کد خبر 173185
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹

در پي شكست رژيم اشغالگر صهيونيستي در جنگ غزه، مخالفان دولت، بنيامين نتانياهو را به شدت مورد انتقاد قرار داده و خواستار استعفای نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، در پي شكست رژيم اشغالگر صهيونيستي در جنگ غزه، كابينه بنيامين نتانياهو با انتقادات شديدي مواجه شده است و مخالفان، وي را متهم می کنند که با ذلت از اين جنگ بيرون آمده و ارتش را به شكست كشانده است.

نتايج يك نظرسنجي در داخل سرزمین های اشغالی، حاكي از نارضايتي اغلب اسراييلي ها از كابينه رژيم، عملكرد نتانياهو و ايهود باراك وزير جنگ در عمليات "ستون هاي ابر" است؛ معترضان معتقدند که عمليات مذکور هيچ يك از اهداف مورد نظر را محقق نكرده است.

"راجح ابوعصب" تحليلگر سياسي فلسطيني در این باره به شبكه خبري العالم گفت: جامعه اسراييل به دنبال امنيت است و همواره به طرفي كه حامي امنیت باشد، راي مي دهند؛ چرا كه به نظر آنها اين حمايت منجر به ثبات اقتصادي و اجتماعي مي شود. اما پس از اين حمله ثابت شد كه هيچ ثبات امنيتي و سياسي و يا اجتماعي برای صهیونیست ها وجود ندارد.

با پيروزي مقاومت فلسطين و شكست تجاوزگري تل آويو به غزه، "شائول موفاز" وزیر جنگ پیشین، رييس حزب كاديما و یکی از رهبران برجسته مخالفان اسرائیلی، بنيامين نتانياهو را به دليل موافقت با آتش بس و پايان دادن به عمليات نظامي مورد حمله و انتقاد قرار داد.

اعضاي پارلمان رژیم صهیونیستی نیز خواستار تحقيق و سؤال از بنيامين نتانياهو و ایهود باراک به دليل شكست نظامی در غزه شده اند.

"فضل طهبوب" كارشناس مسايل راهبردی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: نتانياهو و باراك به دو دليل وارد اين جنگ شدند؛ یکی سركوب غزه و دیگری تلاش براي بهره برداري از جنگ در انتخابات آتي؛ اما جنگ نتايج كاملا معكوس داشت، در حال حاضر ساکنان اراضی اشغالی مي گويند كه اين كابنيه و سران آن شكست خورده هستند.

شهرک نشینان صهیونیست معتقدند نتانياهو ضعيف است، راستگو نیست و نمی تواند آنچه را كه وعده داده، عملي كند. آنان همچنان به توانایی سران سياسي و نظامي در برابر مقاومت اسلامي - در لبنان و يا فلسطين اشغالي- اعتمادي ندارند.

نظرسنجي ها و گزارش هاي مراکز صهیونیستی از كاهش مقبولیت همۀ احزاب این رژیم - به ويژه حزب لیكود به رياست بنيامين نتانياهو- پس از شكست تجاوز اخير عليه نوار غزه خبر می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    تو اسرائیل هرکی بیاد سرکار دشمن مسلموناست سگ زرد برادر شغاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس