كه به ريش اين ابله‌ها دارن تو دلشون مي‌خندن!
  • سیدجلال ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    مشرق آیابهترنیست درانتخاب تیتراخباردقت لازم داشته باشیدمتاسفانه اکثرتیترهای شمابامتن خبرفاصله داردکه اگرکمی ملاحضه کنیدبه این موضوع خواهیدرسید درخوصوص این تیتربایدبگویم اگرمی نوشتیداستکبارجهانی این اسلام رادوست می داردبهتربود چون کلمه غرب کلیت دارد وشامل همه حکام وملل مختلف مباشدکه دربین آنها بسیارهستند که بااین حکام هم عقیده نمی باشند بعنوان مثال همه مامیدانیم تیتربهارعربی باتیتربیداری اسلامی چقدرفرق داردوکدام درجهت منافع استکبارمیباشد وهمه هم میدانیم طبق روایات متعدددرزمان ظهوربسیارازمردم غرب به یگانه منجی عالم حضرت مهدی(عج)می گروندبه امید بهروزی اسلام وخلاص شدن ازاین حکام جبار
  • yaser ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    malume ke kamelan siri :D
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    متاسفم . برای کسانی که اسلام را فقط در گریه کردن و لباس سیاه پوشیدن می بینند . اسلام دین شادی و مهر است
  • محمود ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    لعنت خدا بر دشمنان اسلام
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    مرگ بر خاتمی منافق
  • maziyar ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خاک برسرماکه حیثیت خودمونوگذاشتیم سراین سلفیهای آدمکش پول وسلاح ازمامیگیرن بعدبه ریش مامیخندن من نمیدونم چرامسولین ما ارزیابی درستی ازاین برادران بسیار عزیزحماس نداشتند دیدیدکه باسوریه چیکارکردن نمک خوردن نمکدون شکستن مطمئن باشیدهمین حماس میره سراغ حزب الله برای نابودیش
  • فرزند حاک ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ربطی به مردم ترکیه نداره.... انشاالله اونام یه روز میفهمن کی حقه وکی ناحق
  • سيد ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    علی​ الحساب شمایی كه داری​ پاچه می گيری لطف كن يه بار جلو آينه خودتو نگاه كن تا گوشی​ دستت بياد
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    منظورت این بود فقط وقتشو بیشتر کنند ... نه!! ;-)
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    هار هفت جد آباد وحشیته برو گمشو تو یکی از همین کشورا زندگی نحستو ادامه بده
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد خاتمی عطاءالله مهاجرانی بود ....
  • بی بصیرت ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    جناب ارباب حلقه ها به گفته شما شاید خاتمی هم ایران داشت میبرد سمت این اسلام اما نتونست اما مطمئنا احمدی نژاد داره میبره به همون سمت شایدهم کمی اونطرف تر به سمت نیستی و نابودی . ثانیا یادمون نرفته شماها چقدر از اردوغان و گل تعریف می کردین که آی جماعت بیاین که اسلام گراهای حقیقی توی ترکیه پیروز شدن همین دو سه سال پیش که حالا اعتراف کنین که فریب خوردین نمونه آخر فریب خوردنتون هم پشت کردن حماس به ایران به خاطر سوریه است یه کم خجالت هم خوب چیزیه ها
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    دیگه خاک بر سر کی؟
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    آفرین زده وسط هدف. لذت بردم
  • محمد ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    غرب، آتاتورک را برای زدودن اسلام آورد ولی نشد. بعد حزب عدالت و توسعه را آوردند. آنها هم دیری نخواهند پایید. و مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین
  • سینا ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    اگه گفتی 2*2 میشه چند؟ اونوقت میتونی راجع به این خبر نظر بدی
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    و منفی هم میدن
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    مگه زنارو تو انجمن های ماسونی راه میدن؟!!!
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ارباب حلقه ها تو با جد وابادت ان خوردید که راجع به اقای خاتمی عزیز اینگونه صحبت می کنید هم چنین سایت اشغال مشرق که چنین طرفداران اوباشی دارد
  • رهگذر ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خدایا ما را از یاوران اسلام قرار بده... ان شأالله در مورد ترکیه خوب ثابت شده شیطان پرست (فراماسون )ترین کشور جهانه ... حالا بعضیها بگن شورشو در آوردی... بابا واقعیته ... بیدارشو... در کل خاک تو سر این سران عرب با این اسلام آمریکایی-اسرائیلی
  • محمد ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اتفاقا من عكسو سيوش كردم و بزرگ كردم انگار عكس ساختگيه چون اون انگشت نميتونه انگشت شست جولي باشه.يكم غير عاديه
  • علی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    آخرین عکس خیلی زیباست مردک مثله گربه (پیشیک) می مونه.
  • هبوط آدم ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پرسپولیس دوازدهمی سرور استقلاله!!!
  • علی ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دارند به میمنت ایجاد دموکراسی ویرانی ها و خونهای ریخته شده در سوریه جشن میگیرند. جناب اردوغان و عبدالشیطان نوش جون.
  • حسام ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اسلام امریکایی که امام فرمودند همینه دیگه
  • ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اوووف .... پیاده نظام شیطان برم
  • حسین ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پس من اینجا چی کاره هستم
  • حسین ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خوب که تو بودی وگرنه ما نفهم میموندیم
  • قرآن ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ایریدون عندهم العزة؟ و لله العزة جمیعا... أَلَمْ تَرَى إِلَى الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَةَ اللهِ کُفْراً وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ * جَهَنَّمَ یَصْلَوْنَهَا وَ بئْسَ الْقَرَارُ *
  • حامد ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    بسم الله الرحمن ارحیم ضمن تشکر از دست اندرکاران مشرق طبق آیه شریفه قران کریم ،نقل به مضمون ، می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند اما نمی توانند . باز هم براساس گفته استاد شهید مرتضی مطهری ، نسبت بین حق و باطل ، نسبت بین آب روان وکف است . همانطور که روان بودن آب باعث محو شدن کف و ... از سطح آن می شود، باطل چه در آینده نزدیک و چه در آینده دور ازمیان خواهد رفت . دقت کنید که این وعده الهی است .
  • امیر ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    چه قشنگ خرشون کردند ...
  • انصاف ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اطمینان داری؟ بابا شما هم یه چیزی حفظ کردین هی 16 ساله تکرار می کنید خاتمی خاتمی خوب 8 ساله دست شماست اان همه دسلمون نابن دیگه.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خواب آیت اله بهجت در سال 76 رو فراموش نکنید
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    رهبر عزیزمون از حماس تشکر کرد از مقتدای خود جلو نزنید گمراه میشید
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    میترا خانم اگر به جای" سرنخ" می نوشتید "افسار"، نظر ارزشمندتان کاملتر هم می شد
  • کیا ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ممنون که با ادبیاتت خودتو معرفی کردی. کاملا مشخصه تو چه خطی هستی. راستی ما تو محله مون چند تا سطل آشغال کهنه داریم اگه خیلی دلت پره شب بیا اونا رو آتیش بزن لازمشون نداریم
  • موساد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دمشون گرم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    شما که هر اشتباهی را با کلاه "مصلحت " رفع رجوع می کنید . لابد مصلحتی در این کارهاست که من و شما از آن بی خبریم
  • حسین ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خدا کنه مسئولای کشور ما هم از اسلام ناب محمدی فاصله نگیرن ، اسلام آمریکایی فقط این عکس ها نیست فقط خوردن مشروب و رابطه جنسی نیست حروم خوری و حق مردم رو خوردن هم فرقی با اینا نداره!
  • حجت ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    از اسلام آمریکاییی دیگه چیزی نمونده
  • حسین ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    من بعنوان یک وکیل پایه یک سوالی داره شما چطور تشخیص می دهید که آن نوشیدنی ها شراب است شاید نوشیدنی غیر الکلی باشد و همینطوری با احساسات قضاوت نکنیم
  • کیا ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ضمن احترام به شما تا جایی که بنده اطلاع دارم دو طرف فقط گیلاس نوشیدنی های الکلی را به هم می زنند و به سلامتی یکدیگر می نوشند
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    من می خواهم پیشنهادی به سایت مشرق بدهم(خواهشا)به نظار این سایتتنها کمبود آن وجود بخش فناوری است-مثلا بخشی به وجود بیاید که درمورد دستاوردهای کشور در زمینه های مختلف علمی وفناوری کشور گزارش هایی تهیه کند مثلا درتمامی زمینه ها به طور مثال درمینه های صنعتی-پزشکی-هوایی-دریایی و...به طاور مثال مثلا این که کشور ما درزمینه ساخت کامیون-کشتی هواپیما-الکترونیک-صنایع رباتی وکامپیوتری -وطرح های مهم دردست اجرا درچنین صنایعی درنهایت تمام اموری که در زندگی روزمزه وجوود دارد گزترش تهیه کرده تا چه میزان خودکفاست وجایگاه ما در جهان نسبت به دیگر کشورها چگونه است وآینده ایراندراین صنایع رامورد پیش بینی قرار دهید(مثلا میتوانید این بخش را =به نام علم وفناوری ایران -ایران وفناوری ویا هرگونه نامی دراین مورد قرار دهید)ازشما خواهش می کنم این مورد رامورد توجه قرار دهید.باتشکر
  • کیا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    لازم نبود اسم خاتمی رو بیاری از ادبیاتت معلومه طرفدار چه کسانی هستی
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    به خدا می خواستم منفی بزنم اشتباهی مثبت زدم خدایا عفوم کن
  • سید ولایتمدار ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    از کوزه همان برون تراود که در اوست
  • قاسم ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دوران حکومت یزید و معاویه و بنی امیه با دوران حکومت ملک فهد و سردمداران حکومتهای فاسد هیچ تفاوتی ندارد ، فقط فرصت برای حکومت بنی امیه بهتر بوده چون چراغ هدایت و کشتی نجات در کنارشان بوده و قدر ندانسته اند و حالا نیز این حکومتها فرصت دارند اما درجه ای پایین تر و آن هم نصایح و هدایت ولایت فقیه یعنی رهبر معظم انقلاب
  • مهدی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اسلام دین سازش با زورگو و خوردن مشروب با رژیم کودک کش صهیونیستیه؟ برو بمیر
  • بسیجی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دوستان ازدست دادن خاتمی به فردایتالیایی گفتنداماازشرکت معاون آقای احمدی نژاددرمراسم رقص درترکیه چیزی نگفتند ازحرف معاون رئیس جمهوربرای دوستی باانگلیس چیزی نگفتند شماکه8ساله کشوردست تونه چه گلی به سرمملکت زدید که ازهمه طلبکارید؟ غیردلار3000تومانیه؟ غیرتورم26%؟ ازمشرق انتظارتأییدندارم
  • رضا برهانی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    از نگاه اهل سنت دست دادن زن و مرد نامحرم ایراد ندارد.
  • منصور ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    این رو دیگه نمیشه توجیهش کرد چون دری وری نوشتی در حد لالیگا.دو تا کلیپ رائفی پور دیدی جو گرفتت.
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    آخههههههههههههههه اینجا فقط از این اسلاما نمیشه عکس بگیرن....واردی که؟؟؟؟؟
  • رضا ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    آقای وکیل پای یک دادگستری شما هر هر و کر کره اونا رو نمیبینی ؟حالا میای میگی از کجا معلومه الکل باشه ؟نکنه جدیدا آب میوه رو هم اینجوری میخورن!!
  • ستاره ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    بازم کلیشه ای
  • نگار ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط همین را بگم که مردم جمهوری آذربایجان وترکیه دارند زیر سرکوب وشکنجه حکومت های خود بخاطر مخالفت با ممنوعیت حجاب آن هم در مدارس دست وپنجه نرم میکنند ودر ایران درکوچه وخیابان و... بدون توجه وبیخیال زن ومرد نمایش و مسابقه تنگاتنگ بی حجابی به راه انداخته اند.دولت هم که بی بخار
  • مهدی ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    کافر همه را به کیش خویش پندارد
  • رودآور ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام جالب و خواندنی بودبعضی ها عبرت بگیرند خوب است؟!!! اگر امکان دارد این مطلب که منتشر شده در سایت خبری تحلیلی رودآورهست مطالعه نمایید: هشدار: خطر شیوع ابتلا به تفکر« سیب زمینیسم» در جامعه
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    اشتباه اطرافیان احمدی نژاد با خیانت امثال خاتمی فرق داره هردو بد هستند ولی این کجا و آن کجا ؟؟؟؟
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
  • سورنا ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    دوست عزیز شما در مقامی نیستید که بخواهید درباره آقای خاتمی اظهار فضل بفرمائید
  • حاجی ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    عکس بوسیدن دست معلم توسط جناب مرید مشایی را هم بگذارید اگر جوانمردید
  • جواب ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    ببخشیدجناب ناشناس یعنی خوردن مشروب بامفسدین نشانه شادی وخوشحالیه؟؟؟؟ اونوقت شمااین برداشت روازکجای اسلام درآوردید؟؟ امادرموردگریه:شهیدآوینی فرمود:حیات قلب درگریه است.
  • حسین ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    کی همچین حرفی زده.اصلا هم اینطوری نیست.لطفادرموردچیزی که اطلاع نداری اینطوری نظرقاطع نده داداش.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    امام (ره) اسلام آمریکایی را با مصادیقی چون اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها ذکر می‌کند."
  • محمد جعفر زارعان ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    به مسئاله بسیار بسیار مهمی پرداخته اید و ایکاش همین موضوع مفصل مستند و با کیفیت عالی در اختیار عموم و علاقه مندان قرار می گرفت. من در غرب زندگی می کنم و احساس نیاز شدید به تبیین جوانب مختلف اسلام آمریکائی را احساس می کنم .با تشکر
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    بسمه تعالی منم خیلی خلاصه بگم تیتر و عوض کنید و همه غرب را اینگونه معرفی نکنید که اینگونه نیست و اشتباه است چه بسیاری از مردم ، سازمانها و نهادهادرغرب وجود دارند که بسیار به اندیشه های زلال اسلامی نزدیک شده اند بنابراین لطفا اصلاح کنید با تشکر
  • opgwunne ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    20
  • سید مجتبی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    متاسفانه ما پیروی از دستورات اسلامی رو فقط معطوف کردیم به دستاویزی برای کوبیدن مخالفهامون در هرجای دنیا ، بدون توجه به هزاران دستوری اسلامی که توسط خودمون و شخصیت های مورد علاقه مون رعایت نمی کنیم ....فقط کافیه یاکمی وجدان به خلوت ها و پشت پرده ها رجوع کرد تا بتونیم ببنیم ما کجای اسلام هستیم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس