من خدمت آقای شریعتمداری عرض کردم: من از طرف امام برای عیادت شما آمده‌ام. آقای شریعتمداری گفتند: خوب شما که پزشک من هستید و همیشه پیش من می‌آیی. بیا بالا داخل اتاق صحبت کنیم.

به گزارش مشرق ، اخیرا یکی از سایت‌‌های خارجی با انتشار اسنادی در صدد احیای مجدد موضوع آیت‌الله شریعتمداری است و در این مسیر، نسبت‌ها و اهانت‌های بسیاری را متوجه امام کرده است و با ادعای ممانعت نظام جمهوری اسلامی و امام خمینی(س) از فراهم نمودن امکان معالجه بیماری ایشان نسبت به امام توهین و جفا کرده لذا چند خاطره به نقل از تسنیم ذیلا آورده می شود تا بخشی از یاوه گویی ها پاسخ داده شود.



مصاحبه دکتر باهر پزشک معالج  آقای سید کاظم شریعتمداری:

امام(س) با این‌که ابهت خاصی داشتند اما بسیار با لطف و کرامت با افراد برخورد می کردند، از جمله برخورد امام(س) با آیت الله شریعتمداری قابل ستایش است؛ گویا بستری کردن آقای شریعتمداری در بیمارستانی در تهران طبق دستور ایشان بوده است.

همین گونه است. امام(س) بیماری آقای شریعتمداری را پیگیری می کردند. امام پیغام دادند که «بیا کارت دارم». مثل اینکه امام از جریان بیماری آقای شریعتمداری مطلع شده بودند اما از جزئیات خبر نداشتند. آن موقع من پزشک ویژه آقای شریعتمداری هم بودم. البته امام به صورت ویژه از حال جسمی شریعتمداری نپرسیدند، بلکه فرمودند: شما پیش آقای شریعتمداری بودی. مشکلش چیست؟ من گفتم: آقا، ایشان سرطان کلیه دارد. کلیۀ راستش تومور دارد. فرمودند: از طرف من بروید و ایشان را ویزیت کنید، سپس دستوراتی هم دادند. بنا به دستور، برای عیادت آقای شریعتمداری به قم رفتم. قبل از آن خدمت آیت‌الله گلپایگانی رسیدم و گفتم: آقا مرا مأمور کرده که امروز خدمت آقای شریعتمداری بروم و از ایشان عیادت کنم، شما فرمایشی ندارید. آقای گلپایگانی فرمودند: آقای علوی [داماد بزرگ آقا که الان فوت کرده و قبرش در شیخان است] هم با شما بیاید. آقای ایرانی، مسئول سپاه قم، هم آنجا بود و خواست که همراه ما بیاید. غروب بود که سه نفری آمدیم خیابان ارم. با تلفن هماهنگ شد و مجوز گرفتیم و رفتیم خدمت آقای شریعتمداری رسیدیم.

این ماجرا مربوط به بعد از محصور شدن آقای شریعتمداری در منزل بود؟

بله، البته. امام دستور دادند که از آقای شریعتمداری بپرسم خواسته‌های سیاسی اش چیست. من خدمت آقای شریعتمداری عرض کردم: من از طرف امام برای عیادت شما آمده‌ام. آقای شریعتمداری گفتند: خوب شما که پزشک من هستید و همیشه پیش من می‌آیی. بیا بالا داخل اتاق صحبت کنیم. یک آقای پاسدار عزیزی به نام آقای موسوی هم بود که خواست دنبال ما بیاید. آقای شریعتمداری گفتند: آقاجان! دکتر باهر از طرف امام تشریف آورده‌، کار خصوصی با من دارد. شما اینجا تشریف نیاورید. اطاعت کرد و رفت.

آقای شریعتمداری گفتند: من چهار خواسته دارم که خدمت امام بگو: اول اینکه من برای درمان بیماری ام امکانات مالی دارم. می‌خواهم با پول خودم برای معالجه به خارج بروم. دوم این‌که آن حیاط بزرگی را که اشغال کرده اند من با پول سهم امام نخریدم، مال خودم است، این را در اختیار من بگذارند. سوم؛ پول‌های من بلوکه شده و من هیچ پولی در اختیارم نیست، این را آزاد کنند. چهارم؛ این‌که حرف هایی که مردم علیه من شعار می‌دهند از امام خواهش کن که دستور بدهد علیه من مطرح نکنند و ننویسند.

خوب، اینها را گفت. فردای آن روز خدمت امام(ره) برگشتم و جریان را توضیح دادم. امام به آقای عبایی خراسانی، رئیس وقت دفتر تبلیغات، فرمودند: «خودت برو و صحبت کن و تمام اموالی که مربوط به ایشان است برگردان. اگر حیاط خانه‌ اش را تصرف کرده اند، برگردان و هر پزشکی که احتیاج دارد برایش مهیا کن. اما الان شرایط طوری نیست که ایشان خارج بروند، به مصلحت ایشان نیست که خارج بروند. خودتان با حاج‌احمدآقا هماهنگ کنید و هر پزشکی که ایشان می‌خواهد با خرج دولت جمهوری اسلامی ایران از خارج بیاورید که از نظر درمانی کوتاهی نشود. در مورد شعار هم که من به مردم نگفتم شعار بدهند، دست من نیست. من که نگفتم خدای ناکرده مردم به ایشان جسارت کنند و من هم امیدوارم خود مردم این کار را نکنند، ولی نمی‌توانم چنین چیزی را  از مردم بخواهم که نکنید.»

یادم هست در درگیری های اوایل خبر آوردند که عکس امام را پاره کرده اند. خدمت امام رفتند و به ایشان خبر دادند. شبی امام، خدایش رحمت کند، سخنرانی کردند و فرمودند: «اگر به عکس من هم جسارت کردند، هیچ نگویید، چون اینها معاندند یا منافق هستند که می‌خواهند به این ترتیب جنجال راه بیندازند.» تیزبینی ایشان بسیار بجا بود. در مورد آقای شریعتمداری هم موضوع همین بود. امام(س) فرمودند: من که به مردم نگفتم شعار بدهید که حالا بگویم ندهید. به هر حال طبق دستور، آقای شریعتمداری در بیمارستان مهراد تهران بستری شد. همان‌جا درمانش را آغاز کردند، اگرچه سرطان کلیه پیشرفت کرده بود. منظورم به بزرگواری حضرت امام بود.»

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی با اشاره به مسائل مطرح در برخی رسانه ها پیرامون آیت الله شریعتمداری گفت: حضرت آیت الله شریعتمداری مرجع تقلید بودند و جایگاه و شأن ایشان مشخص و مورد احترام بود اما بحثی که منجر به حوادثی پیرامون ایشان شد شکل گیری کودتایی توسط برخی افراد از جمله آقای قطب زاده بود که عوامل آن اعتراف کردند جریان را به آیت الله شریعتمداری گفتیم و ایشان هیچگونه ممانعتی نکردند. در حالی که خود ایشان در انقلاب دست داشت و انتظار می رفت ایشان کودتاگران را از کارشان نهی کند و ممانعت کند. اطلاع ایشان از طرح کودتا و سکوتشان در قبال آن و عدم اقدام برای ممانعت از کودتا به معنای تایید آن بود همین باعث شد که دادستانی انقلاب تصمیم بگیرد که جلوی رفت و آمدهای ایشان را بگیرد. اما حضرت امام به آقای موسوی اردبیلی تاکید کردند که مراقب باشید به ایشان تعرض نشود و جلوی حمله به منزل ایشان گرفته شود.

عضو شورای عالی قضایی در دوران حضرت امام ادامه داد: چون مطرح شده بود که عده ای می خواهند به داخل منزل ایشان بروند و از اینگونه مسائل لذا امام خیلی نگران بود که مبادا به ایشان حمله ای شود و به قوه قضاییه تاکید می کردند که با ایشان برخورد نشود و اگر چنین چنین را امام می فهمیدند مسلماً برخورد می کردند. امام مراقب بودند که به آقای شریعتمداری آسیبی نرسد.

حجت الاسلام محمدعلی خسروی معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س):
در سال 1358 حادثه ناگواری در محل اقامت آیت الله شریعتمداری اتفاق افتاد و نگهبانی که بر بالای بام منزل ایشان بود، یک شب ترور شد و به شهادت رسید. فردای آن روز جمع کثیری در منزل بیرونی و کوچه ایشان تجمع کرده بودند. اینجانب که اهل آذربایجان و از علاقه مندان به امام و انقلاب بودم و با توجه به شرایط حساس کشور از شنیدن این خبر بسیار نگران شده بودم، در آن جمع حضور یافتم. مردم گروه گروه ایستاده بودند و صحبت می کردند. من نزدیک جمعی بودم که یک روحانی برای آنها صحبت می کرد. شنیدم می گفت: «این نگهبان از سوی طرفداران آقای خمینی کشته شده است چون گلوله از طرف خیابان صفائیه، محل اقامت آقای خمینی شلیک شده است.»  این روحانی با این سخنان به شدت مردم عوام را تحریک می کرد. من جلو رفتم و گفتم: «شما چرا به این آتش دامن می زنید. شما می دانید که چند روز پیش آیت الله قاضی ، امام جمعه تبریز که با آیت الله شریعتمداری رابطه حسنه ای نداشت، ترور شد. حال اگر یک روحانی دیگری پیدا شود و جمعی را دور خود جمع کند و بگوید ترور آیت الله قاضی به تحریک دفتر یکی از مراجع بود و چند نفر عوام ساده لوح با توجه به اختلاف فیمابین آنان این شایعه را بپذیرند و به آیت الله شریعتمداری ظنین شوند، آیا این کار خدمت به اسلام و کشور است؟ یقیناً نه قاتلان آیت الله قاضی طرفداران آقای شریعتمداری بودند و نه ترور کنندگان نگهبان مذکور پیرو امام خمینی. ولی این تحلیل های امثال شما و دیگران است که کار دشمن را آسان می کند و او را به اهداف خباثت آمیز خود که ایجاد تفرقه و نفاق در دلهای مسلمانان است، نزدیک می کند.»

حجت الاسلام خسروی در ادامه نقل این خاطره افزود: من مشغول صحبت با او بودم که ناگهان توجه مردم به آن سوی کوچه، نظر ما را جلب کرد. ماشین بلیزر امام خمینی(س) در مقابل بیت اندرونی آیت الله شریعتمداری توقف کرد. ایشان به همراه جناب آقای صانعی بدون اسکورت و محافظ پیاده شدند و برای دلجویی به منزل آیت الله شریعتمداری رفتند. من از فرصت استفاده کردم و ادامه دادم که ببینید امام هرگز راضی نیست که انسان بی گناهی کشته شود و از این واقعه آنقدر متاثر و نگران است که شخصاً و بدون واسطه جهت تسلیت و مشورت برای بررسی ماجرا تشریف آورده اند، در حالیکه ایشان می توانست از کنار این قضیه به سادگی بگذرد و اعتنایی نکند و یا حداکثر نماینده ای را از سوی خود پیش آیت الله شریعتمداری بفرستد.
منبع:تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    1 0
    دیگر شخصی مانند امام خمینی نخواهیم داشت
  • العبد ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    امام نورى الهى بود كه تاريخ ديگر نمونه آن را به خود نخواهد ديد
  • پیروزپیمان ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    فرمانده سپاه قائم شهر خبر داد: شهر امام زمان(عج) میزبان«۵ شهید گمنام» فرمانده سپاه قائم شهر گفت: روز شهادت حضرت رقیه(س) ، «قائم شهر» شهر شهیدان و سرداران نامی لشکر ویژه ۲۵ کربلا و شهر مزین به نام امام عصر(عج)، میزبان ۵ شهید گمنام دفاع مقدس است. سرهنگ پاسدار علی رمضانی شهیدان گمنام را شمیم دلنواز الهی دانست و اظهار داشت: در این شرایط سخت و غبار آلود وجود شهیدان غبار دل ها را می زداید و دل هایمان را با فضای معنوی دوران دفاع مقدس گره می زند. وی ضمن قدردانی از سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح ، افزود: از سال ۱۳۷۸ تا کنون منتظر بودیم تا حسینیه عاشقان ثارالله شهرمان را مزین با تدفین شهدای غریب و مظلوم گمنام نمائیم که این انتظار با خبر خوش اختصاص ۵ شهید گمنام به این مکان مقدس به پایان رسید. سرهنگ رمضانی در ادامه افزود: مکان حسینیه عاشقان ثارالله زمانی محل اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و تدفین شهدای گمنام در این مکان معنوی همه ی اذهان را به آن دوران سراسر حماسی معطوف می سازد. رمضانی ضمن برکات تدفین شهدا در این مکان مقدس، تصریح کرد: حسینیه عاشقان ثارالله بزرگترین حسینیه شهرستان قائمشهر با وسعتی زیاد می باشد که در مرکز شهر واقع شده و عموم مؤمنین در ایام و مناسبت های مختلف مذهبی برای کسب فیوضات الهی به این حسینیه مراجعه می کنند. وی خاطرنشان کرد: با تدفین شهدای گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله ، این مکان در آینده ای نزدیک ، یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی استان مازندران خواهد شد. وی در پایان گفت: روز چهارشنبه ۹۱/۹/۲۹ که مصادف با روز شهادت دردانه اباعبدالله(ع) ، حضرت رقیه(س) است ، پیکرهای مطهر شهدای گمنام با حضور مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان قائم شهر تشییع خواهد شد و همچنین شب قبل «سه شنبه شب» مراسم ویژه ای تحت عنوان شب وداع با شهدای گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله نیز برگزار می شود.
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    کدیور بی شرف پست!
  • رسول ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    بالاتر از امام ره راداریم.ناشناس این جواب حرف فتنه انگیزت هست.خداوند تمام مجتهدین از دست رفته را با امیرلمومنین مشهورشان کند.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    واقعا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • رسول ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 2
    ناشناس اینجا کوفه نیست.در زمان غیبت امام زمان جانشبن بر حقش امام خامنه ای اصلح ترین است.با همین حرفها ی که تو میزنی کوفیان را فریفتند.وامامشان را گم کردند.برو این دام جای دگر نه.عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    ایت الله شریعتمداری نه اقای شریعتمداری حالا درسته اما نباید بی احترامی کنید
  • مجید ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    1 0
    از نظر شما این چنین است ! ولی به لطف خدا شخصیتی که همچون خورشید روشنی می دهد ولی امر مسلمین است.
  • رسول ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    اینجا کوفه نیست مشرق .بیراهه نرو.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    1 0
    مطرح کردن موضوع شریعتمداری پس از سالها جز فتنه انگیزی چه دلیلی میتواند داشته باشد؟ این را میتوان از سلسله اقدامات ضد انقلاب دانست که میخواهد درآستانه انتخابات بهانه برای تشنج ایجاد کند . همان خطری که امام خامنه ای به آن هشدار داد.
  • علی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    سلام. یه خبر قبلاً توی سایت ها بود که خاطره سازی کنن و جعل کنن و این حرفا برای تخریب شخصیت های انقلابی و مظلوم که کم نیستن. به نظرم بازخورد چنین حماقتی برای ضدانقلاب خیلی کشنده هست. مثلا راجع به شهید لاجوردی یه بابایی اومد شبهه ایجاد کرد، بعد سایتهای ارزشی شروع کردن برای جواب این شبهه خاطراتی رو نقل کردن که من تاحالا نشنیده بودم به عنوان جوون. حالا فرض بگیریم که بخان کلی دروغ و دونگ علیه شخصیت های مظلوم انقلاب سر هم کنن و سایت های ارزشی این شخصیت های مظلوم انقلابی رو مثه شهید لاجوردی معرفی کنن، خب ناخواسته زمینه ای رو ایجاد می کنن که این شخصیت های مظلوم انقلابمون بیشتر سرزبونها و تیترهای مجله ها و سایت ها قرار بگیره. و اثر معکوسی داشته باشه برای اونور ابی ها، و اثر مثبت برای ماهایی که این شخصیت هارو نه توی کتابای درسی دانشگاهی دیدیم و نه توی رسانه، صرفا یه اسم بودن که تصور خوبی داشتیم ازشون. چون به هرحال کسی که ضدیت با نظام داشته باشه بدون این شبهه ها هم ضدنظام هست، ولی کسایی که مهرنظام به دلشون هست، باعث بصیرت بیشترشون میشه. خداییش درمورد شهید لاجوردی من خیلی تعجب کردم که چرا همچین شخصیتی تا الان براش یه فیلم نساختیم؟ نه از همه ی زندگیش هانه یه فیلم بلند، نه! از یه برش از خاطراتی که رفیقاش نقل می کنن. به هرحال ممنون بابت مطلب
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    قیامتی هم وجود دارد
  • محمد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    در تیتر مطلب عنوان کاظم شریعتمداری زیبنده ایشان نیست به هرحال ایشان مرجع تقلید بوده اند و مقلدان فراوانی داشتند این تیتر یک نوع بی احترامی به ایشان است
  • محسن ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    امامخامنه ای هست
  • حسین ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    خامنه ای خمینی دیگر است
  • سید هادی ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    هست بیچاره خبرنداری بنده خدا یک کسی مثل حضرت امام خامنه ای(مدضلله العالی) نایب برحق حضرت مهدی موعود(عجل الله التعالی الفرجه الشریف)بعدازارتحال حضرت امام خمینی(ره) آمد که سکان دار (ولایت مطلقه فقیه) شد که ازاین کشتی امواج طوفان زده و به گل نشسته مارا سربه مقصد خشکی می رسد حالا فهمیدی آقای ناشناس زمین ازحجت حق(عج) خالی چطورمی شود امثال امام خمینی نیایند......
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    بنویسید: " آیت الله سید کاظم شریعتمداری " و توجه داشته باشید که صدام با آن همه خباثتش در مورد حضرت امام ( رضوان الله تعالی علیه ) پس از ارتحال، می گفت: " اذکروا موتاکم خیرا "
  • حسین ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 1
    البته خامنه ای خمینی دیگر است=ولایتش ولایت حیدر است. اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 1
    من مثبت دادم چون خمینی کبیر تکرار نشدنی است اما الحق امام سید علی حسینی خامنه ای خلف راستین و جانشین بر حق آن مرحوم است.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 1
    شما من یاد مسلمانهای زمان پیامبر ص می اندازید که پس از ایشون با اونهمه سفارش و عید غدیر خم،نتونستند شیر خدا حضرت علی ع را ببینند حالا شما با این همه سفارش امام ره نمیتونید امام خامنه ای رو ببینید که با وجود دشمنان نجس داخلی و خارجی همچون شیری 20 ساله که رهبری و هدایت ایران و امت اسلامی جهان به عهده داره در ضمن ما اهل کوفه نیستیم!
  • رسول ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    به کوری چشم فتنه هایی چون کدو ور از مسولین امر عاجزانه خواهشمندم مرقد مطهر آیت الله شریعتمداری را باز سازی کنند.این فتنه ها آرزوی نفاق را به گور خواهند برد.
  • کیا ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 1
    ما مردم بی وفا و نامرد همیشه همین جوریم تا نعمتی در اختیار داریم قدرش را نمی دانیم و بعد از اینکه از دستش دادیم فریاد وا مصیبتا سر می دهیم. الان هم با وجود شیر مردی همچون امام خامنه ای سرمونو تو خاک کردیمو و اراجیف می بافیم
  • کیا ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 1
    خدا به همه ما نور بصیرت عنایت فرماید تا مشعل تابناک ولایت و هدایت، امام خامنه ای را بتوانیم ببینیم. البته خفته را می توان بیدار کرد اما آنکه خود را به خواب زده هرگز بیدار نخواهد شد
  • مرتضی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 1
    مشرق! باید مراقب بود که برخی ظاهرا برای دفاع از ساحت امام خمینی دست به تحریف تاریخ انقلاب نزنند. لطفا خودتان هم بررسی و اطلاع رسانی کنید. آقای بجنوردی گفته:"... در حالی که خود ایشان (آقای شریعتمداری) در انقلاب دست داشت و انتظار می رفت ایشان کودتاگران را از کارشان نهی کند و ممانعت کند..." آیا واقعا آقای شریعتمداری در انقلاب نقشی داشته؟ نقش مثبت یا منفی؟ می شود نقش ایشان را بفرمایید؟ اسناد سواک دقیقا این ادعا را رد میکنند.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 1
    مطالب فوق در رد اراجیف کدیور، به معنی تطهیر آقای شریعتمداری نیست. شما اول درباره سوابق ونقش آقای شریعتمداری در همسویی با ساواک و مخالفت با نهضت امام خمینی و شخص امام خمینی کمی مطالعه کن ببین درخواستت به جاست؟
  • رسول ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 1
    ناشناس عزیز تا دلت بخواد راجع به این قضیه میدانم خدا را شکر داره همه چیز عیان میشه امروز فایلش فردا هم الله اعلم.شماها همه گوشه ای از یک پازلو چیدین و دیدین. خداوندا رهبر فرزانه ام را محفوظ بدار.که تنها تو حافظ متلقی.
  • ????????? ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام دوست من خیلی خوشم اومد از مرامت اگه راستشو بخوای من و شما اون زمان خیلی بچه بودیم و از اصل واقعه خبر نداریم اونی هم که شنیدیم حرفی بود که برادران افراطی از هر دو طرف به ما تعریف کرده اند یکی میگه امام خوب بود ایت الله شریعتمداری بد بود منو شما از کجا بدونیم اونا هر دوتاشون مرحوم شدن ما داریم به یکیش فوش میدیم وبه دیگری تبارک الله میگیم به نظر بنده هر دوتای اونا سید بودن و احترام به هر دوتا شون باید واجب باشد ...
  • ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    دوست عزیز چرا افراط میکنید (امام خامنه ) حضرت ایت الله خامنه ای رهبر عزیز و دوست داشتنی بگید بهتره امامت فقط حق انبیای الهی هست
  • سعادتمند IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام و درود بر روح بلند مجتهدینی که از این دنیا رفته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس