کد خبر 174714
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲

پیاده روی رئیس مجلس شورای اسلامی در خیابانهای اطراف حرم امیر المومنین، خودرویی که بعد از جنگ اولین بار خبرنگاران از آن استفاده کردند!، هدیه ویژه لاریجانی به مراجع تقلید عراق و استقبال مردم از حاشیه های جالب سفر رئیس مجلس به عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سفر 4 روزه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عراق با حاشیه‌های جالبی همراه بود که بخشی از آن اشاره می‌کنیم.

* در جلسه‌ای که لاریجانی با رئیس مجلس عراق و نمایندگان آنها داشت مترجم برخی از جملات رئیس مجلس را اشتباه ترجمه کرد که در این بین دانایی فر سفیر ایران در عراق معنای درست جملات رئیس مجلس عراق را برای لاریجانی ترجمه کرد و لاریجانی بعد از استماع اظهارات نمایندگان مجلس عراق گفت: اگر مترجم من را به اشتباه نیاندازد حرف‌های شما را خودم فهمیدم !

* در جلسه مشترک رئیس و نمایندگان مجلس ایران با رئیس و نمایندگان مجلس عراق تعدادی از اعضای پارلمان این کشور در سخنان خود به قدرت و تاثیر ایران در مسایل منطقه‌ای اذعان داشتند و نقش رهبر معظم انقلاب را در منطقه و در جهان بسیار مهم دانستند.

* یکی از نمایندگان عراق نقش رهبر معظم انقلاب را در پیروزی مردم غزه بر علیه رژیم صهیونیستی بسیار مهم خواند و جملاتی را از ایشان و امام خمینی(ره) مطرح کرد و سخنان خود را با استناد به این جملات ادامه داد.

* در محل استقرار هیات پارلمانی ایران در هتل الرشید بغداد و یکی از هتل‌های نجف هرچند ساعت یک بار برق هتل کاملاً می‌رفت و خاموشی مطلق حاکم می‌شد.

* استقرار در یکی از هتل‌های مشرف به حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) خاطره‌ای بود که در اذهان هیات پارلمانی باقی ماند. رستوران این هتل کاملاً مشرف به بارگاه حرم حضرت عباس(ع) بود که همین امر باعث شد بعد از هر وعده غذایی تعدادی عکس یادگاری توسط اعضای هیات پارلمانی گرفته شود.

* بعد از زیارت لاریجانی در حرم مطهر امام حسین(ع) وی دیداری با مسئولان تولیت مقدس حرم داشت که آنها به احترام لاریجانی درب مسجدی را که گفته می‌شد چندین دهه است بسته شده باز کردند و لاریجانی از این مسجد که لایه‌هایی از خاک آن را فراگرفته بود بازدید کرد.

* لاریجانی در دیدار با مراجع عظام تقلید در نجف و کربلا یک جلد کلام‌الله مجید چاپ مجلس که متعلق به قرن هفتم هجری بود هدیه می‌داد.

* در دیدار با آیت‌الله قریشی از مراجع تقلید نجف ایشان به تمام اعضای هیات همراه که در بیت ایشان حاضر بودن به عنوان تبرک نگین درٌ نجف هدیه داد.

* رئیس مجلس شورای اسلامی برای دیدار با مراجع نجف که دفتر همه آنها در اطراف حرم امیرالمومنین(ع) بود حدود 45 دقیقه در بازار و کوچه‌های اطراف حرم پیاده روی کرد که در این بین مورد استقبال مردم عراق و زائرین ایرانی قرار گرفت.

* در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق حکیم قبل از ورود لاریجانی به استقبال وی آمده بود و دقایقی منتظر حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بود. حکیم بعد از آمدن لاریجانی با تمام اعضای هیات همراه وی حتی با خبرنگاران نیز ملاقات و روبوسی کرد و به آنها خوشامد گفت.

* در سفر هیات همراه رئیس مجلس از نجف به کربلا تمام اعضا سوار خودروهای زرهی شدند و تنها خبرنگاران بودند که طبق معمول سوار بر یک مینی بوس ون شدند. خبرنگاران معتقدند بوند این اولین بار بود که بعد از جنگ ایران و عراق از این مینی بوس که داخل آن پر از خاک بود استفاده می‌شد!

* خستگی سفر رئیس مجلس و هیات همراه زمانی مرتفع شد که در آخرین روز از سفر یعنی شب جمعه در حرم امام حسین(ع) حاضر و صبح جمعه نیز بعد از حضور در حرم اباعبدالله الحسین(ع) و اقامه نماز و وداع با بین‌الحرمین و حرم حضرت عباس(ع) راهی تهران شدند.

* بعد از ورود هیات همراه به هواپیما سرکنسولگری کربلا به تعداد اعضای هیات مقداری تربت کربلا بسته بندی کرده بود که به آنها هدیه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • hamid ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    زیارت قبول خوشا به سعادتشان خدایا بحق خون پاک ثا رالله ماراهم توفیق زیارت کربلا ونجف وکاظمین وسامراعطا بفرما امین یارب العالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس