درحالی که حدود 6 ماه تا انتخابات زمان باقیست شاهد تکاپوی احزاب، گروه‌ها و همچنین شخصیت‌های سیاسی هستیم که خود را برای رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند.

گروه سیاسی مشرق - درحالی که حدود 6 ماه تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقیست، احزاب و گروه های سیاسی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده اند.

در حال حاضر شاهدیم که شخصیت هایی سودای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در سر دارند که  برخی از آن ها پیش از این عهده دار همین مسولیت بوده اند و یا طعم چنین رقابتی را چشیده و هم چنان سودای آن را در دل دارند و البته افرادی هم برای نخستین بار مدعی ورود به این میدان دشوار شده اند.



احزاب و گروه های سیاسی

- جبهه پیروان خط امام و رهبری
* اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری از اولین گروه های سیاسی بودند که دیدارهای انتخاباتی خود را آغاز کردند، اعضای این جبهه در اوایل آبان ماه دیداری با آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز برگزار کردند و به ترسیم خطوط انتخاباتی خود پرداختند. این جبهه سیاسی در ادامه دیدارهای متعددی را با سایر علما ترتیب داد و به گفته اعضا این جبهه قرار است زیر چتر جامعتین به انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کنند.

- جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
* جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز طی روزهای گذشته سومین کنگره سراسری خود را  به مدت سه روز با حضور بیش از 500 فعال سیاسی عضو جمعیت رهپویان در مشهد مقدس برگزار کرد که در این مدت اعضای این جمعیت پیرامون آخرین مسائل مهم داخلی و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این همایش افرادی چون حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی ، علیرضا زاکانی ، پرویز سروری و حداد عادل سخنرانی کردند.

- اصلاح طلبان
* برخی چهره های اصلاح طلب با عنوان جبهه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری 92 گردهمایی ها و جلسات متعددی را با هدف نمایش وحدت عمومی جبهه اصلاحات برقرار کردند و خود را برای رقابت های یازدهین دوره ریاست جمهوری آماده می کنند، طی اخبار منتشر شده در اواخر دی ماه تمام چهره های شاخص این جبهه در مراسمی با عنوان مجمع بزرگ اصلاح طلبان در تاریخ 27 و 28 شرکت خواهند کرد.

همایش تبیین طرح مناسک به میزبانی حزب مردم سالاری یکی از همایش های انتخاباتی بخشی از این جریان سیاسی بود که با حضور برخی از احزاب و چهره های اصلاح طلب در هتل المپیک تهران برگزار شد ولی چهره های شاخص جبهه اصلاحات همچون عارف، نجفی، موسوی لاری، عبدالله نوری و محمد رضا خاتمی حضور پیدا نکردند.

این همایش در حالی برگزار شد که پیش از این حزب مردم سالاری تأکید کرده بود که اگر اصلاح طلبان تا عید غدیر پیرامون یک چهره بعنوان کاندیدا به اجماع نرسند، در قالب طرح مناسک تصمیم دیگری خواهد گرفت و مستقل از اصلاح طلبان وارد عرصه انتخابات خواهد شد و کاندیدای مطلوب خود را معرفی خواهد کرد.

- حامیان دولت
* با وجود اینکه نام های مختلفی در چند هفته اخیر پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر شد ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد است.

پیرامون رویکرد دولت برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، روزنامه دولت در هفته های گذشته به تحلیل جبهه مخالفان احمدی نژاد پرداخته است و تمام جریانات سیاسی کشور را مقابل شخص رئیس جمهور معرفی کرد!. به نظر می رسد پروژه دو قطبی (احمدی نژاد ــ همه) در رسانه منتسب به دولت کلید خورده است که در ادامه این روند شاهد انتشار مقالات متعدد از قبیل سخنان شخصی پیرامون مشکلات اقتصادی کشور که با عنوان جریان «بازار گرا» در رسانه دولت منتشر شد.

رسانه منتسب به دولت این جریان را شامل نیروهای اصلاح طلب ، اصولگرا ، حزب موتلفه اسلامی ، حلقه شهرداری ، حلقه جبهه پیروان رهبری ، جامعه مهندسین اسلامی معرفی کرد که نبض بازار را در اختیار دارند، و جز جریان «بازار گرا» محسوب می شند.


*** در ادامه بخشی از زمزمه های انتخاباتی را که در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شد می‌خوانید:


* تا روز قیامت هم برای هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد!

در پی انتشار اخباری مبنی بر «احتمال نامزدی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات آینده»، مسئول دفتر وی اعلام کرد: حجت‌الاسلام ناطق‌نوری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود. مسئول دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری اعلام کرد که وی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، کاندیدا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز پیش از این نیز در مهر ماه 1383 اعلام کرده بود "من در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نیستم و ان شاءالله تا روز قیامت هم برای هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد."



* اگر مصلحت باشد به کاندیداتوری فکر می‌کنم

محمد باقرقالیباف هم ازجمله افراد مطرح درعرصه ی ریاست جمهوری است. شهردار تهران که درچهارمین نشست هم‌اندیشی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سخنرانی داشت، درباره‌ی حضورش در این عرصه گفت:"بنده ولع رییس‌جمهوری ندارم؛ چرا که انسان از یک ساعت بعد خود نیز باخبر نیست. در سال 88 هم بسیاری گفتند که قالیباف می‌خواهد رییس‌جمهور شود و ستادها زده و برنامه‌ها دارد، ولی دیدید که حضوری نداشتم؛ چرا که در آن زمان وظیفه‌ای نداشتم، ولی در سال 84 احساس وظیفه کردم، ولی این را هم بدانید که به دنبال بالاترجویی نیستم ،ولی اگر مصلحت باشد در آینده به آن فکر می‌کنم. از این نوع انسان‌ها نیز نیستم که بگویم احساس تکلیف و وظیفه می‌کنم."



* فرد حاشیه ساز دولت احمدی نژاد

با وجود اینکه نام های مختلفی در چند هفته اخیر پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر شد ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد است.

پس از اوج گرفتن بحث کاندیداتوری وی و گمانه زنی‌های متعدد درباره ورود او به فضای کاندیداتوری، دفتر رئیس جمهور در اطلاعیه‌ای خبر کاندیداتوری وی برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

پیرامون رویکرد دولت برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، روزنامه دولت در هفته های گذشته به تحلیل جبهه مخالفان احمدی نژاد پرداخته است و تمام جریانات سیاسی کشور را مقابل شخص رئیس جمهور معرفی کرد!. به نظر می رسد پروژه دو قطبی (احمدی نژاد ــ همه) در رسانه منتسب به دولت کلید خورده است که در ادامه این روند شاهد انتشار مقالات متعدد از قبیل سخنان شخصی پیرامون مشکلات اقتصادی کشور که با عنوان جریان «بازار گرا» در رسانه دولت منتشر شد.

رسانه منتسب به دولت  این جریان را شامل نیروهای اصلاح طلب ، اصولگرا ، حزب موتلفه اسلامی ، حلقه شهرداری ، حلقه جبهه پیروان رهبری ، جامعه مهندسین اسلامی معرفی کرد که نبض بازار را در اختیار دارند، و جز جریان «بازار گرا» محسوب می شند.



* عارف: فقط در صورتی که خاتمی نامزد شود کنار می کشم

محمد رضا عارف که معاون اولی سید محمد خاتمی را در سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ در کارنامه سیاسی خود دارد، یکی گزینه هایی است اصلاح طلبان از کاندیداتوری وی در رسانه های خود نام می برند. او در حال حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.

چندی پیش جمعی از وزیران و استانداران دولت هاشمی با ارسال نامه ای خطاب به عارف از او خواسته بودند تا به عنوان گزینه حداکثری اصلاحات وارد صحنه شود. در نامه این گروه آمده بود :" با توجه به گفتمان، برنامه ،تیم مدیریتی و سوابق درخشانی که از جنابعالی سراغ داریم ورود شما می تواند همدلی و همبستگی را در میان گروه های اصلاح طلب به وجود آورد."

وی اخیرا در اظهار نظری پیرامون کاندیداتوری در انتخابات با بیان اینکه عجله ای برای اعلام کاندیداتوری ندارم، گفت: اگر آقای خاتمی تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، طبیعتا بنده از کاندیداتوری در انتخابات آینده انصراف خواهم داد.

رسول منتجب‌نیا در واکنش به اظهارات انتخاباتی عارف با بیان اینکه محمدرضا عارف از‌ حق اساسی فردی خودش برای کاندیداتوری استفاده کرده و این کاندیداتوری به‌صورت شخصی اعلام شده است، درخصوص کاندیداتوری احتمالی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر آقای عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اعلام کاندیداتوری کند و در صحنه حاضر باشد، این حضور شخصی خواهد بود. اصلاح‌طلبان تاکنون هیچ کاندیدایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در نظر نگرفته‌اند و اگر شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم باشد آنها دور هم می‌نشینند و فردی را به‌عنوان کاندیداي نهایی جریان اصلاحات معرفی می‌کنند.

 گفته می شود اصلاح طلبان افراطی تمایلی به حضور شخصیت هایی همچون عارف در سمت ریاست جمهوری ندارند و در صورت منصرف نکردن آنها از کاندیداتوری در انتخابات آینده پروژه تخریب آنها را با عنوان "مهره سوزی" در دستور کار قرار خواهند داد که بر اساس این پروژه، با تخریب  گزینه های معتدل اصلاح طلب همچون عارف، شریعتمداری و جهانگیری مسیر برای به میدان آوردن عناصر مطلوب خودشان فراهم شود.





* احتمال کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی

نام هاشمی رفسنجانی که دوبار رییس جمهور کشورمان بوده است، برای مدتی در لیست نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده قرار گرفت. آن زمان که خبری مبنی بر دیدار انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری منتشر شد. در این خبرآمده بود که ناطق نوری از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در انتخابات ریاست‌ جمهوری یازدهم دعوت کرده است.



* سخنرانی‌های انتخاباتی خود را از دی ماه آغاز می‌کنم

منوچهر متکی از آغاز سخنرانی‌های انتخاباتی خود از دی ماه سال جاری خبر داد.  متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان که در همایش گرامیداشت روز دانشجو در سالن امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس سخن می‌گفت در جواب یکی از دانشجویان مبنی بر زمان آغاز فعالیت انتخاباتی خود گفت: سخنرانی های انتخاباتی خود را از دی ماه سال جاری آغاز خواهم کرد.



* برنامه و شعارم « دولت رفاه» است

مهرعلیزاده که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نهم (1384) بود، در پاسخ به این سئوال که شما خود را به عنوان یکی از گزینه هایی که می تواند مورد اجماع قرار بگیرد، معرفی می کنید؟ تصریح کرد: چون بنده تجربه حضور در انتخابات سال 84 را دارم، در چند استان رای اول را کسب کردم و برنامه ای تحت عنوان دولت رفاه به مردم ارائه داده ام، خود را به عنوان یکی از مصادیق مورد اجماع معرفی کرده ام.

وی ادامه داد: اگر روی بنده به عنوان کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان توافق شود، با جدیت به این حوزه ورود خواهم داشت و البته برنامه مشخصی را هم به مردم معرفی خواهم کرد.

معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات در پاسخ به این سئوال که برنامه شما همان دولت رفاه سال 84 خواهد بود، گفت: برنامه و شعار بنده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده دولت رفاه خواهد بود.




* حدادعادل: فرصت برای تصمیم‌گیری زیاد است

درست زمانی که حدادعادل در مجلس هشتم از ریاست خانه ملت بازماند، زمزمه احتمال حضور وی در رقابت ریاست جمهوری در رسانه ها مطرح شد. اما وقتی از حداد عادل درباره حضور در عرصه ی کاندیداتورری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرسیدند، وی پاسخ داد:" فرصت برای تصمیم‌گیری در رابطه با کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هنوز باقی است و نباید عجله کنیم. "

وی هم چنین در حاشیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که "آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم کاندیدا می‌شوید؟‌" اظهار کرد:" فرصت زیادی برای تصمیم‌گیری هست؛ عجله نکنید. "



* اگر تصمیمی بگیرم اعلام خواهم کرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سابقه دو دوره رقابت با احمدی نژاد را دارد، او در دوره دهم نیز به شیوه انتخابات معترض شد، اما حسابش را با دو کاندیدای معترض دیگر جدا کرد. محسن رضایی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می شوید؟اظهار کرد: " انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار مهم است و نسبت به آن نمی توان بی تفاوت بود، اما من هنوز تصمیمی در این باره نگرفته ام و اگر تصمیمی بگیرم اعلام خواهم کرد."

لازم به ذکر است که در ماه گذشته حدود 200 نفر از حامیان محسن رضایی در منزل وی گرد هم آمدند تا به بررسی برنامه های انتخاباتی رضایی بپردازند. در این جلسه محسن رضایی طی سخنانی خود را یک چهره سیاسی معرفی کرد که فعالیت سیاسی خود را از سال 1350 آغاز کرده و در دوران دفاع مقدس بنا به ضرورت لباس رزم بر تن کرد. رضایی شعار دولت خود را "ما می توانیم و عبور از تحریم ها" عنوان کرد و از دولت خود با نام "دولت امید" یاد کرد.



* اگر بخواهم کاندیدا شوم به صورت جدی وارد صحنه خواهم شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر سیاسی جامعه روحانیت مبارز در خصوص شایعات پیرامون کاندیداتوری اش در انتخابات در گفتوگو با نشریه حزب مؤتلفه (شما) اظهار داشت: اگر بخواهم وارد انتخابات شوم به عنوان کاندیدای جدی وارد صحنه خواهم شد تا ریاست اجرایی کشور را با اهدافی که باید تعقیب کنم، به عهده بگیرم. اگر به این جمع‌بندی یا تصمیم نهایی برسم که به وقتش کاندیداتوری خود را اعلام خواهم کرد و با تصمیم روشن و قاطع در صحنه حضور می‌یابم.



* آغاز سفرهای انتخاباتی سعیدی کیا


محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی دولت میرحسین موسوی ، هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد در دولت نهم که خود را برای رقابت های انتخاباتی آماده می کند ، در هفته گذشته سفری انتخاباتی به استان های قزوین و زنجان داشته و با شخصیت های مذهبی ، سیاسی و نخبگان این استان ها دیدارهایی را انجام داده است. وی پیش از این به استان های قم، گیلان، مازندران و گلستان  نیز سفر کرده بود.




* دولت در انتخابات آینده برنامه‌ای ندارد/ یک دقیقه هم به کاندیداهای انتخابات فکر نمی‌کنیم

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی مطرح می‌کنند که تغییرات در دولت هدفمند بوده و اهداف انتخاباتی یکی از این دلایل است گفت: قطعا هر تغییری هدفمند است، اما این تغییرات به دلیل مقاصد انتخاباتی نبوده است؛ بالاخره هر تغییری با هدف انجام می‌شود مگر کسی بدون هدف چیزی را تغییر می‌دهد.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ دولت نه در انتخابات مجلس و نه در چند انتخابات آینده کاره‌ای نیست و برنامه‌ای ندارد. دولت به دنبال کشف نظر مردم است و حضور پرشکوه مردم را در انتخابات دنبال می‌کند.

وی گفت: من صریحا به شما که این پرسش را مطرح می‌کنید عرض می‌کنم آنچه که در ته ذهن دولت است یک انتخابات پرشکوه و با حضور حداکثری است؛ اگر در انتخابات قبلی حضور 40 میلیون بود در انتخابات بعدی این حضور به 46 یا 47 میلیون برسد. هدف ما این است که همه بیایند و حضور حداکثری باشد و این برای ما مطلوب است و رئیس جمهور با حداکثر رای ممکن سرکار بیاید.



* برگزاری جلسات انتخاباتی جمعیت رهپویان با احزاب اصولگرا

پرویز سروری درباره آخرین اقدامات جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: اساسا موضوع چگونگی ورود به انتخابات و تعیین مصادیق هنوز به صورت جدی و منسجم در این تشکل مورد بررسی قرار نگرفته است.

قائم مقام دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه این جمعیت برای دیدارهای انتخاباتی با احزاب اصولگرا گفت: بر مبنای ایجاد همگرایی در بین اصولگرایان جمعیت در حال بررسی گزینه های اصولگرای مطرح است.



* ارائه گزارش‌ جبهه پایداری هر شنبه به آیت‌الله مصباح

جبهه پایداری به جز شورای مرکزی از شورای فقاهتی نیز برخوردار است که مصوبات این جبهه باید به تایید شورای فقاهتی برسد، در این شورا آیت‌الله مصباح ، آیت‌الله خوشوقت و حجت‌الاسلام صدیقی حضور دارند.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری شنبه هر هفته با آیت‌الله مصباح دیدار دارد و مصوبات جدید جبهه پایداری را ارائه می‌کند.



* در انتخابات ذیل جبهه پیروان عمل می‌کنیم

کاظم انبارلویی مسئول سیاسی حزب موتلفه با بیان اینکه حزب موتلفه در ذیل جبهه پیروان کار می‌کند، اظهار داشت: حزب موتلفه در انتخابات پیش‌رو حضور مستقل نخواهد داشت.

انبارلویی درباره ورود جبهه پیروان زیر چتر جامعتین به انتخابات 92 با بیان اینکه قرار است گفت‌و‌گوی خود را با جامعتین آغاز کنیم، گفت: بهمن و اسفند سال‌ جاری گفت و گوهای خود را با جامعتین آغاز می کنیم.

در همین راستا سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت که  جبهه پیروان در حال رصد افرادی است که در مظان کاندیداتوری انتخابات هستند.



* اعتراض اصلاح طلبان به مواضع افراطی خوئینی ها

سخنان اخیر موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از دانشجویان که تکرار شعارهای فتنه 88 بود، با اعتراض برخی اعضای مجمع روحانیون، بنیاد باران و استانداران دوران اصلاحات مواجه شد. این افراد با ارسال نامه ای خطاب به خوئینی ها اتخاذ چنین مواضعی را تیر خلاص برای بازگشت اصلاح طلبان به قدرت دانسته و از وی خواستند در فعالیت های سیاسی اش از تک روی پرهیز نموده و خود را تابع تصمیمات حزبی و تشکیلاتی بداند.

محمد حائري عضو حزب اعتماد ملي در واکنش به اظهارات اخير موسوي‌خوئيني‌ها مبني بر اينکه اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي حضور پيدا نمي‌کنند، گفت: قهر با انتخابات و پشت کردن به آن کار عاقلانه‌اي نيست و بايد اصلاح‌طلبان با برنامه و به صورت جدي به انتخابات آتي ورود پيدا کنند.




* کمالی خبر کاندیداتوری خود را بعد از گذشت مدتی طولانی تکذیب کرد

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار خبر نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 92 را تکذیب کرد و گفت: بنده هنوز برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام.

ماجرای نامزدی کمالی در انتخابات ریاست جمهوری از آنجایی در رسانه ها دست به دست شد که  معاون آقای کمالی در خانه کارگر در گفت و گو با ایسنا از کاندیداتوری وی سخن گفته بود.

حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان‌ها چندی قبل از تصمیم این تشکل مبنی بر معرفی حسین کمالی به عنوان کاندیدای نهایی خانه کارگر در انتخابات آینده خبر داده بود.



* منتجب نیا:دوم خردادی دیگر رقم می زنیم/ دو سوم ملت ایران طرفدار اصلاح‌طلبان هستند!

منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در همایش تبیین طرح مناسک که با حضور برخی از احزاب و چهره های اصلاح طلب برگزار شد، در سخنانی بدون اشاره به شکست اصلاح طلبان در انتخابات 9 سال اخیر و ماجرای فتنه در سال 88، طرفداران این جریان را 50 میلیون نفر حساب کرد و گفت: دو سوم ملت ایران طرفدار اصلاح‌طلبان هستند.

وی چندی پیش با مصاحبه در یک روزنامه اصلاح طلب با ابراز نارضایتی از نداشتن تریبون های متعدد برای سران جریان اصلاح طلب ، گفته بود: متاسفانه درحال حاضر با برخی افراد مواجه هستیم که بیشتر به‌دنبال منافع گروهی خودشان هستند و همه رقبای سیاسی را حذف می ‌کنند.

وی در همین مصاحبه بدون هیچ اشاره ای به اشتباهات جریان دوم خرداد و فتنه صهیونیستی سال 88 و اقدامات قابل تامل سران این جریان سیاسی، در خصوص برخی انحرافات در دولت احمدی نژاد اظهار داشت: ما سابقه لغزش‌ها و انحرافات را پیش از این دیده بودیم و اخطار داده بودیم، جامعه به اصلاح‌طلبی گرایش دارد.

منتجب نیا که در سخنرانی های قبلی خود، طرفداران جریان اصلاحات را 50 میلیون نفر حساب کرده بود، در خصوص گرایش مجدد مردم به این جریان سیاسی اظهار داشته است: اگر اصلاح‌طلبان به ‌صورت منسجم در انتخابات حضور داشته باشند و همچنین بتوانند کاندیدای مقبول و محبوب خودشان را به عموم مردم معرفی کنند، یقینا می ‌توان دوم خردادی دیگر را شاهد بود.



* بین جامعتین هیچ گلایه ای وجود ندارد

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره جزئیات جلسه آیت‌الله مهدوی‌کنی با جامعه مدرسین اظهار داشت: طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری بر همدلی و همسویی جامعتین تاکید شد چراکه برخی می‌گفتند بین جامعتین گلایه وجود دارد لذا برای اینکه کسی دچار این توهم نشود، این جلسه تشکیل شد هرچند هیچگاه اینگونه نبوده است.

ممدوحی با بیان اینکه این نشست بسیار صمیمانه بود، ادامه داد: در جلسه اخیر درباره انتخابات بحثی صورت نگرفت اما درباره همراهی و همفکری جامعتین بحث شده و این جلسه یک مبنایی شد که این تبادل نظر و رفت‌آمدها ادامه دار باشد و گاهی جامعه مدرسین به دیدن آنها برود.



* سراغ خاتمی می رویم

قدرت‌الله علیخانی در همایش اصلاح طلبان ضمن تعریف و تمجید از آیت الله هاشمی رفسنجانی به قابلیت های ویژه خاتمی اشاره کرد و گفت: باید سراغ خاتمی بروید؛ تعارف نداریم اصلاحات به نام خاتمی ثبت و ضبط شده است. من در دور اول ریاست جمهوری وی با ناطق نوری بودم اما به هر حال خاتمی است که اکنون محبوبیت و پایگاه مردمی دارد.



* دیدار انتخاباتی جبهه مردمی اصلاحات با عارف


حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با فارس از دیدار جبهه مردمی اصلاحات با محمدرضا عارف نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری خبر داده است و اظهار داشته است: پیرو دیدارهایی که برای ایام انتخابات داریم 25 آذرماه نشستی را با عارف خواهیم داشت. دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات همچنین دیدار با مراجع و علما را از برنامه‌های آتی این جبهه عنوان کرد.

لازم به ذکر است که زارع فومني چندی قبل با تاكيد براينكه اصلاح‌طلبان يك كانديداي طلايي دارند كه به وقتش معرفي خواهند كرد، گفته بود: رئيس جمهور آينده ايران چه اصلاح طلب و چه اصولگرا بايد بتوانند دولت وحدت ملي را شكل دهد كه همه نيروها در آن مشاركت داشته باشند؛ متاسفانه در دولت قبلي اين چنين نبود و به همه نظرات توجه نمي‌شد.



* وزیر خاتمی: حضوري جدي در انتخابات داریم

احمد خرم وزير راه دولت محمد خاتمی در گفتگويي تفصیلی ضمن تاکيد بر حضور تمام قد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: جبهه اصلاحات آمادگي حضوري جدي در انتخابات را دارد و هيچ شرايطي و محدوديت‌هاي احتمالي نمي‌تواند اين جناح سياسي را از مشارکت در انتخابات رياست جمهوري منع کند.



* در انتخابات آینده 40 نامزد داریم

حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه مجمع عمومی این جبهه و در جمع خبرنگاران درباره دیدار با جامعتین گفت: دیدار با آیت‌الله یزدی احتمالاً‌ جمعه هفته آینده صورت می‌گیرد.

عسگراولادی در خصوص سازوکار انتخاباتی این جبهه تصریح کرد: ما از 25 نامزد حدود 10 تا 12 نفر از آنها را دعوت خواهیم کرد و درباره سه موضوع صحبت می‌کنیم.




* بیانیه حزب منحله مشارکت درباره انتخابات

حزب اصلاح‌طلب «مشارکت» که پس از حوادث سال 88 با رأی دادگاه منحل شد، در بیانیه‌ای که در سایت بی‌بی‌سی فارسی منتشر شده است، اعلام کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهد کرد.

حزب منحله مشارکت در این بیانیه که به مناسبت سالگرد تأسیس خود منتشر کرده است، تصریح کرده که برخی به‌دنبال "علم کردن اصلاح‌طلبان بدلی" هستند و تأکید هم کرده که "مردم به خوبی می‌دانند ‌مواضع اصلاح‌طلبی را از چه کسانی باید بشنوند و پی‌جویی کنند".


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 157
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رای اولی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    رای ما محسن رضایی
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    دو مورد از موارد قید شده توی این متن از همه خنده دار تر یکی کاندیداتوری و اعتماد بنفس مهر علیزاده و دومی هم بیانیه حزب منحله مشارکته که ادم را یاد نقل داستان گنجشگ ودرخت میندازه
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    من دوباره به احمدی نژاد رای میدم!
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    همون خط اول سوتی دادی عزیزم 6 ماه مونده تا انتخابات نه 5 ماه!!!
  • علی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    حامیان دکتر سعید جلیلی + بزنند.
  • ایرانی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    چرا از چهره های اصلی اصلاح طلب نام نمی برید فومنی دیگه از کجا در اومده فومنی رو جز خودش و شما کسی اصلاح طلب نمی دونه چه برسد به اینکه بخواد برا اصلاح طلبا تعیین تکلیف هم بکنه در ضمن چرا اینقدر در مورد خاتمی دروغ میگید دروغ هایی که بلافاصله تکذیب می شن مگه به اون دنیا اعتقادی ندارید.بعید می دونم منتشر کنید.
  • محمد ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    عکس هاشمی رفسنجانی چقد خسته افتاده؟!؟ من که خیلی دوسش دارم... آدم جالبیه - اعتماد به نفس هم داره
  • محمد ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    اونی که تو عکس ها علامت پیروزی رو نشون داده حکایت همون کسی رو داره که چهار سال شیر دوشید بعد همه اون شیر رو زهر مار همه کرد
  • رضا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    اون یارو فومنی و اونی یکی کمالی از همه جالب ترن. مردیم از خنده بابا! دمت گرم مشرق
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    قالیباف 3>
  • سیوندی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط مشایی
  • کامران ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط سردار سرلشکر محسن رضااایی
  • میترا ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    مشرق رئیس جمهور از همون طیفیه که تو خوشت نمیاد ازشون
  • محسن ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    من محسن ن ، اگر تائید صلاحیت بشم توسط شورای نگهبان،قطعا رقیبی سرسختی برای این کاندیداهای احتمالی یا قطعی خواهم بود.فقط خدا کنه که صلاحیتم تائید بشه تا بهتون نشون بدم.
  • مقداد ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    محسن رضایی و قالیباف خیلی وقته شروع کردن ... احتمال کاندید شدن سید احمد موسوی از سوی دولت هست ... moflehon.blogfa.com
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    با سلام با وضعیتی که در سوریه ایجاد شده . تلاش مضاعفی که ترکیه و قطر برای سقوط دمشق میکنند بزودی سوریه سقوط خواهد کرد. و شما که بیشترین انرژی خود را صرف دعواهای داخلی گروهها و جناح های سخیف سیاسی برای در دست گرفتن قدرت انجام میدهید باعث کم توجهی به موضوع سوریه میشود و در جرم و جنایتی که قطر و ترکیه به نمایندگی از استکبار انجام میدهند شریک هستید. بیایید در روزهای باقیمانده سوریه و قطر و ترکیه را اولویت خود قرار دهید. (( اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید.))
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    اشخاص احتمالی زیادن ، اما احزاب و گروه ها : الان از نظر سیاسی 7 گروه سیاسی در کشور داریم که هر گروه ممکن است نامزد یا نامزدهایی داشته باشد: 1- دولتی ها و حلقه مشایی 2- اصولگرایان سنتی (راست سنتی) نظیر لاریجانی ، باهنر ... 3- جبهه پایداری (وزیران جداشده از دولت) 4- اصولگرایان اصلاح طلب نظیر قالیباف ، رضایی ، مطهری ... 5- اصلاح طلبان معتدل نظیر کواکبیان ، عارف ... 5- اصلاح طلبان واقعی نظیر خاتمی ... 6- اصلاح طلبان تندرو و اپوزیسیون نظیر موسوی خوینی ها و عبداله نوری ... اسامی ذکرشده به معنی نامزدهای احتمالی این گروه ها نیستن بلکه نشان دهنده نماد آن گروه ها هستن
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    رای ما فقط دکتر جلیلی
  • حسین ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    اوه اوه تجسم که میکنی‌،دلهره آور هست بعضیهاشون مثل کوه یخ هستن ،ترس از اون قسمت مبهم و بزرگترش هست که زیر آبه و اون هدف اصلی که تو سر دارند خدا به خیر بگذرونه البته همون کسی‌ که انقلابو حفظ کرده از این به بعد هم محافظت میکنه ولی‌ انشا‌الله که مردم به زحمت و تو شرایط سخت نیفتن
  • روح اله ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    چقدر بیکارند!!! لابد هوس سوختن سطل آشغال کردن
  • سینا ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    پس سعید جلیلی چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    با سلام با وضعیتی که در سوریه ایجاد شده و تلاش مضاعفی که ترکیه و قطر برای سقوط دمشق میکنند بزودی سوریه سقوط خواهد کرد. و شما که بیشترین انرژی خود را صرف دعواهای داخلی گروهها و جناح های سخیف سیاسی برای در دست گرفتن قدرت انجام میدهید باعث کم توجهی به موضوع سوریه میشود و در جرم و جنایتی که قطر و ترکیه به نمایندگی از استکبار انجام میدهند شریک هستید بیایید در روزهای باقیمانده اخبار جنگ ترکیه و قطر علیه سوریه را اولویت خود قرار دهید
  • عمار ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    ورود زود هنگام به انتخابات!!؟؟؟ فقط تو حرف آقا رو قبول دارید!!!! ولی توعمل؟!
  • morteza ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    گزارش کاملی نبو چون اسمی از دکتر ولایتی به میان نیامده یا از روی قصد ایشان را حذف کردید؟؟؟؟
  • محمد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    آفرین ... عالی بود . ممنون
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    همه احساس تکلیف کردند بیان خدمت کنند!!!
  • مختار ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    سئوال: 1-آقای منتجب نیا از کجا می داند 50 درصد مردم ایران طرفدار جریان اصلاحات هستند؟ 2-آفای علیخانی از کجا می داند آقای خاتمی محبوبیت و پایگاه مردمی دارد؟
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    رای ما جلیلی هست حتی اگر شما قالیباف و حداد رو بیشتر دوست داشته باشید
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط هاشمی یا نشد محسن رضایی
  • محسن ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    نظر منو نذاشتیا مشرق ،ما که دوست داریم چرا:d
  • رضا ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    موافقم ++++
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    جمله قالیباف و محسن رضایی خنده دار بود اینا اول ستاد راه میندازن بعد میسنجن و فکر میکنن اگر مردی اینو کامل و بدون سانسور منتشر کن
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    حامیان دکتر سعید جلیلی + بزنند.
  • سجاد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    خدایا هنوز منتظریم!!!
  • حمزه ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    عارف نخواهد آمد
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    نظر بقیه کجاست؟؟؟
  • عبدالزهرا ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    ++++++++++++ +++ ++ +
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    بهتر ست تنور انتخابات گرم بماند . شاید در آشوبهای خیابانی دست برتر حکومت،حمایت رسانه و حمایت 40 درصدی مردمی کفایت کند اما در بحرانهائی مثل شرایط امروز که چرخ تانک غرب انتظار عبور از ویرانه دمشق به سوی ایران را میکشد ، حمایت بیش از 90 درصد مردم را نیاز داریم . بهتر است حکومت فضا را باز کرده و از نهضت آزادی و ملی مذهبی ها هم دعوت کنیم
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    آزمایش عدم .... بگیرند بعد تایید صلاحیت کنند.
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    خرم ...است بابا به کی بگیم تو ایران 70 میلیون کاندیدای ریاست جمهوری داریم
  • مهدی11 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    همه احساس تکلیف برای اومدن دارن یه محض رضای خدا برای نیومدن احساس تکلیف نمیکنه
  • محمد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    ان شا الله که همه با نیت الهی(لله)قصد ورود به این عرصه را داشته باشند.
  • العبد ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    جريان جبهه پايدارى مقدمه ساز دولت كريمه ست ...
  • غلامرضا گنابادی ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    تا روزی که زنده باشم جریان نفاق اصولگرانمایان و اصلاح طلبان غربزده را افشا خواهم کرد و از امام و مولایم خامنه ای و رییس جمهور کشورم احمدی نژاد مظلوم حمایت میکنم...
  • شناس ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    پس سعید جلیلی کو ؟؟؟؟!!!!
  • محمد ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    رییس جمهور بعدی سعید جلیلی
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خبرتان در مورد آقای متکی که اشتباه بود ایشون تکذیب کردند نقل قول اشتباه منتسب به خودش را
  • دیدبان ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    پس جلیلی کو مشرق؟ حذف کردی رفت دیگه! یعنی حتی شایعه اش هم نبوده و نیست. بوی غرض میاد مشرق. ما بچه حزب اللهی ها گرچه هنوز اطمینان به اومدن جلیلی نداریم ولی نقل محافلمون آرزوی اومدن این بنده خدا به این عرصهء پر فتنه است. حتما سایت ها و وبلاگ های دعوت از جلیلی رو دیدی. بپا از چشم بچه های انقلابی آقا نیوفتی!!!
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    فقط عمه من نیومده
  • mojicivil ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    از رییس جمهور آینده سعید جلیلی خبری نزدید چرا؟؟؟؟
  • مشرقی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    گزارش تون عالی بود. فقط نمی دونم چرا از سعید جلیلی خبری نبود؟!؟
  • جواد ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    سعید جلیلی پس کوش؟ یعنی هیچ اظهارنظری درباره انتخابات نداشته...! اینا هیچ کدومشون آدم ریاست جمهوری نیستن، مارو مجددا بدبخت می کنن
  • جواد ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ایووووول داره محمدرضا عارف
  • احسان ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خدمت اقای منتجب نیا عرض کنم درست حساب نکردید همه ملت ایران نه ببخشید همه کره زمین طرفدار شما و حرفای مفت و بی ارزشتان هستند نه فقط 50میلیون نفر، خدمت اقای موسوی خوئینی ها عرضی ندارم چون ایشان اصلا حرف حساب را منوجه نمی شوند و اما حزب که چه عرض کنم گروهک منحله م ش ا ر ک ت همان بهتر که گورتان را گم کنید و شرکت نکنید و صندوق های رای را الوده نکنید، اقای خاتمی حسابتان را از این ادم های بی هویت جدا کنید ما خیر شما را می خواهیم دوست نداریم یک روز نام شما را هم بعد از اینان ببینیم
  • لاک غلط گیر ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ببخشید؟؟؟پس الهام و جلیلی و قاسم سلیمانی چی؟؟؟ یه ریگی توی کفشتون هست که اونا رو ننوشیتین.
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    گروهک جبهه مشارکت منحل شده چرا اسم و نمادش رو گذاشتید/ یادتان رفت 88 و آن جنگ داخلی شبه کودتا توسط این اوباش را
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    جلیلی
  • حاج یوسف ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا نکنید.مگر امام خامنه نفرمودند هر کس در مورد انتخابات صحبت کند خائن به انقلاب و امام و شهدا است؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    توهم مختار جان.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    اشتباهی + دادم
  • محمدحسین ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    در آینده جمهوری اسلامی، نیازمند حضور مقتدرانه و عزتمند در عرصه سیاست خارجی و ایجاد تعامل بیش از پیش در عرصه داخلی با تمام گروه های معتقد به نظام است. امید است فردی که منتخب انتخابات یازدهم در خرداد 92 است برنامه ی جامعی در این دو عرصه داشته باشد. باید دید ملت چه می خواهد و چه رقم می زند. به فضل الهی ملت به مانند همیشه بهترین را رقم خواهد زد.
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    راي شماست به ما چه!
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    محسن جون دوستت داريم ، داش محسنو ايول داش محسنو ايول!!!
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    سيد احمد اعضای سفارت توی دمشق را نتونست دور هم جمع کنه چطور می خواد رييس جمهور بشه؟!!!!
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    عمه شما همون نن جون شيخ اصلاحات نيست؟!!!!
  • لاک غلط گیر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ببخشید؟؟؟پس الهام و جلیلی و قاسم سلیمانی چی؟؟؟ یه ریگی توی کفشتون هست که اونا رو ننوشیتین.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    الهام ؟! مگه ریاست جمهوری جای خاله بازیه ؟!
  • مجید ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    قدرت وسوسه برانگیزه.فقط خواهشا تحت تاثیر حرفهای قشنگ قرار نگیرید چون از عمل کار برآید به .... د به جرات میتونم بگم که قدرت تجزیه و تحلیل و جذب مخاطبم از اکثر این آقایون قوی تره ولی همیشه کار را باید به کاردان(با خصوصیات انتقاد پذیری،منصف،عالم میانه رو و...) سپرد نه به سخن گو
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    آدم دیگه‌ای نبود ...
  • دلسوخته ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    شما خیلی بی انصاف تشریف داری...خیلی.شک نکن...سعی کن بی انصاف نمونی
  • محمد ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    مشائی مرد متفکر و بی ریای انقلاب اسلامی است که به مرموزانه ترین و ناجوانمردانه ترین شکل او را ترور شخصیتی کردند
  • مجید ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    هیچ رئیس جمهوری دیگه مثل احمدی نژاد نمیشه...کاش مرد باشیم و بعدا باصدای بلند بگیم اشتباه کردیم زیر پای احمدی نژاد رو خالی کردیم
  • imad ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    هاجون تو ممد جان
  • imad ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    از اون جا !!!!!!!!!!!!
  • رسول ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خواهش میکنم از دوستان یکبار دیگر مطالب بالا را بخوانید ببینید چه کسی مردمیترین حرف را زده.به نظر من فقط دکتر احمدی نژاد که گفتن ما به دنبال کشف نظر مردمیم.احسنت به شما دکتر.ای کاش باز هم خودت بودی.
  • رسول ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    مشرق یه سوال آیا در انتخابات اکثریت مردم به آقای احمدی نژاد رای بدن چه اتفاقی میافته.رای اکثریت رو که دیگه نمیشه باطله محسوب کرد.اگه بشه چی میشه.
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا مجید چقدر دیگه باید داغون میشدیم و چقدر دیگه باید مخالفت این آقا با دستورات رهبری رو باید میدیدیم تا شما از اون دست بردارید؟ این آقا هنوز به مشایی داره پست میده. چرا چشماتون رو بستید؟
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا با انصاف شما سعی کن خودت رو به خواب نزنی که دراینصورت بیدارت نمیشه کرد.
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    میگم چطوره تو خرداد ورود کنیم! راضی میشی؟
  • نسل سوم انقلاب ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    رای من فقط دکتر جلیلی
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    فرمانده لشگر یا پادگان نمی خوایم! قراره رئیس جمهور انتخاب کنیم!!!!!
  • نباتلخ ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    الان کی داره بر تبلیغات زود هنگام انتخابات میدمه؟؟ خود مشرق الان این کار رو نمیکنه...
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    رایتو بذار در کوزه.........
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    فقط واسه جنگ خوبه
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    جوانان حامی سعید جلیلی http://jalili-saeid.blogfa.com/
  • alli@chmail.ir ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    من به هیچ محسن نامی رای نمیدم!!!!!
  • مسعود ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    من که موقع رای دادن می نویسم برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) بالا غیرتا یه کاری بکنیم.
  • صاعقه کهکشانها ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    با سلام فقط سردار حاج قاسمسلیمانیه که میتونه با درایت و ولایت مداری خودش مورد استقبال عظیم مردمی قرار بگیره فقط ایشون
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    هر کی بیاد فرقی نداره همین آشه همین کاسه.
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اشتباهی + دادم.
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    الهام از اکثر اینها بهتره.
  • ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    از قدیم گفتن اسلامگرای افراطی... نه اصلاح طلب افراطی
  • رسول ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    شنل قرمزی یا همان آقای هزار دستان یه دفه انگشت نره تو چشت.اون انگشته تو صفحه اول روزنامه ماله خاتمیه یا موسوی یا سروش و دارودسته.بپا نخوری هی پسته.آی پسته پسته پسته .هر چی گازو نفت و پسته ماله منه درسته.
  • امیر ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    عکس مشایی خیلی باحاله
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    از همون جا که شما میدونین ندارین
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پای حاج قاسم رو وسط نکشید لطفا سردار انقلابی و جان برکف دوست داریم
  • طلبه ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    روحانيت اصيل ، انقلابى و پيرو ولايت به حجت الاسلام ابوترابى رأى خواهند داد
  • سید احسان ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط دکتر سعید جلیلی و بس...
  • امید ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خوشا بحال تو و محسن جونت!
  • امید ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تو چی؟ به روح اعتقاد داری...؟ به سنگ پا چطور...!؟
  • امید ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    منم نصف اقتصاد مملکت دستم بود دو برابر این اعتماد به نقس داشتم...! دلیل خستگیشم اینکه تا دیر وقت تو باغ پستش مشغول چیدن محصول بوده...!!!!
  • امید ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    یه جمله ی خوب دیدم توی این نظرات دمت دما دم...! ضمنا عزیز دلسوخته تو انصاف داری بسه...
  • امید ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دقیقا فقط مشاییه که میتونه تلخی این 4 سال رو دوباره تکرار کنه...! دودود بر تو...
  • امید ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط سردار سرلشگر محسن رضااایی میتونه خاطرات خوش 2 سال پایانی جنگ رو برامون زنده کنه....!!!!
  • امید ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تو تایید بشو من و بچه محلا بهت رای میدیم!
  • امید ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    الان مثلا تو ناف حلب نشستی و یکی با کارد بالای سرته که انقدر مضطر پیام فرستادی...!!؟ بچه جون اونایی که باید حواسشون به سوریه باشه هست تو نمیخواد کاسه داغ تر از اش بشی
  • امید ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ناز نفست...
  • امید ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    هیچی نگم بهت برات کافیه...
  • امید ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    از همونجایی که میگفتن ما بیشماریم...!
  • امید ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    معلومه تو باغ پسته ی هاشمی کار میکنیا شیطون...!
  • امید ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    بهتر است تو به فکر خودت باشی و زر مفت نزنی تا مجبور نشم با پرایدم از روی ویرانه هات رد بشم...!
  • امید ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    به لال شدن اعتقاد داری...!؟ به خجالت کشیدن چطور؟
  • امید ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اونم میاد نگران نباش عزیزم...
  • امید ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    حماقت تو هم ایول داره جیگر...!
  • امید ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دیشب احتمالا جنگ ستارگان رو از یک تا هفتش یه جا دیدی که اینطوری تخیل زدی...!!!
  • امید ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ببین تو رو خدا اون بنده ی خدا رو هم پاشو باز کردن توی معرکه... خواهشا سردار رو بیخیال بشین
  • امید ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    مردم از خندههههههههههههههههههههه دمت گرم جوک سال بود دیگه...!؟
  • امید ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اصلاح طلب افراطی نگفتن ولی تا دلت بخواد اطلاح طلب منافق گفتن...!
  • رضا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    بنده هم به دکتر جلیلی رای میدم
  • سرلشکر ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    شما فقط به معروف بودن رای میدید؟ خب بازیگرا و فوتبالیست ها هم معروفند. این سعید جلیلی چه کار مهمی تا حالا کرده؟ چه مدیریت موفقی داشته؟
  • حسین ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    مخلصیم
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    زنده باد بهار...
  • شهاب ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خاك بر سرت كه داري با اولين رايت گند مي زني به جامعه در ضمن ديگه هم جايي ننويس راي ما راي خودته فقط
  • حمید ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام دکتر ولایتی والسلام
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    رای ما هم دکتر جلیلی
  • شهاب ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    شتر در خواب بيند پنبه دانه
  • شهاب ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا شما ها همش مي گيد ما!!!!!! كي گفته همه ما قراره به رضايي يا جليلي راي بديم؟ راي خودتون به همه گسترش نديد همه كه مثه شما ها عقلشون عيب نداره
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    یاشاسین اذربایجان یاشاسین مهرعلیزاده
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اشتباهی + دادم مرگ بر فتنه گر
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    هیچ برای جنگ هم خوب نبود .امام ره تو زمان اینها و با پشتیبانی کامل مردم بازهم مجبور شدند جام زهر بنوشند
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    جناب خاتمی چشم و امید مردم شمایید در 20سال پیش شهریار به جناب خاتمی گفت تو مثل نگین حضرت سلیمان خواهی درخشید بدرخش ای خاتمی
  • یداله ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تا زمانیکه خاتمی باشد کاندیداتوری دیگران عبث وبیهوده است مردم شریف ایران مرد امتحان داده ای چون او را می خواهند .
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط دکترسیدمحمودکاشانی
  • مسعود ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    راي ما خانم مرضيه وحيد دستجردي
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ایران به معماری نوین نیاز دارد.فقط دکتر محسن رضایی
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دکتر جلیلی دوستت داریم
  • امید ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خدایا این جماعت غافل ظهور مهدی فاطمه ات را چرا جدی درخواست نمی کنند .اصل انقلاب برای زمینه سازی ظهور بود نه برای صرفا انتخاب این وآن . آی شیعان به خدا اگر خالصانه از خداوند طلب کنیم فرجش میرساند وزحمت منسوب نمودن کارگزاران حکومتیش از انتخاب نمودن های ما که غالبا خدا راهم برای انتخا بمان در نظر نمی آوریم از دوشمان بر میدارد .انشاءالله ...
  • کوثر ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    احمدی نژاد می تونست محبوب ترین رئیس جمهوری باشه اما انگلیس با کمک م نکذاشتند احمدی نژارد را از مردم دزدند و این که می بینید احمدی نژاد بدلی است ما احمدی نژاد 84 را هنوز دوست داریم
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    فقط مهر علیزاده
  • شاهدی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    ببخشید لحنم تنده ولی این قالیاف حرف داره میزنه!!! 8ساله بعد 84 بسته برا ریاست جمهوریش به ما نمیخواد بگه که آقا تو خانه شهریاران جوانش تیم جووناش رو بسته و آقای....... مسئول ستاد جووناش کرده پس لطفا چرت و پرت نگو آقای دکتر، خلبان، سردار و یا تو انتخابات دریادار....
  • r.z ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    رای من گفتمان سوم تیره حالا هرکی به این گفتمان پایبند باشه من بهش رای میدم
  • سعید ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    رئیس جمهوری مردمی وکم حرف وپر کار و ولای می خواهیم که به موقع انتخاب میکنیم
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    جليلي جليلي جليلي 100%
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    جليلي جليلي جليلي 100%
  • مهم نیست ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    هرچند برداشت شما یه خورده غلط و سطحی هستش ولی بهترین نوع برخورد با این مطلب رو داشتید که به شما تبریک میگم هدف دادن سر نخ به ملت بصیر بود که به جز چندی از دوستان بقیه دست مثل اهل کوفه افتادن به جون هم! و من ا... التوفیق
  • مهم نیست ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    چون من شیطان هست : دی هیچ وقت نگین من ، همیشه بگین ما
  • مهم نیست ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    هیچ وقت مشتت رو زود باز نکن.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    مواظب فتنه قتنه گزان باشید مواظب باشید مهره سوزی نکنید
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    کاش لا اقل ارزون نفروخته باشی که بتونی چند تا نون برا شماتون بگیری!
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    م خودش یه پا انگلیسه!
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    دارمت
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    گاهی مواقع دلیل را نمی شودگفت ولی فهمیدنی است آقای جلیلی به دل آدم می چسبد بی شیله پیله است محبتش راخدادرقلب اهل ایمان وانقلابی قرارداده است تکبربی خودنداردومثل بسیجی های صفدروخط شکن دهه 60 می ماندانشالله که مردم درست انتخاب کنند
  • مهم نیست ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    مسول محترم بهتر است که آی پی های خارجی رو باز کنید! پشت پرده هم می توان کار کرد شما که قصد ندارید کاربران رو پیگرد کنید!
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس با بصیرتی که فرمودی « چقدر دیگه باید داغون میشدیم و چقدر دیگه باید مخالفت این آقا با دستورات رهبری رو باید میدیدیم » ... مثل اینکه یادت رفته که آقا گفتند نظر ایشان به من نزدیکتر است!
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خیلی جالبه طرف از انگلیس کامنت گذاشته که « مرگ بر فتنه گر ! ای مرگ بر انگلیس و مسئول فرقه X
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    رسول جان... یه جوری بگو خودتم بفهمی . در ضمن نفرین بر حجتیه یادت نره.
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    امید آقا... امام حسین(ع) میفرمایند که « به خدا قیام نکردم جز برای اصلاح امور امت جدّم » پس یه کمی بفهم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس