بی‌بی‌سی زرنگ است؛ راست می‌گوید اما نه همیشه. به‌وقت و بزنگاه دروغ می‌گوید و سعی دارد زرورق‌پیچش کند تا به استناد راست‌هایی که مخاطب قبلاً از او شنیده، دروغ را باور کند. اینکه چطور این کار را می‌کند نیاز به دقت دارد، به همین علت دروغ‌هایش را راست می‌نماید.

گروه گزارش ویژه مشرق؛  برخی معتقدند که بی بی سی زرنگ است، راست می‌گوید؛ اما نه همیشه. به وقت و بزنگاه دروغ می‌گوید و  سعی می‌کند زرورق‌پیچش کند تا به استناد همین زرورق و راست‌هایی که مخاطب قبلا از او شنیده است دروغ را باور کند. اما اخبار این رسانه انگلیسی خود می گویند که بی بی سی نه به وقت و نه بزنگاه، بلکه معمولا دروغ می گوید. این که چگونه این کار را می کند نیاز به دقت زیادی دارد، به همین خاطر دروغ هایش را راست می نماید.

این گزارش نشان می دهد که بی بی سی چطور تاریخ را عوض می کند؛ دو ماجرای تاریخی بی ربط را پشت سر هم روایت می کند؛ حرف هایی را جعل می کند؛ دروغ هایی را از زبان کارشناسانش دائما تکرار می کند؛ از جانب دیگران بیانیه صادر می کند؛ هر چیزی را سیاسی می بیند و امنیتی؛ هر خبری که منبعش مقامات رسمی جمهوری اسلامی باشند را زیر سوال می برد، سنگ پراکنان به جمهوری اسلامی را تایید می کند؛ برای رهبرانش خط و نشان می کشد و دست آخر هم مجریانش ژست بی طرفی می گیرند. اینها همه گوشه ای است از رسانه ای که دختران مجرد را مادران داغدار می خواند؛ همکاری با همکارانش تکذیب می کند؛ برای جمهوری اسلامی کلاهک های هسته ای می سازد و آنقدر دروغ می گوید که  صدای فعالان بین المللی را هم در می آورد.

گزارش مستند پنجاه دروغ بی بی سی، مشتی بر خروار دروغ هایی انداخته که هر روز از شبکه سلطنتی بی بی سی برای مخاطبینی به نمایش گذاشته می شود که گمان می کنند «بی بی سی گاهی دروغ می گوید». مشتی که تنها گویای تنوع و فراوانی این دروغ هاست.




1. دختر مجردی که در بی بی سی مادر شد؛

گوینده بخش خبری بی بی سی فارسی چهارشنبه 28دسامبر (7دی) گفت: «یکی از "مادرانی" که در اعتراض به بازداشت فرزندان خود، در پارک لاله تهران بست می نشستند، بازداشت شد. "ژیلا کرم زاده" بهمن ماه سال 88 بازداشت و حدود یک ماه زندانی شد و دادگاه بدوی در فروردین ماه او را به چهار سال زندان محکوم کرد.





دانلود

خانم کرم زاده، زمانی که برای گرفتن گذرنامه به اداره گذرنامه مراجعه کرده بود، دستگیر و برای اجرای محکومیت به زندان منتقل شد.» خدیجه مقدم (فعال فمینیست) که به عنوان مطلع و برای اعلام همبستگی با زن بازداشت شده، با تلویزیون فارسی بی بی سی ارتباط تصویری برقرار کرده بود، سخنان جالب توجهی را بر زبان آورد.

وی در معرفی ژیلا کرم زاده عنوان کرد: «دلم می خواهد این را بگویم که ایشان یک شاعر جوان دلسوزی است که حتی ازدواج نکرده و خودش مادر نیست(!) ولی به قدری متعهد است که همه بچه های ایران را فرزند خودش می داند.!!» به نظر می رسد دست اندرکاران بنگاه سخن پراکنی انگلیس، فرصت کافی برای توجیه کردن منبع مطلع خود نداشته اند و فراموش کرده اند اظهارات وی را پیش از مصاحبه، چِک کنند.


2.دروغ بی بی سی درباره نماز میت ناصر حجازی
شبکه خبری بی‌‌بی‌سی فارسی، وابسته به دولت انگلیس در گزارش خبری خود از مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی، مدعی شد حجت‌الاسلام حسن خمینی بر پیکر وی نماز میت خوانده است. شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی در گزارش خود، آورده است: "در حضور نام های بزرگ فوتبال ایران، سیدحسن خمینی، نوه آیت الله روح الله خمینی، مراسم نماز میت را در استادیوم آزادی به جای آورد و در حالیکه جمعیت حاضر، یکپارچه نام حجازی را فریاد می کردند، مراسم تشییع ادامه یافت" به گزارش «نسیم»، نماز میت مرحوم ناصر حجازی توسط حجت الاسلام مالک مسئول فرهنگی باشگاه استقلال تهران در ورزشگاه آزادی تهران اقامه شد.




 
3. اعتراض های لندن و دروغ بزرگ بی بی سی

جرقه اعتراض های گسترده لندن به قتل رسیدن جوان سیاه پوستی بود که این حادثه به سرعت احساسات و عواطف مردم بریتانیا تحریک کرد و در اعتراض به قتل این جوان 29 ساله به خیابان آمدند و طولی نکشید که تقریبا تمامی شهرهای اصلی انگلستان یکپارچه خشم شد. این خبر مهم از سوی شبکه جهانی بی بی سی این طور منعکس شد: «پلیس احتمال می دهد که این فرد در درگیری با یک گروه رقیب محلی کشته شده. به گفته برخی اهالی محل، طی این درگیری سه اتومبیل به تعقیب و گریز پرداختند در حالی که به علت اوضاع نا آرام محله، ظاهرا پلیس برای جلوگیری از این درگیری در محل حضور نداشت.» این جهت گیری بی بی سی ساکنان تاتنهام را خشمگین کرد و اعتراضات موج گسترده تری را به خودگرفت.

تا این که بعد از یک هفته از خشم مردم، بی بی سی حادثه کشته شدن مارک مورگان (Mark Morgan) را با این تیتر «اطلاع‌رسانی در مورد مرگ "مارک دوگان" گمراه‌کننده بود» اصلاح کرد. این رسانه دولتی بااذعان به اینکه مرگ "مورگان" باعث براه افتادن موجی از اعتراضات در محله تاتنهام لندن شد در یک خط توضیح داد :«مارک دوگان 29 ساله بر اثر تیراندازی پلیس کشته شد.»
 


*خط و نشان بی بی سی 



شبکه بي‌بي‌سي فارسی در تاریخ 26 شهریور 90 اقدام به پخش مستندی با عنوان "خط و نشان رهبر"  به تهیه کنندگی و روایت گری "بزرگمهر شرف الدین" کرد. بنابر ادعای بي‌بي‌سي این مستند درباره چگونگی رهبر شدن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. راوی به به صورت کلی هدف از این مستند را معرفی می کند؛ «علی خامنه‌ای چگونه رهبر ایران شد و چگونه رقیبانش را از راه برداشت». پاره ای از ادعاهای دروغ در این مستند بدین شرح است:



4. بي‌بي‌سي در این جمله، رسیدن به مقام ولایت را به عنوان مسابقه قدرت میان مسئولان نظام معرفی می کند و با نادیده گرفتن نقش خبرگان رهبری در انتخاب شخص اصلح برای مقام ولایت، مقام معظم رهبری را به عنوان شخصی نشان می دهد که از ابتدا به دنبال رسیدن به قدرت و حکومت بوده است؛ بي‌بي‌سي فارسی همچنین از واژه "رقیبانش" استفاده می کند و تا انتهای مستند هیچ حرفی از معرفی این رقیبان توهمی به میان نمی آورد.



5. بی بی سی پدر مقام معظم رهبری را شخصی گوشه گیر  و جدا از مسائل سیاسی قلمداد می کند و حتی برقراری ارتباط میان مقام معظم رهبری در همان دوران جوانی با رجال سیاسی را بر خلاف خواسته پدرش توصيف مي‌كند. حال آن که بنا بر اسناد آیت الله سید جواد خامنه ای ابوي مقام معظم رهبري، از خانواده ای عالم و مجتهد بوده است و همواره با سیاست های دیکتاتوری رضاشاه مخالف بوده و مبارزه می کرده است. مقام معظم رهبری در توصیف ایشان می فرمایند : " پدرم با هر کاری که رضا خان پهلوی کرده بود، مخالف بود؛ از جمله اتحاد و شکل از لحاظ لباس و دوست نمی داشت همان لباسی را که رضا خان به زور می گوید، بپوشد. "


پدر مقام معظم رهبری

6. با توجه به توصيف بزرگمهر، مقام معظم رهبري براي اولين مرتبه و به دليل فعاليت‌هايش در مسجد كرامت، توسط ساواك دستگير شده است. ( رهبر انقلاب از سال1350 تا 1353 در مسجد کرامت تدریس دروس اسلامی داشتند. با توجه به اسناد ساواک و خاطرات معظم له، ایشان شش مرتبه توسط نیروهای ساواک دستگیر شده اند که اولین دستگیری ایشان در سال 1341 بوده که از سوی امام خمینی (ره) حامل پیامی برای آيت الله ميلانى و علماى خراسان در خصوص چگونگى برنامه هاى تبليغاتى روحانيون در ماه محرّم و افشاگرى عليه سياست هاى آمريكايى شاه و اوضاع ايران و حوادث قم بوده است.



7. در این مستند راوی بی بی سی می گوید: "با سرنگونی شاه و پیروزی انقلاب، خامنه ای به تهران می رود"، که باز هم به این اظهار نظر، دروغی تاریخی است؛ برای نقد این دروغ، نیاز به توضیحی اجمالی درباره تشکیل شورای انقلاب است. شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) در فرانسه و با فرمان دادن به شهید مطهری تشکیل شد ؛ یعنی شورای انقلاب قبل از ورود امام به ایران و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی تشکیل شده است و امام در فرانسه فرمان تشکیل این شورا را صادر کردند  و مقام معظم رهبری یکی از افرادی بودند که توسط امام خمینی (ره) برای این شورا انتخاب شده بودند و بعد از اطلاع از فرمان امام خمینی (ره) توسط شهید مطهری به ایشان و قبل از پيروزي انقلاب، به تهران مراجعت کردند.

8. گوینده در ادامه معرفی مقام معظم رهبری دوستی ایشان با شهید آیت الله بهشتی و حجت الاسلام رفسنجانی را اینگونه توصیف  می کند: " دوستی اش با اکبر هاشمی رفسنجانی و آیت الله محمد بهشتی دو چهره کلیدی انقلاب، او را به حلقه آیت الله خمینی نزدیک تر می کند.

" برای رد کردن این دروغ بی بی سی نیازی به توضیح چندانی نیست، در موضوع تشکیل شورای انقلاب به انتخاب مقام معظم رهبری توسط امام خمینی (ره) اشاره شد و در پیامی دیگر از امام خمینی (ره) آشنایی معظم له با امام خمینی (ره) قبل از انقلاب مشخص می شود: اینجانب [امام خمینی ره] که از سال های قبل از انقلاب با جنابعالی [آیت الله خامنه ای] ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط بحمدالله تعالی تا کنون باقی است، جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید، می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

9. بنی‌صدر در گفتگو با بی بی سی درباره مقام معظم رهبری و مخالفت با حضور وی در شورای انقلاب می گوید: "در آغاز کارم اغلب نمی‌دونستند اینها عضو شورای انقلابند، وقتی هم دانستند همه تعجب می کردند، که چی مثلا، آدم هایی که نقششون چی بوده در انقلاب، آقای خامنه ای زندان رفته تبعید رفته، همین". این جملات دروغ بنی صدر در حالی از مستند بی بی سی بیان شد که اولا وی، بعد از مقام معظم رهبری و بواسطه تشکیل دولت موقت و به همراه چند نفر دیگرعضو شورای انقلاب شدند. ثانیا، این ادعای بنی صدر که کسی این افراد را نمی شناخت و همه تعجب می کردند، مبهم است و معلوم نیست منظور وی چیست، ولی به نظر می رسد منظور بنی‌صدر، اعضای دولت موقت هستند که بعد از پیروزی انقلاب و با تشکیل دولت موقت وارد شورای انقلاب شدند. ثالثا، اینکه کسی اعضای شورای انقلاب را نمی شناخت ادعای خنده داری به نظر می رسد، زیرا اعضای اولیه شورای انقلاب کسانی همچون آیت الله شهید محمد بهشتی، شهید مطهری، حجت الاسلام هاشمی،  آیت الله علی خامنه ای وآیت الله طالقانی و... بوده اند.
بني صدر همچنين به راحتي سوابق انقلابي مقام معظم رهبري را ناديه گرفته و مي‌گويد: آقای خامنه ای زندان رفته تبعید رفته، همین، در حالي كه بني صدر يك روز هم در زندان و يا تبعيد به سر نبرده است.

10. در ادامه مستند خط و نشان رهبر، با به تصوير كشيدن قسمت‌هايي از حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق جنگي و عملياتي، راوي مي‌گويد: در روزهايي كه نزديكان آيت‌الله خميني، هر كدام گوشه‌اي از كشور را در اختيار گرفتن، سهم علي خامنه‌اي وزارت دفاع شده است". اين مسئله با واقعيت تاريخي تطابق ندارد زيرا مقام معظم رهبري هيچ‌گاه وزير دفاع نبوده و حضور در جبهه‌هاي جنگ بواسطه سرپرستي ايشان بر سپاه پاسدارن، جايگاه نماينده امام در شوراي عالي دفاع و علاقه شخصي ايشان براي حضور، جنگيدن و  بازديد از مناطق جنگي و عملياتي بوده است.

11. در ادامه بي‌بي‌سي با تحريف منابع و تصاوير تاريخي موضوع ديگري را به مخاطب القا مي‌كند. راوي  بی بی سی مي‌گويد: "نماينده‌هاي حامي ابوالحسن بني‌صدر در مجلس درباره تلفات كرخه كور، از علي خامنه‌اي توضيح مي‌خواهند، آقاي خامنه‌اي در پاسخ مديريت رئيس جمهور بر جنگ را زير سؤال مي‌برد". بي‌بي‌سي بلافاصله بعد از اين عبارت، صحنه‌اي را نشان مي‌دهد كه مقام معظم رهبري در مجلس عليه بني‌صدر صحبت مي‌كند. با كمي دقت به اين صحنه متوجه مي‌شويم كه اين فرمايشات مقام معظم رهبري در جلسه رأي عدم كفايت مجلس به بني‌صدر در تاريخ 31 خرداد 1360 است و  نه در پاسخ به سوال نمايندگان حامي بني‌صدر از رهبر معظم انقلاب و اصولا وجود چنين پرسش و پاسخي جعلي و دروغ است.

12. بي‌بي‌سي درباره عزل بني‌صدر هيچ اشاره‌اي به اختلافات ميان بني‌صدر با ديگر مسؤلان و حتي عزل بني‌صدر از فرماندهي كل قوا توسط امام خميني در 24 خرداد 1360 ندارد و تنها عامل عزل بني‌صدر را فرمايشات مقام معظم رهبري توصيف مي‌كند، در حالي كه رأي به عدم كفايت بني‌صدر بدون هيچ گونه استيضاحي انجام گرفت و اين عدم كفايت 6 روز بعد از عزل بني‌صدر از سمت فرماندهي كل قوا توسط امام خميني (ره) بوده است. (بني‌صدر رد جلسه مجلس شركت نكرد و عملا استيضاحي صورت نگرفت) راوي بی بی سی با استفاده از سخنان مقام معظم رهبري در همان جلسه 31 خرداد و نشان دادن تصاوير بعدي مجلس عزل بني‌صدر مي‌گويد: "در مجلسي انباشته از اعضاي حزب جمهوري اسلامي، اين حرف‌ها كبريتي است در انبار باروت، استيضاح رئيس جمهور كليد مي‌خورد، اينجا رأي نمايندگان به عدم كفايت بني‌صدر."


بخشی از فرمایشات حضرت امام در مورد بنی صدر


13. درباره موضوع تحميلي بودن نخست وزير از طرف مجلس و امام خميني (ره)، تحميلي در دوره اول  وجود نداشته و دور اول نخست وزيري ميرحسين موسوي با هماهنگي و رضايت مقام معظم رهبري بود و تنها در دور دوم  رياست جمهوري، امام پيشنهاد نخست وزيري ميرحسين موسوي را به ايشان دادند.



14. در بخش ديگري از مستند، نوبت به انتخاب مقام مظم رهبري در مجلس خبرگان رهبري مي‌رسد: راوي بی بی سی در كنار پخش قسمتي از مجلس خبرگان رهبري و سخنراني حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني، مي‌گويد:" در مجلس خبرگان رهبري، اكبر هاشمي رفسنجاني نقش اساسي را در رهبر شدن خامنه‌اي بازي مي‌كند." اين استدلال درباره به رهبري رسيدن مقام معظم رهبري توسط حجت‌الاسلام هاشمي، كاملا با واقعيت و تاريخ معاصر تفاوت دارد؛ صحبت‌هاي جناب آقاي هاشمي درباره نظر امام خميني (ره) نسبت به مقام معظم رهبري بعد از انتخاب معظم‌له به عنوان رهبر انقلاب است، يعني اكثريت خبرگان رهبري با انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبر بعدي به اجماع رسيدند و آقاي هاشمي نيز بعد از انتخاب مقام معظم رهبري در تأييد اين انتخاب، خاطره فوق را از امام خميني (ره) نقل مي‌كنند.

15. مستند ساز  بی بی سی همچنين شيخ علي تهراني را به عنوان يكي از اساتيد مقام معظم رهبري مي‌شمارد كه اين حرف نيز همچون ساير استدلال‌هاي بزرگمهر واژه‌اي جز دروغ بر آن نهاده نمي‌شود.



16. بی بی سی در بخش دیگری از مستند خود، به نقل از منتظري انتخاب مقام معظم رهبري را ابتذال مرجعيت شيعه معرفي كرده است، در اينجا يادآوري نامه منتظري به رهبر معظم انقلاب به عنوان انتخاب ايشان از سوي خبرگان رهبري براي اثبات دروغ بودن و تحريف تاريخ از سوي بي‌بي‌سي كمك شاياني مي‌كند.


متن پیام آقای منتظری جهت عرض تبريك به مقام معظم رهبري:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علی خامنه ای رهبر منتخب جمهوری اسلامی ایران دامت برکاته
پس از سلام و تحیت و تسلیت به مناسبت ضایعه جبران ناپذیر و مصیبت عظمای عالم اسلام ، ارتحال روح خدا، پیشوای عالیقدر آزادگان و مستضعفان جهان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قائد عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ( قدس سره الشریف ) که به همه جهانیان درس فداکاری و مبارزه و قیام در برابر طاغوت ها و مستکبران را آموخت ، از خداوند قادر متعال مسئلت می نمایم جنابعالی را که فردی لایق و متعهد و دلسوز و در دوران مبارزات و انقلاب تجربه ها آموخته و همواره مورد حمایت رهبر بزرگ انقلاب بوده اید در انجام مسئولیت خطیر رهبری که مجلس خبرگان به جنابعالی محول نموده است یاری نماید....
۲۳/۳/۱۳۶۸
حسینعلی منتظری

همان‌طور كه ديده مي‌شود در اين نامه جز تأييد انتخاب شايسته مجلس خبرگان و همچنين تأييد شخصيت مقام معظم رهبري از زبان منتظري، برداشت ديگري نمي‌توان از آن داشت و هيچ عباراتي همچون ابتذال مرجعيت شيعه در اين پيام رؤيت نمي‌شود.

17. از ديگر اظهارات مطرح شده در اين مستند، اشاره به زمان رياست جمهوري جناب آقاي هاشمي رفسنجاني است، مستندساز بی بی سی مي‌گويد: " اولين قرباني اكبر هاشمي رفسنجاني است، دوست ديروز آقاي خامنه‌اي و رئيس جمهور آن روز، اين‌بار آيت‌الله خامنه‌اي مي خواهد به او ثابت كند كه رياست جمهوري در ايران تنها سمتي تشريفاتي است".بزرگمهر در اين عبارات ادعا مي‌كند كه آيت‌الله خامنه‌اي به دنبال نشان دادن تشريفاتي بودن جايگاه رياست جمهوري است.

با كمي مطالعه در بازنگري قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، مشخص مي‌شود كه جايگاهي به عنوان نخست‌وزيري وجود ندارد و تمامي وظايف نخست‌وزير منتقل به رئيس جمهور مي‌شود، يعني ديگر جايگاه رياست جمهوري به مانند دهه شصت، از حداقل مديريت برخوردار نبوده و رئيس جمهور به عنوان رئيس هيئت دولت و قوه مجريه مي‌بايست نسبت به مسائل اجرايي كشور نظارت داشته و جوابگو باشد.

18. راوی بی بی سی با اشاره به موضوع استعفای مجلس ششم  در سال 1382در ادامه می گوید: "در بیرون از مجلس انتقاد از رهبر بهای سنگین تری دارد. شاید جالب ترین قسمت این مستند استفاده جالب و خنده دار بی بی سی از تصاویر غائله 18 تیر 78 است، از سوی دیگر هیچ غائله ای در سال 82 به دلیل بسته شدن روزنامه در کشور وجود ندارد. اینکه تصاویر پخش شده درباره غائله 18 تیر 78 است، نیاز به اثبات ندارد زیرا در همان صحنه های پخش شده در این مستند تاریخ ضبط فیلم در بالای سمت راست تصویر دقیقا زیر لوگوی بی بی سی وجود دارد "18 تیر 78"، این طنز تصویری  بی بی سی یعنی برگشتن از سال 82 و ماجرای استعفا، به تاریخ 78 و ماجرای کوی دانشگاه!!!


بی بی سی و روایت های دروغینش از دفاع مقدس

19. مستند دو سرباز؛ دروغ پردازی بی بی سی در مورد دفاع مقدس

شبکه تلویزیونی بی بی سی در تاریخ 24سپتامبر (2مهر) همزمان با هفته دفاع مقدس با پخش مستند جنجالی"دوسرباز" که سال گذشته هم به همین مناسبت از بی بی سی پخش شده بود (و مورد نقد صدا و سیما و دیگر رسانه های داخلی قرار گرفت) به تخریب ارزش های انقلاب و دفاع مقدس پرداخت. اما در مستند "دوسرباز" نکات قابل توجه زیادی وجود دارد که تنها یکی از نقدهای جالبی را که سال گذشته در رسانه ها منتشر شد در این قسمت می آوریم: در این مستند «بی بی سی سعی داشت تا به مخاطب القا ‌کند که نبرد هشت ساله ایران با ارتش بعث صدام صرفاً نبرد "صدام" و" امام" است و سراسر شکست است و سرافکندگی. نگارنده قصد دارد در این یادداشت برنامه پخش شده بی بی سی را از نظر صحت و سقم اسنادی و نیز کار رسانه‌ای و عملیات روانی بررسی نماید. راوی بی بی سی در این مستند ادعا می کند یک رزمنده داوطلب ایرانی و یک سرباز عراقی در خلال عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر یکدیگر را ملاقات می کنند و رزمنده ایرانی دلش برای سرباز مجروح عراقی می سوزد و او را از دست تیر خلاص زن های جمهوری اسلامی! (اتهام جدید بی بی سی علیه دفاع مقدس) نجات می دهد و سپس بعد از نزدیک به 30 سال آنها اتفاقی در کشور کانادا! در حالی که جفتشان از تالمات جنگ از نظر روحی بسیار بهم ریخته اند یکدیگر را در یک مرکز روان درمانی ملاقات می کنند و این ملاقات به گوش "ژیار"که او نیز اتفاقی چند کوچه پایین تر است می رسد و اتفاقی به این بزرگی رخ می دهد که این دو باز یکدیگر را می بینند!


 
20. بی بی سی در این مستند ادعا می کند: «پس از آزادسازی خرمشهر در سال 1361 معادله جنگ به نفع ایران تغییر کرد. در بیشتر جبهه ها نیرو های عراق به پشت مرزهای رسمی دو کشور عقب رانده شدند و"صدام حسین" حاضر به قبول آتش بس شد؛ اما "آیت الله خمینی" این جواب را برای او فرستاد: (قسمتی از سخنرانی امام خمینی در 24 اسفند 1360) به صدام می گویم که من یک راه برای تو سراغ دارم و آن راه انتحار است.» بی بی سی با شیطنت سخنان سال 60 امام را به جای پاسخ به درخواست آتش بی عراق در سال 61 جا زد.

21.در این مستند بی بی سی چنین ادعا می شود که امام خمینی به خاطر خصومت شخصی با صدام جنگ را ادامه داد و آتش بس را نپذیرفت! در حالی که  در آن دوران همچنان بخشی از خاک ایران در تصرف نیروهای بعثی صدام بود از اینرو امام خمینی (ره) هر گونه پذیرش آتش بس را رد نمودند.

22. در بخشی از این مستند بی بی سی، ترانس کلارک سفیر سابق انگلیس در بغداد ادعا می کند هر دو رهبر با غرب دشمن بودند. این ادعای کلارک 180 درجه در تقابل با منبع مهمی از تاریخ جنگ قرار دارد. کتاب "ویرانی دروازه شرقی" نوشته "وفیق السامرایی" ژنرال ارشد استخباراتی عراق که رسما در این کتاب عنوان می شود که آمریکایی ها و غربی ها اطلاعات جبهه ایران را به روز به اطلاع عراق می رساندند حتی درحد زدن خاکریز در روزی جدید. (کیهان: 8 مهر 1389)

 

صدام حسین در حال دست دادن با دونالد رامسفلد فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا


این گزارش ادامه دارد......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    خیلی عالی بود لطفا اامه بدید
  • مهاجر ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    عالي بود مشرق جان پس از مدت ها با يكي از مطالبت حال كردم.. دمتون گرم، قلمتون پرجوهر
  • yaser ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 1
    ای باوا چارتا جوون عقده ای و کم سواد و البته جوگیر دور هم جمع شدن مستند میسازن ، ازشون غیر از این دروغ ها چیز دیگه ای انتظار نمیره :)
  • حامد ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    آقا دمتون گرم بازم ادامه بدين
  • میترت ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    وقتی بودجه بی بی سی از طرف دولت انگلیس تامین میشه انتظار راستگویی از این رسانه جوک قرنه چون دشمنی انگل ستان با مردم ایران اظهرمن الشمسه حالا اگه کسی میخواد خواب بمونه دیگه .....
  • محمد ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    چشم
  • یک کرمانی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    بسیار عالی خدا قوت مشرق ادامه بده منتظریم
  • محمد ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    راجع به بی بی سی فارسی و اون مجری هاش، یعنی همون موشهای فاضلاب بدبخت که برای معاش دریوزگی روباه مکار را می کنند بیشتر بنویسید.
  • اشرف ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بسیار مفید بود با توجه به اینکه اکثر مردم اهل مطالعه و تحقیق نیستن، ساخت مستندهایی از حوادث اخیر بسیار مفید است. بی بی سی و امثالهم از خلی نبود برنامه ها و مستند های قوی در داخل به نحو احسنت سو استفاده می کنند. چرا باید بی بی سی درباره مسائل مهم ما مستند بسازد؟
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    یک دروغ دیگر بی بی سی این را هم اضافه کنید که اشغال بحرین را که آن موقع به ایران تعلق داشت تحت الحمایت انگلیس مینامد نه اشغال یحرین.
  • داداش ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    کاری ندارم ولی کسی که بتونه دروغ رو اینقدر خوب بگه که همه باور کنن باید سرمشق قرار بگیره.چون رسانه های ما حرف راست رو اینقدر ناشیانه میگن که هیچ کس باور نمیکنه.
  • دشمن بی بی سی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    امروز در بازار تهران دلار شده 34800 سکه تمام شده 11 میلیون و چهار صد هزار تومن
  • سعید ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 1
    اگه یه ذره مغز توی سر کسی باشه با یه دو دوتا چهارتا میفهمه که این همه خرج کردن دولت انگلیس برای بی بی سی بی دلیل نیست.خیلی احمقیم اگر فکر کنیم این تلویزیون رو برای کمک به مردم ما راه انداختند. من معتقدم حتی اگر یه خبرشون هم راست باشه بی غرض نیست.اصلا کار دشمن دشمنیه. والسلام. یا علی مدد
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    Mashrehg ! Migeh: "khanoom makvandi"! Shoma neveshti: " in khanoom " Hichkodoom az inha be khanoom karamzadeh eshareh nemikoneh! La aghal vaghti adaye moch giri BBC to dar miari khodet sooti be in bozorgi nadeh!
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    همه آتیشها از گور این جن 800 ساله( کلکه انگلیس) بلند می شه.
  • علی ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام. با تشکر بسیار از حسن دقت و نکته سنجی سایت وزین شما. در مورد 13 این طور که شما فرمودید نبوده. میرحسین کاملا تحمیل شد. علت هم برخی اطرافیان بودند که به نوعی میدانستند حساسیت حضرت امام(قدس) روی جبهه است و مدام به حضرت ایشان میگفتند جبهه ها در خطر است. وحدت از میان میرود و از این دست مسائل. القاء گر اصلی و پشت پرده این موضوع نبوی بود و از طریق مجلس و راس آن در آن زمان و عده ای در جماران این موضوع را پیش بردند. لازم میدانم 2 موضوع را نیز اضافه کنم. 1_ حضرت امام (قدس) پس از مدتی کاملا نسبت به این موضوع و این افراد که به نوعی پس از انفجار حزب جمهوری سالوسانه و منافقانه شروع به قدرت گرفتن و احاطه بر مراکز قدرت نظام کردند آگاهی یافتند این موضوع از مواضع و فرمایشات حضرت ایشان در سالهای 66 تا 68 نمود دارد. و با انتخاب حضرت آقا به عنوان ستون انقلاب و اصرار بر رهبری ایشان نقشه شیطان و عوامل پلیدش را نقش بر آب کردند. 2- در مورد نخست وزیری اول موسوی درست فرمودید کاش قبل از اینکه این فرد برای نخست وزیری انتخاب شود با نگاهی به گذشته یادی از حرفهای شهید مظلوم سید حسن آیت کرده بودند و به نصایح دلسوزان در مورد این فرد بیشتر عنایت میکردند.
  • وحید نیکزاد ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    مرگ بر بی بی سی کودتاچی
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    شیطان کارش همینه برادر....
  • حیدر ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    همین دشمن BBC هم بعید نیست با خودBBC دستش تو یه کاسه باشه چون این رقمها قاعدتا باید به ریال باشه ولی ایشون رو تومن بودنش تاکید دارند!
  • yaser ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    تخم مرغ هم شده 250
  • محمد رضا ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    چی چی عالی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همش القای رسانه ایه که گرونی یادمون بره
  • پژمان ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    خدا لعنت کنه این انگلیس رو مرگ بر bbc مشرق لطفا فتنه های این کذاب bbc رو چند وقت یه بار بر ملا کن عالی
  • مجری سابق بی بی سی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    جرات نداشتی بدون تحریم سانسور و حذف خبر متن رو منتشر کنی سگ نیوز چقدر دشمنان ما بی سواد و حقیرند...هه هه هه
  • علیرضا ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    نه داداش، حرفای همین چندتا جوون که روباهای پیری پشتش خوابیدن، تاریخ دنیا رو دهه هاست که به نفع خودشون چرخوندن ... (الان دقیقاً ساعت دوازده ست در کودتای 28 مرداد یه نمونش و ...)
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    دیگ به دیگ می‌گوید رویت سیاه.
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    احسنت مقاله خوبی بود همین داغ ننگ روی پیشونی بی بی سی هست و کوچک و بزرگ و انقلابی و ضد انقلابی بهش اذعان دارن که بی بی سی پیاده نظام استعمارگر پیر انگلستان هست
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    دروغ گو دشمن خداست، از دشمنان لندن نشین خدا تمجید و قدردانی نکنید.
  • بشر ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    نمی دونم چرا بعضی ها اسرار دارن چشمشون رو واقعیت ها ببندند؟؟دروغ واضح ترازاین؟
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بعضیا ارزش هاشون با دلار و سکه جابجا میشه
  • ahmad ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بسیار عالی
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بازم بی بی سی دروغاشو مخفی می کنه ...
  • salman ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    این رو به اون اقای محترمی بگو که نماز شب و استخارش ترک نمیشه ولی با یکی از این دروغ ها از همه چی برمیگرده....!
  • مانی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    چقدر بدم می آد از این انگلیس... آخ که چقدر این کشور و ... بد ذات و چشم ناپاک هستند... نمی دونم تزویر و دروغ و بد چشمی و بدنظری از پوست گذشته تو ذاتشون رفته ...
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    قیمت دروغ ؟؟؟؟
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    مشرق جان بی بی سی را ول کن!!! علیه دولت بنویس تا به بی بی سی کمک کنی......
  • ناظر ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    احتیاجی به وقتگیری نداشت مردم ایران این روباه خرفت را می شناسند.
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    مرگ بر انگلستان
  • صادق ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    این روباه پیر را همه می شناسند.
  • صدر ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    دروغ گو دروغ گو است و کسی که از راه دروغ نان می خورد مرگش باد.
  • ایرانی ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    تو دوست انگل استانی چون تحریمهای اون مکار باعث این گرانی شده .
  • ناظر ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    این مکار با دروغ گوئی و دلالی و کشتار مردم دنیا به مال اندوزی پرداخته اند.
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    آقا دمتون گرم فقط بر علیه رسانه های بیگانه مطلب بنویسید و حتی المقدور بیوگرافی مجریان و گردانندگان این رسانه ها اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بی‌بی‌سی زرنگ است؛ راست می‌گوید اما نه همیشه. به‌وقت و بزنگاه دروغ می‌گوید خوب صدا و سيما هم زرنگ باشد !!!!!!!!!!!!1
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بالاخره نفهمیدیم دشمن ما احمقه یا زرنگ!! کاشکی ماهم زرنگ بودیم
  • ناشناس ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    یعنی این این مستند و دیدنی از خشم چند کیلو وزن کم کردم .دستم بهشون برسه تکه بزرگشون گوششونه آخه حیوون این همه خالی بند!!!
  • BASHIR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    دست شما درد نکنه آقا. ممنون
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    خب یعنی الان بی بی سی راستگو شد؟!
  • ایرانی73 ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    0 0
    خوب معلوم رسانه ای که ازسوی ملکه انگلیس یکی ازرهبران فراماسونری وحزب شیطان تامین مالی میشه برعلیه آیت الله خامنه ای رهبرحزب الله همچین مستندی رو میسازه....
  • نگار ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    بسیار عالی بود خدا قوت ایکاش این اطلاع رسانی آنقدر قوی باشد که عموم مردم را که فریب ماهواراه ها و اراجیفشان را خورده اند آگاه کند
  • علیرضا ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    خداقوت ... بسیار عالی ... ادامه بدید
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    جناب داداش، همه باور نمیکنن بلکه جاهلان و نا آگاهان ممکنه باور کنند که این بعلت عدم آگاهی و مطالعه منابع واقعی و اصلی اون مطلب هست که متاسفانه اون عده از نسل جوان امروز ما که ممکنه این دروغها رو باور کنند در مطالعه منابع اصل یا کوتاهی میکند یا بی توجهی، در ثانی این عده متاسفانه غالبا بخاطر وابستگی صرف به شبکه های مجازی که اساسا برای کنترل ذهن مخاطبانشون و القای خوراک فکری مورد نظرشون درست شدند و نیز بمباران فکری و شک و شبهه توسط رسانه های استکباری که قدرت غالب سخت افزاری هستند قرار دارند و گرنه اونهایی که ازشون سن و سالی گذشته و حافظه شون هم بخوبی تصدیق میکنه با این اراجیف بی بی سی فریفته نمیشوند. این کذابین بی بی سی و فاکس نیوز و ....فکر میکنند که حالا که از نظر سن و سال و نسل فاصله ای ایجاد شده میتونن روی نسل حاضر استیلای فکری پیدا کنند و با تحریف تاریخ و سند سازی مضحک و بی پایه ذهن جوانان امروز رو منحرف کنند!!!
  • محمد ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    ربطش با این موضوع چیه اونوقت!!!؟؟
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    چه ربطی داشت ؟!! هرکی هم بهتر بکشه که کسی نفهمه آدم گل و خوبیه !
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    کذاب صبا...!
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    در اينکه آقاي هاشمي در رهبري حضرت آقا نقش مهمي ايفا کردند شکي نيست. کل جلسه و صحبتهاي آن که هيچ وقت پخش نشد.
  • عمو ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    ممنون. گزارش به جا و خیلی قشنگی بود. اگرچه همیشه دورغ بافتن و تهمت زدن از راست گفتن و یافتن حقیقت آسون تره.
  • احمدی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    بی بی سی یادش رفته بگه انگلیس صدام رو روی کار آورد ،تجهیز کرد وپشت پرده آمریکا وانگلیس تشویقش کردن به ایران حمله کنه .سلاح شیمیایی وغیر شیمیایی بهش دادن آخه بی بی سی که کلا از انسانیت وشرافت بویی نبرده چطور انتظار داره مردم حرفشو باور کنن
  • ناشناس ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام مطلب خوبی بود... بعدشم چرا اینقدر با تاخیر. موفق باشید
  • Alireza ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    مشرق اینکه شد 22 تا دروغ !
  • رضا ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    خوب بنده خدا احمقه ديگه كه اينجوري سوتي ميده مثل همون ارتباط مستقيمي كه حميدجان از اهواز گرفته بود كه هم در صداي امريكا و هم در بي بي سي بدون از قلم افتادن حتي يك واو و به عنوان ارتباط مستقيم پخش شد ، عاقلان را اشارتي كافيست و به عبارتي در خانه اگر كس است يك حرف بس است
  • محمد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    آفرین باید این ها رو معرفی کنید به ملت .....تا بدونن با کی طرفن و دشمنون چ کارها که نکرده......
  • yaser ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    خوب شد متذکر شدین. عزیز میشه بگی اصلا واسه چی انگلیس روباه پیره؟ مریضه؟ اصلا چه لزومی داره که یه کشور انگلیسی زبان بیاد واسه همه دنیا به زبان خودشون بخش خبری بذاره؟ هر فرد باسوادی یه ذره فکر کنه میفهمه که این کاره انگلیس بخشی از هدف بزرگشون (استعمار کل دنیا) هست،قدیما با لشکرکشی و زور کل دنیا رو استعمار میکردن الان از توی یه جعبه جادویی با رضایت خود هدف (بیننده) به هدفشون میرسن، حالا به نظر شما غیر از افراد عقده ای و کم سواد کی درتله اینا میفته؟
  • محمد ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    عصري كه دراون هستيم عصر استثمار واستعمارفرهنگي واعتقادي است.خيلي بايدمراقب بود.انگليس براي ضربه زدن به ديگران ازهيچ چيزدريغ نمي كند
  • yaser ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    دقت کنی میفهمی که واقعا احمق تشریف دارن
  • yaser ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    دقت کنی در تیتر میبینی که نوشته قسمت 1
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    خب شما هم یاد بگیرید مثل بی بی سی زرنگ باشید،بشین شبیه بی بی سی
  • نوید از گیلان ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    ببین من با این تحلیلها کار ندارم فقط میدونم اگه بی بی سی و انگلیس به من بگه سمت راست بری میمیری و سمت چپ بری زنده میمونی، من دقیقا برعکسش عمل میکنم . حتی اگه مسلمون نباشم و از دیدگاه یه ایرانی گرا نگاه کنم ، این رومیها هیچوقت تو تاریخ دل واسه ایران نسوزانده اند.
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    بر مجری سابق بی بی سی لعنت!! ایشالاااااااااااااااااااااااااااا
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    بی سواد سکه 11 میلیون تومن نیس.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    برو بابا باقالی. روسیاه عالم تویی و اون عمه 800 سالت (الیزابت پیر رو میگم)
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    100000000000000000000000000000000000000000 تا مثبت
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    روم؟؟؟ اینا انگلوساکسون و بربر بودن. از تمدن دور بودن بابا
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    احسنت عالی بود
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    بیق بیق سی
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    مشرق جان این نظر من اشتباهی اینجا گذاشتی.! این عزیز کاملا درست میگه ، من نظرم برای اون بابایی گذاشتم که میگفت سکه گرون شد
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    گرداندگان محترم مشرق موضوع چیه که شما ناخودآگاه تبلیغ کننده بی بی سی شده اید؟ در همین سایتتون الان چهار خبر فقط از بی بی سی گذاشته اید!.اون کسی هم که به این خبر گزاری نگاه نمی کرد و گوس نمی داد با این اخبار شما تحریک میشه که سری به این رسانه بزنه.!!
  • yaser ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    یعنی با دروغ و کلک و تزویر مخاطبامونو گوش دراز کنیم؟ اونوخ فرق بین حق و باطل چی میشه؟
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    مشرق جدیدا خیلی عالی داره کار میکنه به قول انگلیسیا Mashregh for the win
  • احسان ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    روباه پیرکه دیگه این حرفارونداره
  • احسان ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    دمتون گرم.تاباشه ازاین مطلبا
  • دشمن بي بي سي ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 3
    مرگ بر بي بي سي/ برادران ودوستان گرامي يك نگاهي هم به فاتحان قله هاي جاسوسان بيندازيد.متشكرم ياعلي
  • حسین ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    خوب بود .شگردهای رسانه ها بیشتر بگید
  • صلبر ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    جای تاسف داره واسه این شبکه های بی محتوا اینقدر نقد و نظر بدین. مشرق شده تبلیغات چی BBC .....
  • روح اله ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    ای خدا لعنتت کنه بی بی سی خبیث را
  • مهر ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 0
    رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش میکنم
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 0
    برادر شما خیلی ساده لوحی این چه استدلال مسخره ایه؟؟؟؟
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 0
    صلبر جان سرتو مثل کبک کردی لای برف حرف مفت نزن
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    موافقم
  • كيوان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    زنده باد جمهوري اسلامي ايران و امام خامنه اي جانم راهم براي پاسداري از شخص ايشان هم ميدهم/ زنده باد شيعه
  • میثم ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    دوستان همه حرفها را گفتند
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مرگ بر انگلیس خبیث

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس