نکته مهم در مورد هواپیماهای موجود در ارتش رژیم صهیونیستی این است که این پرنده ها در بخش سامانه های جنگ الکترونیک و دفاع در برابر موشکها متفاوت از تمامی نمونه های موجود در جهان هستند. کارشناسان معتقد هستند که صهیونیستها از این روش برای مخفی کردن اسرار نظامی خود استفاده می کنند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، نزدیک به 7 روز از شروع حملات رژیم اشغالگر قدس به مردم فلسطین می گذرد و در این مدت شکل جدیدی از نبرد در باریکه غزه، بسیار متفاوت از آن چه که در سال 2009 میلادی در همین مکان رخ داد، اتفاق افتاده است. پیش از این در گزارشی به سلاح های جدید مقاومت در حوزه موشکها و راکتهای زمین به زمین مثل سامانه فجر 5 پرداخته شد که با استقبال خوب کاربران همراه بود.

سامانه های جدید مقاومت با حمله به اهدافی در فاصله 85 کیلومتری نوار غزه، از جمله تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی سایه ای از وحشت را بر سر صهیونیستها گستراندند اما بخش دیگری از توانایی های جدید مقاومت در این جنگ که به نوعی باعث تعجب بسیاری از کارشناسان در جهان شده است بحث موشکهای دوش پرتاب مقاومت است.

تا پیش از این یکی از اصلی ترین مشکلات مبارزین فلسطینی بحث دفاع هوایی و مقابله با حملات پرنده های صهیونیست بود. در طول یک هفته اخیر اخباری در مورد مورد اصابت قرار گرفتن حدود 10 جنگنده های اف 16، بالگردهای آپاچی و پهپاد متعلق به نیروی هوایی اسراییل بر روی خروج رسانه های جهان قرار گرفت. اما شاید برای بسیاری این سوال مطرح شده است که این پرنده ها چگونه ساقط شده اند؟

رهبران مقاومت صریحا اعلام کرده اند که کلیه سلاح هایی که در حال حاضر در نوار غزه توسط رزمندگان فلسطینی مورد استفاده قرار می گیرد ساخت ایران است و با استناد به این سخنان، می توان تحلیلی مطمئن تر درباره اقدامات جدید رزمندگان فلسطینی ارائه کرد.

اگرچه بنا به دلایل بسیار زیاد، مبارزان فلسطینی تاکنون تصاویری زیادی از موشکهای ضد هوایی خود ارائه نداده اند و تنها به نمایش چند لحظه از پرتاب یک موشک دوش پرتاب به سمت آسمان اکتفاء کرده اند اما از شواهد به دست آمده، می توان گمانه زنی هایی را ارائه کرد.

اما کدام موشک های ایرانی می تواند به این قابلیت رسیده باشد که پرنده هایی مثل آپاچی و یا اف 16 را مورد اصابت قرار دهد؟ در این مطلب به دنبال پاسخ به این سوال هستیم.

به صورت سنتی موشکهای سری سام 7 ساخت شوروی سابق که در ایران با نام سهند تولید می شدند اولین سامانه های دوش پرتابی بودند که در کشور به تولید رسیدند. این سامانه با توجه به پایین بودن سطح تکنولوژی در زمان خود نتوانست آنچنان که باید و شاید در زمان جنگ تحمیلی برای ایران مسمر ثمر باشد. در ادامه جنگ ورود سامانه استینگر ورق را برگردانده و توانست برای اولین بار به رزمندگان ایرانی توانایی موثر مقابله با تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین را ارائه کند.

پس از پایان جنگ تحمیلی و به منظور تقویت توان دفاع هوایی کشور در بخش ارتفاع پایین چند سامانه خریداری و وارد سازمان رزم نیروهای مسلح ایران شد اما یک نکته در این جا واضح و مشخص بود و آن هم این نکته بود که موشکهای اینچنینی در بازار جهانی سلاح به وفور یافت می شوند و تهیه و ابداع روشهایی برای مقابله با آنها برای کشورهای تهدید کننده ایران مثل آمریکا و یا رژیم صهیونیستی بسیار ساده است.

هواگردهای متجاوز رژیم صهیونیستی چه مدل هایی هستند؟

در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دو گونه جنگنده و یک گونه بالگرد به صورت اصلی برای عملیات تهاجمی به کار می روند. هواپیماهای سری اف 15 و اف 16 و بالگردهای سری آپاچی سلاح های اصلی اسراییلی ها در حملات هوایی به غزه محسوب می شوند.

به عنوان یک آشنایی مختصر با این 3 هواگرد باید گفت که جنگنده اف 15 در مدل اولیه در حقیقت یک پرنده رهگیر با توانایی های نبرد هوا به هوا بوده و در مدلهای اولیه فاقد هیچ گونه توانایی هوا به زمین خاصی است. در سالهای بعد مدلهایی از این جنگنده به صورت چند ماموریتی با توانایی های هوا به زمین طراحی شده و به مشتریان مختلف تحویل شده اند.



نکته مهم در مورد این پرنده و سایر هواپیماهای تحویل شده به اسراییل این است که این پرنده ها در بخش سامانه های جنگ الکترونیک و دفاع در برابر موشکهای حرارتی و رادارای متفاوت از تمامی نمونه های موجود در جهان هستند. این رویه چندین سال است که از سوی صهیونیستها دنبال می شود و آن هم بحث استفاده از سامانه های بومی در سلاح های خارجی است که به این رژیم فروخته می شود.

اطلاعات آنچنانی در مورد این سامانه ها وجود ندارد و کارشناسان معتقد هستند که صهیونیستها از این روش برای مخفی کردن اسرار خود استفاده می کنند. این مسئله نشان دهنده این است که اسراییلی ها حتی به متحد دیرین خود یعنی آمریکا نیز اطمینان نداشته و سعی می کنند تا نیاز خود را به صورت بومی تهیه کنند.

هواپیمای اف 16 ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا نیز سرگذشتی شبیه به اف 15 دارد.




این هواپیما رهگیر سبک نیز در ابتدا توانایی هوا به سطح خاصی نداشت اما با گذشت زمان این هواپیما نیز دچار تغییرات فراوانی شده و توانایی انجام کلیه ماموریتهای رزمی را دارا می باشد.

بالگرد آپاچی نیز یکی از آخرین محصولات دفاعی در دوره جنگ سرد محسوب می شود. ترس آمریکایی ها از سیل بی پایان تانکها و خودروهای زرهی روسی که در پشت دیوار برلین صف کشیده بودند باعث شد تا به ساخت یک بالگرد به قیمت 20 میلیون دلار دست بزنند.



آپاچی یک بالگرد سنگین وزن مسلح به سامانه های پیشرفته هدف یابی حساب می شود که با استفاده از موشک ضد تانک "هلفایر " و کمک گرفتن از رادار موجی میلی متری که بر روی پره های اصلی آن قرار گرفته است یک تانک را در فاصله نزدیک به 10 کیلومتری هدف قرار دهند. در این بخش نیز اسراییلی ها سعی کردند تا از سامانه های دفاعی خود خصوصا در بخش مقابله با موشکهای دوش پرتاب استفاده کنند.

بعضی از گزارشات همچنین پهپاد سرنگون شده بر فراز غزه را از نوع " اسکای لیت بی" اعلام کرده اند. پهپادی سبک که عمدتا برای انجام عملیات های شناسایی در فواصل نزدیک به کار می رود.



این گونه از پهپادها عمدتا به دلیل سبکی از موتورهای کم توانی بهره می برند که در نتیجه سیگنالهای فروسرخ کمی را منتشر می کند و در نتیجه رهگیری و مورد اصابت قرار دادن آن بسیار مشکل است.

موشک های پدافند هوایی رزمندگان فلسطینی از چه نوعی هستند؟

کوتاه بردترین و جمع و جور ترین سامانه دفاع هوایی موشکی، موشک های دوش پرتاب هستند. این موشک ها قابل حمل توسط یک نفر بوده و به همین دلیل آنها را می توان در همه جا یافت و با توجه به منطقه خاص غزه و لزوم توجه به الزامات نبرد نامتقارن، کاربرد زیادی در دفاع از مردم فلسطین دارد. چند نمونه از این موشک ها در کشور وجود دارد که مهمترین آنها موشک های میثاق هستند.

موشک ایرانی میثاق که به عنوان محتمل ترین گزینه به دست مبارزین فلسطینی رسیده است در حقیقت پاسخی به مطالعه گسترده جنگهای اخیر در منطقه است. بحث پرواز در ارتقاع پایین به منظور افزایش دقت در پرتاب مهمات و همچنین دوری جستن از رادارهای جستجوگر به یکی از تاکتیکهای مورد علاقه در نیروهای هوایی جهان بدل شده است. اگر نگاهی حتی کوتاه به نبردهای اخیر در منظقه خاورمیانه بیاندازیم به کرات شاهد استفاده این تاکتیک از سوی نیروهای هوایی غربی خواهیم بود.



مدل اولیه موشک میثاق بیشتر برای مقابله با اهداف پروازی همچون بالگردها و پرنده های کم سرعت طراحی شده بود اما در گونه دوم با افزایش حساسیت جستجوگر موشک میثاق امکان رهگیری موشکهای کروز نیز به آن افزوده شده است. سرعت بالای این موشک که در حدود 3 برابر سرعت صوت تخمین زده شده است آن را به یک انتخاب ایده آل برای گروه های چریکی مثل حماس بدل می کند. میثاق 2 می تواند با اهدافی در فاصله 5 کیلومتری و ارتفاع 3.5 کیلومتری درگیر شود.

جرم آن نزدیک به 11کیلوگرم است که 1.42 کیلوگرم آن را سرجنگی تشکیل داده و جرم موشک با پرتابگر که نفر باید آن را تحمل کند حدود 17 کیلوگرم است که قابلیت حمل توسط یک نفر رزمنده را دارد.

با توجه به ویژگیهای پرتابگر، عمر انبارداری این موشک بالا بوده، دستور العمل پرتاب ساده و نرخ شلیک بالایی داشته و در دمای منفی40 تا مثبت60 درجه سانتیگراد قابل استفاده است. سامانه هدایت خودکار امکان شلیک کن و فراموش کن را فراهم کرده و به کاربر اجازه می دهد سریعاً موضع پرتاب را ترک کرده و از خطر آسیب دیدن از سوی دشمن کاسته شود.



حسگر این موشک از نوع فروسرخ پیشرفته بوده و به آن توانایی حمله به هدف از تمام زوایا را می دهد بدین ترتیب این موشک توان درگیری با اهداف نزدیک شونده را نیز دارد.

تاکتیک مهم و قابل تامل حماس در استفاده از سلاح های پدافندی

نکته حائز اهمیت دیگر در این میان بحث تاکتیک به کارگیری این موشکها نیز هست. یک مسئله مشخص است و آن هم این است که حماس فاقد سامانه های راداری برای تشخیص جهت و یا ارتفاع متجاوزین هوایی است. پس رزمندگان مقاومت بایستی با استفاده از تاکتیک کمین به یاری دیده بان های بصری خود و به احتمال زیاد شلیک همزمان از چند زاویه پرنده های متجاوز را ساقط کرده باشند.

از طرف دیگر باید به شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز اشاره ای کرد. مسلما در صورتی که صهیونیستها قبل از شروع حمله از وجود این چنین سامانه هایی در نوار غزه آگاهی داشتند به راحتی با افزایش ارتفاع پروازی پرنده های خود این سامانه ها را بی اثر می کردند. به احتمال زیاد اسراییلی ها با این تصور که شرایط مشابه با جنگ سال 2009 میلادی بوده و تقریبا هیچ سامانه دفاع هوایی وجود ندارد به پرواز در ارتفاع پایین دست زده بودند تا علاوه بر افزایش دقت در حمله، نقش عامل تخریب روحیه را نیز برای مردم این ناحیه ایفا کنند که با غافلگیری های تلخی رو به رو شدند!!!

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به این که هنوز هیچ تصویر واضحی از سامانه های مورد استفاده مقاومت ارائه نشده است نمی توان به صورت دقیق در مورد ماهیت اصلی سامانه های مورد استفاده در این نبرد اظهار نظر کرد، اما یک مسئله مشخص است و آن هم این که تسلیحات ایرانی که با نگاهی تحقیرآمیز توسط برخی رسانه های غربی و بدخواهان نظام مورد بررسی قرار می گرفتند امروزه توانسته اند یکی از مدرن ترین نیروهای هوایی دنیا و ارتشی را که بنابر ادعای خودش چهارمین ارتش نیرومند جهان است را زمین گیر کرده و مجبور به پذیرش آتش بس کند. حال تصور کنید که در این زمان روزی صهیونیستها بخواهند با خود ایران و سلاح های به مراتب پیشرفته تر آن درگیر شوند...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 208
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    یا علی درود بر حاج قاسم
  • احمد ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دم مان گرم....!
  • منتقد ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    رساندن سلاح به باریکه غزه و به دست گروه های مقاومت فلسطینی مثل حماس و جهاد اسلامی بسیار مشکل است و قطعا اگر این مشکلات نبود امروز مردم مظلوم غزه در برابر دشمن وحشی خود قدرت رزمی بالاتری در اختیار داشتند. ساقط کردن یک فروند پهپاد، یک فروند جت جنگی دو سرنشینه اف 16 و یک فروند بالگرد تهاجمی آپاچی قطعی است و توسط منابع اسرائیلی هم تایید شده اما اظهار نظر درباره تعداد بیشتر مقداری مشکل است ممکنه مجاهدان فلسطینی آنها را تنها مورد اصابت قرار داده باشند نه ساقط. باید منتظر اطلاعات بیشتر بود.
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ایول گزارش قشنگی بود دمتون گرم فقط یک سوال سامانه میثاق چطوری با شراره های گمراه کننده که از سوی هواپیماهی جنگی برای منحرف کردن سلاحهای دوش پرتاب رها میشه مقابله میکنه یا به عبارتی فریب هدف اصلی از کاذب را نمیخوره ؟؟؟
  • رضا ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تابلو بود تصاویری که تلویزیون از شلیک این موشک توسط مقاومت پخش کرد همین میثاق بود فقط چرا تصاویر اف 16 و بالگرد سرنگون شده نشون داده نشود فقط پهباد را نشون دادن ؟
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مشکل صلی مقاوت چه در جنگ اخیر و چه در جنگ 33 روزه سامانه موثر پدافند هوایی است ، سامانه موثرتر دیگه ای نیست که برد و شعاع عمل بهتر ودر عین حال سهولت در بکارگیری داشته باشه ؟ برای خودمون هم بخصوص در نبرد متقارن مهمه
  • رسول ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مشرق جان حالا شما به خاطر لو نرفتن اطلاعات فقط به گفتن سلاح های پیشرفته تر اکتفا کردین.اما اونا دیگه خودشون به این رسیدن که چهارمین قدرت نیستن.و بدون اغراق ایران داره با آمریکا و روسیه رقابت تنگا تنگی میکنه در خصوص قدرت نظامی.و اسراییلیها باید برن دنبال توهمات خودشون.تنها برتری آمریکا و روسیه از ایران به خاطر تسلیحات هسته ای شون هست.و اون هم اگه بخواد آمریکا استفاده کنه فاتحه خودشون هم خونده شده هست.و البته تسلیحات هسته ای اسراییل هم تا بخواد ماشه بکشه یا انگشتشو فشار بده توی قبره و خاخامهاش دارن واسشون فاتحه میخونن.
  • موساد ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    کدوم کشک کدوم دوغ!!؟؟ فقط یک فریم فقط یک فریم فیلم و عکس از F-16 و آپاچی ادعایی در حال برخورد موشک به اون نشون بدید من از بخش ایران موساد استعفا می دم........
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    یکی دوروز پیش توی خبرها دیدم که از قول منابع اسرائیلی گفته شده بود حداقل به 10 هواپیمای دیگه هم غیر از اف 16 ساقط شده شلیک شده که هواپیما ها را با مشکل مواجه کرده بود
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    گزارش خوبی بود فقط به نظر همین سلاحهای ابتدایی یا به عبارتی سبک حجمش کمه این سلاحهای سبک مثل همین راکتها وقتی که موشکهای سنگین تری نیست که بزنند زمانی خوبه وتاثیر گذاریش بیشترمیشه که توی حجم انبوه شلیک بشه تا خلا سلاحهای سنگین را یک جوری پرکنه
  • رسول ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    راستی نقش این به اصطلاح خاخامها این وسط چیه.فکر کنم این گنبد آهنین ساخته توهمات این خاخامهاشونه.میشنن دور یه بز سر بریده واسش بع بع میکنن تا خون بز بره بالا یه حصار درست کنه که هر کی رد شد شلوارش رنگی شه بعد اینا متوجه شن یکی اومد تو.باور کنین توهمات این خوخومها خنده دارتر از تخیل منه.
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    عجب فازی داد در حد نیروگاه اتمی بوشهر
  • 1369 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    یاحسین بالاخره روز به روز باید پیشرفت کنیم امام عصر (ع) اارتش اماده میخواهد.
  • ناشناس ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    در اين گزارش به طبقه بندي اطلاعات توجه نشده. اصلا نيازي نيست كه كاملا نوع سلاح ها و توانايي انها در اين شرايط تشريح شوند . هر سرنگوني براي مردم فلسطين در اين شرايط يك امتياز بزرگ محسوب ميشود
  • mojicivil ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ما می توانیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • ali ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آینده برای حزب اللهی هاست ...
  • هامی ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    گذشت اون دوره که آپاچی 500تا تانک عراقی رو منهدم کرد،حزب ا...هم باهمین موشک یکیشونو ساقط کرددیگه باید مث مرکاوا درکارخونه شوگل بگیرن! موشک ضدبالگرد قائم که مخصوص آپاچی کشونه بماند!!
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ایووول
  • حزب الله هم القالبون ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    به خاطر همین شعور بالای که در آنجا مشغول کار شده ای . مگر صحنه سینمایی که چند تا دور بین در حال فیلم برداری باشند و برای شما پخش شود
  • هاشمی ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    در 200 سال گذشته چنین روزهای پر افتخاری ایران ندیده بود
  • مانی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    نه خوب اومدی .... کلی خندیدیم..
  • زانیار ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حس غرور میکنم پرچم ایران اسلامی بالاست چشم بدخواهای این آب و خاک از جمله صهیونیستای بیشرف کور
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تو باید از زندگی استعفا بدی بدبخت ، فیلمش به موقش میکوبیم تو صورتت
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    توهم زدیا!!!!!
  • hosein ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    hameye ina ro madyone hasan moghaddam hastim yadesh gerami
  • پدرام ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    من خودم شخصا شاهد بودم چند فروند هواپيما سنگين انواع ايزى لايف و پوشك مى بردن براى اسرائيل. البته خبر ها حاكى از كم اومدن اين محصولات شد و مقامات ايرانى تصميم به ارائه كهنه دست دوم به اسرئيل گرفتن بعدا نگيد ما دست و دلباز نيستيم تمام اين هدايا با محتوياتش تقديم به توله امريكا
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اگر نظر میذاری بگم موقع جنگ معلوم میشه ما اماده ایم...
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ان شالله یه رئزی هاگ مرصاد و حتی خلیج فارسی را در غزه مستقر می کنیم
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    این دیگه یک راز هست پسر جان.
  • موسوی ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللّهَ رَمَى درهیچ زمانی اعراب باورشان نمی شدکه بتوانند اسرائیل غاصب را اینجوری به بذلت شکست بدهندولی جنگ 33روزه مقاومت حزب الله لبنان ومقاومت جدید غزه وبا استعانت از ولی عصر(عج)انشاءالله پیروزی نزدیک است أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بهتر شما به همان لبنیات بپردازید موساد جان!
  • faba ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خدا كنه دعوا سر فروش اسلحه ! قاچاق اسلحه و... نشه....!!!!!
  • عمو ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دم خدا گرم که هرگز تخلف از وعده نداره ولینصرن الله من ینصره
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جمهوری اسلامی ایران آنقدر باید حماس وحزب الله را مسلح به سلاحهای پیشرفته کند تا اسرائیل از صفحه روزگار محو شود انشاءاله
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    پست فطرت
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    شما تشريف ببر وزارت اطلاعات ايران حتما اونقدر بهت تصوير نشون ميدن كه مجاب به استعفا بشي البته به شرطي كه هنوز اندازه يك جو غيرت و شجاعت داشته باشي كه بتوني اين كارو بكني خائن وطن فروش
  • صالح عقیلی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دوست عزیز در موشک های میثاق از نوع جدید یعنی 3- علاوه بر سیستم های فروسرخ سیستم های هدایت کنترل دیگری نیز اضافه شده که می تواند خطا را کم کند. اما نکته اصلی در این مورد خاص این است که این هواگردها در ارتفاع پایین حرکت می کنند بنابراین با توجه به سرعت بالای موشک، جنگنده فرصت پرتاب فلیر یا همون شراره رو نمی کنه.
  • محسن ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    لطفا شما هم جو گیر نشو دیگه . درست که ایران پیشرفت های خیلی خوبی داشته و همه ما از این پیشرفتها بسیار خوشحالیم ولی بهتر واقع بین باشیم. اینکه بگیم ایران جزو نیروهای برتر نظامی جهان هست فقط خودمونو گول می زنیمو ممکنه برامون گرپن تموم بشه چون جو گیر میشیم . حالا حالاها کار داریم پسر جان . بهتر از اداعاهامون کم کنیم و توو عمل نشون بدیم . بعدشم فقط پیشرفت نظامی کافی نیست بهتر توو زمینه های دیگه هم پیشرفت کنیم . نه اینکه موشک بسازیم ولی نتونیم رادیو پخش ماشین بسازیم ،‌ این یه ضعفه و اینطوری میشیم یه کشوری مثل کره شمالی
  • دوستداران حق ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    درود بر محققان و طراحان و صنعتگران دولت جمهوری اسلامی ایران.
  • رزم جو ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    انشالله حق پیروز است.
  • مقاومت حماس ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بعد از گذشت 60 سال مقاومت با سنگ فقط بگم بازم ایران اسلامی.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    موساد اینقدر هم پیاده نیست گاگول هایی مثل تو را استخدام کند.این مخهایی که در اسراییل و امریکا برابر تفکر غیرت وایمان بسیجی کم اوردند تو حراف و میخان چیکار
  • ذره بین ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ناسناس آقا صالح گفت حالا فهمیدی برو بدلشو بساز .
  • ناظر ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    چون بیرون از نوار غزه افتاده بود .
  • محمدمهدی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    انشاالله به امید نابودی همه ی مستکبران
  • نادر ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    چه برسد بچه پرورشگاهی مثل اسرائیل
  • مقاومت ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    الا حزب اللهه همول قالبون
  • سازنده ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تازه کجاشو دیدی
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مرگ بر اسرائیل. مرگ بر صهیونیسم.
  • تاریخ ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حدود 100 سال پیش که اسپانیا حمله کرد به بوشهر رزم آوران تنگستان جلوشو گرفتن آن هم با دست خالی . حالا بیا موقعش رو نشون می دیم ؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    لطفا نظر نده حقوق دیگه نداری.
  • پدر ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    قطعا حق پیروز است .
  • فادر ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اسلحه فرستاده شده از امریکا به اسرائیل اهدائی می باشد فروشی نیست چون از مالیات مردم امریکا تامین می شود .
  • تجربه ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جمهوری اسلامی بکسی ماهی نمی دهد . بلکه ماهی گیری یاد می دهد.
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آمین یا ربل آلمین
  • میثم ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دوستان خواهش میکنم اینقدر به صراحت نگید ما به مجاهدان اسلحه میدیم،دوستی مون تبدیل به دوستی خاله خرسه میشه عزیزان. اندکی هم کیاست!
  • آشنا ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بله برق سه فازه 380 ولت مواظب باش نگیرت .
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بسم رب الشهدا والصدیقین درود بر شهدای والا مقام شهید تهرانی مقدم و سلام بر سلاله پاکش راهش پر رهرو باد. انشا ...
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دروغگوی بدبخت اگر تو موسادی عکسها و تصاویر ماهواره های جاسوسیتونو چک کن اونوقت می قهمی بیچاره وطن فروش
  • همداني ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام ودرود خدا بر رزمندگان اسلام... به اميد ريشه كني غده سرطاني(اسراييل)
  • موسیو قاراپه ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    موساد چرا تو انقدر بی اورزه شدی من از ترسم که موشکهای مقاومت به هم اصابت نکنه رفته بودم تو لوله فازلاب آخه این چه کشوریه اینهمه بودجه از امریکا می گیره هنوز یک پناهگاه نساخته باید یک فکری بکنیم به حال وزیر جنگ .این جوری نمی شه.
  • مقاومت ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اولا جنگ 33 روزه جنگ حزب الله بود و جنگ 22 روزه جنگ غزه می باشد و قرار بود که جنگ 11 روزه سوریه باشد که باشکست مواجه شد که جنگ دور برگردان خورد و با غزه رقم خورد که انشاالله گور اسرائیل کنده می باشد .
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مگه میثاق 3 هم داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بی خود نیست موساد همش رودست میخوره ادمهای ابلهی مثل تو توش هستند
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    طبقه بندی کیلویی چنده مرد حسابی سلاحهای استفاده شده دیگه تابلو چیه و از کجا اومده خوشی ها
  • كريم ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جاي شهيدان سرافرازي نظير حاج حسن ها خالي است تا نظاره گر اسقاط رژيم پوسيده صهيونيستي باشند .
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حماس و مقاومت باید خیلی بیش از اینها تجهیز بشن تا قدرت بازدارندگی پیدا کنند الان ببینید اسرائیل چه جوری مثل سگ از حزب الله میترسه وحساب میبره
  • نتانیاهو ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مگه ندیدید ما (اسرائیل) موفق شدیم که سودان را با جنگندهامون بمباران کردیم و هیچ کس هم نتوانست حرفی بزند حالا هم در جلسات فرماندهان به این نتیجه رسیدیم که باید غزه را تصرف کنیم ولی شواهد امر نشان می دهد که ایران و سلاحهایش جلوی ما را گرفته . باید فکری کرد فرماندهان امریکا هم دیگر برای ما کارائی ندارند نمونش رئیس سازمان سیا که رفت خانه نشین شد .
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    یه چند تا فاتح 110 و موشک هاگ خورد کنید براشون بفرستید تا مونتاژ کنند. دخل اسرائیل می یاد.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    نمیشه سلاحهای پدافندی قوی تری بهشون رسوند اتفاقا بیشترین ضربه را دارند از حملات هوایی میخورن ؟
  • مهیار ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    گزارش بسیار عالی بود ممنون از مشرقیون
  • اميد ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بيش از سی ساله که در جنگیم!! خبر نداری مگه!!موشک های ایدئولوژی ایران توی کوچه های نیویورک از سری جدیدی که از 2010صادر شده!!
  • دوست ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بعدا این حرفها واسمون درد سر میشه ها دادگاههای بین المللی برای صهیونیستها کا رمیکنن
  • باقر ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام بر شهیدان راه حق وسلام بر حاج قاسم که گل گاشت
  • دارای استرس ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    لطفا گذاردن کامنت ها را نیز درذیل خبر با کارشناسان و دست اندرکاران امر هماهنگ فرمایید.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جناب امید میشه بگی کدوم ایدولوژی ؟
  • محمد ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    موساد خره برو از زندگی استعفا بده، بدبخت بی شرف.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    فکر کردی توی جنگ حلوا خیرات میکنن؟ که دوربینتو برداری هی عکس و فیلم بگیری؟ جنگنده رو میزنی و فرار.. عکسم کجا بود! عجب آدمهایی پیدا میشن. از بس فیلم رامبو نگاه کرده فکر کرده اتوماتیک دوربین از تمامی زوایا داره از جنگ فیلم میگیره. کافیه اونحا باشی و وحشتی که جنگ داره رو با پوست و گوشتت لمس کنی. وقتی یک جنگنده با سرعت 800 کیلومتر به سمتت بیاد...
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    عزیزم!!! اسرائیل در به در دنبال سامانه میگیرده. که بزنه منفجرشون کنه. جنگ نامتفارن و یا به عبارتی جنگ غیر کلاسیک برای این هست که یک گروه با دست خالی در برابر یک ارتش تا به دندان مسلح میجنگه. سامانه فجر همه جای غزه بصورت زیر زمینی مخفی هست و مواقع لزوم شلیک میکنه. جالبه برخی هاش اتوماتیک هست. یعنی از اتاق فرمان میزنی و اون از زیر زمین یک لحظه میاد بیرون شلیک بعد میره زیر زمین. فیلمشو که دیدی؟ پدافند هوایی چون آشکارا هست راحت زده میشه. پدافند هوایی خود اسرائیل الان پشیزی ارزش نداره. دوش پرتاب های ایرانی خواب رو از جنگنده های اسرائیلی گرفته
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    محسن: شما دقت کن! ایران سلاحهای خودشو برای دفاع میسازه و اغلب خواصیت بازدارندگی دارند.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    برادر! فان حزب الله هم الغالبون آینده از آن حزب الله یی هاست
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جالب اینجاست. اونوقتی که حماس هیچی نداشت بجز چندتا موشک قسام با برد 15 کیلومتر باز هم اسرائیل هیچچچچچ غلطی نمیتونست بکنه اون هم از طریق جنگ زمینی. اون همه بمب فسفری انداخت باز هم از یک نوار باریک نتونست بگذره.الان که دور دوره حماسه. بخدا قسم برید نگاه کنید توی گوگل مپ و ببینید عرض نوار غزه خیلی باریکه و من خونه ها رو شمردم تقریبا 120 خونه نمیشه! با تانک نتونست از این بگذره!!! حالا بماند که حزب الله لبنان چه خواب آشفته ای دارد براشون : )
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اره ما هم برات چنان فرش قرمزی پهن بکنیم چنننننننننان فرش قرمزی پهن بکنیم که خونت اونو سرخ کنه ده بیا ده گفتم بیاااا
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مسمر ثمر ????????????? بیسوات
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ایول حال کردم به هر طریق ممکن باید پدر این صهیونیستهای کثیف و خونخوار را دراورد
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حتما لازم نیست فلسطینی ها رادار داشته باشن ،یک خط انتقال دیتا براشون کافی است........مثلا رادار مادر در ایران امواج را تولید کنند و گیرنده های رادار در سوریه یا لبنان باشند (با محاسبات کامپیتوری می شه هدف را روشن کرد و مختصات را برای گیرنده موشک در غزه ارسال کرد)
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آدم الاغ تو چه بیشعوری هستی که افتخار می کنی موسادی هستی احتمالا با این خبر تا ماهتت سوخته به فکر درمان باش.
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    براي برتري نظامي نياز به تهيه و توليد ادوات خاص تري هم داريم كه محتاج ساير كشورها نباشيم اين مورد هم ميتونه براحتي عملي باشه بايد از توان بخش خصوصي هم براي شوكفايي صنعت نظامي كشور بهره برد
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جاشون خالي نيست...مطمئن باش هستند و از من و شما خيلي زنده تر هستند....
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    هم دقیق نمیشه هم فرصت را ازدست میده
  • موساد ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    واقعا ایرانی!!..هستید....... من می گم با حرف و ادعا چیزی ثابت نمیشه...باید مدرک فیلم یا عکس نشان بدید همانطور که ما فیلم های رهگیری و انهدام موشک های حماس توسط گنبد آهنین در آسمان اسرائیل رو نشون می دیم یا فیلم حمله به انبارهای موشکی حماس و........ تعداد کشته های غزه 140 نفر و اسرائیل 10 نفره.....امروز دیگه هیچ کس از حمله به ایران نمی ترسه..چون قطعا این آمار بسیار عالی بعد از جنگ 2006 برای احمق های ایرانی پیامی بسیار بد داره...... F-35 ها هم در راه....
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ما منتظر جنگیم...
  • مجید اردبیلی ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اسراییل مثل سگ از حزب الله میترسه فکر میکرد که حماس بچه است ولی حالا میبنه نه بابا !! حماس هم واسه خودش مردی شده!! به امید نابودی اسراییل اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    یقین بدانید حق پیروز است لعنت خداوند اعلی بر یزیدیان زمان
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    فوری الجزیره الان داره میگه یک اتوبوس پر از مسافر در تل اویو منفجر شده بابا ایول
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تف بر اين دنيا و قوانين بين اللملي . چرا وقتي دانشمندا ن فرزانه ما را رسما با دلار هاي صهيونيستي ترور مي كنند قوانين بين اللملي لال كر و كور هستند
  • حجت ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    سیستم هایی مثل میثاق توانایی تشخیص تفاوت حرارت تولیدی از موتور را از flare‌ را دارند. یا درجش یا جنس مواد تولیدیش.
  • حجت ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اگه باشه فعلا نگه داشتن برای روز مبادا. هرچند که دوش پرتب فکر نکنم از 4، 5 کیلومتر بیشتر بشه توسعش داد. تگه اینکه ....
  • حجت ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    والا ما خواستیم بریم فیلم بیاریم ولی دوستاتون نذاشتن. اون شلوارم بده به نتانیاهو. بابام جان حمله به ایران عقب افتاد دوباره
  • حجت ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جنابعالی مطمئن باشید که کلی اینا چک می شه. ضمنا خیلی هاش تو اینترنت هست.
  • حجت ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    عزیز جان اسپانیا به جایی حمله نکرد. اون انگلیس بود که شهید رعیسعلی جلوشون واستاد. احتمالا اونی که منظور شماست پرتغالیهاست که قشمو گرفته بودند.
  • امید ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    یک اتوبوس ادم بیگناه منفجر شد بعد تو ایول می دی به کجا چنین شتابان- ,چرا از مردن ادمها اینقدر خوشحال می شیم!!!!!!!1
  • حجت ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    رهبری خودشون قاطعانه گفتن ما حمایت می کنیم. حالا گفتن من و باقی دوستان تاثیر زیادی نداره.
  • حجت ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    کدوم آدمای بیگناه؟ ببخشین منظور صهیونیستای غاصبند؟ شما حرف اون بابا که گفت با ملت صهیونیست مضکل نداریم باورتان شده.
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    به نظر میرسه کسی کشته نشده.
  • موساد ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    من گه خوردم بدینوسیله از همه ایرنی های شجاع عذرخواهی میکنم لطفا دست ازسرم بردارید
  • دوست ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خیلی عالیه دستتون درد نکنه فقط کاش همه چیزمون همینطوری رشد میکرد الگوی توسعه همه جانبه داشتیم مثل تامین اجتماعی توزیع ثروت خدمات دولتی زشد مولفه های اجتماعی و ....
  • علی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    "حال تصور کنید که در این زمان روزی صهیونیستها بخواهند با خود ایران و سلاح های به مراتب پیشرفته تر آن درگیر شوند..." آی ددون مشرق آی ددووووون ...!!! ای کاش مرتکب همچین غلطی بشود تا بشود آنچه باید بشود!
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تو جنگ آدما رو میکشن دیگه، حیوون که نمیکشن!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    هیچ هواپیمایی سقوط نکرده. نه عکس و نه فیلم و نه خبری در این مورد وجود نداره. به شدت دست حماس بسته شده، با اینکارا روحیه ندید به خودتون و طرفدران بی سواد و کم عقلتون. تا حالا آدم با سواد و عاقل طرفدار خودتون دیدید ؟!!!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بس کنید دروغ گفتن، خسته نشدید ؟! البته شما پول می گیرید که دورغ منتشر کنید. 10 تا هواپیما ؟ 100 تا می گفتی یه دفعه. آخه کسی که یه خورده بگرده تو نت و شستشوی مغزی نشده باشه می فهمه که حتی یک هواپیما هم سقوط نکرده خود حماس تروریست هم همچین ادعایی نکرده.
  • وبگرد ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دوستان من سال گذشته پیش بینی کردم که سال 92 اسرائیل از بین می رود آن موقع پیش بینی من خنده دار می نمود اما امروز که چنین توانایی از فلسطینیان به واسطه کمک ایران دیده می شود این پیش بینی واقع بینانه است
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ادم بیگناه کجا بود جناب امید حقوق بشری !! همه اونهایی که اونجاهستند غاصبند و شریک در ظلم وجنایت ، از سقط شدن این سگ یهودیها فقط وجدانهای خفته ناراحت میشن اگه چهارتا مثل شماها تصمیم گیربشن میشن امیر قطرو محمود عباس و .... که درحال خیانت به ارمان فلسطین هستند
  • حسین ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    به گفته رهبر ملت اسرائیل هم مانند دولتشون اشغالگرند (یعنی تو تمام این جرائم شریکند)
  • رضا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    گفتی آدم ها - به یه مشت صهیونیست جانور خونریز وحشی بی اساس و بی ریشه نمیشه گفت آدم - آدم بودن ملاک و معیارهایی دارد که بی تردید صهیونیستهای ساکن سرزمینهای اشغالی فلسطین از آن بکلی بی بهره اند
  • مجاهد ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خدا پشت و پناهشان باشد.خدایا ما را از وابستگی به کشور های دو دلی مثل مصر بی نیاز کن و اتحاد بین ما و فلسطین و لبنان و سوریه را استوار بگردان
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بر اساس قوانین بین المللی ما همیشه محکومیم لااقل یک کاری بکنیم بعد محکوم شیم
  • محمد ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    واقعا جمله قشنگی بود (یک اتوبوس آدم بیگناه) تک تک اسراییلیها آموزش نظامی میبینند و در کشتن زن و بچه ها ی فلسطینی شریک هستند.
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خاطر نشان میشود ناوچه پیکان را باموشک هوا به زمین از فاصله 350کیلومتری زدند دلتان را خوش نکنید
  • شاهد ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    روح شهید حسن طهرانی شاد
  • roya ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    درود بر موساد جان منم میگم سقوط جنگنده نقص فنی بود همین طوذ rq
  • واقع بین ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جرات نداری کامنتای مخالفا رو تایید کنی؟
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    هنوز قدرت سخت افزاری ما حتی قابل مقایسه با قدرت نظامی شوروی سابق قبل از فروپاشی هم نیست و از نظر صنایع نظامی حتی فاصله بسیار زیادی با کشورهای کوچک اروپایی نظیر سوئد داریم. اما مولفه اصلی قدرت کشور ما ایمان است که خداوند فرموده چه بسیار که نیرویی اندک بر نیروی بی شماری غلبه کرده و اینکه اینجا زیر سایه ولی خداست. البته دست ما هم به لطف خدا خالی نیست
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دوست عزیز در جنگ 33 روزه هیچ تانک مروکاوا مارک 4 منهدم نشده و تازه اون موقع Trophy نداشته (Trophy امتحانش در مرز غزه پاس کرده...) خبرگزاری های بی سواد ایرانی عکس ماگاچ به جای مرکاوا نشون می دن، یا عکس مارک 2 و 3 یه سری به سایتهای نظامی ایرانی بزنید متوجه می شید، کاربران معتقد و با سوادی دارند... یه جستجو بکن.
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    350 کیلومتر!!!!!!!!!!! یا نمیدونی کیلومترچیه یا 350 را ؟؟؟ جک قشنگی بود
  • محمد ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دعوا نکنید هرچی شیخ حسن نصرالله بگه درسته ایشان ناوچه ها شونو هم اضافه کرده خبر های تکمیلی در راه ظمنا یک پیشنهاد دارم برای اسلحه زازهای وطنی یک سامانه فیلم برداری انلاین هم برای موشکها تعبیه کنند تا زحمت موشک با اطلاع رسانی ناقص از بین نره اینو نمی تونند روی دوش پرتابها و سیستم های راداری دوربین بادقت بالا برای ثبت لحظه های عبرت انگیز نصب کنند
  • علی ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب سگ نگهبان آمریکا آخرین نفسهای نگهبانیش را میکشد
  • علی ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب سگ نگهبان آمریکا آخرین نفسهای نگهبانیش را میکشد
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تازه اولشه بابا زنده باد حماس
  • مرتضی ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    میگم بچه ها چطوره یه شهاب سه بدیم به حماس بزنه اسراییلو باخاک یکسان کنه.موساد توهم خفه.کاسه لیس اسراییلی.جاسوس وطن فروش
  • گمنام مهدی ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آقای موساد تا نیومدم نبوردمتون برو پی زندگیت دنبال نون باش خر بزه آب.
  • محمد ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    زیاد خوردی وقتی حالت خوش بود بیا نظر بده ! باسواد!
  • روح الله ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ببین ، تو قبل از این که بگی دیگه هیچ کس از حمله ی اسرائیل به ایران نمی ترسه، باید توضیح بدی چرا نتانیاهو داره آتش بس گدایی می کنه!! ضمنا، اف.-35 هم یکی از مسخره ترین جوک های تاریخ هوانوردی دنیاس، یه جنگنده ی نسل پنجم(!) با نسبت رانش به وزن کمتر از واحد! من اگر جای اسرائیل بودم میگ-15 می خریدم. به هر حال کارآییش یه ذره بیشتره!
  • سهیل ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل دمتون گرم تا میتونید از این سلاح ها بسازید تا چشم دشمنان رو کور کنیم
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خدايا فقط تو مي‌داني چقدر از شنيدن اين توانمندي خوشحال شدم، لطفت را شكر و غيرت سپاهيانت را سپاس
  • بهنام ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تعداد کشته های غزه برای این زیاده که مردم بی دفاع هستند و فقط با موشک هایی ناچیز داره به اسرائیل حمله میشه، همین 10 نفری که از اسرائیل کشته شدن با این همه امکانات و ... برابر چندین هزار در شرایط برابری نسبی هست، حالا ببینید اگر حماقت کند و با ایران وارد جنگ شود که اسرائیل محو میشود، شلیکه همزمان چندین هزار موشک از نوع شهاب (نه فجر) و همچنین خرابکاری سایبری (تأسیسات هسته ای، برق، آب، گاز، مخابرات و حمل و نقل و ...) و خرابکاری مستقیم داخلی در اسرائیل، آمریکا و بقیه کشورهایی که باید به نوعی مشغول خودشون بشن مردم ایران هم مثل کسایی نیستند که بزنی و فرار کنی، یه اخلاق دارن که دم متجاوز را میگیرند و تا بدبختش نکنن (احتمالا" نابود) ولش نمیکنن
  • جیگر ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    350 کیلومتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جیگر جان موشکهای هوا بزمین همچو بردی ندارند بهتره بری کمی در مورد جنگ افزارها مطالعه کنی 350 کیلومتر ....یا نمیدونی کیلومتر چیه یا شمردن بلد نیستی
  • سرباز ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ما هر چه داریم، از امام حسین(ع) داریم السلام علیک یا ابا عبدلله الحسین...
  • محمد ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    عمو، ناوچه پیکان رو یک ناوچه عراقی در شرایطی که پشت اسکله مخفی شده بود، زد. موشک هوا به زمین 350 کیلومتری کیلویی چنده؟!! جوک میگیم؟!
  • حمید ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    به F-35 می نازی؟؟ راستی فرق بین یک راکت کوتاه برد با یک موشک دور برد رو تو تخریب می دونی؟؟
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    آقا این میثاق مونتاژ کدوم محصول چینه؟ نگید تولید داخل که باور نمیکنیم
  • جوابیه طنز.... ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    جـــــــــــــونم. ?are you okay حالت خوبه عزیزم، مگه نگفتم وقتی قرصات رو نخوردی پای کام نشینی؟ عزیزم. ملت بهمون می خندن. نشنیدی که گفتند شنونده و بیننده باید عاقل باشه. عزیزم اگه طرف سواد نداشته باشه چطوری می تونه بخونه. اگه کم عقل باشه که سواد یاد نمی گیره. ای داد؛ آدمی زاد که چکار نمی کنه. خشک و تر که با هم نمی سوزند، می سوزند. تروریـســـــت؟!!!!!!!! عزیزم نقشه رو دیدی؟! سرزمین اشغالی یا همون اسرائیل خودمون با قدمت سن بابات، به اندازه یک شهرستان بزرگ ما هم نیست. حال غزه رو داشته باش. بابا ارتــــــــــــــــــــــــــــش فخیمه و قـــــــــــــــدرت مند اسرائیل، چهارمین ارتش مقدرت و قدرتمند دنیا، ارتشی که کل عرب های مامانی رو در شش روز عقب زد، با اون همه تجهیزات و پشتیبانی و اون هم من منم گفتن ها، وقتی نمی تونه از یک شهر غزه که بهش میگن باریکه بر بیاد. بازم اسمش ارتشه. عزیزم. اگه ناموست، خواهرت، برادرت رو بکشن. کاری نمی کنی. امان از دست تو بچه شیطون، هی از این فیلمای هالیودی دیدی، آخر جو گرفتت. میگم شنونده وببیننده باید عاقل باشه همینه. جو گرفتند. به حماس میگی تروریست. ای داد، از این بچه های دور و زمونه. کلک از وی پی خودمون استفاده کردی. ناشناس اومدی. راستی چه 100 چه ده تا چه یکی چه یه دونه پهباد. تو چرا جوش می زنی، خوب نیستا، عیب، زشته، در و همسایه بهمون حرف می زنند. بچه کاکولی بابا، جد و آبادت به قربونت برند. تو چقدر باهوش شدی ما نمی دونستیم. یادم باشه سفارش کنم بابات از دامداری برگشت...آره، از اونا دود کنه برات تا بلکم بیشتر از این باهوش نشی. می ترسم با این همه عقل و درایت، دانشت از این و رو اونور بریزه بیرون. اونوقت باید بگم عمو ناتان بیاد جمشون کنه. حیفه، می دونی که. پول براشون خرج شد. الهی، عمو ناتان پیش مرگت بشه، چقدر تو با جذبه و با ابهت شدی. الهی این ضعیفه ذلیل مرده، جیگر سوخته پیش مرگت بشه که به جای اینکه مثل تو با عقل هوش جلو بره. می ره با این عربای شکم گنده می ریزه رو هم. تازه افتخارم می کنه. بدو بیا خونه...اینجا نمونی ها...بدو
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    حدود 90% راکت ها توسط گنبد آهنین منهدم شدند. اونهایی که رهگیری نشدند اکثرا در مناطق غیر مسکونی فرود اومدند. به همین دلیل هم هست که خسارت ناشی از راکت ها بسیار کم بوده و بعد از نصب گنبد آهنین نزدیک تل آویو حتی یک راکت هم در شهر منفجر نشده. http://www.businessweek.com/articles/2012-11-21/how-to-stop-missiles-the-company-behind-israels-iron-dome و .....
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    حقشون بود
  • علیرضا ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    عزیز ناشناس نیازی نیست که بگردیدو ببینید که این محصول منتاژکدوم محصول هست اگه یه مقدار مطالعه و تحقیق یاد بگیرید و مغزتون رو از حالت آک بند در بیارید . میتونید بفهمید که ایران از نظر تسلیحاتی جزو حداقل 12 کشور بزرگ جهان هست و توانی ساخت یه همچین محصولات کوچیکی رو به راحتی داره پس لطفا یه مقدار فکر هم داشته باشید... بخدا اسرائیل به هیچی احتیاج نداره جزو خراهایی مثل تو که بشینن و یه همچین حرفهای خنده داری رو بزنن. درود بر تمام کسانی که برای نابودی اسرائیل مبارزه میکنند .
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    طبق اعلام اسرائیل،بیش از 700 ساختمانشان در اثر حمله حماس تخریب شده.
  • مصطفی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    الله اکبر با گذشت زمان برکات این نظام و انقلاب بیشتر و بیشتر به جهانیان نمایان خواهد شد. امیدوارم مسئولان حماس بعد این اتفاقات بتوانند حق و باطل را خوب تشخیص دهند هرچند بنظر هنوز متوجه نیستند. ان شااله دراین امتحان موفق شوند. *نصر من الله و فتح قریب*
  • حجت ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    اخوی هنوز نفهمیدی اگه یه هواپیما سقوط کنه تکه تکه می شه نه اینکه فقط چرخش بشکنه.
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    میگم چرا نمیری تلاویو ببینی چه خبره اگه خوب بود بگو ماهم بیایم البته نه با موشک فجر 20سال پیش بلکه با قیام وسجیل ناشناس حرسش گرفته مورچه گازش گرقته
  • ایرانی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    همه اینها از الطاف الهی و برکت خون اباعبدالله است الحمدالله رب العالمین و صلی الله علی محمد و اله.
  • موساد ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    رویا کدوم سقوط؟؟...اصلا سقوطی نبوده..تو می گی نقص فنی!! محض اطلاع همین F-4 Mig-29 , F-14 ای که در طی یک سال و چند ماه اخیر در ایران سقوط کرده و البته توسط همین مشرق سانسور شده هم کار نیروهای عملیات ویژه ما داخل خاک کثیف ایران بوده...
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    با این بیسواد های ضد انقلابی بحث نکنید
  • حامد ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    اسراییل از بس غزه برنمیاد باز میخواد به ایران حمله کنه این تازه سلاحهای کوچک مابود
  • امیر ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    روزی که سینه سربازان صهیونیست زیر پاهای قدرتمند ارتش اسلام خرد شود به یاری خدا نزدیک است .انشاالله
  • جاسوس عوضی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    موساد تو کدام سفارت جا خوش کردی داری زر زر می کنی برو کمک اربابت داره میمیره بو می گیره چالش کن.
  • رزم جو ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    حزب لمن حاربکم
  • مرگت فرا رسیده ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    جناب نتانیا بو . تو هم خانه نشین میشوی .
  • معلم ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    توکه اسمت را بلد نیستی بنویسی برو اکابر
  • مراد ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    خیلی شیطونی ها خودت به خودت جواب می دی
  • موساد ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    آدم که الاغ نمی شه من پول خوبی می گیرم.
  • چرا خودت را به اون راه زدی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    توکه همیشه در حال جنگی . در افقانستان و عراق وپاکستان و در تدارک جنگ سوریه هستی . 60 سال هم با واسته با فلسطین می جنگی .
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    چیزی که عوض داره گله نداره
  • مقاومت ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    همه کسانی که در اسرائیل زندگی می کنند مزدورند چون با کلک حاکمان اشغال گر با وعده پول به مزدوری آمده اند و در منازل فلسطینیان ساکن شده اند.
  • ایرانی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    یعنی توبه کردی اگر آدم نکشته باشی توبع قبول . اگر صد بار توبه شکستی باز آی
  • صادق ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    تو فکر کردی انجا(امریکا) از شکست فرزند نا خواند ه اش خبر می گه که تو ببینی جای بدی رفتی مواظب باش ساعت 10 شب بیرون نیائی که هم جیباتو خالی می کنند وهم ممکنه مجروح شی .
  • پزشک ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    من فکر می کنم تو خیلی شکه شدی از سقوط جنگنده . رفتی بد مستی کردی هروقت هشیار شدی بیا
  • صالح ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    ناشناس امریکائی بنا بگذارش تو باید الان اسرائیل غزه را گرفته باشه . نمی دانم چرا دست بدامن ترکیه ومصر شده برای صلح ؟
  • حزب الله شمرانات ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    شیشه کشیدی سر حال نیستی
  • موساد ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    کجای کاری ما آزادیم هر کاری که دلم بخواد می کنم جایم را بلد نیستی ونمی گم فقط می گم یجائی که بهش باغ ق....میگن هستم
  • مردم ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    واقعا گل کاشتید
  • حسین ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اول اینکه ما به ایرانی بودن خود می بالیم ثانیا اکه مجاهدین در راه حق می خواستند مثل صهیونیست های حرام زاده به طور رسمی زن و بچه بکشند امار بیشتر هم می شد نگران نباش وقتی زمانش برسه بجای 10 نفر تمام اسراییل نابود می شه ثالثا واقعا که احمقی شتر اسراییل مثلا ارتش پنجم دنیا است(البته در گذشته) حریف کمتر از 2000 چریک نمی شه اونم چریک هایی که با ساده ترین اسلحه ها می جنگن موساد و رویا کلا دهان ها رو ببندین
  • حسین ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    کدامین نامردی نظر مخالف داده
  • حسین ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    حیف نون
  • Hossein ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    خدتون رو ناراحت نکنید بزارین ببافن تا سنگینیه این شکست کمرشون رو نشکنه
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    جدا باور کردین این بابا عامل اسراییله؟ من که فکر میکنم از خود مشرقی ها یا حداقل خودی ها باشه که سعی میکنه احساسات ضد صهیونیستی رو بالا ببره و شما رو بسنجه. حرفای اینجوری جواب لازم نداره. جوابش رو عملا داریم تو صحنه معادلات بین الملل می بینیم. کی داره مثل سگ التماس میکنه واسه آتش بس؟ کی داره همه رو بسیج میکنه که ماست مالی کنه گندی رو که زده؟ حتی حماس که خودشو به قطر (در واقع اسراییل) فروخت به غلط کردن افتاده. من که باورم نمی شد فلسطینی ها شیر بشن و بتونن چنین کاری بکنن. اما دیدیم گروه های دیگری غیر حماس بلند شدن و زیر پرچم مقاومت جهاد کردن و نتیجه اش رو هم گرفتن. پرچم حق هیچ وقت پایین نمی افته. نه با حرفای این بابا، نه با اقدامات وحشیانه ی رژیم بچه کش صهیونیستی. اسراییل تا وقتی زن و بچه ی بی سلاح جلوش باشن، خیلی شیره، اما تا دو تا مرد با مشت گره کرده و سلاح در دست جلوش وایسن مثل موش فرار میکنه. یادمون نره تو اروپا به یهودیا میگن موش. خودمون هم میگیم جهودِ خون ندیده. یعنی از یه قطره خون وحشت داره و از حال میره.
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    با تشکر و تایید نظر آقا صالح عرض کنم شما ناشناس آمریکا پرست برو همون منابع دروغساز غربی رو نیگاه کن. برای چی میای اینجا؟ اینجا راستشو مینویسن. برات ضرر داره ها!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    ببخشید! هوا به زمین! اولا موشک سطح به سطح بود دوما دوتا پشت سر هم بود و همونطور که دوستمون گفتن از فاصله نزدیک و ناگهان از پشت اسکله شلیک شد. و خدمه فرصت منحرف کردنشو پیدا نکردن. برو داستان رشادت ناوچه پیکانو بخون ببین یه تنه چند تا ناوچه ی اوزای عراقی رو فرستاد قعر آب و چند تا هواپیمای دشمنو فراری داد. جوک میگی! من یکی سنم قد میده به اون موقع. داستانشم از زبون خود بازمانده های ناوچه شنیدم. تو حلق آدم دروغگو. 350 کیلومتر! اون موقع آمریکا هم همچین چیزی نداشت. بهترین موشک هوا به زمین (به قول شما) فینیکس بود که 40 کیلومتر بیشتر برد نداره. شما زیاد کارتون دیدی. هی گفتم اثر روانی خوبی نداره، گوش نکردی. الان قوه تخیلت زیاد شده و توهم زدی.
  • شمعون ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    بابا نظر من حقیر رو هم بذارید
  • اطلس ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    البته که نظر مخالف رو تایید نمی کنید! اگه نظر قبلیمو می ذاشتید تعجب می کردم!! ممنون که به یقین من افزودید!!!!!!!!!!!
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    ای موساد کثیف . تو به عنوان فیلتر توالت اسرائیل عمل میکنی (گند وکثافتهاشون از دهان امثال تو به اینجا منتقل میشه) گفتی :(((محض اطلاع همین F-4 Mig-29 , F-14 ای که در طی یک سال و چند ماه اخیر در ایران سقوط کرده و البته توسط همین مشرق سانسور شده))) تو که از ما سند میخواستی برای مطالب چرا خودت یه عکس و سنی نمیاری ؟ اربابات اول ادعای نیل تا فرات داشن بعد فهمیدن غلط زیادی کردن . بعد گفتن به ایران حمله میکنیم ولی بازم دیدن غلط اضافی کردن . بعد با حزب الله جنگیدن تا نابودشون کنن ولی بازم زر زیادی زده بودن و به نتیجه نرسیدن . رفتن به غزه و حماس حمله کردن که بازم تو دهنی سختی خوردن (2بار) . یحتمل این بار دیگه باید به دکه رمضون یخی و عمو حاجی حمله سراسری کنن شاید موفق بشن نابودش کننن .
  • داداش ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ضمنا آخرین فناوری شکار موش های کثیف یهودی صهیونیست رو هم انشاالله برات رونمایی میکنم موش کثیف موش کثیف موش کثیف موش کثیف موش کثیف موش کثیف موش کثیف موش کثیف میدونم از این لقب خوشت میاد سفارشی برات نوشتم موساد
  • داداش ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ناوچه پیکان توسط موشک هارپون (هارپون به معنی نیزه ی شکار نهنگ است) از یک فروند هواپیمای گرومن واز فاصله 70 کیلومتری مورد هدف قرار گرفت ناشناس احمق این وسط تو چرا خوشحالی!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    این طرف خوب همتونو سرکار گذاشته ها.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    خبر سقوط F-4 رو نیروی هوایی فسیل تون مجبور شد پخش کنه... خبر سقوط Mig-29 پخش شد اما بلافاصله سانسورش کردین....اگر سرچ کنین پیداش می کنین ّF-14 هم که خبر انهدامش در هوا و سقوطش در خلیج فارس که همین الآن بگردین هست.. الآن می توانید به هر پایگاه نیروی هوایی موشکی و....داخل ایران از داخل ایران حمله موشکی کنیم و...........
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ناشناس جان هر محصولی تو بگی خوشگل من . خوش به حالت
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    خیلی باحال جواب دادی . دمت گرم
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    اگه دکترا داشتن بیسوادیه باشه ما بیسواد . عقل کل ، اعتماد به نفس
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    الان گذاشتیش تو آبسرد ؟! حال اومدی؟! کاش حالا بیان . آخ چه غوغایی کنیم . اون موقع ما هم مثل تو که الان خالی شدی دلی از عزا درمیاوردیم
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    راحت باش موساد جان . کسی تحویلت نمیگیره عزیز .
  • هادي ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    در پاسخ به اون بدبختي كه موشك ميثاق رو محصول چين مي دونه بايد بگم شما بايد آدم بي هنر-بي خاصيت و پوكي باشي كه علم و اراده وغيرت ايراني رو دست كم گرفتي و به هويت خودت هم هم ايمان نداري!!جوان ايراني توانايي فتح همه ي قله هاي بزرگ رو داره جه برسه به موشك ساده ميثاق
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    امید..تو برای مرگ اشغالگران که خداوند در قرآن منحرفان دین یهود که نابود می شن گفته ناراحت باشن ما برای مظلومین فلسطینی که خاکشان اشغال شده و مسلمان واقعی هستن
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    متاسف برای کسانی که 150 شهید فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن و پچه هستن نمی بینن ولی برای مرده اشغالگرانی که خداوند آنها را منحرف دین یهود و فاسد خوانده عزا می گیرند..
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    5 اسرائیلی اشغالگر منحرف به درک واصل شدند 150 فلسطینی شهید....این کجاش پیروزی مظلومین فلسطینی هست؟؟؟
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    مجید جان مثمر ثمر نه مسمر ثمر!
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    يادش بخير اين فلسطينيا 20 سال پيش با سنگ تو خيابونا اسرائيليا رو ميزدن اما الان چه سلاحاي خوبي دارن نوش جونشون
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    نظر آقا صالح درسته ولی از تکنیک های پردازش تصویر که به راحتی توسط یک میکروکنترلر ارزان قیمت قابل پیاده سازیه هم میشه استفاده کرد. به هر حال الان یک دهه از قرن 21 گذشته و با پیشرفت های روز افزون در صنعت الکترونیک و اپتیک و کامپیوتر میشه سلاح های دقیق و کم خطا و مخوفی ساخت
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    قابل توجه دوستان 1- ناوچه پیکان توسط یک ناوچه اوزای عراقی و با دو موشک و در حالت غافلگیری کامل و به علت تاخیر نیروی هوایی در پشتیبانی از پیکان هنگام خروج از مخفیگاهش مورد اصابت قرار گرفت 2- ناوچه عراقی هم چند دقیقه بعد توسط یک اف 4 که با تاخیر برای پشتیبانی از پیکان فرستاده شده بود ، با دو فروند موشک ماوریک شکار شد و به جهنم رفت 3- آمریکا در آن زمان هنوز با ایران وارد جنگ نشده بود که بخواهد با هارپون ، پیکان را هدف قرار دهد 4- موشک فینیکس ، یک موشک هوا به هوا و سلاح اصلی اف 14 است و برد آن بیش از 100 مایل (160 کیلومتر) است و نمی توان از آن بر علیه اهداف زمینی استفاده کرد !!!
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق خیلی نامردی ، اون جواب منو منتشر نکردی ، باعث شدی این همه این بندگان خدا به من توهین کنن اصلا ناراحت نیستم ، اما از تو نمیگذرم
  • تورج ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﺰﺏ ﺍﻟﻬﯽ ﻭﻻﯾﺘﯽ ﺩﻣﺘﻮﻥ ﮔﺮﻡ ﺩﻫﻦ ﻣﻮﺳﺎﺩﯼ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻣﻨﺎﻓﻘﯿﻦ رو ﻭﻃﻦ ﻓﺮﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺋﻦ ﺭﻭ ﮔﻞ گرفتید
  • ناشناس!! ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق جان! به جای این که به اسم معلم عقده گشایی می کردی می رفتی غلط توی متن را درست می کردی!
  • jigili ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    این موساد و حامیانش از خوک کثیف ترن.
  • ali ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    یا علی درود بر حاج قاسم سلیمانی آریوبرزن آریائی ایرانی یعقوب سیستانی همه با هم خدا حفظشون کنه.
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    این موشک حتی مونتاژ هم نیست بلکه همون استینگر وارداتی است البته مدل چینی استینگر هم هست برادران. صنایع دفاعی ایران صد هزارسال با ساخت چنین سلاحی فاصله داره
  • احسان ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    0 0
    این موساد کیه که به خاک ایران میگه کثیف؟؟؟؟؟؟؟این نمیتونه بیش تر از یه انگل عقده ای باشه.شرف نداره این هرزه
  • سجاد ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    سلاح اصلی ایران خداست
  • وحید ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    میدونم این پیام من نشون داده نمیشه ولی به هر حال میگم مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فلسطین و مرگ بر سوریه:تعجب کردین آره فلسطینی ها و لبنانی ها و سوریه ای های بی شرف در 8سال دفاع مقدس مثل بقیه کشور های غربی و آمریکایی به عراق کمک کردن تا مارو نابود کنن الانم رهبر فلسطین با پر رویی تمام با مفتی عربستانی که فتوای سربریدن ما شیعه های ایرانی رو داد عکس دوستانه میگیره و دستشو مثل یک دوست می فشارها این عوضی 2هفته فکر کرد که مصری ها بیشتر به یادشون می خورن و رفت با اونا دست رفاقت داد ولی بعد دو هفته با پررویی تمام از رهبر پاکدل انقلاب و ایران عزیزمون عذرخواهی کرد و مثل سگ دوباره به پای ما افتاد تا مثل کنه از خونمون تغذیه کنه میدونم رهبریم به خاطر مسائل سیاسی این کثافت رو تحمل می کنه و به فلسطینی های آشغال کمک می کنه مگرنه با یک سیلی محکم جواب این حروم زاده هآروکه پولمون رو می خوان ولی خون اهدایی مارو به دلیل شیعه بودن پس دادن می داد
  • احدی از عام ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    شک نکنید در چند سال آیند ایرانیان به اوج قله علم درجهان خواهد رسید این بشارت پیامبر اسلام بود
  • tnt ahmad ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ما باید به دستورات رهبری گوش جان فرا دهیم ایشان با تدبیرترین و زیرک ترین و باهوشترین فرد درتمام کشور ها هستند زنده باد ایران مرگ بر امریکا ومرگ بر اسرائیل درود بر شهیدان رهبری مهربان ترین و دلسوز ترین فرد است مبادا دل ایشان را بشکانیم ما باید قدر ایشان را بدانیم به یاد داشته باشید ایشان سرمایه ملی ما ایرانیان است و ایشان اسلام را در ایران پایدار کردند و این امنیت را بخاطر ایشان داریم درود بر علویانی واقعی مانند ایشان ممنون هستیم از دانشمندان مخترعان خلاق ایرانی که به فرمان امام گوش دادند وسلاح های پیش رفته ساختند که دشمنان از ارتش ما وملت غیور ایران بترسند و فکر حمله ی نظامی به ایران را از سرشان دور کردنند وبه همین دلیل است که از جنگ نرم بهره میبرند من از مردمی که ماهواره {سلاح مرگبار اسرائیل وامریکا}دارند عاجزانه میخواهم آن ها را از بین ببرند میدانم که زیاد این جور حرف هارا شنیدید ولی یکبار به آن عمل کنید احمدی هستم 15ساله از مشهد ممنون که بیانیه من را نگاه کردید به امید سربلندی ایران و نابودی دشمنان اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس