برای درک اهمیت موشکی همچون فجر 5 برای رزمندگان فلسطینی باید به این موضوع توجه کرد که تا پیش از این راکت دست ساز قسام به عنوان سلاح اصلی مقاومت فلسطین محسوب می شد که دارای بردی در حدود 13 کیلومتر بود و سر جنگی آن تنها 10 کیلوگرم وزن داشت.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، چند روز از آغاز درگیری ها بین رزمندگان فلسطینی و ارتش رژیم اشغالگر قدس گذشته و در این چند روز رزمندگان مقاومت چندین ابتکار و حرکت تحسین برانگیز و جالب در بعد تسلیحات داشته که باعث ایجاد ترس و وحشتی غیر قابل وصف در بین صهیونیستها شده است. نباید از نطر دور داشت که رسیدن موشک های مبارزان فلسطینی به تل آویو و فراتر از آن، دستاورد کوچکی نیست که علی رغم همه محدودیت ها و تدابیر شدید صهیونیست ها به نتیجه رسیده است.

تسلیحات جدید مقاومت فلسطین که طی روزهای اخیر رونمایی و با موفقیت به هدف اصابت کرده موشک هایی مهم و استراتژیک است که ضمن گذشتن از گنبد پر ادعای اهنین، ذهنیت و اقتدار پوشالی امنیت تل آویو را هم در هم شکسته است.

موشک گراد

موشک گراد نام دیگری برای راکت انداز بسیار مشهور روسی سری " کاتیوشا " است؛ سلاحی که تقریبا در 5 قاره جهان یافت می شود. قدمت این سلاح روسی به سال 1941 میلادی و شروع تهاجم آلمان به شوروی سابق باز می گردد. در آن زمان دو سلاح روسی به عنوان شوکی مرگبار باعث کاهش سرعت پیشروی آلمان در خاک روسیه شد. یکی از این سلاح ها تانک تی – 34 و سلاح دیگر سامانه راکت انداز "کاتیوشا" بود. سربازان آلمانی به این سلاح لقب "ارگهای استالین" را داده بودند.


سامانه راکت انداز گراد

از زمان استفاده از کاتیوشا واژه جدیدی به عنوان "توپخانه راکتی" یا "توپخانه  موشکی" به ادبیات نظامی جهان اضافه شد. ارتش های جهان با مشاهده پتانسیل های بالا این سامانه از آن زمان به بعد به تولید نمونه های مشابه آن پرداختند. اصلی ترین نمونه از این گونه آتشبارها گونه 122 میلی متری با کد " BM-21 " است. برد این موشک در مدل اولیه در حدود 20 کیلومتر است. بر اساس اخبار واصله مقاومت فلسطین توانسته است برد این سامانه ها را افزایش داده و بر علیه شهرک نشینان و نقاط تجمع نظامیان صهیونیست از آن بهره ببرد.

در کل راکتهای سری گراد سلاح دقیقی به حساب نمی آیند اما می توان از آنها به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای زمین گیر کردن و دادن پاسخی رعب آور به متجاوزانی مثل صهیونیست ها استفاده کرد. هر راکت این سامانه به صورت استاندارد سر جنگی به وزن 20 کیلوگرم را حمل می کند که قدرت انفجاری خوبی را ایجاد می کند.

 ناصر 5

منابع فلسطینی از استفاده از گونه دیگری از راکتها در این درگیری ها با نام "ناصر 5 " خبر داده اند. یکی از تنها مختصاتی که از این راکت فلسطینی منتشر شده است بحث طول است که در حدود 2.5 متر اعلام شده است. با نگاهی به سلاح های جنبش حماس و اطلاعات موجود درباره آن، به نام راکت "قسام 4 " می رسیم که تقریبا طولی در همین حدود دارد.


سامانه راکتی قسام ساخت فلسطین

گمان بر این است که " ناصر 5 " در حقیقت گونه ای تازه از راکتهای سری قسام باشد که با سر جنگی حساس تر تولید شده است. این راکت بردی در حدود 10 تا 15 کیلومتر داشته و با سرجنگی 10 کیلوگرمی مسلح شده است. از این راکتها عمدتا برای حمله به شهرکهای صهیونیست نشین در مرز نوار غزه استفاده می شود.

راکت 107

این وسیله جدید از دیگر سلاح های فلسطینیان است که در درگیری های اخیر مورد استفاده قرار گرفته. بنا بر اعلام منابع فلسطینی برد این موشک در حدود 40 کیلومتر اعلام شده است. با نگاهی به اطلاعات موجود یک نام در این میان خودنمایی می کند و آن هم راکت " فجر 3 " است. این سیستم راکتی در طول دهه 1990 میلادی در ایران تکمیل شده است و منابع غربی معتقد هستند که در سالهای قبل به سوریه، حزب الله لبنان و جنبش حماس تحویل شده است.


نمونه ای از مدل های اولیه سامانه فجر

این راکت با طول 5.2 متر، کالیبر 240 میلی متر و بردی در بین 40 تا 45 کیلومتر یک سرجنگی به وزن 45 کیلوگرم را حمل می کند. به صورت استاندارد این سامانه از 12 پرتاب گر تشکیل شده است که معمولا توسط یک کامیون متوسط مثل سری 911 حمل می شود اما می توان پرتاب گرهای آن را به صورت تک تک و یا دوتایی نیز مورد استفاده قرار داد. با توجه به اعلام منابع فلسطینی درباره استفاده از راکت های فجر 5 ایران، بهره گیری از برادر کوچکتر این موشک نیز منطقی به نظر می رسد.

 ام 75

سلاح دیگر در تجهیزات جنبش حماس سامانه راکتی موسوم به " ام 75 " است. این سامانه نیز از جمله غافلگیری های حماس برای صهیونیستها بوده است که تا قبل از شروع این درگیری ها اطلاعاتی در مورد وجود همچنین سامانه ای در نوار غزه وجود نداشته است.

ابوعبیده سخنگوی جنبش حماس اخیرا اعلام کرده موشکی که در شهرک گوش حتسیون در نزدیکی قدس بر زمین فرود آمد، از این نوع بوده و پیامی به رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه دیگر هیچ نقطه ای از سرزمین های اشغالی از دست موشک های فلسطینی در امان نیست، عدد 75 در نام این موشک نشانگر میزان برد آن است.

مشخصات بیشتر و یا تصویری تا این لحظه از این موشک مخابره نشده است اما تنوع موشکی مورد استفاده توسط مبارزان فلسطینی، یک استراتژی موفق و مهم در غافلگیری و ضربه زدن به صهیونیست هاست.

فجر 5

اما مهمترین شگفتی حماس در جریان این درگیری ها استفاده از نمونه بومی موشک ایران فجر 5 است. این راکت ایرانی برای اولین بار پایتخت این رژیم جعلی را هدف قرار داده به صهیونیستها این پیام را داد که حتی پایتخت شما نیز در امان نیست. این سامانه ایرانی نیز در دهه 1990 میلادی و پس از راکتهای سری فجر 3 تکمیل شده و به نیروهای مسلح ایران تحویل شد. در مقایسه با سامانه " فجر 3 " پیشرفتهای خوبی بر روی فجر 5 اعمال شده است.

این سامانه راکتهایی با کالیبر 333 میلی متر را به مسافتی در حدود 80 کیلومتری پرتاب می کند.سر جنگی 175 کیلوگرمی این راکت می تواند برای هر هدف خصوصا در نقاطی مثل شهر تل آویو بسیار مخرب باشد .

به صورت استاندارد این راکتهای به صورت 4 تایی در کنار یک دیگر قرار گرفته و به وسیله یک کامیون حمل شده و از روی آن شلیک می شود. البته این امکان وجود دارد که هر کدام از این پرتاب گرها به صورت تکی و یا دوتایی به منظور سبک تر شدن و در نتیجه افزایش سهولت در تحرک مورد استفاده قرار گیرد.


سامانه فجر 5 در حال شلیک

باید به این نکته اشاره کرد که تا قبل از این درگیرها جنبش حماس تنها از دو سامانه راکتی گراد و قسام برای حمله به صهیونیستها بهره می برد اما با شروع درگیری اخیر جهان شاهد قدرت نمایی حماس در زمینه حملات راکتی بود که شاید بتوان گل سرسبد آنها را سامانه ایرانی فجر 5 اعلام کرد.

درگیری با سیستم فجر 5 برای سامانه هایی مثل گنبد آهنین بسیار مشکل تر است. دلیل این مسئله ارتفاع پروازی و سرعت بیشتر فجر 5 است. از سوی دیگر دقت فجر در اصابت به پارلمان رژیم صهیونیستی، اتفاقی است که باید در جای خود به آن پرداخت.

خمپاره اندازهای حماس

بر اساس گزارشات منتشره در منابع خبری، جنبش حماس از گونه ای از خمپاره ها با بردی بین 7 تا 10 کیلومتر استفاده می کند. با نگاهی به سامانه های خمپاره ای در جهان می توان متوجه شد که به احتمال زیاد این خمپاره از مدلهای 120 میلی متری است که بردی بین 7 تا 10 کیلومتر دارند.


خمپاره انداز 120 میلی متری مدل KRH 92 ارتش فنلاند

نیروهای مقاومت از این سلاح برای حمله به نقاطی نزدیک در اطراف مرز نوار غزه استفاده می کنند که حجم آتش نیز گزینه خوبی برای ارسال انبوه پاسخ ها به سمت متجاوزان است.

برای درک اهیمت راکتی همچون فجر 5 برای رزمندگان فلسطینی باید به این موضوع توجه کرد که تا پیش از این راکت دست ساز قسام به عنوان سلاح اصلی مقاومت فلسطین محسوب می شد و دارای بردی در حدود 13 کیلومتر بود که سر جنگی آن تنها 10 کیلوگرم وزن داشت. حال مبارزان فلسطینی به قابلیتی رسیده اند که اسرائیل حتی فکر آنرا هم نمی کرد.

موشک‌های فجر 5 که بی‌تردید از ابتدایی‌ترین موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، قدرت رژیم صهیونیستی و سامانه دفاع ضدموشکی این رژیم و آنچه را که خود گنبد آهنین می‌نامندش به سخره گرفته است.

گنبد آهنینی که قرار بود اجازه اصابت هیچ موشکی به سرزمین‌های اشغالی را ندهد، هیچ دردی از صهیونیست‌ها دوا نکرده و تنها فرود صدها موشک فجر 5 را نظاره‌گر است. ناگفته پیداست که وقتی صهیونیست‌ها در تقابل با ابتدایی‌ترین موشک‌های تولید ایران با چنین چالش جدی مواجه می‌شوند، مقابل موشک‌های پیشرفته ساخت جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای زدن نخواهند داشت و عملا محو خواهند شد.

زمانی که فجر 5، اسرائیل را با چنین چالشی مواجه می‌کند و غرب را برای حفظ امنیت‌ این رژیم به تکاپو می‌اندازد و معادلات منطقه‌ای را به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌دهد، به راستی موشک‌های نسل ژئو چه تاثیری بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی خواهند داشت؟


اولین سالگرد شهادت حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و رسیدن موشک های ایرانی به قلب رژیم صهیونیستی؛ جایی که این شهید بزرگوار و مبتکر ایرانی آرزوی نابودی آنرا داشت و طرحهای زیادی برای مصون ماندن میهن اسلامی از گزند بدخواهان انجام داد، بهانه خوبی است تا بار دیگر از تلاش های آن دانشمند پارسا یاد کنیم و به مبارزان فلسطینی نیز دست مریزاد بگوییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 198
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    rahat mesle abekhordan mizandeshoon
  • حسن ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    یادم افتاد به شعر ممد نبودی ببنی، شهر آزاد گشته.... حسن طهرانی مقدم،عروجت مبارک، یادت گرامی و راه ات پر رهرو...
  • kamal ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    حسن آقا نظر خوبی داد... حسن نبودی ببینی موشکات به قلب اسراییل رسید....
  • حسین ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    فجر نمی خواد که با یه سطل اب هم میشه تار عنکبوت رو نیست و نابود کرد جالبه که اسمه تار عنکبوت رو گذاشتن گنبد اهنی الاغ در خواب بیند پنبه دانه . . .
  • زانیار ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    حاج حسن! مرد بزرگ روزگار روحت شاد راهت پر رهرو
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به قدرت منطقه ای ست
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اگه بچه های مقاومت سرجنگی راکت های فجر رو کاهش نداده بودن الان چیزی از پارلمان جهودها مونده بود ؟ البته بماند که گنبد آهنین آبکش پلاستیکی از آب دراومد
  • امیرتکرو ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    فکر کنم ، تبدیل شدیماا .
  • سجاد ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بجای این حرفا یه فاتحه به روحش بفرستید.
  • ناشناس! ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اسرائیلی که قوی ترین سپر دفاع موشکی جهان رو داره و حداقل دو ابر قاره جهان یعنی امریکا و اروپا و ابرقدرت هایی مثل امریکا انگلیس فرانسه و آلمان و... اون رو ساپورت فنی و مالی می کنند در برابر ایران ضربه خورده.. شما هنوز می گی قدرت منطقه ای نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    داداش نمیدونم اینو میخونی یا نه.اما من تو فیس بوک هستم. مثل اینکه اعلام کردن فجر 5 رو خودمون ساختیم. من میدونم دروغ میگن یا حالا ممکنه سیاستی پشت کار باشه.اما این رو اعلام کردن به صورت رسمی امشب.
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    برادر جان 90% موشک های حماس دست سازه ...اون تعدادی که ساختش علمی بوده فقط 5% موشک ها بوده.....
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی اما اینقدر به چند عامل حقیر مادی مغرور نباشیم. وقتی ایمان تضعیف شود و هم و غم ما در داخل کوبیدن دولت خودمان باشد با دریایی از اسلحه هم به آسانی نابود خواهیم شد همانطور که ما هنوز حتی به اندازه دهه ۶۰ شوروی هم نرسیده ایم اما شوروی با آن همه عظمت ظاهری تسلیحاتی بسادگی فروپاشید.
  • هدهد ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    گنبد آهنین 200 موشک از 700 موشک رو زده و بخش زیادی از موشک ها هم که چون دست ساز بودن اصلا به مناطق بی خطر خارج از شهرها برخورد کردن و نیازی به زده شدن نداشتن فقط 100موشک به داخل شهرها برخورد کرده این یعنی موفقیت 70% دوستانه می گم بهتره لج بازی رو بزاریم کنار و ایران هم بره دنبال سپر دفاع موشکی و پدافند ضد موشکی و ضد راکتی مثل گنبد آهین آرو3 پاتریوت3 استاندارد3 تاد لیزر هوا پایه و زمین پایه و.......
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ایران اگر به دنبال صلح دائمی هست باید با امریکا توازن قدرت و همینطور وحشت ایجاد کند تا زمانی که امریکایها ایران را دست کم بگیرند همیشه یک عربستان یک ترکیه یک اسرائیل و...هست که بخواهد به ایران حمله کند....... امریکایها باید فهمند تحریک همسایگان مثل عراق برای حمله به ایران تحریم ایران و.....هزینه دارد...
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    امیدوارم در بخش سپردفاع موشکی هم شهید تهرانی مقدم هایی پیدا شوند!.......
  • میلاد ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خداییش گل گفتی حسن آقا
  • میلاد ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    روحمان با یادش شاد
  • فتحی ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    نصروپیروزی رزمندگان جنبش حماس راازخداوند متعال خواستارم
  • ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خدایا اینا کین؟ ما کییم؟ یکی مثل حاج حسن مخلص و پاک با دور نگری و اهداف بزرگ یکی هم مثل ما سراپا تقصیر و گناه،خدایا از ما یک لحظه غافل مشو که خیلی شوتیم برای شادی روحش صلوات
  • رسول ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    روحت شاد حاج حسن
  • چریک ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اسلام پیروز است به یاری خدا ان شاءالله لازم شد موشک که هیچ ، جانمان را هم برای اسلام میدهیم و از هیچ کسی جز خدا واهمه نداریم . یا علی
  • چریک ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اسلام پیروز است به یاری خدا ان شاءالله لازم شد موشک که هیچ ، جانمان را هم برای اسلام میدهیم و از هیچ کسی جز خدا واهمه نداریم . یا علی
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خبر فوری : تلاش 5 کشور عربی برای اسفاده از سلاح نفت
  • لواسان بزرگ ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مردیکه نتانیاهو چند ساله داره رجز می خونه که اره می زنم حمله می کنم به ایران و..... اینقدر ور زد که کفر همه ما را دراورد حالا بشینه نگاه کنه اینطوری می زنند حالا بر حالشو ببر
  • محمد ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خبری از بی بی سی شنیدم که کلی از موشک های فلسطینی نابود شدند ( طی حمله اسرائیل) خیلی خوشحال شدم . تا ایران باشه به فلسطین موشک نده ...
  • احمد ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    عنوان قشنگی بود برای مقاله اما فکر کنم در مورد سرجنگی راکت فجر5 عدد درست 90 کیلو باشه توی برخی منابع هم همین رقم قید شده البته به نظرم 90 کیلو منطقی تره تا 175 کیلو چون فجر3 سرجنگی 45 کیلویی داره و فجر 5 با کمی حجیم ترشدن به برد و سرجنگی دوبرابر دست پیداکرده
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    آفرين بر نيرويهاي شجاع حزب اله دمتون گرم! سري هم به وبلاگ من به موضوع افشاگري در زمينه يهود بزنيد yahoodsetiz.blogfa.com
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    فکر نکنم دستکاری شده باشه اورجینال از بسته بندی خارج وشلیک میشه توصیه میکنم ویدیویی که فارس از حمله موشکی مقاومت به بئرسبع گذاشته و بنابر اعلام مقاومت موشک 107 یا همون فجر 3 خودمون هست راببینید دقیقا لحظه اصابت موشک در وسط شهر و انفجاری که ایجاد میکنه خیلی جالبه خود یکی از صهیونیستها فیلم گرفته البته بعد انفجار فکرکنم خودش با دوربینش رفتن قاطی باقالیا !چون تصویر سیاه شد
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    گزارش مسرت بخشی بود ولی یک ایول مشتی به بربچه های سپاه قدس باید گفت من که موندم چه جوری بااین محاصره وحشیانه صهیونیستها این موشکهارا به فلسطینی ها رسوندن دمشون گرم تودهنی خوبی بود
  • SMAH1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    « گنبد آهنین، آبکش پلاستیکی از آب دراومد» رو خوب اومدین!
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    این گروههای فلسطینی موشکهای سنگین تر از فجر5 ندارن بزنند ؟؟
  • امیر ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مقاله ی خیلی زیبایی بود
  • محمد ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    البته موشکای مارو استفاده میکنن ولی چابلوسی امیر فاسد قطر و نخست وزیر خائن ترکیه رو میکنن بهتر نیست جمهوری اسلامی یه کم در مورد حماس تجدیدنظر کنه چون این جنگ تموم بشه بازم هنیه وخالد مشعل ایران رو فراموش میکنن!!!!!!!!
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    چرا هیچ تصویری از خرابی هایی که این موشکها ایجاد کردن نیست مثلا همون پارلمان صهیونیستها که گفتید موشکها به اونجا اصابت کرده ؟ لطفا تصویر بگذارید
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    لطفا بصورت علمی و تجربی وبراساس جنگ فعلی که جریان داره میزان کارایی سامانه گنبد اهنین را برسی کنید چون منابع غربی که خیلی روی موفقیت نسبی اون مانور میدن و حتی میگن از مجموع موشکهای فجر5 که به تل اویو شلیک شده فقط دوفروندش به زمین اصابت کرده وبقیه رهگیری ونابود شده
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خیلی دوست دارم حاج حسن
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    یه خورده چشماتونو بمالید تا خوب اجیر بشین ایران داره به قدرت جهانی تبدیل میشه قدرت منطقه ای رو که پشت سر گذاشتیم فراموش نکنید که جهان دارای دو تقابل ایران و امریکاست و این دو قدرت آنقدر با هم کلنجار میرن تا بالاخره قدرت برتر که ماییم با منتهی شدن به ظهور ان شاالله رخ بنماییم صلوات جلیل
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    الان شبکه الجزیره برای نخستین بار تصاویر شلیک ولاشه اف 16 اسرائیل که گروه های مقاومت سرنگونش کردن را پخش کرد برای لذت بردن همه دوستان بذارید
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    این گزارش بسی حال داد
  • پير ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    با اين گزارش كه مغاير با ادعاي دولته ما رو هم با اسرائيل در گير كردين كه
  • ناشناس نیستم ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بعد 5 کشته و صدتا زخمی به خاطر سرماخوردی بود؟؟
  • عمار ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مثل حاج حسن مرد خیلی کم داریم. تمام آرزو و همتش نابودی اسرائیل بود. ماچی: ماشین ، زن ، خونه، خوشی و ... خیلی فرق داریم با شهدا
  • مهدی ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    حاج حسن حیف که نیستی و با ما در این جشن باشی خوش به حالت که در این ایام با فرمانده ات امام حسین(ع) هم نشین هستی. از شما که آرزو و هدفت محو اسرائیل از روی کره خاکی بود میخواهیم در این ایام برای پیروزی فلسطینیان دعا کنی. اندک اندک داری به آرزویت میرسی. حاج حسن جان کجایی که ببینی اسرائیل با یه موشک پیش پا افتاده ایرانی گنبد آهنیش تبدیل به تار نازک شیشه ای شده. کجایی که ببینی اسرائیل با این حمله گور خودش رو کند. ولی من دوست دارم ضربه آخر به اسرائیل توسط ایران زده بشه و ما باشیم که اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنیم تا کلام امام عزیزمان تحقق پیدا کند که فرمود :"اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود" یا حسین(ع) یا علمدار کربلا یا ابوالفضل العباس(ع) یا زینب
  • گمنام ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اول اینکه دوستان من اشتباهی مثبت زدم.دوم اینکه گربه دهنش به گوشت نمی رسید میگفت تلخه....آخه جونم اگه اسراییل میتونست کاری بکنه که نمیذاشت یه کبریت هم به سمتش شلیک بشه...ولی با این احوالاتی که الان اسراییل داره از پس همون کبریت هم نمیاد....ان شاالله روزی اسراییل با سجیل های ایرانی با سرجنگی بالای یک تن از بین خواهد رفت....شک نکنید....شادی روح حاج حسن طهرانی مقدم صلوات
  • میلاد ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مرگ بر اسراییل و مزدوران بزدلش.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    روحش شاد راهش پررهروباد
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    akhe chera manfi midi
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    الان موقع اين حرف ها نيست. قرار نيست ما هم مثل آنها باشيم
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    منظورت صلوات جلي بود ديگه!
  • امیر ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ما خیلی وقته با صهیونیست ها درگیریم در ضمن، کجاش خلاف ادعاست؟! آقا همین 1 سال پیش بود اعلام کردن ما هر جا کسی با صهیونیست ها بجنگه حمایت مادی و معنوی میکنیم از این واضح تر؟!
  • سید حسین ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مراقب بازی مرموزانه ای که اسرائیل و غرب روی شلیک موشک های ساخت ایران بویژه فجر 5 از سرزمین های اشغالی به راه انداخته اند و مانور نامتعارف تبلیغات رسانه ای در این حوزه باشیم!! بهتر است روی کشور سومی تمرکز کرد!!
  • محمد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اسلام پیروز است
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    من خبرش رودیدم خوب ابله جان بی بی سی مال خوده یهودیهاست یتوب راببین پراست از تصایر اصابت موشکها به شهرهای این جودها
  • سید حسین ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مراقب بازی مرموزانه ای که اسرائیل و غرب روی شلیک موشک های ساخت ایران بویژه فجر 5 از سرزمین های اشغالی به راه انداخته اند و مانور نامتعارف تبلیغات رسانه ای در این حوزه باشیم!! بهتر است روی کشور سومی تمرکز کرد!!
  • جلال ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    پس خبر بی بی سی حکم آب سرد داشت برات!!
  • جلال ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    یدالله فوق ایدیهم !! دیگه اینها را نباید بگویند !!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اول از همه ایران پیروز است.قطر هم اسلامیه!
  • جلال ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    هیچ خبر داری بخاطر نه ی قاطع حماس به امیر قطر در همین سفر اخیر در مورد بریدن از ایران کمک 6 میلیون دلاری شان به نصف تقلیل یافت؟!! اینجا جبهه حق و باطل و مظلومیت ملتی مطرح است ! به مشکلات و امکاناتشان نگاه کن آنوقت پی میبری موضع گیری چقدر با این شرایط مشکل و طریف است !!
  • بسیجی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بی بی سی هم مثل تو
  • اصغر ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مابه غزه موشک می دیم.بعدآقای هنیه برای مرسی بال بال میزنه.تاسف آوره.
  • محمد ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    آقای ناشناسی كه ميگي راحت همشون رو ميزنند ، سرتو از توی برف بيار بيرون و چشماتو باز كن!
  • محسن ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    جاي دلاور مرداني نظير حاج حسن عزيز در اين روزها خالي است روحشان شاد وراهشان پررهروباد
  • پیشنهاد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    حسین آقا سطل آب را برای خوردن لازم داریم بعد از مصرف بریزیم روسر اسرائیل غرق میشه .
  • دوربین ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    لطفا روسیه را با کشور اسلامی مقایسه نکن . ایمان ایران بود که در جنگ 8 ساله با پولهای سعودی وکمکهای کویت وسلاحهای مصر و هواپیما و خلبانها وموشکهای سوپر اتاندار فرانسه و نفربر و تانکهای برزیل ودر آخر حمله امریکائیها به سکوهای نفتی و فاب که در تصرف ایران بود مقاومت کرد درود بر رزمندگان ایران اسلامی .
  • صادق ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اول قدقد نکن بعد برو تاریخ را بخوان که فقط در چند ده قبل فلسطینیان با سنگ و تیروکمان از خود دفاع می کردن ولی حالا حجم کار انجام شده در مغزت نمی گنجد .
  • هدایت ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ای ناشناس همین طور که گفتی شوت خودتی که رفتی انگلیس خداهدایتت کنه وبه وطن اسلامی برگردی .
  • کاردان ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ما موشک به کشوری ندادیم ولی فرایند اون را دادیم . ما ماهی بکسی ندادیم ولی ماهی گیری یاد دادیم .
  • حجت ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بابام جان؛ مدیرعامل شرکت سازندش هم همچین ادعایی نداره تو چجوری اینجور جکارو می گی؟
  • پسر خوب ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ناشناس تو فوری از رختخواب بیرون بیا برو صورترا بشور .
  • حجت ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    محمد تو این خبرارو ز کجا می گی؟ باراک جونت که فعلا تو هفت سوراخ قایم شده.
  • شهر ری ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بندم می خواستم همینو بگم .
  • تاریخ ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ممد جان از کی بیب بیب خبر رسان شده می خواستی بیب بیب به موشکهای فلسطین خوشامد بگه چقدر ساده ای
  • پرسشگر ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    دوستان لطفا رعایت بفرمایید.
  • خودتی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ناشناس بزار سر کوزه تا آبشو بخوری
  • کار دان ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ما ماهی نمی دیم ماهی گیری یاد میدهیم ؟
  • تجربه ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    حالا باید ترکیه بره سپر پلاستیکیشو جمع کنه .
  • کارشناس ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    این برخوردها خالد مشعل سیا کاری سیاسی بود برای همین اسرائیل حمله کرد .
  • حسين ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    دمتون گرم شماره معكوس براي نابودي اسرائيل آغاز شده است
  • واقعیت ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اولا تو اسرائیل خبرنگار راه نمی دن خودشون هم پخش نمی کنند وگرنه مردم اسرائیل که با کلک حاکم از نقاط دنیا جمع شدن دوباره از ترس فرار می کنند وشهرها خالی میشود .
  • کار شناس ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    تابحال شنیدی ماسبندی بگوید ماست من ترشه ؟نقل اروپائیهاست که میگن گنبدما خوبه اگر نگن چی بگن ؟
  • دانا ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    وقتی که موشکهای فرانسوی سوپراتاندار به نفت کشهای ما میخورد ما قدرت جواب به فرانسه را نداشتیم وحالا بعداز 30 سال موشکهای ایران عرض اندام می کند و اسرائیل قدرت ندارد .
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خدایش موشکهای زلزال یک جوری بهشون برسونید
  • حجت ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    گمبذ آهنین که تعطیله. راندمان پاتریوتم تو جنگ خلیج فارس اول معلوم شد. آرو یه چیزی تو مایه های شهابه چه ربط به سپر دفاعی داره نمی دونم. تاد برای موشکای قاره پیمایه. لیزی هواپیایم به درد فیلم جنگ ستارگان می خوره.
  • کارآمد ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    شما هم یک کمی همت کنی می توانی . درحال حاضر حاج حسن هزاران شاگرد دارد که در آینده نزدیک شاهد دستاوردهایشان هستیم .
  • صادقی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    این تبلیغات تازگی ندارد
  • مردعمل ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ناسناس کجای قطر اسلامیه نادان
  • حقیقی پور ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    درود برملت شیعه وایران اسلامی
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    واقعان خوشحال میشیم این جهود های بچه کش رو محو کنیم اما هنیه و مشعل لیاقت ندارن معلوم نون به نرخ روز خور هستند
  • دانا ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اینا همش بازی سیاسیه وگرنه این موشکها از مرز مصر به قزه رسیده
  • تیر دو قولو ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    دمشون گرم خوب جواب دادن از خبر گذاریهای غرب نشان می دهد که تا کجاشون سوخته.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    می گم هر چی موشک مال ده بیست سال پیشه بدیم حماس برا این صهیونیست های کثیف مصرف کنه! میمونه ته انبار فاسد می شه حالا ماکه بهترشو داریم بدیم اون بنده خداها مصرف کنن. کی به کیه، گنبد آهنی هم الکی از اب در اومد!! فشفشه هم بندازی رو سر این صهیونیستای احمق تلفات می گیره!
  • علی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    شهیدان زنده اند. الله اکبر به خون آغشته اند الله اکبر شادی روح کلیه شهدا ی اسلام و امام خمینی صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج
  • حجت ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    تجربه چه حرفیه یادشون می دی؟ می خوای رجبو از نون خوردن بندازی؟
  • شكارچي هدهد ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    قابل توجه اين اقا كلاغه ببخشيد همون هدهد كه به اين زيبايي از برادران صهونيستش دفاع كرد اولا اين گنبد شما بقول خودتون فقط 200 تا رو گرفته و 500 تا موشك را نتونسته بگيره (به فرض كه اين امار درست باشه)و اين يعني موفقيت زير 30 درصد و البته اينكه اين موشك ها جايي خورده باشد كه مهم بوده يا خالي از سكنه ربطي به گنبد جانتون ندارد بلكه مردم تلاويو رفته بودن 13 بدر هيچ كس تو شهر نبود و نميمرد ميفرموديد گنبد 100 درصد موفق عمل كرده !!!! دوما در عرصه نظامي برخورد حتي يك موشك حتي يك موشك براي يك سپر دفاعي يعني موفقيت صفر درصد بله گنبد اهني با افتخار 0% موفق بودند چرا كه اگه اين بقول شما 500 موشكي كه از دست ايشون در رفتند فقط يكيش به فرض حامل كلاهك هسته اي يا شبه اون بود گنبد و منار و موذن همه وسط باقاليا مي ارميدند بدون شوخي اين پرژه سپر موشكي ابتدائا وظيفه محافظت شهرك نشين ها در مقابل موشك هاي بالستيك و حامل كلاهك هسته اي را دارد كه تكنولوژي بسيار بالاتري از اين فجر از رده خارج دارند و اگه از پس اين برنياد اينكه تونسته به قول شما از 700 تا 200 تا را بگيره بيشتر شبيه يه شوخيه سوما لطفا در جواب افاضه نفارمايد كه حماس كلاهك هسته ايش كجا بود كه گنبد اهني بخواهد بگيردش كه اگه اين رو بگيد مجبورم دوباره عرض كنم اين يك پرژه فرامنطقه اي هست و مختص حماس نيست به فرض انشاالله اگه يه روز قرار شد 500 موشك دوربرد ايراني با كلاهك هاي يك تني به تلاويو اصابت كنه اين موفقيت 30درصدي شما در مهار اين حجم اتش يعني اصابت 350 موشك سجيل و شهاب و قدر و فاتح و... به پايتخت عزيزتون به درد قصه هاي كتابهاي دبستان بچه هاي فلسطيني ميخورد كه بعد از محو اسرائيل بر خرابه هاي تلاويو مدرسه ساخته اند و مشغول يادگرفتن وظايف منتظران ظهور قائم ال محمد هستند در اخر خدمت اين هدد محترم عرض كنم امشب به اميد اين گنبد توي تلاويو نمون يهو ديدي يكي از اون 500 تا موشك فجر در پيت دودمانت را بر باد داد!!! از ما گفتن
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اقاي ناشناس من از طرف جناب هدايت پوزش ميخوام ايشون هنوز با مقوله اي تحت عنوان فيلترشكن اشنا نشدند
  • فجر 5 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بابا بهش حق بديد هركس ديگه هم بود بابا ننش توي تلاويو زندگي ميكردند دوست نداشت ايران به فلسطين موشك بده
  • یاسین ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    تا زمانی که افراد نا عادلی باشند که چشمشان را روی سلاح هایی که امریکا و اروپا به اسرائیل عربستان و ترکیه و...می دهد تا ایران را تهدید کنند و به همسایگان حمله همین آش وکاسه هست.....
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بدبخت وطن فروش بی خاصیت.
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    البته مشرق یک گزینه را جا انداخت ...راکت 122 mm ارش 4 با برد 40 کیلومتر ...که با کاهش سر جنگی برد ان افزایش پیدا میکنه ... ========= نکته این هست که فجر 5 راکت333 میلی متری هست یک راکت سنگین( با تقریبا یک تن وزن ) که شلیک فله ای ان ممکن نیست (نه انطور که در پایان مقاله فرمودید صدها فجر 5 !) در واقع حکم برگ برنده را دارد ...بیشتر راکت های شلیک شده همان موارد دست ساز هستند و مابقی گراد / فجر 3 / ارش 4 ...که سر جنگی ان ها برای افزایش برد کم شده و نهایتا تعداد محدودی فجر 5
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    شک نکن هست ! ما شهید مقدم رو بعد از شهادتش شناختیم ! لزومی نداره همه با خبر باشند که قدرت ما چقدره ، مهم اینه که دشمن همیشه ما رو دست کم بگیره و همین مهمترین عامل پیروزیه ، یعنی "دشمن احمق" ...
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ما هم از حماقت شما بسی خندیدیم و شاد شدیم ! گوساله بی بی سی پرست ، خوبه تویی که ماهواره داری ، jewish news 1 که شبکه یک اسرائیله رو رصد کنی ، که نزدیک 8000 نیروی اسرائیلی ، مثل سگ ...یدن به خودشون !
  • ناشناس ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اگر کشوری از نظر اقتصادی قوی باشه این به نظرم حتی از نظر نظامی هم مهم تره چون با حربه های اقتصادی که میذاره میتونه بیشتر از چندین موشک دشمن رو از پا بندازه و حتی دنیارو با خطر روبه رو کنه به نحوی که بیان به سمت اون کشور چون اقتصاد قدرتی ویران گر تر از موشک ها داره
  • یاسر ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند امان حقیقت آن است که زمان، ما را با خود برده است و شهداء مانده اند. شادی روح حاج حسن آقا صلوات
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    دوست عزیز سیستم هدف راکت شناسایی می کنه و بعد شلیک می کنه. هر موشک 40،000 دلار هزینه داره. موفقیتش برای یه همچین سیستمی خیلی هم خوب بوده، یه خورده بگرد آمارش نگاه کن. کاملا موفق نبوده ولی بسیار بسیار در نوع خودش خوب عمل کرده.
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    کارشناس عزیز شما بهتره که یه کم تحقیق کنی، خبرگزاری های ایرانی هستند که همیشه در حال دروغ پردازی هستند، از جمله عکسی در مورد اسارت دو خلبان هواپیمای سقوط نکرده منتشر کردند. گنبد آهنین خیلی موفق بوده. فیلماش هست، کلی خبرگزاری هم هست و ...
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اصغری تو جوش بی وفائی حماس به ایران رو نزن. حماس و مسلمونا همه باید با هم باشن. تو خیلی دنبال تفرقه افکنی نباش. احتمالا تا دو سال پیش نمی گفتی نه غزه نه لبنان ؟ نکته رو نگرفتی. حماس داره به دشمن ایران حمله می کنه حالا با مرسی هم همنظر است تو چرا ناراحتی؟ وحدت جهان اسلام همین دیگه با هم مسلمونا باید باشه. ما هم با مرسی هستیم.
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    تو کی به غزه موشک دادی؟ حالا هم ناراحتی که موشک دادی؟ بابا خودتی
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    نون به نرخ روز یا شب فرقی نمی کنه. مسلمون مسلمونه. اگر مسلمونا با هم بودن و یکی مثل تو با دلسوزی دنبال تفرقه افکنی نبود که حال و روزشون این نبود. با دلسوزی میگی که لیاقت همکاری ندارن و باید گذاشت اسرائیل اونا رو بکشه؟
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    سوپراتندارد هواپماست نه موشک. موشک های اگزوست از این هواپیما شلیک میشد که بعد این موشک ها روی میراژ اف 1 های عراق هم نصب شد و ناو استارک آمریکایی هم طعمه ی همین موشک شد
  • ناشناس ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    آخی جوجو کوچولو! چند تا اسم یاد گرفتی دور برندارا
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    نه بابا کجاهاشونو میزد
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    الهم اشف کل مریض
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    منم خبر شنیدم دومین هواپیمای اسرائیل هم سقوط کرد تا کور بشه چشمهای تو و امثال تو ان شاالله
  • رضا ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    همین لحظه گه ساعت بوقت تهران بیست وجهل وپنح میباشد ازتلویزیون دیدم گه از اثر اصابت بم در غزه یگ منزل مسگونی بگلی ویران وتمام ساگنین ان شامل چهار طفل سه زن و دو مرد به زیر اوار سمنتی وبتونی دفن وهیچگدام از انها زنده نماندند.از انجا گه گفته اند ( ترحم بر گرگ تیز دندان دشمنی باشد با گوسفندان.) فگرمیگنم اگر حماس بحواب باالمثل با استفاده از موشگ های دور منزل اقلا ده موشگ در یگ زمان بصورت گروپی تل ایوو را هدف قرار دهد شاید این صیهونیستهای طالم وجانیادرس عبرتی بگیرند وتجویز درد بد دوای بد درین مورد موثر واقع شود.اگر بیم از بستن اتهام جنا یت جنگی وازین خرت و پرتها باشد درین بیشتر از شصت سالی گه صیهونیست صد ها بار مرتگب تجاوزهاوجنایات جنگی شدندوبصورت فورمولیته از جانب موسسات بین الملی به انها اخطاریه صادر شده گدام ابی از ابی تگان خو رده گه حالا ما درین باره نگران باشیم.
  • یاسر ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    شهر تصرف شده توسط ایران در جنگ تحمیلی فاو است نه فاب دوربین جان
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    موشه کثیف در خواب بیند...
  • نادی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    من کاری به منفی ها و مثبت ها ندارم فقط این را می گم اگر یک مورچه فقط یک مورچه به جنگ یک لشکر فیل بره خیلی مرد است و من پشت سرش بقول معروف نماز میخوانم حالا اگر کار این مورچه مورد تایید شماست مثبت بزنید و اگر منفی زدید نصیحت میکنم همراه با پدرتان به یکی از درمانگاه های انتقال خون بروید و ازمایش گروه خون بدهید شاید به نتایجی برسید البته اگر به من فحش هم بدهید مهم نیست ما از مرگ هم نمیترسیم
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    فکر کنم وقتی موشکها تو سر ننه و بابات تو تل اویو اومدن پایین دیگه مزخرفات بی بی جونت رو قرقره نکنی!
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مهم نابودیه اسراییله تفرقه ننداز!
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    پیر جون خرفت شدی دیگه از وقتی این غده سرطانی (اسراییل) به وجود اومد ما باهاش درگیر بودیم برو قرصاتو بخور آلزایمر گرفتی
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    هدایت جان حق با تو .باید کارهام راست ریست کنم زودتر برگردم
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    چیو؟؟!مثل اینکه یه هو جو مبصر کلاس بودن گرفتت
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مهم به درک فرستادن اسراییله
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    حلال مشکلات موشک فاتح 110 باور کنید اگه دوتاش بخور توی تل اویو سه سوته تسلیم میشن این سگ صهیونیستها ای کاش میشد یک جوری رسوند بهشون
  • کیناز ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»(سوره آل عمران، آیه ۱۶۹) «مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌برند. »
  • کار پسندیده ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    این پشنهاد پیشنهاد خوبیه اگر تمام مسلمانان بیایند سر مرز اینکار را انجام دهند آنوقت سیل راه می اوفته واسرائیل غرق می شه .
  • مرشد ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    خبر نداری ما خیلی وقته با اسرائیل درگیر هستیم برادر.
  • الجزیره خواهر کوچک بیب بیب ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    دیگه دیده گندش در می یاد گفته بزار این خبر رو پخش کنم .
  • حزب الله شمرانات ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    بپیش ای ایران اسلامی
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    امیدورام توی مباحث اقتصادی هم همچین ادم های مخلص و با انگیزه ایی برای حل مشکلات مردم پیدا بشن
  • کار آمد ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    یک جوری نداره بدونه واسطه از تولید به مصرف مستقیم می فرستیم اسرائیل
  • صالح ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    ناسناس حالا چرا تو آتش بیار معرکه شدی ؟ این برخوردا سیاست فی مابین است.
  • کارشناس ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    ناسناس بترک تعداد فجر 5 محدود نیست و بهتراز اونشم مونتاژکردن وحاضر برای شلیک می باشد. درود بر رزمندگان فلسطین .
  • رزمنده فلسطین ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اسرائیل باید بداند حالا دیگه آخر خطه
  • سیدمهدی موسوی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    هدهد جان فکر نکن با کپی کردن چندتا اسم سیستم های رهگیر از سایت های میلیتاری کارشناس نظامی شده ای!!! اگه اهل مطالعه سایت های نظامی باشی می تونی به خوبی بفهمی که 1- این سیستم های موشکی با آن لانچر های اولیه کاردستی های اولیه بچه های هوافضای ایران بود 2- سیستم خرج این موشک ها واقعا جزو کارهای اولیه و نسل های اولیه راکت های مشابه آلمانی بوده با مواد ارزان قیمت و متریال ساده 3-برد این موشکها تا این لحضه از مرز شمالی غزه به 80 کیلومت یعنی شهر هرتزیلیا در شمال تا آویو رسیده 4- شهر تل آویو از زمان جنگ خلیج و صدام تا کنون صدای آزیر هم نداشته . 5- پیامدهای روانی شلیک های شبانه این موشکها باعث اختلالات روحی و روانی بین زنان و کودکان و بخش عمده شهروندان صهیونیست شده که ترس شبانه و صدای مستمر آزیرها و انفجارها در سکوت شبانه وهم افزایی بیشتری را باعث شده. سیستم های ارو ( پیکان) و پاتریوت ادعایی در قبال موشک های بالستیک موفقیت قابلی نداشته اند و خود صهیونیست ها مکررا در حال هزینه نمودن جهت بهبود و پوشش آن می باشند و شلیک سامانه های ساده این چنینی و پهباد های ارسالی حزب الله و ایران موید این ادعاست. ضمنا با همین تسلیحات اولیه یک فروند اف 16 و یک فروند بالگرد و دو مورد ناو سائر کلاس کوروت از رده خارج شدند.
  • سیدمهدی موسوی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    مملی جان برو بخواب جیگرم همین الان یک فروند هلی کوپتر صهیونیست رو هم انداختن . این هلی کوپتر رو که با دمپایی نزدن که با موشک گراد 80 سانتی متری زدن . ضمنا" فن آوری این موشکها اینقدر ساده است که نگو فقط به یک تراشکاری ساده نیاز داره و ظرف 3 ساعت ساخته میشه مثل کوکتول مولوتف . از قضا تو جهان عرب بچه های فلسطینی با عرضه ترین و باهوش ترین مهندسان رو دارن مثل همین بچه هایی که تو هوا فضای ایران مهمان ما هستند.
  • سید مهدی موسوی ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    عمار جان صدها حاج حسن تربیت شده طوری که حاج حسن های حزب الله و حماس هم اینجا تلمذ می کنند . بیشه بدون شیر نمی ماند.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    ما منتظر موشک قیام هستیم
  • الهی ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    باور کنید آیپی دیگه ملاک محل زندگی نی :| باور کن دوست خوبم :|
  • مسعود ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    حسن طهرانی مقدم،عروجت مبارک، یادت گرامی و راه ات پر رهرو...
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    به اذعان خود صهیونیست ها پخش تصاویر محل برخورد موشک ها دادن اطلاعات به مقاومت برای دقیق تر کردن پرتاب های بعدی است، به طور خاص وقتی موشک به نقاط کلیدی برخورد می کند اگر مقاومت به طور دقیق این نقطه و زمان برخورد را بداند کمک به پرتابهای دقیقتر بعدی به همان نقطه می شود.
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    یاسر فاو هم که ازتون گرفتیم ؟
  • ناظر ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    آقای قد قد ببین این ماه حقوقت رسیده چون بدجوری غرب از نظر مالی بهم ریخته .
  • دیده بان ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    ای ناسناس
  • دیده بان ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اتفاقا این خبر را دیدم رضا جان ولی منزل مسکونی نبود بلکه یکی از ساختمانهای وزارت جنگ اسرائیل بود .
  • دانا ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اولا خیلی اربابت را بزرگ کردی مثل فیل تاریخ را بخوان فیلها زود فرار می کنند. و برد ماجرا با حق پرستان مظلوم می باشد .
  • رزم جو ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    ای کاش می شود ما هم بکمک غزه می رفتیم .
  • مسعود ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    ای کاش الان است که صدای هل من ینصرنی باید شنید
  • ميلاد ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    حالا خوبه فجر تو سرتون خورده اگه شهاب 3 و سجیل تو سرتون بخوره سکته رو زدین خبر مرگتون ایشالا!
  • عضو گردان رزمی ... ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام دوستان!! من کلی مطلب در مورد مقایسه نیروی دفاعی آمریکا و اسرایی و ایران آماده کردم ولی وقتی نظراتتون که از روی غیرت و وطن دوستی دیدم بی خیال شدم آخه مطلب من مخالف نظرات شما عزیزان بوده!!! در ضمن فقط خواستم بگم مطسفم از مملکتی که جواناشون مثل شما فکر میکنن....
  • حجت ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اگه از 700 تا 200 تاشو بزنه می شه 28.57 درصد. دکمه start‌ رو بزنید. برید تو قسمت All programs تو قسمت Accessories می تونید ماشین حساب ویندوزو بیارید. نیاز به استفاده از انگشتای دست و پا نیست.
  • حجت ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    آقا سید جان؛ گراد موشک زمین به زمینه جانم. به کار زدن باند فرودگاه میاد اما زدن هواپیما نه
  • محمد ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    بابا اینکه معلومه گفتن نمیخواد!!
  • ناشناس ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    جناب آقای ناشناس که گفتی فاو هم که ازتون گرفتیم شما که میگغتید ما 3 هفته ای میایم تهران چی شد پس 8 سال شد!!!؟؟ بعدشم ...تو سرتون که با این همه کمک نتونستید همون خرمشهر رو هم نگه دارید
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    بله چشم همین الان میترکم ! ===== دورد بر رزمندگان فلسطین ... حالا که مطمئن شدی صهیونیست نیستم ! لطفا یکم درباره فجر 5 مطالعه کن اخوی تا همه را به چشم دشمن نبینیی ! کارشناس محترم و مطلع از اسرار نهان
  • حزب اللهی سبز ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    دوستان توجه داشته باشید دشمن رو نباید دستکم گرفت باید واقع بینانه نگاه کرد شک نکنید اسرائیل سلاح های پیشرفته ای داره و از چپ و راست تغذیه میشه پس باید خودمونو اماده جنگی سخت کنیم حزب الله‌ هم‌ الغالبون
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    به اون دوستانی میگم که سنگ گنبد اهنی رو به سینه میزنن و میگن خوب عمل کرده اقا اصلا فرض کنیم که این گنبد اهنی خوب عمل کرده باشه (میدونیم که نکرده ها)همین ی ضربه بزرگ اقتطادی که موشک های قسام که خیلی ازون تولید میشه رو ی موشک چند هزار دلاری باید بزنه تازه همین نتونست بزنه خواشا به ارباب هی خودتون بگین خبر نگار را بدن تو شهرک تا ترس این جهود رو بتصویر بکشند
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    حالا فهمیدم که خانه عنکبوت سست ترین خانه هاست یعنی چه .اسرائیل کارش تمومه .
  • بی ترمز ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    آقای موساد به اون وزیر خارجه خودتون که سابقا از پرستوهای موساد بوده.... بگو مرگ نزدیکه
  • حسین ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام یا ابا صالح المهدی بیا داره دیر میشه انشاالله نابود بشن این سهیونست ها فکر کنم تو فکر سران تلاویو حمله به ایران بود نه؟ حالا از پس همین موشک های حزب الله هم بر نمیاد حالا به ایران حمله کنه چی میشه؟
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    خواستم یه چیزی بت بگم دیدم دوستان گفتند ازت گذشتم آیکیو
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    آخ ناشناس دومی گفتیا
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    هدایت جان اگه تو انگلیس هم بسیجی داشته باشیم مگه بده داداش ؟
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    خدا کنه حماس موشکبارونو تموم نکنه
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    یاد اون کلیپ صوتی فوتبال ایران و افغانستان افتادم . گزارشگر افغانی میگفت : آره ما میتونیم ایرانو شکست بدیم آره آره و گل شونصدم ولی ما میتونیم هنوز دیر نشده و گل شونصدو یکم بازم میگم ما بهشون گل خواهیم زد و گل شونصدو دوم . ممد جان اینم اف 16 بعدی . بازم بگو اعتماد به نفس . خداییش این اف شونزدهها بیان اینورا چه حالی بهشون بدیم
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    بقیه بت گفتند دیگه من نگم بهتره
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    شما برو بر اساس همون خبرگزاریها تحلیل کن ببینیم آخرش کی پیروزه . خدارو شکر که تحلیلهای دشمنانمون هم بسیاریش مثل تحلیلهای شماست وقتی میان وسط میبینن نه بابا مثل اینکه نمیشه 3ساعته خرمشهر 3روزه خوزستان و یه هفته ای تهرانو گرفت
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    وای وای ترسیدم حالا چکار کنیم . بنده خدا عمریه داریم التماسشو میکنیم یه حمله ای چیزی انجام بده تا با خاک یکسانت کنیم . نامرد مثل اینکه هنوز یه ذره عقل تو کله اش هست . آخرش مجبور میشیم برای خالی کردن عقده هامونم که شده خودمون بش حمله کنیم
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حاج حسن بین مردم گمنام بود . مطمئن باش گمنامان هنوز هستند . حاج حسن از دل همین مردم بیرون اومده بود
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    عند ربهم معنای بالایی داره . نزد خداوند
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    چی ؟ عزیز واضحتر بگو همه بفهمند قضیه چیه .
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ناشناس جان خیلی باحال گفتی
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خوشم اومد کارآمدجون
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حرف دلمونو زدی
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    به نظت اوتا چقدر خاطر مارو میخان که بهمون حمله نمیکنند ؟ اگر خاطرمونو نمیخاستند آیا یه لحظه صبر میکردند ؟ از چیزی حساب میبردند ؟ شورای امنیت ؟ افکار عمومی ؟ تجربه چیو نشون داده؟
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    نمیخوابیم . آماده ایم
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ببینید پیشرفت ایران خوب بوده و همینطور پیشرفت فلسطینی ها نسبت به قبل نه به اندازه کسب امنیت . از طرفی یقینا آمریکائی ها و اسرائیلی ها به دنبال پیشرفت تجهیزات جنگی خواهند بود. در جنگهای آینده یقینا تجهیزات پیشرفته تری تولید می کنند. ما هم باید تجهیزات پیشرفته تری تولید کنیم.
  • حسین ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    فکر می کنم همه در توهم زندگی می کنید با چهار تا موشکی که مانند ترقه فقط صدا می کند فکر نکنم بشود با دنیا با این قدرت عظیمش مقابله کرد انگار مسلمان یعنی آدم کینه ای ونفرت انگیز وسر جنگ با دنیا داشتن، بروید دستورات واقعی اسلام را یاد بگیرید وپیامبر رحمت را الگوی خود قرار دهید نه کینه توزی ودشمن تراشی
  • علی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام اگه بخوایم منطقی نگاه کنیم گنبد آهنین بد عمل نکرده اما توجه داشته باشین که تعداد اندکی موشک به سمت تلاویو شلیک شد و تعداد قابل توجهی هم اتفاقا از پدافند عبور کرد. حماس یه گروه بسیار کوچک نظامیه و امکاناتش یک میلیونم اسرائیل هم نیست. کل توان موشکیش به اندازه یه گردان کوچک توپخانه اسرائیل نیست. اگه تونسته باشه یک دهم موازنه وحشت رو هم در مورد اسرائیل عملی کنه پس این موفقیت بزرگی برای اون محسوب میشه. دوستانی که در مورد گنبد آهنین تبلیغ میکنن هم بدونن که این گنبد هیچ کدوم از موشکهایی رو که ساقط کرده رو با یه موشک منهدم نکرده بلکه گاه با شلیک 5 فروند موشک به جنگ یک موشک رفته.که هزینه مالی جنگ رو بشدت افزایش میده. پس اگه حماس میتونه با چنتا موشک ابتدایی پایتخت اسرائیل رو به هم بریزه و اقتصادشو فلج کنه اگر موشکهای فجر رو به صورت انبوه شلیک میکرد میتونست فرماندهی نظامی صهیونیستها رو به نهایت استیصال برسونه. جالبه بدونین که مقاومت هم راههایی رو برای عبور موشکهای اندک خود از گنبد آزمایش کرد که بسیار هم کار آمد بودند.
  • علی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    پیروزی جدید مبارک .بار دیگر به به تمام جهان اثبات کردیم ما می توانیم .من این پیروزی رانتیجه خودباوری مسلما نان می دانم انشا ا.. با حمله عظیم سپاه محمد به اسراییل این لکه ننگ را از روی زمین خدا برداریم .من دانشجویی رشته ساخت وتولید هستم در حال ساخت یک پهباد که متاسفانه با بی مهری مسولین دانشگاه مواجه هستم .اما با پایان رساندن این پروِژه به بنی صدر های داخلی میفهمانم را طهرانی مقدم ادامه دارد
  • تكاور ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    يا مهدي _عج) ادركني مرگ بر اسرائيل.
  • وطن پرست ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    برادرا همتون جنگ افزار دونید - اگه جنگ شه باز هم میدونید-میمونید-میتونید victory or died
  • مصطفی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    انشاالله بزودی اسرائیل را در موزه های سیاسی جهان باید دنبالش گشت زنده باد ایران زنده باد ایرانی درود بر جوانان شجاع و دلاور ایران
  • حسین رضایی داور ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج ظهور نزدیک است انشاالله
  • علي ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    در بهار پيروزي (حماس و فلسطين) جاي شهدا خالي (شهيد حسن طهراني مقدم)
  • موسوی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    ما منتظر موشک سجیل هستیم که بر سر این صهیونیستهای فاسد فرود بیاد و...
  • سامان ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    ای کسانی که منافغ هستید دیدیدچه جوری موشک هایه ایرانی اثرائل راویرانکردند
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام سوسیس! باز اومدی؟ کی میگه ویران نکرد؟ همه پناهگاه بودن کسی کشته نشد. همین.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 0
    اینایی که منفی میدن دارن از حرص خفه میشن بی خیال
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 0
    چقدر تو شوتی که خبرای دروغ بی بی سی رو باور میکنی
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 0
    برو بگیر بخواب عموجون بدو
  • متین ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 0
    اللهم اجعل عاقبتنا خیرا
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    هنوز از سپاه نخورد.
  • ابوجهاد ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    0 0
    شادی روح حاج حسن صلوات الان بایدحاج حسن هایی که بینمان هستند را دریابیم و کمک کنیم تا ان شاءالله در زمان ظهور آقا با آمادگی کامل در رکاب حضرت باشیم.
  • محمد حسین کشاورزیان ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    اسرائل و امریکا عمرشون به سر رسیده . چه با موشک های ایران چه باموشک های فلسطین وقسام
  • امیر محمد ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    0 0
    یه کلام مرگ بر اسراییل بی عرضه ;در ضمن در آخرین جنگ بین اسراییل و حماس گنبد آهنین تونسته فقط 3 تا 130تا موشک حماس رو منهدم کنه
  • اکبراسماعیلی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    مردم خوب ایران باهم باشیدتادشمن همینجوری بترسه الحمدلله دشمن ذلیل بوده.هست وخواهدبودرمزموفقیت .وحدت .همدلی وهمزبانی است.انشاالله همگی نزدانبیا.اولیا.اوصیا.وامام وشهداروسفیدباشیم.ممنونم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس